معرفی کتاب تو همانی که می اندیشی اثر جیمز آلن

  پنجشنبه، 31 شهریور 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
معرفی کتاب تو همانی که می اندیشی اثر جیمز آلن
کتاب تو همانی که می‌اندیشی نوشته‌ی جیمز آلن، نزدیک به صد سال کتابی پرفروش بوده که هدفش ترغیب مردان و زنان به اکتشاف و ادارک این حقیقت است که خودشان آفرینندگان خویشند. در ادامه ساعد نیوز به معرفی کتاب فوق خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

درباره جیمز آلن

جیمز آلن فیلسوف، شاعر و نویسنده ی بریتانیایی بود که به خاطر نگاه مثبت و الهام بخش در آثارش به شهرت رسید. آثار او همچنین منبع الهام و مشوقی برای سایر نویسندگان حوزه ی روان شناسی و خودیاری هستند. مشهورترین اثر او، کتاب «تو همانی که می اندیشی»، از زمان انتشار در سال ۱۹۰۳ تاکنون، با استقبال بالایی از سوی مخاطبان روبه رو شده است.

پوستر جمیز آلن

درباره کتاب تو همانی که می اندیشی

کتاب "تو همانی که می اندیشی" از جیمز آلن،کتابی است که با محوریت خودشناسی و کشف قدرت اندیشه در سال 2006 نوشته شد."جیمز آلن راجع به این اثرش چنین میگوید: ذهن هنگام پیشرفت و حرکت در مسیر پر تلاطم زندگی ، قدمهای ما را راهنمایی می کند.خلوص ذهن به ناچار به خلوص زندگی منجر می شود ، به عشق و درکی گرانبها نسبت به آن که باید اعمال و نگرش های روزمره ما را نسبت به دوستان و دشمنان کنترل کند.اما این ذهن کجا باید به دنبال راهنمایی باشد؟ چگونه می توان به خلوص ذهن که به تنهایی سعادت و اطمینان را به همراه دارد ، دست یافت؟ "جیمز آلن"در این کتاب به این پرسش ها پاسخ داده است و به میلیون ها نفر کمک کرده است که مسیر واقعی زندگیشان را پیدا کنند.او معتقد است این فکر خالص از قلبی پاک،زندگی پاک و یک بدن پاک به وجود می آید.تعداد زیادی از انسان ها تلاش می کنند تا فقط موقعیت مادی خود را بهبود ببخشند و تعداد معدودی از افراد به دنبال پیشرفت معنوی هستند.او معتقد است همه چیز از درون باید حل شود و هرکس سازنده خویش میباشد. مقصود از کتاب تو همانی که می اندیشی (As a man thinketh) این است که بگوییم ذهن، سازنده ی اصلی لایه درونی شخصیت و لایه برونی شرایط است و اگر کسی تاکنون در غفلت و رنج به سر برده ، چه بسا با خواندن این کتاب به آگاهی و شادی برسد. "تو همانی که می اندیشی"، این کلمات قصار نه تنها تمام وجود آدمی را شامل می شود بلکه به قدری جامع است که همه شرایط و اوضاع زندگی انسان را دربر می گیرد. در معنای واقعی کلمه، بشر حاصل اندیشه خویش است و شخصیت او مجموعِ کاملی از تمام تفکرات اوست. همانگونه که گیاه از دانه به عمل آمده و بدون آن به وجود نمی آید، هر عمل انسان، ناشی از دانه های نهفته در اندیشه اوست و بدون آن ها پدیدار نمی شود. این موضوع، هم به دسته عمل هایِ "ذاتی" و هم به آن هایی که "سنجیده" خوانده می شوند، مربوط است؛ همچون کارهایی که حساب شده به اجرا در می آیند. جسم در بندِ ذهن است و از آن تمکین می کند، خواه افکارِ آن از روی عمد انتخاب شده یا ناخودآگاه ابراز شده باشند. تراوشِ افکار غیراخلاقی در ذهن، بدن را به سرعت در ناخوشی و تباهی فرو می بَرَد؛ بدن با افکار شاد و زیبا، به جوانی و زیبایی می نشیند. ذهن انسان را می توان به باغی تشبیه کرد که می تواند هوشمندانه پرورانده و یا به حال خود رها شود؛ اما چه پرورش داده شود و چه به آن بی توجهی گردد، خواه ناخواه به بار می نشیند. اگر بذر مفیدی در آن نهاده نشود، علف های هرز تمام باغ را در بر خواهند گرفت و همچنان بیشتر خواهند شد. جیمز آلن (James Allen)، در 28 نوامبر سال 1864 در شهر لستر واقع در کشور انگلستان متولد شد. او در خانواده ای چهار نفره از طبقه ی فوق ضغیف جامعه زندگی می کرد و دو برادر کوچکتر از خود داشت. او با منتشر کردن دوره "انسان اندیشه است" در بین مردم محبوبیت زیادی کسب کرد این دوره به مدت 55 دقیقه توسط معاون جیمز آلن ضبط شد و به صورت صوتی انتشار پیدا کرد. به جرئت می توان گفت هنوز هم این دوره یکی از برترین دوره ها در زمینه قانون جذب است.

