دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند 

یکشنبه، 28 مرداد 1403
کد خبر: 403891
ساعدنیوز: محمدمنان رئیسی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون به نمایندگانی که به اسم زن بودن، فرزند شهید بودن، همشهری بودن و... برای فرزانه صادق مالواجرد رای جمع می‌کنند هشدار می‌دهم که کمتر از یک سال دیگر دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح او هستند و در این مدت مردم از بحران مسکن و گرانی آن بیش از پیش رنج می برند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، حمدمنان رئیسی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگویی، قربانی کردن منافع مردم پای استدلال رای دادن به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به اسم سهم زنان و رفع تبعیض جنسیتی زنان را نابخشودنی دانست، گفت: کسانی که امروز با ایجاد فضای هیجانی زن بودن و فرزند شهید بودن فرزانه صادق مالواجرد به دنبال رای آوری او برای تصدی وزارت راه و شهرسازی هستند چه پاسخی برای عدم اشراف حداقلی او بر حوزه راه و ترابری و کارنامه منفی اش در حوزه مسکن دارند؟

مالواجرد در بعد عملکردی و اشرافی مدیریتی نمره قبولی ندارد

وی در تشریح ارزیابی صلاحیت فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت چهاردهم در کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون تخصصی بررسی صلاحیت او، توضیح داد: در بحث ارزیابی مالواجرد باید دو بعد را در نظر گرفت، صادق مالواجرد به لحاظ شخصیتی و سلامتی کاری و فساد ستیزی امتیاز بالایی دارد، اما در بعد عملکردی و اشراف به مباجث حوزه مسئولیت امتیاز قابل قبولی برای اداره وزارت زیر بنایی راه و شهرسازی دریافت نمی‌کند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه فسادستیزی و داشتن سلامت کاری شاخصه‌های کافی برای وزیر شدن یک فرد محسوب نمی‌شود، ادامه داد: آنچه در حل بحران‌ها و بازکردن مسائل کشور مهم و اثر گذار است، توان مدیریتی بالا، اشراف لازم به زیر مجموعه وزارتی و فهم و شناسایی مسئله مرتبط با حوزه عملکردی وزارت خانه است که متاسفانه صادق مالواجرد در این بعد نمره قبولی نمی‌گیرد.

مالواجرد در کمیسیون عمران چطور بود؟

رئیسی با تاکید بر اینکه درحوزه عظیم راه و شهرسازی و سکانداری این وزارت خانه مهم زیر بنایی نیازمند حضور وزیری هستیم که دارای ایده‌های پیش‌برنده باشد و بتواند در مباحثی که سبب ایجاد نارضایتی در میان مردم شده است، چرخش تحولی ایجاد کند، اظهار داشت: باوجود این مهم، صادق مالواجرد رویکرد مدیریتی کاملا حفاظتی دارند و توان ایجاد تحول در وزارتخانه مذکور را ندارند من به شخص ایشان هم گفتم که کارنامه و سبک مدیریتی ایشان بیشتر مناسب تصدی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است.

عضو کمیسیون عمران با با بیان اینکه سیاست‌های نادرست و انقباضی که در زمان مسئولیت صادق مالواجرد در حوزه مسکن و شهرسازی اعمال شد کارنامه او در حوزه شهری و مسکن را کاملا منفی کرده است، افزود: در کنار کارنامه منفی وزیر پیشنهادی در حوزه شهرسازی و وضعیت اسفبار کنونی مسکن در کشور، ایشان در حوزه راه و ترابری هم هیچ اشرافی به مباحث ندارند و در جلسه بررسی صلاحیت ایشان در حوزه راه و ترابری ایشان متنی را روخوانی کردند و توان پاسخگویی به سوالات اعضای کمیسیون را نداشتند و حتی با اصطلاحات حوزه راه و ترابری هم آشنا نیستند.

می گویند زن است و فرزند شهید !

منان رئیسی با تاکید براینکه زن بودن و فرزند شهید بودن ایشان ویژگی‌های مثبتی است، اما مگر بحث ما رفع تبعیض جنسیتی از کشور است یا می‌خواهیم رئیس بنیاد شهید انتخاب کنیم که چشم بر صلاحیت عملکردی و مدیریتی صادق مالواجرد ببندیم، گفت: کسانی که در صدد رای آوری ایشان هستند بر فرزند شهید و زن بودن ایشان به عنوان نقاط قوت او تاکید می‌کنند به این سوال پاسخ دهند که تکلیف منافع مردم و حقی از مردم برگردن آنهاست چه می‌شود؟

وی با بیان اینکه حل بحران مسکن، کنترل روند صعودی افزایش اجاره بها، ساماندهی وضعیت راه‌ها و کریدور‌ها یک وزیر توسعه‌ای می خواهد، یعنی فردی با ویژگی‌های کاملا مخالف وزیر پیشنهادی باید برای حل بحران‌های مذکور عهده دار مسئولیت شود، تصریح کرد: یکی از دلایل افتضاح ایجاد شده در حوزه مسکن و وضعیت وخیم اجاره بها به ویژه در کلان شهر‌ها در پیش گرفتن سیاست‌های انقباضی در بحث شهرسازی است.

قاطبه اعضای کمیسیون عمران توجهی به مباحث هیجانی ندارند

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون عمران، کمیسیون تخصصی بررسی صلاحیت وزیر راه است و قاطبه اعضای آن توجهی به ایجاد مباحث هیجانی‌ای که در رسانه‌ها در دفاع از مالواجرد دست به دست می‌شود ندارند، ادامه داد: بنا دارم در نشست علنی مجلس برای بررسی صلاحیت صادق مالواجرد به عنوان مخالف نطق کنم، اما اگر این فرصت مهیا نشد از همین الان به نمایندگانی که به اسم زن بودن، فرزند شهید بودن، همشهری بودن و .. برای او رای جمع می‌کنند هشدار می‌دهم که کمتر از یکسال دیگر دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح وی هستند و در این مدت مردم از بحران مسکن و گرانی آن بیش از پیش رنج می برند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو قدیمی و دیده‌نشده از شوخی بانمک زهره فکورصبور با نعیمه نظام‌دوست/ وااای چقدر جوون بودن اینجا!
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
مروری بر بازیگرانی که با گریم چهره حیوان در مقابل دوربین ظاهر شدند؛ از نیوشا ضیغمی و هومن حاج عبداللهی تا الیکا عبدالرزاقی و همسرش امین زندگانی+عکس