محاکمه پسر نوجوان به اتهام قتل جوان بسیجی

  یکشنبه، 22 اسفند 1400 ID  کد خبر 196290
محاکمه پسر نوجوان به اتهام قتل جوان بسیجی
ساعد نیوز: پسر نوجوانی که در درگیری با یک بسیجی او را به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از شرق، متهم که نوجوانی زیر 18 سال است، به قتل اعتراف کرد و مدعی شد قصدی برای کشتن نداشته و ضربه را بدون نیت قبلی وارد کرده است. بر اساس مدارک موجود در پرونده این قتل یک سال قبل اتفاق افتاد و مأموران در جریان آن قرار گرفتند. شواهد نشان می داد سجاد عضو پایگاه مقاومت بسیج انصارالامام تهران بوده که پس از درگیری با چند پسر جوان به قتل رسیده است.

مأموران پلیس پس از بازبینی دوربین مداربسته یکی از بانک ها در اطراف محل جنایت دریافتند جوان بسیجی پس از صحبت با سه جوان از سوی آنها مورد حمله قرار گرفته است. پس از آن مأموران سراغ برادر قربانی رفتند و او در توضیح ماجرا گفت: برادرم به سه پسر جوان که هم محله ای ما بودند، به خاطر متلک گویی به یک زن تذکر داده و آنها را امر به معروف کرده بود. به نظرم آنها از سجاد کینه داشتند و برادرم را به قتل رسانده اند. به این ترتیب سه متهم در منطقه خاک سفید تهران بازداشت شدند و به درگیری با جوان بسیجی اعتراف کردند.

در بررسی های بعدی مشخص شد که یکی از متهمان به نام شهرام ضربه های مرگ بار را به سینه و پهلوی جوان بسیجی زده است؛ اما دو متهم دیگر نیز در آن درگیری حضور داشتند. شهرام در توضیح ماجرا گفت: من به عنوان پیک موتوری در یک آشپزخانه کار می کنم. صاحب رستوران با خودرواش در حال بردن غذا برای یکی از مشتری ها بود که آینه خودرواش با دست یک زن عابر برخورد کرد و همین موضوع باعث درگیری او با زن جوان شد. وقتی من و برادر صاحب رستوران به محل رفتیم، یک جوان بسیجی وارد ماجرا شد و با هم درگیر شدیم. آن روز درگیری تمام شد؛ اما فردای آن روز همراه صاحب آشپزخانه و برادرش بودم که آن جوان را دوباره دیدیم و درگیری آغاز شد و این بار من با چاقویی که داشتم به او ضربه ای زدم. پلیس یک بار دیگر فیلم دوربین مدابسته محل قتل را مورد بررسی قرار داد و از روی حرکت دست ها و سایر اتفاقاتی که در آن فیلم ضبط شده بود، مسجل شد ضرباتی را که منجر به مرگ سجاد شده، شهرام وارد کرده است.

البته ضربات دیگری نیز بر پیکر مقتول وارد شده بود که دو متهم دیگر آنها را زده بودند. این در حالی بود که خانواده سجاد با طرح شکایتی خواستار قصاص متهم شدند. با اعتراف متهمان برای شهرام به اتهام مباشرت در قتل و برای دو برادر متهم به اتهام معاونت در قتل کیفرخواست صادر و پرونده شان به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده و پرونده در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران که شعبه رسیدگی کننده به جرائم اطفال است، مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و در ادامه اولیای دم مقتول در جایگاه حاضر شدند. آنها درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت. او قبول کرد که در درگیری شرکت داشته و ضربات را وارد کرده است؛ اما گفت قصدی برای قتل نداشته است.

متهم گفت: دو برادر صاحب آشپزخانه هستند که بهرام یکی از برادرها با خودروی پژو 405 در پخش غذا کمک می کند. آن روز بهرام مثل من سفارش داشت که بعد از بهرام شنیدم آینه خودرواش با دست زن جوانی که در حال صحبت با تلفن بود، برخورد و زن جوان شروع به جیغ و فریاد کرد. در این صحنه ابتدا یک نانوا و سپس صاحبان چند مغازه و اهالی محل به هواخواهی زن جوان آمدند و باعث خسارت زدن به خودروی پژوی بهرام شدند. سپس بهرام دور شد و ماجرا را به صورت تلفنی به من، برادرش و آشپزمان خبر داد. وقتی بهرام با ما تماس گرفت، خودمان را به محل رساندیم و درگیری دوباره شروع شد، مردم دور ما حلقه زده بودند که من از روی نادانی چاقو را از جیبم بیرون کشیدم و مرد جوان که قصد داشت با میانجیگری به درگیری پایان دهد، با ضربه چاقوی من شهید شد.

وقتی پسر جوان روی زمین افتاد پا به فرار گذاشتیم و فکر می کردیم او زنده باشد و سپس من غذایی را که همراهم بود، به آدرس سفارش دهنده بردم و پس از آن به خانه رفتم و بعد از آن از طریق دوستانم شنیدم که پسر جوان شهید شده است. فردای آن روز به آشپزخانه رفتم که پلیس من را دستگیر کرد. من اصلا خودم متوجه نشدم ضربات چطور وارد شده است و فکر نمی کردم ضربات را من زده باشم. هنوز هم یادم نمی آید دقیقا چه اتفاقی افتاده است. ضمن اینکه موضوع درگیری به من ربطی نداشت. من برای حمایت از صاحبکارم وارد درگیری شدم.

متهم در پاسخ به این سؤال که آیا می دانست مجازات قتل قصاص است، گفت: من حتی نمی دانستم مرتکب قتل شدم. اصلا تصور درستی از آنچه اتفاق افتاده بود، نداشتم. من کسی هستم که از کودکی کار کردم تا کمک خرج خانواده ام باشم. خیلی سختی کشیدم. اگر آدم خلافکاری بودم که کارگری نمی کردم. من از سر نادانی و ناآگاهی این کار را کردم و از اولیای دم درخواست دارم به خانواده ام رحم کنند و من را در این سن کم قصاص نکنند.

بعد از گفته های متهم روان شناس مشاور نیز نظریه خود را اعلام کرد و سپس وکیل مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت و خواستار اعمال ماده 92 به نفع موکلش شد و گفت با توجه به نوجوان بودن متهم درخواست دارد قصاص از او ساقط شود. با پایان جلسه دادگاه قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه (251 نظر) الهام چرخنده: نمی‌خواهم در قطعه هنرمندان دفن شوم! (68 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (55 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک میوه فروش تهرانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ به ایشون باید گفت فرشته زمینی+عکس (57 نظر) نگاهی به ماشین لامبورگینی هوش پران مهران غفوریان که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (44 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (43 نظر) شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم (14 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش شمالی با عکس حشمت فردوس حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (14 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای ترک سیگار همسرش حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (10 نظر) پیام احساسی آیتک سلامت رقیب تبریزی زهرا گونش به هوادارش با انتشار یک موزیک ویدئوی جذاب / والیبالیست چشم رنگی تیم ملی در صدر اخبار (10 نظر) زهرا گونش نه مرسی ما آیتک سلامت داریم / فیلم درخشش ستاره آذری چشم رنگی والیبال ایران در زمین مسابقه 😍 (9 نظر) (ویدیو) پیام مهم شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان برای مردم ایران / وی بعد از ثبت نام در دانشگاه گفت : رییس جمهور بعدی خودمم منتظر باشید ! (9 نظر) نگاهی به خانه ابدی باشکوه اولین هنرمند دفن شده در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران/ چه شعر زیبایی روی مقبره‌اش حک شده+عکس (9 نظر) آخرین لبخند از ته دل شهید اسماعیل هنیه در آغوش رهبر معظم انقلاب +عکس/ شهادت مزد اخلاصش بود (8 نظر) چهره غمزده و رخت عزای متفاوت هانده ارچل، ستاره سینمای ترکیه در مراسم تشییع مادر جوانش/ روحش شاد+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خانه‌داری؛ 4 روش طلایی و آسان برای فریز کردن گیلاس و مصرف در زمستان
ایران باستان ؛ کشف کوزه‌ای مملو از سکه‌های طلای ایران باستان
حرف‌های جالب شیطان درباره انواع آدم‌ها
دکوراسیون خانه ؛ چگونه دیوارهای خانه را مثل حرفه‌ای‌ها بیاراییم
دکوراسیون خانه ؛ تقسیم‌بندی فضای اتاق با 6 روش بسیار آسان و کاربردی
(عکس) خلاقیت خنده‌دار یک شمع‌‌ساز ایرانی، همه رو انگشت به دهان گذاشت/ واسه تولد اون دوستت که از دستشویی بعنوان اتاق فکر استفاده میکنه کاملا مناسبه 🤣
(ویدئو) وقتی ژاله منجم صامتی میشه!/ سکانس سم و خنده دار از سریال زیر خاکی😂
(ویدیو) صدای مسحور کننده‌ و آواز بینظیر پسر نوجوان لُر در حین پتینه‌کاری روی دیوار/ ماشالله به این صدا و اینهمه هنر و مهارت اونم تو این سن و سال
(ویدئو) وحشتناکترین و مرگبار ترین روش لاغری توسط زنان اروپایی!/ برای لاغر شدن حاضر بودن کرم های حال بهم زن انگل بخورند!😮
(عکس) لباس عجیب و سیندرلایی که علیرضا نیکبخت‌واحدی بر تن کرد، سوژه رسانه‌ها شد
(فیلم) اگه حوصلت سر رفته حتما این پشت صحنه سریال در حاشیه رو از دست نده / تکون های مهران مدیری خدااس🤣🤣
(عکس) 5 پرنده بد عکس که لبخند به لب شما میارن😂/ ای خدا چه قیافه های با مزه ای دارن
(ویدیو) توصیف خاص و متفاوت نیما شعبان‌نژاد از مهران مدیری
(ویدئو) برخورد تند نیما شعبان نژاد به انتقاد فریدون جیرانی وسط برنامه / برای اولین بار عصبانیت نیما شعبان نژاد رو ببینید
خونخواهی ایران و زدن زیر میز دودوزه بازان کنگره
منتخب روز   
احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو جنجال شبانه ژیلا صادقی و نیما شعبان‌نژاد با رنگ و بوی المپیک (فیلم) اشاره معنادار رهبر انقلاب به مسعود پزشکیان برای ایستادن در کنارش هنگام اقامه نماز بر پیکر اسماعیل هنیه شهاب حسینی: انقد خدا از قواره من بلندتر به من داده همین الان اگه خدا ترمز دستی رو بکشه و بگه اسنپ کار کن نه تنها طلبکار نیستم بلکه بدهکارشم تغییر چهره سایت رهبر معظم انقلاب بعد از ترور اسماعیل هنیه+عکس شهاب حسینی باعث جدایی این کارگردان از نامزدش شد+ویدئو