دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

مجله تاریخ؛ رونمایی از اولین ماشین ظرفشویی در زمان قدیم/این خانم برای اولین بار ماشین ظرفشویی را اختراع کرد 

چهارشنبه، 28 شهریور 1403
کد خبر: 409110
ساعد نیوز: جوزیفن کاکرن بانوی امریکایی مخترع ماشین های ظرف شویی در سال 1886بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، یکی از دشوار ترین کار ها در گذشته مرتبط با شست و شوی ظروف بود، چرا که در در آن دوران لوله کشی آب شهری نیز وجود نداشت و بدین دلیل یکی از دشوار ترین کار ها شست و شوی ظروف به شمار می رفت، شاید در آن زمان هیچکس فکر نمی کرد که روزی شست و شوی ظروف به آسانی و در کوتاه ترین زمان بدون دخالت نیروی انسانی انجام شود، اما حقیقت امر این است که ماشین های ظرفشویی امروزه قادر به کاهش حجم کاری نسبتا زیادی از انسان ها در آشپزخانه ها شدند و بدین دلیل یکی از محبوب ترین دستگاه های برقی، ماشین های ظرفشویی به شمار می روند. در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه را که بایستی در باره تاریخچه ماشین ظرفشویی بدانید را به شما معرفی کنیم،

در واقع این دستگاه پس از اختراع خود بسیار مورد محبوبیت قرار گرفت و امروزه این دستگاه در هر یک از منازل، جزو ضروری ترین دستگاه ها به شمار می رود. این دستگاه که منجر به صرفه جویی در موارد بسیاری همچون آب، مواد شوینده و همچنین وقت انسان ها شده است دارای تاریخچه طولانی مدتی است که در این مقاله به معرفی این تاریخچه به شما تنها در 5 دقیقه پرداخته ایم.

اختراع ماشین ظرفشویی

تاریخچه ماشین ظرفشویی و اختراع آن را می‌توان به سال 1850 مرتبط دانست که شخصی به نام جوئل هاتون، نمونه اولیه ماشین ظرفشویی را ساخت. این نمونه بسیار ابتدایی متشکل از کانال‌های چوبی بوده است که با عبور آب از داخل آن‌ها، آب در نهایت بر روی ظروف می‌ریخت. شاید بتوان نزدیک‌ترین نمونه واقعی ظرفشویی در تاریخچه ماشین ظرفشویی را با ایده جوزفین کاکرین مرتبط دانست که در سال 1893 در نمایشگاه جهانی شیکاگو با نام لاواپلاتوس به نمایش در آمد.

این ظرفشویی به مراتب پیشرفته‌تر از دیگ مسی به همراه چرخ چوبی ساخته شده بود. در حقیقت، در این نمونه ظروف درون دیگ مسی قرار می‌گرفتند و سپس موتور دستی دستگاه که از طریق یک قرقره دستی کنترل می‌شد، به حرکت در می‌آمد. به این ترتیب، آب گرم و صابون با فشار بر روی ظروفی که در حال چرخش هستند، پاشیده می‌شد.

با نگاه به تاریخچه ماشین ظرفشویی متوجه می‌شویم که شاید ظرفشویی ابداعی خانم کاکرین انقلابی در صنعت بود؛ اما پیدایش نسخه‌های اولیه ماشین ظرفشویی امروزی نیاز به گذر زمان و پیشرفت بیشتر تکنولوژی بوده است که تا سال 1924 به طول انجامید.

در این سال، ویلیام لیونز نمونه‌ای نزدیک به ماشین ظرفشویی امروزی را طراحی کرد که ابعاد کوچکی داشت و از یک آب پاش چرخان بهره می‌برد. اما مشکل اصلی این طراحی، نیاز به لوله‌کشی آب بود که تنها در دسترس افراد ثروتمند جامعه بود. از این رو، از آن زمان به بعد در تاریخچه ماشین ظرفشویی، وسیله‌ای لوکس و برای طبقه مرفه به شمار می‌رفت.

با گسترش لوله‌کشی دائمی آب برای تمامی خانه‌ها پس از جنگ جهانی دوم، استفاده از ماشین ظرفشویی رونق یافت و تحولات بیشتری در این محصول پدید آمد تا به نمونه‌های امروزی خود نزدیک‌تر شود. تاریخچه ماشین ظرفشویی نشان می‌دهد که محبوییت این محصول سبب شده است تا بیش از 75 درصد خانواده‌های امریکایی و آلمانی، یک نمونه از آن را در خانه خود داشته باشند.

به این ترتیب، سیستم خشک کن، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، سینی‌های متحرک چند طبقه، آب افشان‌های مناسب‌تر و کارآمدتر، برنامه‌های پیش شستشو و استفاده از فیلترهای مناسب با کارایی‌های متفاوت کم کم به ماشین‌های ظرفشویی اضافه شد تا نمونه‌های مدرن و مجهز امروزی پدید آیند.

البته نباید از این نکته غافل شد که اضافه شدن این موارد به ماشین ظرفشویی‌ها به مرور زمان سبب افزایش قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های قبلی‌تر شده است. از همین رو، تولیدات برندهای مختلف همانند قیمت ماشین ظرفشویی بوشتحت تأثیر برنامه‌ها و تجهیزات به کار رفته درون آن‌ها است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 28 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) رونمایی از همسر خوشتیپ مهسا طهماسبی که خیلی به هم میان / سِت زن و شوهری جذابشون حسابی تو چشم میزنه ...
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدیو) تقلید صدای مختار و یوزارسیف در برنامه عصر جدید/ صدای نقی و ارسطو رو هم درمیاره/ نظرتون راجع به اجراش چطور بود؟
فوزیه همسر اول شاه پهلوی: کاخ نشینی در شان ما نیست/ شاه به من خیانت می کرد، با یک سرهنگ ازدواج کردم و دختری به نام نادیا دارم
مراسم عزای جگرسوز آرش میراحمدی و ضجه های همسر جوانش بر سر مزار آقای هنرمند/ روحش شاد+ عکس
ویدیو/ نظر "استاد شهریار" در مورد زبان ترکی و غم غیر قابل توصیفش/ حتی یک بند از «حیدربابا» را نمی‌توان به زبان فارسی ترجمه کرد
رونمایی پردیس پورعابدینی از حیاط لوکس و دلباز و تراس شیک و امروزی خانه ویلایی‌اش با منظره بهشتی/ خونه نگو باغ بگو+ویدیو
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(فیلم) آواز عاشقانه سهراب سریال از سرنوشت برای ابرای سریال یاغی در سریال جدید همسر سمیرا حسن پور / دلبرِ نابِ دلم، با چشای خوشگلِ سبزت؛ یه کم ...