دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

محمود احمدی‌نژاد جنجال به پا کرد 

سه شنبه، 04 آذر 1399
کد خبر: 116545
ساعد نیوز: ادعای محمود احمدی‌نژاد درباره آزمایش دارو بر روی ۳۵۰۰ ایرانی با پس لرزه هایی همراه شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، ادعای محمود احمدی نژاد درباره آزمایش دارو بر روی ۳۵۰۰ ایرانی با پس لرزه هایی همراه شد.

« متاسفانه مقاماتی بودند که دارویی را از سوی بهداشت جهانی بر روی مردم امتحان می کردند و پول می گرفتند» این ادعایی بود که محمود احمدی نژاد رئیس دولت نهم و دهم در گفت و گویی با وب سایت دولت بهار که پایگاه اطلاع رسانی احمدی نژاد محسوب می شود مطرح کرد.

او در این گفت و گو مطرح می کند: « متاسفانه مقاماتی بودند که در یک پروژه تحقیقاتی بهداشت جهانی، یکسری داروها را می خواستند آزمایش کنند، آن مقدار که من اطلاعات گرفتم در کل دنیا ۱۱ هزار نمونه حاضر شدند بر روی مردمشان آزمایش کنند که ۳۵۰۰ تای آن بر روی مردم ایران آزمایش شد و من شنیدم آن مقام مسئولی که این کار را کرده، قرارداد بسته و پول گرفته است.

این را چگونه می توان هضم کرد!؟ چیزی که خودشان می گویند اثری ندارد، و تازه قرار است آزمایش شود، باید بیایند روی مردم ما آزمایش کنند و بعد به عنوان یک کار تحقیقاتی قرارداد ببندند و اطلاعات مردم ما را به دیگران بدهند، دارویی را تجویز کنند و بابتش پول دریافت کنند!؟»

این اظهارات واکنش های محتلفی به دنبال داشت از جمله مصطفی کواکبیان که در این رابطه به خبرآنلاین می گوید: « آقای احمدی نژاد نمونه کم نظیری در اقدامات پوپولیستی بود حتی اخیرا بعضی طرفدارانش به دلیل همین روحیه به شدت از شکست ترامپ در انتخابات آمریکا ناراحت بودند. البته اقدامات پوپولیستی ایشان همچنان ادامه دارد مثلا همین موضوعی که اخیرا ایشان ادعا کرده ما از سازمان بهداشت جهانی پول گرفتیم تا روی ایرانیان داروی آنها را آزمایش کنیم که هیچ سند و مدرکی هم برای این ادعا ارائه نمی کند.»

حال رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره این ادعا واکنش نشان داد و از بررسی «ادعای آزمایش برخی داروهای وارداتی بر روی ۳ هزار نفر از مبتلایان به کرونا در کشور» خبر داد. او گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی در یک طرح تحقیقاتی با نظارت سازمان بهداشت جهانی ۳۰ کشور با بیش از ۱۱ هزار بیمار کرونایی مورد مطالعه قرار گرفته اند که تحقیق درباره حضور ایران در بین این کشورها، نحوه عقد قرارداد احتمالی با سازمان بهداشت جهانی و رعایت یا عدم رعایت اصول اخلاق پزشکی از جمله اطلاع بیمار در هنگام تحقیقات، نحوه دریافت و هزینه کرد اعتبارات احتمالی مربوط به طرح و شفافیت آن در دستور کار قرار دارد.


7 پسندیدم 8 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
4 سال پیش

در پاسخ به: احسنت
احسنت
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

در پاسخ به: واقعا بی ادعا
خخخخخخ
پاسخ
علی
4 سال پیش

درود به شرف و مردانگی احمدی نژاد مرد محبوب ایران و جهان
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

احسنت
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

واقعا بی ادعا
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

😌😌😌😌😌
پاسخ
اینه ممکن است درهمه صدق
4 سال پیش

احمدی نژاد دروغگو نیست
پاسخ
مجنون وردی
4 سال پیش

که تاباشندازاین مردان بی ادعا
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند