دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان و نحوه مصرف کانامایسین (Kanamycin) 

یکشنبه، 21 بهمن 1397
کانامایسین (Kanamycin) یک آنتی باکتریال آمینوگلیکوزیدی است با عملکرد مشابه با جنتامایسین است. این دارو در درمان عفونت های گرم منفی و استافیلوکوکی از جمله گونوره آ و عفونت های گنوکوکی چشم نوزادان کاربرد دارد.

مقدار مصرف کانامایسین

کودکان و بزرگسالان دوزهای تجویزی بر اساس کانامایسین پایه بیان می شوند. 2/1 گرم سولفات کانامایسین و 34/1 گرم اسیدسولفات کانامایسین تقریباً معادل با یک گرم کانامایسین می باشند. تجویز معمولاً به صورت تزریق داخل عضلانی صورت می گیرد و در عفونت های حاد بالغین دوز15 میلی گرم بر کیلوگرم به صورت روزانه و تا حداکثر 5/1 گرم در روز در 2 تا 4 دوز تقسیم شده تجویز می گردد. دوزهای مشابهی به صورت انفوزیون داخل وریدی محلول 25/0 تا 5/0 درصد در طی 30 تا 60 دقیقه داده می شود، در انگلستان دوزهایی تا حد 30 میلی گرم بر کیلوگرم در روز در 2 یا 3 دوز تقسیم شده از این راه داده می شوند. دوزهایی مشابه در مورد کودکان تجویز می گردد. ترجیحاً طول درمان عفونت حاد نباید بیش از 7 تا 10 روز ادامه یابد و یا نباید جمعا از 10 گرم کانامایسین تجاوز کند. در مورد عفونت های مزمن باکتریایی در انگلستان دوز 3 تا 4 گرم در هفته به صورت یک گرم یک روز در میان یا یک گرم 2 بار در روز و 2 بار در هفته توصیه می شود و دوز حداکثر تجمعی 50 گرم می باشد اما مصرف طولانی مدت باعث افزایش خطر نفروتوکسیسیتی می گردد و عموماً توصیه نمی شود.

 
 

توصیه های دارویی کانامایسین

 
1- از آنجا که دفع آمینوگلیکوزیدها عمدتاً کلیوی است و غلظت این داروها در ادرار زیاد خواهد بود، بیمار باید به اندازه کافی آب یا مایعات مصرف کند تا غلظت زیاد دارو موجب آسیب به مجاری ادراری نشود.
2- مقدار مصرف کانامایسین به ویژه در بیمارانی که دچار سوختگی شده اند یا عمل جراحی در پیش دارند و در زنان باردار یا مبتلا به بیماری های زنان ممکن است کمتر یا بیشتر از مقدار توصیه شده باشد که این به دلیل تفاوت زیاد بین نیاز این گروه بیماران به دارو است.
3- از آنجا که احتمال تشکیل کمپلکس بین کانامایسین و سایر داروها وجود دارد، مخلوط کردن این دارو با سایر داروها در یک محلول توصیه نمی شود.
 

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت