دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان مصرف، تاثیرات و مکانیزم اثر قرص رزرپين 

جمعه، 28 دی 1397
قرص رزرپین (Reserpine) از داروهای کاهنده فشار خون است که به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود. آریتمی، مدفوع تیره رنگ و استفراغ خونی برخی از عوارض جانبی مصرف قرص رزرپین هستند.

فشار خون از مشکلات شایعی است که اگر کنترل نشود مشکلات جسمی و خطرناک دیگری به همراه می‌آورد. کنترل زیادی فشار خون سخت نیست و کافی است به صورت روزانه از داروهای مخصوصی که پزشک در این زمینه تجویز می‌کند استفاده کنید. داروهای مختلفی در این زمینه وجود دارد. قرص رزرپین یکی از داروهای کاهنده فشار خون است.

چرا باید فشار خون را کنترل کرد؟

فشار خون بالا سبب افزایش حجم كار قلب و عروق می‌گردد. در صورتیكه این وضعیت ادامه یابد، قلب و عروق به درستی كار نخواهند كرد. فشار خون بالا سبب وارد آمدن آسیب به عروق خونی مغز، قلب و كلیه‌ها و در نتیجه بروز سكته مغزی، نارسایی قلبی یا ناراحتی كلیه می‌گردد. پایین آمدن فشار خون، خطر سكته مغزی و حملات قلبی را كاهش می‌دهد. رزرپین مربوط به رده دارویی ضد فشار خون است. عملکرد این دارو با شل کردن عروق است، بطوریکه خون به راحتی بتواند از آن عبور کند. این امر به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

 

قرص رزرپین چیست؟

قرص رزرپین (Reserpine) از داروهای کاهنده فشار خون است که به سرعت از طریق دستگاه گوارش جذب می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌كند بلكه آن را كنترل می‌نماید. از این رو مصرف آن ممكن است تا آخر عمر ضروری باشد. 

مقدار و نحوه مصرف

مقدار مصرف دارو باید بر اساس پاسخ فشار خون و نیاز هر بیمار تنظیم شود. به طور معمول به منظور کاهش فشارخون در بزرگسالان مقدار 0/1 - 0/25  میلی‌گرم از دارو در 1 یا 2 مقدار تقسیم‌شده مصرف می‌شود.

مکانیسم اثر رزرپین (Reserpine)

این دارو با اثر بر انتهای اعصاب سمپاتیك پس عقده‌ای ذخایر كاتكول آمین‌ها و سروتونین بافت‌ها و دستگاه عصبی مركزی را تخلیه می‌نماید. به نظرمی‌رسد كه اثر پایین‌آورنده فشار خون رزرپین ناشی از کاهش بازده قلب و احتمالاً تا حدی كاهش مقاومت محیطی باشد.

منبع: سایت ستاره 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