معرفی و بررسی خودروی هیوندای جنسیس کوپه

  شنبه، 04 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی هیوندای جنسیس کوپه
در مطلب پیش رو نگاهی به مشخصات فنی، ظاهری، آپشن ها و امکانات و وضعیت فروش هر دو مدل جنسیس کوپه در بازار ایران خواهیم انداخت.

جنسیس کوپه (Genesis Coupe) همان طور که از اسمش برداشت می شود، خودرویی اسپرت در کلاس کوپه است که از سال 2008 میلادی و همزمان با توقف تولید هیوندای کوپه در سبد محصولات شرکت Hyundai Motor قرار گرفت. جنسیس کوپه برخلاف هیوندای کوپه از مزیت های چشمگیری همچون انتقال نیرو به محور عقب و پیشرانه قدرتمند 6 سیلندر برخوردار است و چنین مزایای باعث شد تا این خودرو نه تنها در بازار کشور ما، بلکه در بازارهای جهانی نیز مورد توجه تیونرها قرار گیرد و مدل های مختلفی از آن برای مسابقات دریفت و اتومبیل رانی آماده شود.

این خودرو به عنوان اولین کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای، از پلتفرم مشترکی با جنسیس سدان برخوردار است و درواقع نمونه کوپه این خودرو محسوب می شود. جنسیس کوپه در سال های 2010 تا 2013 این شانس را داشت که میهمان بازار خودرو ایران شود و البته به دلیل جذابیت های بالا مورد استقبال بسیار گسترده جوانان نیز قرار گرفت.

در حدفاصل سال های 2008 تا 2012 مدل اولیه جنسیس کوپه به تولید رسید، اما در سال 2012 و در نمایشگاه خودرو دیترویت از مدل بازطراحی شده این خودرو نیز رونمایی شد که از طراحی جذاب تر، عملکرد بهتر و کابین زیباتری برخوردار بود. در سال 2016 تولید جنسیس کوپه متوقف شد و این خودرو برای همیشه از لیست محصولات Hyundai Motor کنار رفت. هیوندای ولستر هم اکنون تنها نماینده این کمپانی کره ای در کلاس خودروهای کوپه اسپرت محسوب می شود.

طراحی ظاهری هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه در زمان خودش از ظاهری اسپرت و جذاب سود می برد که به ویژه در بازار ایران مشابه چندانی نداشت و همین مهم کافی بود تا قند در دل مشتریان اسپرت پسند ایرانی، به ویژه افرادی که توانایی مالی خرید محصولات برندهای لوکس را نداشتند، آب شود. در نمای روبروی جنسیس کوپه فیس قدیم از چراغ هایی کشیده با طراحی تندوتیز استفاده شده که در دو طرف یک جلوپنجره نسبتا کوچک قرار گرفته و به همراه حالت خندان سپر جلوه ای نسبتا اسپرت اما مهربان تر نسبت به خودروهای اسپرت امروزی را برای چهره جنسیس پدید آورده است.

هیوندای جنسیس کوپه

استفاده از برخی خطوط حجمی در نمای جانبی و همچنین روی درب کاپوت سبب شده تا ظاهر جنسیس کوپه تا حدی عضلانی و مطابق با روحیات مشتریان هدف این محصول به نظر برسد. فیس لیفت صورت گرفته در جنسیس کوپه ۲۰۱۳ سبب خشن تر جلوه کردن چهره این محصول شده و وجهه هماهنگ تر با ذات خشن و تهاجمی این خودرو فراهم آورده است. استفاده از دو مجرای تهویه روی درب کاپوت جلوه هیجان برانگیزتری به نمای روبرو جنسیس کوپه ۲۰۱۳ بخشیده است . در نمای عقب نیز از چراغ های کشیده مطابق با سبک طراحی انواع جلو استفاده شده که در کنار یک اسپویلر جذاب روی درب صندوق و همچنین طرح مناسب سپر و سراگزوزهای دو طرف آن، نمایی زیبا و جوان پسند به ناحیه پشت هیوندای جنسیس کوپه اعطا کرده است. در مجموع باید عنوان داشت که طراحی هیوندای جنسیس کوپه اگرچه به اندازه فورد موستانگ جذاب و پخته به نظر نمی رسد اما باید اظهار داشت که به خوبی توانسته نیازهای بصری مشتریان و به ویژه جوانان را برآورده ساخته و حسی هیجان انگیز به ذهنشان القا کند.

طراحی داخلی هیوندای جنسیس کوپه

نمای داخلی هیوندای جنسیس کوپه در مدل فیس قدیم به ویژه طرح کنسول میانی داشبورد نسبتا قدیمی بوده و در مقایسه با خودروهای اسپرت امروزی چندان چشم نواز به نظر نمی رسد. با این حال طراحی اسپرت غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار پشت آن توانسته رگه هایی از جذابیت و هیجان را به کاربران این خودرو انتقال دهد. البته مدل نیوفیس این نقیصه را تا حد زیادی جبران کرده و جلوه های جذاب تری به ویژه در بخش کنسول میانی به سرنشینان خود انتقال داده است.

هیوندای جنسیس کوپه

متریال استفاده شده در کابین نیز همچون سایر محصولات هیوندای کیفیت متوسطی داشته و می توان گفت که در این رنج قیمت قابل قبول به نظر می رسد. کابین خودرو در ردیف جلو تقریبا گنجایش مناسبی برای سرنشینان خود فراهم آورده و محدودیت چندانی بر ایشان تحمیل نمی کند اما صندلی های ردیف عقب برای افراد درشت جثه و بلندقد جای راحتی نخواهد بود. صندوق عقب این خودرو نیز 283 لیتر فضا در اختیار اسباب وسایل کاربران قرار خواهد داد. در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی جنسیس کوپه به ویژه در مدل ۲۰۱۳ از جذابیت بصری مناسب و بهتر از گذشته بهره برده که کیفیت قابل قبولی را به سرنشینان ارائه می دهد و توانسته رضایت ایشان به ویژه افراد جوان تر را جلب سازد.

آپشن ها و امکانات Genesis coupe

هیوندای جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۳ به عنوان نسخه فول آپشن از امکانات رفاهی و ایمنی زیر بهره می برد: کروز کنترل، سامانه های کنترل کشش و پایداری، سیستم تعلیق هوشمند، سنسورهای فاصله سنج جلو عقب، توزیع نیرو ترمز، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز برمبو در برخی مدل ها، اتولایت، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ های مه شکن جلو عقب، چراغ شوی، چراغ زنون، فرمان هیدرولیکی دو حالته با روکش چرم و دکمه های کنترل، پدال شیفتر، سیستم صوتی اینفینیتی با هشت اسپیکر و توان ۳۶۰ وات و چنجر ۶ تایی، تنظیم هوشمند بلندی صدا، نمایشگر چندکاره، نشانگر آنالوگ گشتاور و شتاب و دمای روغن، پورت USB، شش عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و ایربگ پرد ه ای و جانبی جلو، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش کشنده، اتولاک با وضعیت دنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی راننده با تنظیمات شش حالته برقی به علاوه تنظیم برقی گودی کمر، صندلی سرنشین با تنظیمات چهار حالته دستی، صندلی عقب تاشونده، گرمکن صندلی جلو، روکش صندلی چرمی، تریم داخلی آلومینیومی یا فیبرکربن، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سانروف، شیشه بالابر آنتی ترپ.

مشخصات فنی هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس کوپه نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه ۶ سیلندر mpi به حجم ۳.۸ لیتر دریافت می کند. این پیشرانه قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۶۰ نیوتن متر تولید کرده و آن را به واسطه یک گیربکس شش دنده اتوماتیک به سوی محور عقب ارسال می کند . شتاب صفر تا صد هیوندای جنسیس فیس قدیم برابر با ۶.۴ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. میانگین مصرف سوخت این اتومبیل ۱۶۱۰ کیلوگرمی نیز ۱۰.۷ لیتر در 100 کیلومتر برآورد شده است.

از طرف دیگر برخی مدل های معدود از نمونه نیوفیس جنسیس کوپه به پیشرانه gdi پاشش مستقیم مجهز شده اند که حداکثر توان پیشرانه آن ها به ۳۴۸ اسب بخار رسیده و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا صد ۵.۹ ثانیه، حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ۱۰.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از جمله مشخصه های فنی پیشرانه GDi هیوندای جنسیس نیوفیس به شمار می روند .

نکات مثبت هیوندای جنسیس کوپه

طراحی داخلی جذاب و اسپرت جنسیس هیوندای، فضای داخلی جادار با توجه به ابعاد و فرم بدنه ، بالا بودن لذت رانندگی به دلیل ارتفاع پایین ، عملکرد خوب و متناسب با توان ترمزهای خودرو ، هندلینگ بسیار خوب خودرو ، جذاب بودن صدای پیشرانه به ویژه در دوره های پایین تر از حد مجاز

نکات منفی هیوندای جنسیس کوپه

کیفیت نامطلوب پخش صوت ، عطش زیاد در مصرف سوخت ، دید ضعیف محیط اطراف ، راحی ساده نشان دهنده ها ، امکانات رفاهی نسبتاً کم

امنیت هیوندای جنسیس کوپه

خودرو جنسیس کوپه که فیس لیفت نسل سوم می باشد را میتوان اولین خودروی اسپرت وارد شده به ایران بعد از مدت ها دانست. این خودرو از موسسه NHTSA 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان