دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص ترانکی وال (Tranquival) 

پنجشنبه، 11 بهمن 1397
قرص ترانکی وال (Tranquival) از داروهای گیاهی و آرامبخش است که به منظور رفع بی خوابی و استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سردرد، مشکلات گوارشی و بی خوابی برخی از عوارض مصرف این داروست.

بی خوابی از مشکلاتی است که ممکن است در سنین مختلف بروز کرده و لذت داشتن یک خواب راحت را از انسان بگیرد. برای برطرف کردن اختلالات و مشکلات مربوط به خواب، در قدم اول باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. همچنین برای رفع بی خوابی باید عادات ناسالم غذایی مثل مصرف بیش از حد غذاهای چرب و کافئین را از آن حذف کنید. علاوه بر خوراکی‌ها و مواد غذایی مصرفی، استرس و فشارهای روحی هم می‌تواند علل بروز بی خوابی شبانه باشد. به هنگام خواب وسایل اضافه را از خود دور کنید و در مکانی ساکت و تاریک بخوابید. اگر با وجود رعایت تمامی این موارد باز هم از بی خوابی رنج می‌برید؛ بهتر است به پزشک مراجعه کرده و از داروهای آرامبخش، استفاده کنید. در ادامه یکی از این داروها را با نام قرص ترانکی وال بررسی خواهیم کرد.

قرص ترانکی وال چیست؟

ترانکی وال یک داروی گیاهی است که برای از بین بردن اختلالات خواب ناشی از مشکلات عصبی، مصرف می‌شود. این دارو همچنین اضطراب، هیجان و بی قراری را کاهش می‌دهد. ترانکی وال از ترکیب گیاهانی همچون عصاره ریشه سنبل الطیب، عصاره اندام هوایی گل ساعتی، پودر گل آذین ماده رازک و پودر برگ بادرنجبویه تهیه شده است. در مواردی از این دارو برای رفع اسپاسم‌های عصبی، آسم عصبی و تاکی کاردی عصبی نیز، استفاده می‌شود.

مقدار و نحوه مصرف قرص ترانکی وال

میزان دقیق مصرف این دارو باید توسط پزشک، تعیین گردد. به طور معمول به منظور رفع بی خوابی و بی نظمی خواب در بزرگسالان، ۱ تا ۲ قرص، یک ساعت قبل از خواب به مدت ۱۵ الی ۳۰ شب تجویز می‌شود. بعد از بهبودی، میزان مصرف دارو تا قطع کامل آن، باید کاهش یابد.

اثرات درمانی و درماکولوژی

این دارو دارای اثر مسکن و آرام بخش بوده و باعث کاهش اضطراب و تحریک پذیری می گردد ، اسپاسم و دردهای با منشا عصبی ( به ویژه در کودکان ) را تسکین می-دهد . مواد موثره گیاهان به کار رفته در قرص ترانکی وال، به دلیل اثرات آرام بخشی، به تدریج اختلالات خواب ناشی از مشکلات عصبی از قبیل بیدار شدن های مکرر در طول خواب را بهبود بخشیده و زمان شروع خواب را کوتاه می نماید . قرص ترانکی وال با اصلاح کیفیت خواب منجر به ایجاد خوابی ملایم و منظم همراه با شادابی صبحگاهی می گردد . برای این دارو هیچگونه اعتیاد یا وابستگی گزارش نشده است .


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن