دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

معرفی معبد چاتارپور هند، دومین معبد بزرگ جهان 

پنجشنبه، 30 بهمن 1399
دوست دارید از دومین معبد بزرگ هندوها در جهان دیدن کنید ؟ این معبد در شهر دهلی نو هند قرار داشته و یکی از معبدهای مشهوری بوده که بیشتر توریست ها و گردشگران تور هند در بازدید از جاذبه معروف، قطب منار، حتما از آن دیدن می کنند.

هند کشوری پهناور با شگفتی های بسیاری است که جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فردی را در کنار هم گرد آورده است، از کوه های بلند و سفیدپوش هیمالیا تا جنگل هایی انبوه، کاخ ها و قلعه هایی باشکوه. مردمان کشور هند دارای عقاید و مذاهب مختلفی هستند، که به همین دلیل معابد زیادی برای عبادت کردن در این کشور ساخته شده است. دهلی از بزرگترین و توریستی ترین شهرهای هند است که با مکان های دیدنی و تفریحی که دارد به همراه بناهای تاریخی موجود باعث شده تا در سال مورد بازدید گردشگران و مسافران تور هند قرار بگیرد. با ما همراه باشید تا شما را با معبد چاتارپور آشنا کنیم.

معبد چاتارپور، از شناخته ترین معابدی است که در دهلی نو می باشد و محبوبیت زیادی بین مردم دارد و آن را به الهه ای به اسم کتیایانی (Katyayani) نسبت داده اند که سمبلی از جنگ و پیروزی می باشد و نوعی الهه جنگاوری می باشد. معبد چاتارپور (Cchatarpur) سال 1974 میلادی به وسیله ای شخصی به نام بابا سنت ناگپال جی (Baba Sant Nagpal ji) ساخته شد که مدتی بعد از آن در سال 1998 میلادی فوت کرد. که آرامگاهش هم در همین معبد می باشد. معبد چاتارپور دهلی بزرگترین معبد در کشور هند است و همچنین دومین عبادتگاه بزرگ هندوها در دنیا می باشد.

معماری معبد چاتارپور دهلی

در ساخت معبد از سنگ استفاده کرده اند و سبک معماری شمال و جنوب هند را به خوبی نشان می دهد. در مجموعه معبد چاتارپور با مساحت 24 هکتار، 20 معبد کوچک و بزرگ دیگری ساخته شده است که وقف خدایان دیگر هند کرده اند. معبد اصلی به الهه دورگا (الهه قدرت و پیروزی) تعلق دارد که او را فقط در جشنواره ناوراتری بیرون می آورند. ناوراتری در زبان سانسکریت به معنای نه شب است. جشنواره ناوراتری به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره های هند شناخته می شود که آن را همزمان با برداشت محصول در اوایل ماه اکتبر در ستایش الهه دورگا در سراسر هند برگزار می کنند.

ساعات بازدید و جاذبه های گردشگری نزدیک به معبد چاتارپور هند

توریست ها و گردشگران تور دهلی میتوانند هر روز هفته از ساعت شش صبح تا ده شب از این معبد دیدن کنند. همینطور اگر بین ماه های سپتامبر تا اکتبر به این شهر سفر کنند، به فستیوال مهم ناوراتری خواهند رسید. از دیگر جاذبه های گردشگری دهلی که نزدیک به این معبد می باشد، میتوان به آرامگاه همایون، دروازه هند، مسجد جامع، قطب منار، معبد بیرلا، موزه ملی، قلعه سرخ، کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان و چاندنی چوک اشاره کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل اکسپت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