معرفی سریال صفر بیست و یک

  چهارشنبه، 25 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی سریال صفر بیست و یک
سریال کمدی "صفر بیست و یک ۰۲۱ " ششمین تجربه سید جواد رضویان در مقام کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی است. البته سیامک انصاری در کنار رضویان به صورت مشترک کار کارگردانی این اثر را برعهده دارند. با این حال صفر بیست و یک اولین تجربه کارگردانی سیامک انصاری در حوزه مجموعه تلویزیونی است.

خلاصه داستان

در مورد دو باجناق است که روابط دوستانه ای با هم ندارند. این دو مرد که در شهرداری کار می کنند، برای زمین زدن همدیگر تلاش می کنند و در راستای همین تلاش ها اتفاقات بامزه و بانمکی را رقم می زنند. شعار اصلی این سریال حول محور ضرب المثل مشهور «ژیان ماشین نمی شه، باجناق فامیل نمی شه!» می گردد.

البته کلیت سریال به همان ضرب المثل طنز قدیمی «ژیان ماشین نمی شه، باجناق فامیل نمی شه!» ختم می شود.

نکاتی درباره فیلم

سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری به تازگی در ۲۵ قسمت به تولید رسید و روی آنتن شبکه سه سیما رفت. این سریال در قسمت آخر با جمله «پایان فصل اول» خاتمه یافت و این تصور را قوت بخشید که در ادامه این ۲۵ قسمت همانطور که پیش از این هم گفته شده بود، فصل های بعدی ساخته خواهد شد. با این حال شبکه سه سیما قرار نیست فصل جدید این سریال را بسازد.

این مجموعه که به تهیه کنندگی مهدی فرجی ساخته شد ابتدا «نیوجرسی» نام داشت و رضویان اولین بار خردادماه سال ۹۸ در شبکه سه از ساخت این مجموعه خبر داد. در همین مدت بارها تولید سریال به تعویق افتاد و یکی از دلایل عمده این تاخیر اصرار سازندگان برای دریافت بودجه بالاتر و سوق دادن مسیر ساخت این مجموعه به سمت معاونت بازرگانی صداوسیما بود که پیش از این برای سریال «پایتخت ۶» اتفاق افتاده بود؛ نکته ای که شبکه سه با آن مخالفت کرد و سریال از طریق شبکه و در قالب فرآیند تولید سریال در سیمافیلم ساخته شد.

«صفر بیست و یک» بعد از حدود یک و نیم سال با حضور ۲ کارگردان سریال و چند تن از بازیگران طنز روی آنتن شبکه سه سیما رفت اما کیفیت آن به گونه ای بود که نتوانست مخاطبانش را راضی کند و حتی باعث شد انتقادات بسیاری هم روانه تولیدکنندگان و حتی شبکه سه شود.

در این مدت نویسندگان و برخی از بازیگران سریال به تغییرات عمده متن و فیلمنامه روی آنتن اشاره کردند و آن را دلیلی بر کیفیت پایین سریال دانستند.

با این حال همه این موارد باعث شد چندین بار این سوال برای رسانه ها بوجود آید که آیا این سریال که قرار بود در چهار فصل ۲۵ قسمتی ساخته شود شکست دوباره ای را تجربه خواهد کرد یا خیر. جوابی که خود کارگردانان سریال نسبت به آن سکوت کرده اند و حتی در این مدت درباره پروژه سخنی نگفته اند.

طبق آخرین اخبار اما شبکه سه دیگر بنایی برای ساخت ادامه این سریال ندارد و قرار نیست «صفر بیست و یک» فصل جدیدی داشته باشد. به ویژه که این شبکه در همان زمان پایانی پخش سریال «نجلا» و به دلیل اقبال مخاطبان اعلام کرد فصل جدید سریال را می سازد.

از آنجایی که شبکه سه قرار نیست فصل های بعدی «صفر بیست و یک» را به تولید برساند و به این دلیل که این سریال به این شبکه تعلق دارد، بعید است که سازندگان از طریق سیمافیلم هم برای شبکه دیگری اقدام به تولید ادامه سریال کنند چراکه سیمافیلم آنچه را که در شبکه ها مصوب شده و قرار است به تولید برسد وارد پروسه ساخت می کند.

شخصیت های فیلم

سیامک انصاری در نقش مازیار

درست است که انصاری سال ها در عرصه بازیگری دیده و شناخته شده است، اما این سریال اولین تجربه کارگردانی او آنهم به صورت مشترک با سید جواد رضویان است. انصاری قبلتر در اغلب کار های کمدی بازی کرده بود، اما با حضور در سریال های مهران مدیری به چهره ای شناخته شده تبدیل شد.

پاورچین، نقطه چین، جایزه بزرگ، شب های برره، باغ مظفر، قهوه تلخ، در حاشیه، دورهمی از جمله آثاری بودند که نقش اصلی آن ها را انصاری بازی کرده بود.

اما در «صفر بیست و یک» انصاری نقش مازیار راسخ را دارد، مهندس و کارمند ساده شهرداری که همسرش مرجان کاملی است و پسری به نام ارسلان دارد. رویا میرعلمی همسر و افشین آقایی نقش پسر او را در این سریال به عهده دارد.

سید جواد رضویان در نقش جلال/ بازیگری با کارنامه کاری متنوع

سیب خنده، مجید دلبندم، حرف تو حرف، پاورچین، باغچه مینو، جایزه بزرگ، قرارگاه مسکونی، چارخونه، شوخی کردم، در حاشیه و ... از مجموعه های تلویزیونی بودند که رضویان در این سال ها در آن ها بازی کرده است و در اغلب آن ها نیز رد پایی از طنز وجودی خود را به جای گذاشته است.

رضویان در این سال ها نقش های کمدی بسیاری بازی کرده است، از داوود در پاورچین گرفته تا کنگر زهتاب در حاشیه و شنبه جوانی افغانستانی در چارخونه یا زینال باغچه مینو و ...

از داوود یا همان داونه در پاورچین که یک پایین برره ای بود و سادگی از ظاهر و شخصیتش می بارید. قطعا این نقش یکی از نقش های به یاد ماندنی او در تلویزیون به شمار می رود. یا کنگر زهتاب مالک بیمارستانی که لوکیشن اصلی سریال در حاشیه بود یا شنبه جوانی افغانستانی و ... و همه این ها نشان از این دارد که رضویان توانایی بازی در اغلب نقش ها را دارد، اما در قالب طنز.

خانواده جلال چه کسانی هستند؟

جلال سیف در این سریال دختری بزرگ به نام شادی دارد و یک پسر کوچک به نام سروش. نگار عابدی در نقش شعله کاملی همسر، پادینا کیانی دختر و مهبد بیور نقش پسر جلال را در این سریال بازی می کنند.

معرفی سایر شخصیت های سریال

از بازی های شاخص امیرحسین رستمی برای تلویزیون می توان به لیسانسه ها، فوق لیسانسه ها، شمس العماره، دختران حوا، سه پنج دو، دودکش، پژمان، پادری اشاره کرد. اما او در «صفر بیست و یک» نقش تورج کاملی برادر شعله و مرجان را بازی می کند که قطعا بار بخشی از کمدی کار بر دوش او است. همچنین سیاوش طهمورث در این سریال نقش پدر مرجان، شعله و تورج را بازی می کند.

سروش جمشیدی و محبوبیتی که با «دورهمی» به دست آمد

یکی دیگر از بازیگران این سریال که با حضور در برنامه تلویزیونی «دورهمی» به شهرت خوبی رسید، سروش جمشیدی بود. با اینکه جمشیدی در سریال های مرز خوشبختی، در حاشیه، خروس، متهم گریخت، بچه محل هم بازی کرده بود، اما با «دورهمی» دیده شد.

او در این سریال کارمند جوان و تازه نفسی است که به تازگی در شهرداری استخدام قراردادی شده و نقش یکی از همکاران جلال و مازیار را بازی می کند.

بازیگران

نگار عابدی، افشین آقایی، امیرحسین رستمی، محمدرضا خسروی، رابعه اسکویی، سیدجواد رضویان، علی غلامی، مریم شیرازی، میلادکیانی، مهبد بیور، رویا میرعلمی، آزیتا ترکاشوند،سیامک انصاری، اتابک نادری، سیاوش طهمورث، علیرضا استادی، سروش جمشیدی، پادینا کیانی و…

دیگر عوامل

نویسندگان فیلمنامه: شبنم وثوقی و هدی ایزدی، کارگردانان: سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، تهیه کننده: مهدی فرجی، مدیر تصویربرداری: بهنام کریمی، مدیر تولید: علیرضا بیات، مدیر صدابرداری: بابک اخوان، مدیر برنامه ریزی: فهیمه کمالی، طراح چهره پردازی: میشا جودت، تدوین: سیامک مهماندوست، آهنگساز: بهارم دهقانیار، طراح صحنه: امیر زاغری، طراح لباس: زهرا صمدی، بازیگردان: علی صلاحی، مدیر تدارکات: جواد قاسمی، دستیار اول کارگردان: بهنام اعلمی، منشی صحنه: مهدیه درگاهی نژاد، عکاس: امید مسعود فر، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: علی زادمهر.

مشخصات فیلم

  • نوع سریال: اجتماعی – کمدی
  • محصول: ایران
  • سال تولید: 1399
  • تعداد قسمت ها: 30


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (122 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (114 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (99 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (83 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (59 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (58 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (24 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (19 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
تعریف و تمجید عاشقانه رهبر معظم انقلاب از همسرشان: وقتی من زندان بودم همسرم مریض بوده، بی‌پول بوده اما به من چیزی نمی‌گفت
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....