در بخشی از کتاب تو همانی که می اندیشی می خوانیم...

هر انسان را می توان به باغی تشبیه کرد که می تواند هوشمندانه پرورانده و یا به حال خود رها شود؛ اما چه پرورش داده شود و چه به آن بی توجهی گردد، خواه ناخواه به بار می نشیند. اگر بذر مفیدی در آن نهاده نشود، علف های هرز تمام باغ را در بر خواهند گرفت و همچنان بیشتر خواهند شد. درست مثل باغبانی که زمینش را آماده ی کشت کرده، آن را از علف های هرز خلاص می کند و به پرورش گل و میوه های مورد نیازش می پردازد، انسان نیز تمایل دارد که تمام افکار غلط، بی فایده و کثیف از باغِ ذهنش دور ریخته شود و گل ها و میوه های افکار درست، مفید و پاک را در حد کمال بپروراند. به دنبال این جریان، آدمی دیر یا زود درمی یابد که او باغبان اصلی روح خود و مدیر زندگی خویش است. پرده از قوانین تفکر در درون خود برمی دارد و با دقتی روزافزون، چگونگی قدرت تفکر و ویژگی های ذهن در شکل گیری شخصیت، شرایط و سرنوشت را درک می کند. اندیشه و شخصیت درهم آمیخته اند. همانطور که منش می تواند فقط به واسطه ی محیط و شرایط، ظاهر شده و خود را نشان دهد، شرایط بیرونی زندگی هر کسی همیشه به طور هماهنگی با موقعیت درونی او در ارتباط است. این بدان معنی نیست که شرایط انسان در تمامی لحظات، گواه بر شخصیت مطلق اوست بلکه این موقعیت ها عمیقا با برخی ویژگی های مهم تفکرِ درونِ او در ارتباط است که در حال حاضر ناگزیر به رشد او هستند. هر کس در جایی قرار دارد که قانونِ هستیِ او تعیین می کند. افکاری که انسان شخصیتش را با آن ساخته، او را به جایی که هست آورده و سازماندهی زندگی او بر حسب اتفاق نبوده بلکه تماما حاصل قانونیست که خطا نمی کند. این موضوع، هم درباره ی افرادی که احساس می کنند هیچ گونه هماهنگی با محیط پیرامونیِ خویش ندارند و هم آنان که راضی هستند، صدق می کند. بشر به عنوان موجودی پیشرو و رو به رشد، جایی قرار میگیرد که امکان یادگیری برای پیشرفت او وجود داشته -باشد؛ از آنجاییکه هر موقعیتی برای او حاملِ درسی معنوی برای فراگیریست، شرایط به تدریج از بین رفته و جای خود را به دیگری می دهند.

خلاصه ای از فصل های کتاب تو همانی که می اندیشی

اندیشه و شخصیت: انسان همان چیزی است که می اندیشد. شخصیت هر کس مجموعه ی کاملی از افکار اوست. تاثیر تفکر بر اوضاع گوناگون: تفکر و شخصیت یکی هستند، و همان طور که شخصیت تنها قادر به تجلی و کشف خویش در محیط و وضعیت است، شرایط خارجی زندگی انسان هم اغلب در ارتباط هماهنگ و موزونی با وضعیت درونی قرار دارند. تاثیر تفکر بر سلامتی و بدن: بدن بنده ی ذهن است و تحت هر شرایطی از دستورات ذهن پیروی می کند، فرقی ندارد این دستورها اختیاری یا غیراختیاری بیان شده باشند. بیان افکار نامناسب و نازیبا، بدن را در بیماری و فساد فرو می برد و افکار زیبا و مثبت، بدن را شاداب و زیبا می کند. تفکر هدف: تا زمانی که تفکر به هدف مرتبط باشد، هیچ دستاورد هوشمندانه ای به دست نخواهد آمد. افراد زیادی معتقدند که فریاد اندیشه می تواند روی اقیانوس زندگی «سرگردان» باشد. انسان نیاز دارد که هدفی معقول و موجه در وجود خود داشته باشد و خود را ملزم به تحقق آن کند. نقش عامل تفکر در موفقیت: تمام آن چه که انسان به دست می آورد و تمام آن چه که در رسیدن به آن ها شکست می خورد، نتیجه ی مستقیم افکار او هستند. ضعف و قدرت یا شکست و پیروزی هر فرد به خودش برمی گردد و هیچ کس دیگر دخالت و نقشی در آن ندارد. رویاها و ایده آل ها: انسان نمی تواند خیال پردازی های اش را از یاد ببرد. او نمی تواند اجازه دهد ایده آل های کم رنگ شده برای همیشه محو و نابود شوند. چرا که جایی در وجودش آن ها را حقایقی می داند که بی شک روزی به آن ها دست خواهد یافت.

نقد و بررسی کتاب تو همانی که می اندیشی

«تو همانی که می اندیشی» یک کتاب کوچک و جمع وجور است که به طور خلاصه و مفید، توانسته مهم ترین و اساسی ترین اصول قدرت ذهن و تفکر در شکل گیری شخصیت هر فرد را نشان دهد. در این کتاب، «جیمز آلن» توانسته با زبانی زیبا و خوش خوان، از چیزهایی حرف بزند که شاید باید مدام آن ها را از زبان افراد گوناگون بشنویم تا به آن ها باور پیدا کنیم.

فهرست مطالب کتاب

  • مقدمه
  • اندیشه و شخصیت
  • تاثیر اندیشه بر موقعیت
  • تاثیر تفکر بر سلامت و بدن
  • اندیشه و هدف
  • عامل تفکر در موفقیت
  • رویاها و آرمان ها
  • آرامش

شناسنامه کتاب تو همانی که می اندیشی

  • نویسنده: جیمز آلن
  • مترجم: مطهره انصاری
  • زبان: فارسی
  • ناشر چاپی: نشر کتاب کوچه
  • تعداد صفحات: 34
  • موضوع کتاب:کتاب موفقیت و خود سازی
  • نسخه الکترونیکی:دارد
  • نسخه صوتی : دارد

امیدوارم از محتوای معرفی کتاب نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که کتاب دوست هستند، میتوانید ارسال نمایید و برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش فرهنگ و هنر ساعدنیوز مراجعه نمایید. همچنین شما نیز بهترین کتابی که تا حال مطالعه کرده اید، برای ما معرفی نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (330 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (206 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (107 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (49 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (47 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (42 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (33 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (32 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (17 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (12 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (11 نظر) میزبانی درجه یک و بدون کم و کاست بهاره رهنما در دورهمی با بازیگران در خانه اش+عکس/ از چیدمان لاکچری میز میوه وسط پذیرایی تا دیزاین کلِ خانه با گل آفتابگردان طبیعی👌 (11 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز