دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

موارد منع مصرف و تداخل دارویی باریسیتینیب 

چهارشنبه، 30 فروردین 1402
باریستینیب یک داروی تجویزی است که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود. در این مطلب موارد منع مصرف و تداخل دارویی باریسیتینیب بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

روماتیسم یا اختلالات روماتیک شرایطی ‌است که موجب درد مزمن و اغلب متناوبی می گردد که بر روی مفاصل یا بافت همبند اثرگذار است. روماتیسم نمایانگر اختلال بخصوصی نیست، بلکه بیش از 200 نوع شرایط و بیماری مختلف را پوشش می دهد که شامل التهاب مفصلی و "روماتیسم غیر-مفصلی" که به "نشانگان درد ناحیه‌ای" یا "روماتیسم بافت نرم" نیز می‌شود. همپوشانی نزدیکی بین اختلال بافت نرم و روماتیسم وجود دارد. برخی مواقع، عبارت "اختلالات روماتیکی بافت نرم" جهت توصیف این شرایط به کار می‌رود.

موارد منع مصرف داروی باریسیتینیب


  • سابقه‌ی حساسیت به باریسیتینیب یا داروهای مشابه یا دسته‌ی دارویی

  • مشکلات کلیوی حاد،سل فعال، افراد با ریسک ترومبوز

  • از تجویز همزمان باریسیتینیب با داروهای ضد روماتیسمی اصلاح‌کننده بیماری (یا به اصطلاح DMARD)بیولوژیک و داروهای سرکوبگر ایمنی قوی (مانند آزاتیوپرین و سیکلوسپورین) خودداری شود.

  • در موارد آرتریت روماتوئید، از تجویز این دارو در بیمار با تعداد لنفوسیت تام کمتر از 500 سلول/میلی لیتر مکعب و ANC <1,000، هموگلوبین کمتر از 8 و eGFR <30 خودداری شود.

  • در موارد ابتلا به کووید، از تجویز این دارو در بیمار با تعداد لنفوسیت تام کمتر از 200 سلول/میلی لیتر مکعب و ANC <500 و در بیماران بالای 9سال eGFR <15 و در بیماران 2تا8سال با eGFR <30 خودداری شود.

تداخل دارویی باریسیتینیب


  • باریسیتینیب ممکن است با برخی داروها مانند مهارکننده های قوی CYP3A4 تداخل داشته باشد که ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

  • باریسیتینیب همچنین ممکن است با داروهایی که بر سیستم ایمنی اثر می‌گذارند، مانند کورتیکواستروئیدها و سرکوب‌کننده‌های ایمنی، تداخل داشته باشد.

سخن آخر

اگر به طور تصادفی دوز باریسینیتیب خود را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف کنید. با این حال، اگر از قبل به دوز برنامه ریزی شده بعدی شما نزدیک شده است، دوز فراموش شده را رها کنید و دوز زیر را در زمان برنامه ریزی شده بعدی خود مصرف کنید. سعی نکنید دوز را دوبرابر کنید تا دوز فراموش شده را جبران کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ سوال عجیب مهران مدیری از حمید لولایی در کلاس دومِ دبیرستانِ سوم/ خنده‌های زیرپوستی رضا عطاران در برنامۀ "ساعت خوش"
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
خلاقیت خنده دار اوستای آشپز برای فرار از گرمای اجاق گاز با نصب پنکه به کمرش حماسه آفرید + ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂
(فیلم) موتورسواری سام درخشانی با موهای بلوند به همراه همسر و دو فرزندش، برسام و برکه در خیابان‌های تهران
انگشترهای طلای دخترانه و ظریف در مدل‌های لاکچری
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله