معرفی و بررسی خودروی جیپ رنگلر 392

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی جیپ رنگلر 392
روبیکون 392، جدیدترین محصول از سری رانگلر است. حجم پیشرانه این خودرو، ۶/۴ لیتر (۳۹۲ اینچ مکعب) خواهد بود تا قدرت ۴۷۰ اسب‌بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتن‌متر را بدون استفاده از توربوشارژ یا سوپرشارژ تأمین کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، نسخه ای از جیپ رانگلر با پیشرانه همی V8 تولید می شود. روبیکون 392، موتور ۶/۴ لیتر مشابه دوج چلنجر R/T دارد و ۴/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد.

رونمایی از نسل جدید فورد برونکو، کرایسلر و جنرال موتورز را به تکاپو انداخت؛ چراکه هجوم مردم امریکا برای پیش خرید برونکو، مسلما بر فروش محصولات مختلف جیپ، شورولت و GMC تاثیرگزار خواهد بود.

به فاصله چندهفته بعد از معرفی برونکو، مدیران جیپ اعلام کردند، پیشرانه V8 تنفس طبیعی از نوع همی (Hemi) برای رانگلر ارائه خواهد شد. جیپ رانگلر ۴۰ سال سابقه تولید دارد و علاقه مندان این محصول، هرگز حق انتخاب موتور V8 نداشتند. گروه خودروسازی کرایسلر، مالک برند جیپ، یکی از بهترین تولیدکنندگان پیشرانه های پرحجم و قدرتمند دنیا است؛ اما به دلایل مختلف، قوای محرک موجود در محصولات دوج را روی رانگلر نصب نمی کند.

جیپ رانگلر، برخلاف گرندچروکی، یک شاسی بلند پهن پیکر محسوب نمی شود. این محصول، فضای کافی برای جاسازی یک پیشرانه حجیم ندارد و البته از نظر کاربرد در شرایط واقعی هم، متفاوت از دیگر تولیدات کرایسلر است. خریدار رانگلر، به دنبال شتاب گیری سریع و رانندگی در سرعت بالاتر از ۲۰۰ کیلومتربرساعت نیست؛ بلکه تجهیزات مناسب رانندگی در مسیرهای سخت خارج جاده را می پسندد.

جیپ رنگلر Rubicon 392 مدل ۲۰۲۱ چگونه است؟

برند جیپ (Jeep)، همیشه با معرفی و ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات، هواداران خود را هیجان زده می کند. حالا چند وقتی از همزمان شدن رونمایی از مدل مفهومی رنگلر ۳۹۲ (Wrangler 392 Concept) با جشن رونمایی فورد برونکو (Ford Bronco) می گذرد. البته بماند که عده ای اعتقاد دارند که انتخاب آن روز برای رونمایی توسط جیپ، اتفاقی نبوده است. با این حال، از همان لحظه رونمایی از رنگلر ۳۹۲، همه می دانستند که این مدل جذاب دیر یا زود، به مرحله تولید خواهد رسید. درست مانند خیلی محصولات دیگر از این کمپانی دوست داشتنی. متاسفیم که شیرینی جشن فورد برونکو با رونمایی جیپ از مدل مفهومی جدیدش خراب شد، اما از طرفی هم از رونمایی نهایی جیپ رنگلر روبیکان ۳۹۲ خیلی هیجان زده و خوشحالیم. هرچه باشد، روبیکان اولین محصول V8 کمپانی در ۴۰ سال گذشته است!

تصویر
طراحی ظاهری جیپ رنگلر 392

مدل نهایی این جیپ، تا حد بسیار زیادی شباهت به همان مدل مفهومی دارد که در تابستان دیده ایم. البته که همیشه تغییراتی برای تولید مدل نهایی اعمال می شود، تغییراتی که محصول را از مدل مفهومی فراتر برده و آن را برای رقابت بازار و قدم گذاشتن به جاده ها آماده می کنند.

موتور هِمی V8 (Hemi V8) رنگلر ۳۹۲ روبیکان، با ۶٫۴ لیتر ظرفیت، در زیر کاپوت این ماشین خوابیده است. قدرتی که این ماشین تولید می کند، برابر ۴۵ اسب بخار و گشتاورش معادل ۶۳۷ نیوتون.متر است. طبق گفته های برند سازنده، این قدرت برای رساندن سرعت روبیکان از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در عرض ۴٫۵ ثانیه کافی است.

این موتور غول پیکر و نیرومند، توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک همراهی شده و هیجهان رانندگی با این رنگلر را چندین برابر می کند. یک سیستم اگزوز فعال برای تنفس این رقیب قدر در نظر گرفته شده است. به هنگام تنفس، دریچه ها به صورت خودکار یا دستی، بسته به ترجیح راننده، باز و بسته می شوند.

تصویر
طراحی ظاهری جیپ رنگلر 392

گشتاور روبیکان، به آن اجازه می دهد حتی بر روی سطوح غیر هموار و پر از پستی و بلندی هم به خوبی حرکت کند.

لازم است بدانید که رنگلر ۹۳۲، فقط برای جاده های آسفالت شده نیست. درست مانند مدل مفهومی ارائه شده، ارتفاع مدل نهایی هم به اندازه دو اینچ نسبت به مدل های دیگر افزایش داشته است. سیستم تعلیق به روزشده آن، از هندسه خاصی برخوردار است. فریم ها نیز تغییر کرده اند. ترمزهای جدید نیز برای این مدل سنگین وزن مناسب هستند و کنترل آن را در زمان سرعت گرفتن آسان می کنند.

تایرهای ۳۳ اینچی آن بر چرخ های ۱۷ اینچی سوار می شوند و به قول جیپ، این یکی از ویژگی های خاص محصول جدیدش است.

با این مدل می توانید به راحتی، در ۳۲٫۵ اینچ آب فرو بروید، بدون اینکه نگران نرسیدن اکسیژن به موتور باشید. این محصول از سیستم هیدرو-گاید (Hydro-Guide) (راهنمای آب) بهره می برد. سیستم هیدرو-گاید مانع رسیدن آب به آسیاب می شود، حتی اگر آب وارد کاپوت شود. فرو رفتن یک جیپ رنگلر در گِل و لای و در نتیجه گِلی شدن کاپوت؛ یک امر کاملا طبیعی در دنیای جیپ است. با این حال حتی در این شرایط هم، سیستم ورود هوا به درستی عمل خواهد کرد.

سیستم ۴WD این ماشین، در مواقع نیاز به کمک رانند می آید. از بین حالات ۴WD Auto، ۴WD High، (Neutral) خنثی و ۴WD Low، می توانید به دلخواه یکی را انتخاب کنید. محورهای Dana 44 در محورهای جلو و عقب لوله های ضخیم تری دارند و برای زمانی که جاده لیز یا چسبنده است، مناسب هستند. آنطور که جیپ می گوید، در صورت نیاز راننده می تواند از همه گشتاور موتور در صورت نیاز، استفاده کند.

از لحاظ ظاهری و طراحی، چرخ ها و کاپوت با فرورفتگی که دارد، از شاخصه های اصلی رنگلر روبیکان ۳۹۲ محسوب می شوند. گریل به شکلی طراحی شده است که هوای بیشتر به موتور V8 برساند. ابزارهای دیجیتالی که برای داخل کابین در نظر گرفته شده اند، عملکرد و قابلیت های موتور را به خوبی نشان می دهند. صندلی های مخصوص جیپ، صفحه سرگرمی، پوشش های چرمی و انواع و اقسام سیستم های ایمنی، رنگ سقف و بدنه و…، به صورت دلخواه توسط مشتری انتخاب می شوند.

برند جیپ به طور مستقیم به چهار در بودن این محصول اشاره نکرده است، اما آنطور که می گوید، این آفرودر به اندازه یک ماشین چهار در ظرفیت دارد. هنوز از قیمت این مدل اطلاعاتی در دسترس نیست، اما بدون شک، یکی از گران قیمت ترین محصولات جیپ خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (654 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان