معرفی کتاب با پیشوا تا ابد؛ خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر اثر هاینتس لینگه

  جمعه، 25 شهریور 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی کتاب با پیشوا تا ابد؛ خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر اثر هاینتس لینگه
هاینتس لینگه در کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر نمایی متفاوت و بسیار نزدیک از زندگی خصوصی و روزمره هیتلر را نشان می‌دهد که زاویه دید شما را دگرگون می‌کند. در ادامه به بررسی این کتاب می پردازیم.

درباره هاینتس لینگه

هاینتس لینگه (به آلمانی: Heinz Linge)(زادهٔ ۲۳ مارس ۱۹۱۳- مرگ ۹ مارس ۱۹۸۰ میلادی) افسر اس اس و پیشکار آدولف هیتلر بود. او در هنگام مرگ هیتلر در فورربونکر حضور داشت. لینگه در برمن چشم به جهان گشود. تا پیش از پیوستن به اس اس در ۱۹۳۳ به بنایی اشتغال داشت. پس از پیوستن به اس اس در لشکر یکم زرهی اس اس لایب اشتاندارته اس اس آدولف هیتلر -که وظیفه حفاظت از هیتلر را داشت- خدمت کرد. در ۱۹۳۴ او برای خدمت در صدارت عظمای رایش برگزیده شد. در انتهای جنگ او به درجهٔ اوبراشتورمبانفورر رسیده بود.

هاینتس لینگه

درباره کتاب با پیشوا تا ابد؛ خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر

هیتلر، یکی از قدرتمندترین مردان تاریخ، در زندگی شخصی خود چگونه رفتار می کرد؟ چه نقطه ضعف هایی داشت؟ و علایقش به چه چیزهایی بود؟ نزدیک شدن به لایه های شخصی و زندگی خصوصی رهبران جهان، به دلیل مسائل امنیتی هیچگاه ساده نبوده اما در عین حال جذاب و هیجان انگیز است. کتاب با پیشوا تا ابد: خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر، (With Hitler to the End) این امکان را به شما می دهد تا با جزئی ترین مسائل و سبک زندگی هیتلر آشنا شوید. هاینتس لینگه افسر اس اس در طی ده سال خدمت و مجاورت با هیتلر، چهره دیگری از او را مشاهده کرده بود که برای تاریخ ناشناخته باقی مانده است. او در این کتاب هیتلر را به شکل دیگری به ما می شناساند و ما را با عادت ها، روزمرگی ها، ارتباطات عاطفی و اخلاقی جنسی یک رهبر سیاسی آشنا می کند. کتاب با پیشوا تا ابد به ما نشان می دهد که هر فرد ابعاد وجودی متفاوتی دارد که در هر موقعیت یکی از آن ها را به کار می گیرد. حتی دیکتاتورترین افراد به چیزهایی عشق می وزند و احساساتی دارند که در پشت نقاب جدیت یا خشونت، پنهان کرده اند. اثر حاضر این نقاب را از چهره هیتلر برمی دارد و شخصیت زیرین او را برملا می کند. هیتلری که از خاطراتِ لینگه برمی خیزد، شخصیتی جالب و چندوجهی دارد: البته که غیرقابل پیش بینی و سخت گیر، ولی نه با ذاتی ناخوشایند! خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر اولین بار در سال 1980 منتشر و با استقبال خوبی مواجه شد. هاینتس لینگه در این کتاب مشاهده گری و هوشمندی خود را نشان می دهد. او آن چنان روایت را جذاب پیش می برد که تا پایان کتاب با او همراه خواهید شد. شاید به دلیل علاقه زیاد نویسنده به هیتلر، تحلیلش کاملا دقیق نباشد، اما بسیار با اهمیت است چراکه برهه ای از تاریخ را ورق می زند که برای بسیاری از علاقمندان به تاریخ پنهان مانده بود.

