معرفی و بررسی خودروی آئودی SQ5

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی آئودی SQ5
آئودی SQ5 یک SUV قدرتمند و یکپارچه است اما ایراداتی نیز به این تولید 2021 نیز وارد است. این خودرو نسبت به هم خانواده‌هایش کمی خشن‌تر است. عده‌ای از منتقدین معتقد به نوعی به هم ریختگی و زوائدی در طراحی این خودرو هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نسل اول شاسی بلند آئودی Q5 یک موفقیت بزرگ برای این برند بود. بیش از ۶۰ هزار دستگاه از این خودرو بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ در بریتانیا به فروش رفتند اما شاید موضوع سورپرایز کننده این باشد که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ تاکنون، از هر ۵ دستگاه خودروی فروخته شده یکی از آن ها از نوع SQ5 بوده است؛ و این اتفاق در حالی رقم خورده که SQ5 قیمت و هزینه های مالکیت بالایی داشته است.

هم اکنون آئودی نسل دوم این خودرو را به میدان فرستاده و با استفاده از پیشرانه ی بنزینی توربو بجای نسخه ی دیزلی سرها را به سوی خود برگردانده است. نسخه ی TDI اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. ما مدل TFSI با قدرت ۳۴۹ اسب بخاری را برای اولین بار آزموده ایم.

از نمای بیرونی، برخی ویژگی ها وجود دارند که به شما می گویند با یک Q5 معمولی طرف نیستید. از جمله شاخصه های مخصوص مدل S می توان به ورودی های هوای بازنگری شده، دیفیوزر ویژه و جلوپنجره ی شانه عسلی اشاره کرد. نشان های V6 T نیز نشان می دهند که این شاسی بلند یک خودروی با استعداد است.

تصویر
طراحی ظاهری آئودی SQ5

آئودی SQ5، چرخ هایی که فریبنده تر می چرخند!

اگر بخواهیم در مورد قدرت فنی AQ5 صحبت کنیم بهتر است قبل از هر چیز به سراغ موتور توربوشارژر آن برویم. موتور بنزینی این خودرو 3 لیتری است که قسمت توربوشارژر آن با قدرت 6 ولت می تواند با 349 اسب بخار و قدرت گشتاور 369 نیوتون متر این خودرو را به یکی از روان ترین SUVهای تاریخ بدل کرده است.

جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک با فناوری کواترا که وظیفه انتقال قدرت به تمام چهار چرخ این خودرو را بر عهده دارد و با این کار، نیرو را به چهار گوشه اتومبیل به طور یکسال منتقل می کند و تعادل این SUV قدرتمند را مثال زدنی می کند. البته اگر بخواهیم عادلانه به تمام SUV های آئودی تولید شده در سال های اخیر نگاه کنیم می توانیم نمونه های فنی مانند این خودرو را ببینیم. اما تفاوت عمده این SUV تولید شده در سال 2021 با دیگر هم نسلانش در این است که توانسته سرعت 0 تا 60 کیلومتر را از 5.1 به 4.7 ثانیه برساند. به همین خاطر، SQ5 احساس یک SUV پر سرعت را به راننده و سرنشینان و البته طرفداران SUV می دهد. چرخ هایی که فریبنده تر حرکت می کنند احساس قدرت بیش تری را القا می کنند.

پا رکاب جاده ها با آئودی SQ5

قدرت یک اتومبیل ممکن است برای بسیاری از سرنشینان SUV دلهره آور به نظر می رسد اما صندلی های تمام چرم آئودی SQ5 شما را مانند ننو (صندلی راحتی) در خود غرق می کند و باعث می شود تکان های سهمگین ترین چاله ها، حتی با سرعت بالای 60 کیلومتر در ساعت را هم حس نکنید. گفتنی است که قدرت موتور این خودرو با کمک توربوشارژر 6 ولتی به 1370 دور در دقیقه می رسد. البته که این قدرت در اتوبان های هموار و معمول بسیار ملموس تر از جاده های کوهستانی خواهد بود. دینامیک این SUV به حدی حرکت چرخ ها و تمرکز بدنه را بالا می برد که در یک سری از آزمایشات جاده ای، بسیاری از منتقدان، به نیروی چسبندگی و حرکت بدون فاصله از سطح جاده را در تایرهای اتومبیل حس کرده اند.

تصویر
طراحی ظاهری آئودی SQ5

طراحی های متنوع

شاید مدل های متفاوتی از SQ5 را در کشورهای مختلف ببینید و شاید نگران شوید که نکند امکانات و قابلیت های نامبرده در این میزان تنوع وجود نداشته باشد. اما باید گفت که تمام SUV های SQ5 2021 از این امکانات برخوردار هستند و به طور مستقیم زیر نظر شرکت آئودی فولکس واگن تولید خواهند شد. گونه ای از آئودی SQ5 که به (Air Setup) معروف است، به خاطر داشتن کوسن های به کار رفته در طراحی داخلی این خودرو باعث شده سواری دلپذیرتری نسبت به طراحی های رسمی و کلاسیک آن دارد.

انتقادات و نقل قول ها از آئودی SQ5

ادعای بیجایی نیست اگر بگوییم که آئودی SQ5 یک SUV قدرتمند و یکپارچه است اما ایراداتی نیز به این تولید 2021 نیز وارد است. این خودرو نسبت به هم خانواده هایش کمی خشن تر است. عده ای از منتقدین معتقد به نوعی به هم ریختگی و زوائدی در طراحی این خودرو هستند. باید گفت که داخل بدنه به طور کامل ساکت و آرام نیست. صدای بادهای شدید شنیده می شود و همچنین صدای تایرها و برخی صداهای بیرونی شنیده می شوند. بی شک در جاده های کوهستانی از قدرت این SUV لذت خواهید برد اما در جاده های کم تعداد بتنی و سفت، آن میزان قدرت همیشگی را نخواهید دید.

تصویر
طراحی ظاهری آئودی SQ5

فناوری های الکترونیکی SQ5

از هر چه بگذریم سخن فناوری و امکانات الکترونیکی خودرو خوش تر است! صفحه نمایشی لمسی 12.3 اینچی در کنسول میانی آئودی SQ5 2021 تعبیه شده است که نسبت به نسل های پیشین آن هم بزرگ تر و هم با امکانات بیش تر است. امکانات Navigation و سرگرمی علاوه بر گزینه های هشدارها و رصد عملکرد فنی خودرو در این صفحه نمایش به چشم می خورد. از دیگر امکانات این صفحه می توان به اتصال بدون سیم دیگر وسایلی مانند تلفن همراه اشاره کرد. هم قسمت سپر و صندوق عقب این خودرو به سنسورهای زاویه دار مجهز شده اند و به نسبت از دقت بیش تری برخوردارند.

یکی از نقاط قوت این اس یو وی این است که شما با کمک سنسورها و صفحه نمایش آن می توانید از شر نقاط کور معمول در SUV ها راحت شوید. جدا از این امکانات، سیستم کروز کنترل و تخمین مسیر و شناسایی موانع و همچنین سیستم همیار هوشمند راننده نیز در این خودرو وجود دارند. چراغ های جلو این اتومبیل نیز به طرح ال ای دی ماتریکسی معروف است و به بهترین شکل، نور را با نور موجود در مسیر هماهنگ می کند. تمام این قابلیت ها برای فراهم کردن امنیت بیش تر برای سرنشینان خودرو Audi SQ5 است. در سال 2021، موضوعی که بیش از همه برای فولکس واگن اهمیت دارد، ایمنی سرنشینان اتومبیل هایش است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (165 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (48 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...