معرفی سریال دادستان

  سه شنبه، 24 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی سریال دادستان
دادِستان یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی محصول سال ۱۳۹۹ است. که اولین قسمت از این مجموعه روز چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ از شبکه سه سیما پخش شد.

خلاصه داستان

مجموعه تلویزیونی دادستان روایتگر ماجرای زندگی چند دانشجو است که تحت تاثیر تحولات و شعار های سیاسی قرار دارند و به دنبال حقیقت هستند، اما در نهایت اسیر دروغ می شوند. عدالت خواهی، نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی موضوعات اصلی این سریال هستند. البته، در قصه های فرعی این سریال به موضوعات مهم تاریخ معاصر، نظیر حمله گروه تروریسیتی داعش به مجلس شورای اسلامی نیز به صورت غیرمستقیم پرداخته می شود.

عدالت خواهی، نفوذ و مفاسد اقتصادی محور اصلی موضوعات این سریال است و در قصه های فرعی این مجموعه نیز به موضوعات مهم تاریخ معاصر مانند حمله داعش به مجلس پرداخته شده است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: دادستان یک سریال تخیلی است و مربوط به هیچ دولتی نمی شود!!

نکاتی درباره فیلم

این سریال محصول جدید سیمافیلم است و در ۱۶ قسمت ساخته شده است. محور آن نیز عدالت خواهی و فسادستیزی است و با نشانه هایی از همین مضامین، در همین چند روز گذشته توانسته است با حواشی و جنجال هایی توجه مخاطبان را جلب کند.

در «دادستان» یک دولت خیالی وجود دارد که شباهت بسیاری به اوضاع این روزهای دولت و کشور خودمان دارد. جالب اینکه در این سریال تولید سیما، مسئولان به وضوح و البته در پوشش همان دولت خیالی نقد می شوند. نقدهایی که از حرف مردم برآمده است، اما همه می دانند چنین انتقادهایی جزو خط قرمزهاست. حالا ده نمکی به عنوان فیلم سازی که مخاطبان خودش را دارد، مدعی است با ساخت سریالی جسورانه می خواهد حرف مردم را در تلویزیون بزند.

از بازسازی وقایع سیاسی تا تیتراژی با صدای خواننده رپ

ویژگی مهم سریال دادستان، بازسازی وقایع سیاسی و تاریخی است که جذابیت زیادی برای مخاطبان ایجاد کرده است. تصور کنید واقعه یا حادثه ای که در آن حضور داشته اید در یک سریال بازسازی شود؛ برای کنجکاوی هم که شده است تمایل دارید ببینید این بازسازی چطور از آب درآمده و کجاها سانسور شده یا چقدر به واقعیت نزدیک است. این ها دلایلی است که مخاطب را جذب داستانی می کند که هرچقدر هم «سریال تخیلی باشد و مربوط به دولت خاصی نباشد»، او را با هدف یافتن نقاط اشتراک بین واقعه و فضای بازسازی شده پای تلویزیون می نشاند.

این ها را بگذارید کنار تیتراژ این سریال که آن را سینا آبگون، خواننده رپ و البته بازیگر این سریال، خوانده است. ترانه ای که می تواند زیرصدایی اعتراضی برای سریال محسوب شود، البته به شرطی که سریال دادستان واقعا همان حرف مردم باشد و در اعتراض به مسائل روز.

ماجرای دیالوگ های جنجالی سریال «دادستان» چیست؟

با یک جست وجوی ساده درباره سریال دادستان، با بخش هایی از سریال روبه رو خواهید شد که شامل دیالوگ های جنجالی سریال هستند. این بخش ها خیلی زود در رسانه ها منتشر شد تا با استفاده از آن ها توجه مخاطبان را به خود جلب کنند.

البته همین طور هم شده است و اکنون همین بخش ها جزو پربازدید های مردمی هستند، به ویژه آن هایی که سریال را ندیده اند و می خواهند بدانند بازیگر سریال با بازی برزو ارجمند، چطور درباره محاکمه مسئولان حرف می زند: «هم نسلان من یکی از آرزوهایشان این بود که یک وزیر نالایق را به محاکمه بکشند، اما الان محاکمه یک وکیل نالایق، یک پسرعموی فلان، یک آقازاده فلان، یک معاون رئیس جمهور و... در ذهن آحاد ملت چیز عجیبی نیست. چرا؟ چون دیگر نمی تواند بگوید من سهمم را از سفره انقلاب برمی دارم.»

بخش دیگری از سریال که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است، دیالوگی است با جمله ماندگار شهید رجایی که می گوید: «جهنم جایی دارد برای رئیس جمهورها.»

تیتراژ سریال دادستان

کارن همایون فر، آهنگساز سریال دادستان شده است و تیتراژ پایانی آن را نیز مجید اخشابی خوانده است.

مجید اخشابی تیتراژ پایانی سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی محمد خزاعی را که در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید می شود، می خواند.

اخشابی پیش از این نیز در سریال «دارا و ندار» با مسعود ده نمکی همکاری داشته است.

تصویر برداری سریال دادستان

تصویربرداری سریال «دادستان» که از اول مردادماه آغاز شده بود، پس از سه ماه کار برنامه ریزی شده با ضبط سکانس های خارج از کشور در استانبول ترکیه به پایان رسید.

بازیگران

برزو ارجمند، سیدجواد هاشمی، بهنوش بختیاری، محمد کاسبی، سحر قریشی، کاوه سماک باشی، علی سلیمانی، هومن برق نورد، نگار فروزنده، اصغر نقی زاده، شیوا خسرومهر، حمید متقی، علیرضا استادی، نیما شاهرخ شاهی، فرج الله گل سفیدی، مختار ثائقی، فریبا ترکاشوند، مجید قادری، مجید شهریاری، مریم وانشانی، هلیا امامی، یاسمن ترابی، محمود مقامی، رضا توکلی، ابراهیم کوهخایی و…

دیگر عوامل

عوامل سریال دادِستان نیز شامل تهیه کننده: محمد خزاعی، کارگردان و سرپرست گروه نویسندگان: مسعود ده نمکی، سرپرست گروه کارگردانی: آرش سجادی حسینی، مدیر تولید: مصطفی سلطانی، آهنگساز: کارن همایون فر، طراح جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، طراح چهره پردازی: شهرام خلج، مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، نویسندگان: پدرام کریمی و کریم خودسیانی، مدیر صدابرداری: امیر حاتمی، صداگذار: سید محمود موسوی نژاد، تدوین: بهزاد مصلح، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، جانشین تولید: مهدی عبادتی، طراحی و ساخت تصاویر رایانه ای: امیر عضدی، طراح جلوه های ویژه رایانه ای: کامیار شفیعی، عکاس: کوروش پیرو، مدیر روابط عمومی: حمید یادروج، مدیر صحنه: فرهاد ترابی، دستیار اول کارگردان: فرید کلهر، طراح بدلکاری: کیوان رضایی، می شود.

مشخصات فیلم

  • نوع سریال: اجتماعی
  • ژانر: تخیلی – اکشن
  • محصول: ایران
  • سال تولید: 1399
  • تعداد قسمت ها: 16
  • مدت: 50 دقیقه


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (307 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (227 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (132 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (126 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (99 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (88 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (66 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (38 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
تصاویر دیدنی از دیزاین مجلل جشن تعیین جنسیت برادرزاده‌ی سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری با دیزاین شیک و جذاب/ عمه خانم که دلش پسر میخواست، ببینین نتیجه چی شد
کنترل انتشار ویروس تب دنگی دشوار است
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....