نکوداشت های کتاب با پیشوا تا ابد؛ خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر

  • مطالب جالب، شاهد عینی... بینشی جذاب از دیکتاتور و رژیم او. (Military Illustrated)
  • یک برداشت متناوب تحسین برانگیز، جذاب و ترسناک در مورد یکی از شرورترین مردان تاریخ. (نیویورک پست)
  • خاطرات کریستا شرودر از 12 سال کار او برای پیشوا دیدگاهی منحصر به فرد از هوش، خلق و خوی و ویژگی های شخصی او می دهد. (SirReadaLot.org)
  • بدون شک یکی از مهم ترین منابع اولیه دوران پیش از جنگ و زمان جنگ است. (The WEEK)

در بخشی از کتاب با پیشوا تا ابد؛ خاطرات پیشخدمت شخصی هیتلر می خوانیم

مثل هر جای دیگر، هیتلر خودش را به عنوان معیار در نظر می گرفت. اگر غریبه ای که آشیانۀ گرگ را خیلی خوب نمی شناخت و اتاق خواب هیتلر را با آن طرح نظامی اش می دید فکر می کرد که وارد خوابگاه یک رعیت شده است. یک روز صبح زود به محض برگشت از گشت وگذار و عبور آرام از جلوی اتاق خواب هیتلر، صدای تیزِ ساییدن از درون اتاق به گوشم رسید. خیلی غیرمنتظره وارد اتاق شدم. هیتلر با لباس خوابی که به تن داشت پابرهنه ایستاده بود و سعی می کرد لامپ چراغِ سقف را عوض کند، یعنی کاری که به خاطر آسیب عصبی که به بازویش وارد بود، برایش سخت بود. من عذرخواهی کردم و پرسیدم "پیشوای من، چرا مرا صدا نزدید؟" نگاهم کرد و گفت: "فقط برای تغییر لامپ چراغ باید تو را بیدار می کردم؟ همان طور که می بینی، من خودم می توانم این کار را انجام دهم." درک کردنش مشکل بود. ازیک طرف، حتی در بی اهمیت ترین چیزها هم افراط می کرد، از طرف دیگر هم بیش ازحد بی احساس بود. مثلاً ممکن بود وقتی خانم منشی انگشت پایش را به جایی می کوبد، دلسوزی پدرانه نشان دهد ولی موقع صدور دستور مرگ هزاران نفر، مثل یخ، سرد رفتار کند... به طور مداوم سعی می کرد مرا قانع کند که سیگار کشیدن خیلی مضر است. او این طور می دانست که سیگار کشیدن به سرطان مرتبط است و همواره پیامدهای منفی اجتناب ناپذیرش را به من اخطار می داد... ازنظر هیتلر و اوا براون اظهاراتِ عاشقانه برای انظار عمومی نبودند و برای همین، خیلی به چشم می آمد وقتی در حضور دیگران، هیتلر او را Schnaksi (خطاب به کسی که دوستش دارد به منظور ابراز علاقه)، صدا می زد و اوا براون هم در مقابل با کنایه او را پیشوای من خطاب می کرد.

فهرست مطالب کتاب

  • معرفی
  • مقدمه
  • فصل اول: به کارکنان هیتلر ملحق می شوم، السر،آدمکش تحسین برانگیز
  • فصل دوم: هیتلرِ معمار
  • فصل سوم: رژیمِ غذایی هیتلر و مضراتِ سیگار کشیدن
  • فصل چهارم: اِوا براون، مسئلۀ اخلاق جنسی و اسب سواری
  • فصل پنجم: :برقوف
  • فصل ششم: صدارت رایش، بایرویت، حکومت اشرافی و پروتکل
  • فصل هفتم: سخنرانی های هیتلر و معضلِ گورینگ
  • فصل هشتم: گوبلس- غولی در جسم آدم کوتوله
  • فصل نهم: هیملر و بورمان
  • فصل دهم: مأموریت مرموز هس- هیتلر پشت آن ماجرا بود؟
  • فصل یازدهم: دیگر شخصیت های مهم و مشکلِ همیشگی معده!
  • فصل دوازدهم: برطرف کردنِ مسئلۀ لهستان: سپتامبر 1939
  • فصل سیزدهم: جنگ دروغین
  • فصل چهاردهم: حمله به غرب 1940
  • فصل پانزدهم: اقدام ترور 1944 و عواقب آن
  • فصل شانزدهم: 1945 - ماه های پایانیِ رایش سوم؛ تفکراتی دربارۀ روسیه
  • فصل هفدهم: خودکشی هیتلر
  • فصل هجدهم: گریز از صدارت رایش؛ اسارت روسی ها
  • نمایه

شناسنامه کتاب با پیشوا تا ابد

  • نویسنده: هاینتس لینگه
  • مترجم: سحر اعتباری
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر ترنگ
  • تعداد صفحات: 273
  • موضوع کتاب: زندگینامه
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : ندارد

کتاب پیش رو به علاقمندان تاریخ و سیاست پیشنهاد می شود. کسانی که به غرق شدن و کاوش در واقعیت، از طریق زندگینامه و حقایق زندگی شخصی بزرگان علاقه مند هستند از خواندن این کتاب لذت خواهند برد. امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (3 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) استوری اینستاگرامی ملیکا زارعی (خاله شادونه) از مراسم تشییع آیت الله رئیسی+عکس (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس (1 نظر) آخرین نامه به رئیس جمهور شهید (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس رعد و برق جان مرد60 ساله در شهرستان ورزقان را گرفت شروه خوانی در سوگ شهدای خدمت در بوشهر+ فیلم زیبایی مثال زدنی سنگاپور در غروب خورشید + ویدئو فال انبیاء روزانه شنبه 5 خرداد 1403 حال‌وهوای مزار رئیس جمهور شهید یک روز پس از تدفین در حرم رضوی+ فیلم لحظه دلخراش زیر گرفتن یک کودک توسط موتورسوار فراری؛ نگرانی بی‌امان مادر+ فیلم استقبال دیدنی جواد نکونام از یک هوادار معلول +ویدئو تغییر قیافه باورنکردنی محمد صلاح/ صلاح موهای فرفری اش را زد+ عکس 9 حقیقت جالب و عجیب درباره زندگی مردم مصر باستان این پسر با دستهای مصنوعی دروازه بانی می کند علاقه رئیس جمهور شهید به این شخصیت طنز حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار/ درس بزرگ او برای محتکران غلات شهید رئیسی : شاگرد اول نبودم ولی سعی می کردم عقب نمانم+فیلم این داور سرشناس فوتبال ایران تهدید به قتل شد!+عکس جزئیات فیلم خودسوزی یک فرد در میدان انقلاب پاسخ جالب ابراهیم رئیسی به سوال هاشمی رفسنجانی در مورد پذیرش مسئولیت آستان قدس+فیلم جای خالی آیت الله آل هاشم در نماز جمعه تبریز/چه جمعه غریبانه ای+فیلم زندگی سید ابراهیم رئیسی در دوران پهلوی چگونه گذشت؟ جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال عکس دیده نشده از شهید آیت الله آل هاشم میان تصاویر امام جمعه های شهید تبریز بی‌تابی‌های بی‌پایان پدر شهید آل هاشم در مراسم بازگشت پیکر فرزندش+ویدئو فال ابجد روزانه شنبه 5 خرداد 1403 ابتکار جالب برای حفظ یک درخت در ایستگاه مترو در تهران+ عکس فال روزانه امروز شنبه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 5 خرداد 1403 عکسی تلخ از آخرین وداع خانواده استاندار شهید با پیکر فرزندشان+عکس فال قهوه با نشان روز شنبه 5 خرداد ماه 1403 نگاهی به خانه ابدی شهید مالک رحمتی، استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+عکس/روحش شاد و یادش گرامی فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 5 اردیبهشت 1403 + فیلم این عکس به شایعات درباره گم شدن بادیگارد رئیس جمهور پایان داد حضور مادر شهید سردار موسوی بر سر مزار مطهر ایشان +ویدئو تشییع باشکوه شهید مالک رحمتی در مراغه+ویدئو تزئین خانه ابدی شهید مالک رحمتی با گل رز سفید و سرخ پرپر شده+عکس/روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به خانه ابدی شهید سیدمهدی موسوی در حرم حضرت شاه‌عبدالعظیم(ع) +ویدئو بیقراری خواهر شهید مالک رحمتی در مراسم تشییع برادرش +ویدئو/ سلام ای غروب غریبانه دل... روایت انتخاب نام کوچک شهید امیرعبدالهیان از زبان خودش؛ قدرت‌الله؟ + فیلم مداحی استاندار شهید، مالک رحمتی در روز اربعین در کربلا+ویدیو عکس‌هایی از خانه شهید ابراهیم رئیسی در تهران پس از مراسم خاکسپاری+عکس شهید رئیسی: تصویر حضرت آقا رو می‌کشیدید، من که کسی نیستم +ویدئو