معرفی و بررسی خودروی ​​​​​​​سانگ‌یانگ رکستون

  سه شنبه، 15 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی ​​​​​​​سانگ‌یانگ رکستون
در بازار خودرو جهان دو نمونه از سانگ یانگ رکستون وجود دارد که با دو موتور مختلف تولید شده‌اند. یکی از آن‌ها موتور دیزلی ۲٫۲ لیتری دارد و گیربکس ۷ سرعته بنز نصب شده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، سانگ یانگ رکستون (SsangYong Rexton) ، یکی از تولیدات اسپرت شرکت کره ای سانگ یانگ بر مبنای کلاس M مرسدس بنز می باشد. این خودرو از سال 2001 تا 2017 در کره جنوبی تولید و سپس نسل جدید آن، رکستون G4 به بازار عرضه شد . از ویژگی های این خودرو می توان به سواری مناسب در شهر و امکانات آفرود آن اشاره کرد. این خودرو دارای سه ریف صندلی که توانایی ۷ سرنشین را داراست و توسط استودیوی طراحی ایتال دیزاین طراحی شده است. در ایران نیز این خودرو از سال ۱۳۹۰ توسط شرکت رامک خودرو عرضه شده است. این ماشین به علت داشتن کمک فنرهای گازی و موتور M111 320 مرسدس با تنفس طبیعی 220 اسب بخار سواری خوب و مناسب برای سواری در شهر است. پیشرانه ی این خودرو با برادر کوچک تر خود یعنی موسو و کایرون فرقی ندارد.

تصویر
طراحی ظاهری سانگ یانگ رکستون

طراحی سانگ یانگ رکستون

رکستون طوری طراحی شده که همه چیز کاملا شکیل به نظر بیاید و به حق که همین طور هم هست. سانگ یانگ رکستون به چشم یک آفرود بدنه ای کاملا عضلانی دارد و این چهره قدرتمند از همان جلو پنجره و چراغ های ریز بین و نافذ آن شروع می شود. انحناهای ایجاد شده که خطوط جدا شونده چراغ های جلو و کاپوت و جلو پنجره این خودرو را از هم جدا می کند همگی منحصر به فرد هستند و در واقع، امضای رکستون به حساب می آید. چراغ های کشیده با گوشه هایی به سمت بالا ابهت را به چهره این خودرو اضافه کرده است. لامپ های به کار رفته در قاب چراغ های جلو LED هستند و البته دی لایت و چراغ های راهنما جلو هم به مجموعه نور رسانی آن اضافه شده است. جلو پنجره نیز با طراحی ذوزنقه ای شکل با پره های موازی و رنگ مشکی متفات در جلو این خودرو خودنمایی می کند.

دو طرف این اتومبیل و درب های آن با طرح مستطیلی شکل طراحی و ساخته شده اند. در نگاه اول، طرح مستطیلی شکل به نظر بسیاری از مخاطبان طراحی ساده و پیش پا افتاده ای به حساب می آید اما در این خودرو حتی از طرح مستطیل نیز آشنایی زدایی شده است و این شکل هندسی با قدرت ظاهر شده است. رینگ های کرومی ۲۰ اینچی رکستون، این خودرو را به ارابه ای تبدیل کرده است که هر مانعی را زیر پا قرار گرفته است. یکی از ویژگی های برتری بخش این خودرو نسبت به سانتافه و سورنتو همین قد و قامت خودرو مورد بحث مان است. نمای عقب این خودرو البته نسبت جلو آن کمی ساده به نظر می آید اما با همان ظرافت جلو و دقت بالا طراحی شده است. اتفاقی که در زمان ایستادن در مقابل صندوق عقب این خودرو می افتد بسیار جالب است. نکته جالب این است که درب صندوق عقب این خودرو به طور خودکار باز می شود. البته برای باز شدن درب صندوق عقب به طور اتوماتیک باید کلید ریموت ماشین در جیب تان همراه تان باشد. البته این امکان وجود دارد که این سیستم را به صورت خاموش نگه دارید تا درب صندوق به طور خودکار باز نشود. درست در زیر صندوق عقب ، کف ماشین، تایر زاپاس قرار گرفته است و به طور بهینه از این قسمت استفاده شده است. حجم صندوق عقب سانگ یانگ رکستون نسبت به رقبایش مانند سانتافه و سورنتو جادارتر است.

تصویر
طر احی ظاهری سانگ یانگ رکستون

سانگ یانگ رکستون با کابینی متفاوت

بهتر است در ادامه بحث مان، فضای داخلی خودرو را با همان صندوق عقب شروع کنیم. اگر صندلی های ردیف آخر این اتومبیل را بخوابانید، لیتر فضای صندوق عقب به ۶۴۹ لیتر می رسد. کابین این اتومبیل بسیار ساده و در عین حال کارآمد طراحی شده است. نمی توان انتظار طراحی پر زرق و برق خودروهای کره ای را از این خودرو انتظار داشت اما مزیتی که حتی در عین سادگی باز هم باعث شده از رقبایش بالاتر بزند مواد پلاسیتکی است که در ساخت داشبورد و لو فرمان به کار رفته است که می توان گفت از این جهت سانگ یانگ سنگ تمام گذاشته است.

در قسمت کنسولی میانی شاهد استفاده از چرم و دوخت های بسیار ظریفی هستیم که با هوشمندی ویژه ای فضای پلاستیکی یکدست را روح بخشیدند. این ظریف کاری ها شمال حال روکش های داخلی درب های خودرو نیز می شوند و با همان دقت در دوخت صندلی ها هم بافت ها زیبا به چشم می خورد. داشبورد سانگ یانگ رکستون یک قاب مستطیلی شکل دارد که از جنس چوب است و نمای بسیار جالبی را به خودرو داده است. حتی پوشش اطراف دسته دنده هم طرح چوب است. بیش از هر چیری باید به این نکته اشاره کرد که طراحی داخلی این خودرو بسیاری از شاخصه های آفرودرهای کلاسیک را دارد.

تصویر
طراحی ظاهری سانگ یانگ رکستون

رفاه در سانگ یانگ رکستون

امکانات سانگ یانگ رکستون دست کمی از دقت در طراحی خارجی و داخلی این خودرو ندارد. صندلی های این خودرو هم گرم کن دارند و هم سرد کن. یکی دیگر از امکانات جذاب این خودرو این است که صندلی های جلو حافظه دارند؛ به این معنی که می توان با تنظیم کردن صندلی ها مطابق با ارگونومی بدن مان، فرم تنظیم شده را در حافظه صندلی ذخیره کنیم. صفحه نمایش این خودرو Touch است و به محض لمس کردن صفحه آن که در قسمت کنسول میانی قرار گرفته است، می توانید نمای ۳۶۰ درجه خودرو در آن ببینید؛ در این صفحه نمایش، خودرو شما از نمای بالا به نمایش در می آید و شما با حرکت انگشت روی تصویر می توانید از نماهای مختلف به صورت زنده اطراف خودرو را ببینید. رکستون یک سانروف ساده هم دارد که به صورت دستی می توان از آن استفاده کرد. شاید این سوال برای تان مطرح شود که چرا سانروف خودروهای آفرود پاناروما نیستند و به صورت تمام شیشه ای طراحی نمی شوند؟ در جواب به این سوال باید گفت که سقف های پاناروما برای اتومبیل های آفرود که امکان چپ شدن را دارند بسیار خطرناک است و سقف های تمام شیشه ای و پاناروما می تواند در زمان واژگون شدن خودرو برای سرنشینان حکم مرگ داشته باشد. صندلی های عقب این خودرو بسیار زیاد است و دو خروجی تهویه مطبوع هم دارد. ردیف سوم این خودرو به این گونه است که باید صندلی ردیف دوم را تا کنید تا به صندلی های عقب دسترسی پیدا کنید. صندلی های عقب بیش تر برای سوار شدن کودکان بسیار جذاب است.

مشخصات فنی رکستون

در بازار خودرو جهان دو نمونه از سانگ یانگ رکستون وجود دارد که با دو موتور مختلف تولید شده اند. یکی از آن ها موتور دیزلی ۲٫۲ لیتری دارد و گیربکس ۷ سرعته بنز نصب شده است. و در نوع دوم که در بازار خودرو ایران عرضه می شوند دارای موتور ۲ لیتری توربو بنزینی هستند که البته گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسن روی آن نصب است. این اتومبیل می تواند حداکثر ۲۲۲ اسب بخارو ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور تولید کند که البته برای رسیدن به این میزان گشتاور نیازی به رسیدن به حداکثر سرعت ندارید و تنها در دور موتور ۱۳۰۰ دور به این قدرت از گشتاور دست پیدا می کنید که نشانه ای از قدرت این خودرو است. فرمان این اتومبیل به صورت برقی طراحی شده است که برای راننده قدرت مانور نرمی را به همراه دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو در ۹٫۹۸ ثانیه انجام می شود و شتاب ۰ تا ۶۰ آن در ۴٫۳۰ ثانیه. شاسی این اتومبیل به صورت نردبانی است و اتاق این اتومبیل از شاسی جدا است. این نمونه از شاسی را تنها می توان در اتومبیل هایی مانند تویوتا لندکروزر دید. موادی که در ساخت شاسی این سانگ یانگ رکستون استفاده شده است از جنس استیل سخت است که تقریبا در بسیاری از آفرودها از این مواد استفاده نشده است. با چنین شاسی پر قدرتی می توان از رکستون انتظار داشت تا ۳٫۵ تن بار را بکسل کند. البته از چنین ماشینی با این قدرت باید انتظار مصرف سوخت زیادی نسبت به هم ردیفانش داشته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (463 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس