معرفی و بررسی خودروی چری تیگو ۸ مدیران خودرو

  دوشنبه، 04 اسفند 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی چری تیگو ۸ مدیران خودرو
تیگو ۸ پلاس، بر پلتفرم T1X توسعه یافته و از سوی کمپانی چری به‌همراه دو پیشرانه توربوشارژ با حجم‌های ۱.۵ و ۱.۶ لیتر روانه بازارهای بین‌المللی شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، از تابستان 98 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانه های کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 99، نسل دوم تیگو 8 را با نام «چری تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. بعد از این اتفاق، مدیران خودرو نیز از عرضه و تولید تیگو 8 نسل اول منصرف شد و به سراغ نسل دومش رفت.

اولین نکته ای که باید از تیگو 8 جدید بگوییم، نحوه نامگذاری آن است. نمی دانیم چه اتفاقی افتاده اما ظاهرا چری، «پروژه پلاس سازی» محصولاتش را شروع کرده. تیگو 3x پلاس، نخستین محصول این پروژه بود. بعد از آن هم چری، تیگو8 پلاس را معرفی کرد. در سال 2021 نیز آریزو5 پلاس را بازار چین برد. اما نکته جالب اینجاست که چری برای نسل دوم تیگو7، دیگر از پسوند «پلاس» استفاده نکرده است.

مشخصات فنی چری تیگو ۸ مدیران خودرو

تیگو ۸ پلاس، بر پلتفرم T1X توسعه یافته و از سوی کمپانی چری به همراه دو پیشرانه توربوشارژ با حجم های ۱.۵ و ۱.۶ لیتر روانه بازارهای بین المللی شده است.

پیشرانه ۱.۵ لیتری، توانی معادل ۱۵۶ اسب بخار به علاوه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می دهد. یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دوکلاچه نیز با این پیشرانه عجین شده تا نیروی دریافتی را به سوی چرخ ها ارسال کند. در حال حاضر، مشخص نیست که این خودرو به صورت دودیفرانسیل وارد بازار می شود یا مطابق معمول، با سامانه انتقال قدرت محرک جلو به دست مشتریان ایرانی می رسد؛ اما ظواهر امر نشان می دهد که احتمالا باید منتظر عرضه یک شاسی بلند تک دیفرانسیل دیگر از سوی مدیران خودرو باشیم.

تصویر
طراحی ظاهری چری تیگو ۸

میانگین مصرف سوخت پیشرانه ۱.۵ لیتری چری تیگو ۸، معادل ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است که رقم بسیار مناسبی برای یک شاسی بلند سایز متوسط به حساب می آید.

از طرف دیگر، پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ قادر است توان خروجی برابر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور ارائه دهد. این پیشرانه با یک گیربکس ۷دنده دوکلاچه DCT همراه شده است و حدود ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف خواهد کرد.

طبق اطلاعات منتشرشده در برخی منابع چینی، حداکثر سرعت نسخه ۱.۶ لیتری چری تیگو ۸ حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. متاسفانه اطلاعات دقیقی پیرامون شتاب صفرتاصد این محصول در دسترس نیست؛ اما با توجه به توان مناسب موتور ۱.۶ لیتری و وزن حدود ۱۶۰۰ کیلوگرمی این مدل، احتمالا باید انتظار شتابی در حدود ۱۰ تا ۱۱ ثانیه را از چری تیگو ۸ مدیران خودرو داشته باشیم.

ناگفته نماند که پیش از این، کاتالوگ غیررسمی نسخه فیس قدیم چری تیگو ۸ مدیران خودرو در فضای مجازی انتشار یافت که بر اساس آن، قرار بود نسل اول تیگو ۸ با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر به همراه گیربکس سی وی تی به بازار ایران راه یابد؛ اما در حال حاضر، با وجود پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ که توان فنی و عملکرد بهتری را برای تیگو ۸ به ارمغان خواهد آورد، به نظر می رسد گزینه نهایی شرکت مدیران خودرو احتمالا همین پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ باشد.

تصویر
چری تیگو ۸

امکانات رفاهی چری تیگو ۸

هنوز مشخص نیست که Tiggo 8 plus در غالب چه تریم و تیپ هایی در ایران حضور پیدا کند؛ اما می توان انتظار حضور تجهیزات زیر را در نسخه فول آپشن تیگو ۸ پلاس مدیران خودرو داشت:

کروزکنترل، سقف پانوراما به علاوه سانروف، روکش صندلی چرمی، گرم کن صندلی های جلو، تنظیم برقی ۶ حالته صندلی راننده، دوربین عقب و ۳۶۰ درجه، درب برقی صندوق عقب، ورود و استارت بدون کلید، حس گر پارک در جلو و عقب، سامانه های کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، اتولایت، دی لایت، چراغ های چرخشی، نمایشگر لمسی، بلوتوث، USB، اتو هلد، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، سنسور فشار باد تایر، چند حالت رانندگی، نویگیشن، آینه های جانبی تاشونده برقی و…

تصویر
طراحی داخلی چری تیگو ۸

ایمنی چری تیگو ۸

تیگو ۸ در کارنامه خود، ۵ ستاره ایمنی از موسسه استاندارد و امنیت خودرو چین یا سی -انکپ را به ثبت رسانده است. بنابراین، می توان تا حدود زیادی به امنیت بالای این خودروی شاسی بلند اعتماد کرد. کمپانی سازنده ادعا داشته است که در ساخت ستون های A و B تیگو ۸ از فولاد استحکام بالا بهره برده و مقاومت پیچشی بدنه نیز تا 21 هزار واحد ارتقا پیدا کرده است تا استحکام خودرو در برابر تصادف های روبه رو یا جانبی بیش از پیش ارتقا یابد.

در بحث تجهیزات ایمنی نیز بهره مندی از سامانه های ترمز ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، سیستم های کنترل پایداری و کشش به علاوه ۶ عدد کیسه هوا، امنیت نسبتا قابل قبولی را برای سرنشینان پرچم مدار کراس اوورهای کمپانی چری به ارمغان خواهند آورد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (599 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان