معرفی و بررسی ام جی جی اس MG GS

  سه شنبه، 27 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و بررسی ام جی جی اس MG GS
ام جی GS کراس اووری دورگه است که به دلیل داشتن ریشه‌ای اصیل و اروپایی، ضمن داشتن روابطی مستقیم با شرکت جنرال موتورز آمریکا، تنها از سوی چینی‌های سایک موتور اداره می‌شود. از این رو این برند به خوبی توانست اعتبار و شکوه نام ام جی را در محصولات اخیر خود و همچنین در بازار ایران حفظ کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با گرم شدن بازار خودروهای شاسی بلند در سال 2015، ام جی نیز مدل GS را به عنوان اولین کراس اورش، روانه بازار جهانی کرد و اتفاقا از اواخر همان سال بود که پای نخستین سری وارداتی آن به کشورمان باز شد. حتی قبل از آمدن GS به ایران، ام جی کارنامه قابل قبولی برای مشتریان ایرانی ارائه کرده بود. شاید نتوان او را یکی از درخشان ترین ها دانست ولی حقیقتاً آنچه ارائه داد شامل محصولاتی فاخر بود؛ اما در این میان بخت با تنها شاسی بلند این برند چینی انگلیسی الاصل چندان یار نبود. ام جی GS مدل خوبی بود که در زمان بدی وارد بازار شد! این کراس اور، درست در ایامی که دیگر چینی ها با قیمت هایی نازل و با شرایط فروش متنوع به دست مشتریان می رسیدند، ناگهان با گردنی افراشته اعلام حضور کرد. GS در قسمت طراحی نمره خوبی می گیرد ولی اشکال اصلی او اینجا بود که کمی در استفاده از متریال باکیفیت داخل کابین خساست به خرج داده است. از سوی دیگر، داشتن پیشرانه ای قدرتمند و جعبه دنده ای با پاسخ سریع، آن را به یکی از خاص ترین کراس اورهای ایران در سگمنت کامپکت ها تبدیل کرده است.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی جی اس (MG GS)

پرواز MG با GS

از دیدگاه طراحی نمای خارجی GS، هیچ جای تعجب ندارد که تاریخ دور و دراز اسپرت سازی ام جی را به همراه المان های نوین و مد روز در ساختار اولین بلند قامت انگلیسی-چینی ام جی دید. تا زمان عرضه GS به بازار جهانی، استفاده از خطوط شکسته و تیز و طراحی نسبتا عجیب در ساختار محصولات این برند به امضای انحصاری این خودروساز بدل شده بود که از قلم طراحانی چون آنتونی ویلیامز کِنی نشات می گیرد. این طراح که طراحی مدل های ۳، ۶ و ۵۵۰ ام جی را در کارنامه خود دارد همچنین مسئول طراحی نسخه مفهومی GS و نسخه تولیدی آن نیز است.

ظاهر کلی ام جی GS بدون شک منتقل کننده حس و روح جسور و چالاک محصولات اسپرت ام جی است که هیجان را در جلوپنجره باریک و در ترکیب با خطوط تیزی که به لوگو MG قرار گرفته در مرکز جلو پنجره منتهی می شود، به بیننده القا می کند. نمای انتهایی GS شاید به اندازه نمای جلویی آن جذاب و خیره کننده نباشد اما استفاده از چراغ های عقب با طراحی متمایز و البته وفاداری بسیار زیاد به نسخه مفهومی باعث می شود این خودرو همانند همه مدل های ام جی، منحصر به فرد و متمایز جلوه کند. استفاده هوشمندانه طراحان ام جی از سپرهای جلو و عقب مشکی رنگ و امتداد آن ها تا قوس لبه گلگیرها، به شکل بسیار چشمگیری در ترکیب دقیق دو حس متمایز اسپرت گرایی برند ام جی با ساختار کراس اوور مدل GS موثر واقع شده است.

متاسفانه نمای داخلی MG GS به اندازه نمای خارجی آن جسارت و اسپرت گرایی را به راننده القا نمی کند. البته به منظور هماهنگی سبک طراحی و حفظ پایداری و اتصال نمای خارجی به نمای داخلی، در کابین GS نیز از خطوط شکسته و زاویه دار بسیاری بهره گرفته شده است که باعث می شود نمای داخلی چشمگیر و شلوغ تر از آنچه هست به نظر برسد.

تصویر
طراحی ظاهری ام جی جی اس (MG GS)

یکی از بزرگترین قدم های ام جی در راستای افزایش کیفیت و ارزش معنوی GS در برابر رقبای هم کلاس خود استفاده از تریم های براق پیانویی بر مرکز داشبرد و تریم دو رنگ داخلی در روکش صندلی ها و رودری ها است که در کمتر محصول چینی موجود در بازار ایران شاهد آن هستیم.

ام جی جی اس با داشتن ارگونومی راحت و قابلیت حمل ۵ سرنشین در صندوق بار خود تنها ۳۳۵ لیتر فضای آزاد در اختیار سرنشینان قرار می دهد که به هیچ عنوان رضایت بخش نیست اما جای شکر آن باقی است که با خوابیدن ردیف دوم صندلی ها این قدار می تواند تا ۱۳۴۰ لیتر افزایش یابد.

استفاده از آپشن ها و ویژگی هایی چون فرمان الکتریکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، پدال های تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، کنترل خودرو در آستانه حرکت در شیب، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر ۶٫۱ اینچی لمسی و دوربین دید عقب به همراه سیستم جهت یابی جهانی، سانروف و سیستم روشنایی اتوماتیک چراغ های جلو توانست تا حد بسیار زیادی برتری و رگه اروپایی خود را بر سایر چینی های بازار ثابت کند.

قلب تپنده پرتوان ام جی جی اس

پیشرانه به کار رفته در ام جی GS یک نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری انژکتوری تزریق مستقیم توربو (T-GDI) است که به لطف استفاده از دو تکنولوژی توربوچارجر و پاشش مستقیم سوخت به صورت همزمان، قادر است قدرتی برابر با ۲۱۷ اسب بخار در دور ۵۰۰۰ و گشتاوری معادل با ۳۵۰ نیوتون متر در دور ۲۵۰۰ را در اختیار گیربکس اتوماتیک ۶ سرعت اتوماتیک دو کلاچ (۶DCT) و سپس چرخ های جلو قرار دهد. زمانی که GS به بازار ایران عرضه شد یکی از قدرتمندترین چینی های بازار ایران بود.

ایرانیانی که جک S5 کرمان موتور را خودرویی تند و تیز تصور می کردند، حال باید می پذیرفتند که باید در برابر GS پرتوان که وزنی تنها برابر با ۱۶۴۰ کیلوگرم دارد، پرچم سفید صلح را بالای سر ببرند. GS چالاک با این ویژگی های فنی قادر است تا در مدت خیره کننده ۸٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست یابد و این درحالی است که مصرف سوخت متوسط آن تنها برابر با ۸٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. از آنجایی که درصد قابل توجهی از سهام شرکت مادر ام جی، یعنی سایک موتور (Saic Motor) در اختیار جنرال موتورز آمریکا، است باید یادآور شد که این شرکت بخش عمده ای از تکنولوژی های به کار گرفته شده در بخش نیرو محرکه خود را مدیون این کمپانی بزرگ و قدرتمند آمریکایی است.

با داشتن ابعاد خارجی معادل با ۴۵۰۰×۱۸۵۵×۱۶۷۵ میلی متر و فاصله محورهای ۲۶۵۰ میلی متری، بهتر بود GS با اندکی عرض بیشتر طراحی می شد تا از حس غلطش اتاق نسبتا بلند آن در پیچ های تند و تیز کاسته شده و ظاهری قلدرتر پیدا کند. با این اوصاف نه تنها GS در داخل اتاق راننده را در اجرای مانورهای رانندکی به خوبی در بر می گیرد بلکه در اجرای حرکات نمایشی نیز می تواند با پایداری قابل توجه خود سرنشینان را شوکه کند.

چشم بادامی اروپایی

ام جی GS کراس اووری دورگه است که به دلیل داشتن ریشه ای اصیل و اروپایی، ضمن داشتن روابطی مستقیم با شرکت جنرال موتورز آمریکا، تنها از سوی چینی های سایک موتور اداره می شود. از این رو این برند به خوبی توانست اعتبار و شکوه نام ام جی را در محصولات اخیر خود و همچنین در بازار ایران حفظ کند. اما مشکل مدل GS در حضور در بازه قیمتی به مراتب فراتر از رقبای بی کیفیت تر و صد البته ارزان تر و البته بی توجهی و کاهلی نسبی طراحان نسبت به نمای داخلی آن بود که با وجود داشتن کیفیت طراحی و مونتاژ بسیار بالا، قدرتی فراتر از حد انتظار و اعتبار بسیار خوب برند، نتوانست آنچنان که باید در دل مشتریان ارزان پسند ایرانی جا باز کند. ام جی GS هنوز هم یکی از توانمندترین کراس اوورهای بازار کشور است که از دیدگاه کیفی و توانمندی های حرکتی رقیبی در سگمنت خود ندارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان