معرفی و بررسی خودروی هیوندا سانتافه 2021

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی هیوندا سانتافه 2021
با اینکه عملکرد خودروی مدل فعلی و مدل 2021 سانتافه از لحاظ قدرت خروجی تا حد بسیار زیادی یکسان است، اما می‌توان چابک‌تر بودن موتور 2.2 آلیاژی توربو دیزل چهار سیلندر را به راحتی متوجه شد. البته لازم به ذکر است که حضور یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز بی تاثیر نیست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مدل جدید سانتافه، بهینه سازی مهمی از نظر فنی خواهد داشت. مهم ترین تغییرات، اضافه شدن دو پیشرانه به فهرست نمونه های قابل خرید، بهبود ظاهری در بدنه و تولید نمونه لوکس با تریم کالیگرافی (Calligraphy) هستند. حتی مدل های استاندارد سانتافه ۲۰۲۱ هم نسبت به قبل، کمی قدرتمندتر خواهند شد.

ارزان ترین مدل سانتافه ۲۰۲۱ دارای پیشرانه ۲/۵ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی (به جای نمونه ۲/۴ لیتر) است تا قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۷ نیوتن متر تولید کند. این کراس اور، جعبه دنده ۸ سرعته خودکار دارد؛ اما می تواند با سیستم تک یا دو دیفرانسیل خریداری شود. برای پیشرانه ۲/۵ لیتر جدید، فناوری اسمارت استریم هیوندای ارائه شده است تا ضمن مدیریت عملکرد سوپاپ ها و انژکتور، مصرف سوخت و آلایندگی را کاهش دهد. با این شرایط، میانگین مصرف سوخت سانتافه به ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

برای اولین بار، سانتافه با پیشرانه ۲/۵ لیتر تروبوشارژ نیز تولید خواهد شد. این مدل، ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور دارد تا برتری مهمی نسبت به موتور قبلی (دو لیتر توربوشارژ) با قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتن متر ایجاد کند. همچنین، جعبه دنده جدید ۸ سرعته روی سانتافه توربو نصب خواهد شد که با سیستم دبل کلاچ روغنی، عملکرد سریع تری خواهد داشت.

در فضای داخلی سانتافه ۲۰۲۱، نمایشگر لمسی ۸ اینچ وجود دارد که بزرگ تر از نمونه ۷ اینچ در مدل ۲۰۲۰ است. برای علاقه مندان مدل های سفارشی، نمایشگر لمسی ۱۰/۳ لینچ و پنل تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ پشت فرمان نیز قابل سفارش هستند. نسل جدید کلیدهای دیجیتال هیوندای، فناوری رانندگی نیمه خودران در اتوبان، شارژر بی سیم، و ارتباط راه دور اپل کارپلی و اندرویداتو برای اولین بار در سانتافه فراهم خواهند شد.

مدل های مختلف سانتافه ۲۰۲۱ در کره جنوبی و امریکا تولید می شوند. مدل پلاگین هیبرید از سانتافه نیز، سال آینده عرضه خواهد شد؛ درحالی که هیوندای هنوز جزئیات مشخصی از توانایی های فنی این خودرو منتشر نکرده است.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندا سانتافه 2021

آخرین مشخصات هیوندا سانتافه 2021

سانتافه (Santa Fe)، یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین محصولات کمپانی هیوندای (Hyundai) است. مدل جدید این محصول دوست داشتنی، یعنی هیوندای سانتافه 2021، نسبت به نسل فعلی خود، یعنی مدل 2018، پیشرفت های بسیار چشم گیری داشته است. البته باید بدانیم که هر تغییری یک بهایی دارد. بنابراین در انتظار یک مدل جدید و جذاب اما گران قیمت تر باشید.

از کلیدی ترین ویژگی های ظاهری جدید این هیوندای پرطرفدار، می توان به یک فیس لیفت جسورانه و طراحی متفاوت چرخ ها اشاره کرد. داستان به اینجا ختم نمی شود! خبرهای خوب، در زیر کاپوت و داخل کابین هستند.

از تغییرات مهم رخ داده، می توان به وارد شدن یک تکنولوژی ایمنی پیشرفته به خط تولید این سری از محصولات هیوندای و یک موتور 2.2 لیتری آلیاژی بسیار بهینه تر اشاره کرد که حالا، با یک جعبه سرعت هشت سرعته، کلاچ دوقلوی اتوماتیک و قابلیت AWD همراهی می شود.

ارتفاع کنسولی که در داخل کابین این مدل های جدید وجود دارد نسبت به گذشته بیشتر شده است. بنابراین دسترسی راننده به کلیدهای کنترلی آسان تر شده است. همچنین طراحان و مهندسان، فضای ذخیره سازی بیشتری در زیر ماشین تعبیه کرده اند.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندا سانتافه 2021

نام انواع مدل ها و ورژن های جدید این محصول محبوب، به ترتیب سانتافه (Santa Fe)، سانتافه اکتیو (Santa Fe Active)، سانتافه الیت (Santa Fe Elite)، و سانتافه هایلندر (Santa Fe Highlander) است.

برای هر کدام از این مدل ها، دو موتور ارائه شده است. گزینه اول، یک موتور 3.5 لیتری V6 بنزینی است که با قابلیت AWD و یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه و گزینه دوم یک موتور 2.2 لیتری توربو دیزل است که آن هم با قابلیت AWD همراه بوده و با یک جعبه سرعت هشت سرعته کلاچ دو قلو اتوماتیک عرضه می شود.

به گفته کمپانی سازنده، ورژن های دیزلی مدل 2021، در اوایل سال جدید به نمایشگاه ها می رسند، اما نسخه های بنزینی، دیرتر وارد بازار می شود. قل دیگر سانتافه، یعنی کیا سورنتو (Kia Sorento) نیز دیرتر به عرصه قدم خواهد گذاشت.

سیستم های ایمنی و تکنولوژی

تمامی این مدل های با سیستم های ایمنی پیشرفته ای همچون ترمز اضطراری اتوماتیک، مانیتورهای جداگانه برای تشخیص فشار تایرها، سیستم اخطار نقطه کور، AEB پشتی و رادار سیستم کروز کنترل همراه هستند.

از دیگر ویژگی های این خط تولید جدید، می توان به چراغ های LED، صفحه نمایش سرعت دیجیتالی، سنسورهای عقبی پارکینگ و دوربین دید پشت اشاره کرد. با این حال بر خلاف رقبای امروزی که به سیستم تشخیص علامت سرعت مجهز هستند، سانتافه از این قابلیت بی بهره است. همچنین سیستم اخطار سرعت مدل 2021 بر اساس داده های جهت یابی عمل می کند. Apple Carplay و Android Auto، همچنان به عنوان تکنولوژی های استاندارد حضور دارند. تمامی مدل ها، به یک شارژر بی سیم مجهز هستند.

مانند برخی از مدل های تویوتا (Toyota) و فولکس واگن (Volkswagen)، شیشه پنجره های این هیوندای جدید تنها با یک لمس کوچک باز و بسته می شوند. این مورد به صورت استاندارد برای همه مدل ها قابل استفاده است.

طراحی و کابین

روکش پارچه ای برای صندلی ها، یک دسته دنده ساده و چرخ های 17 اینچی آلیاژی از ویژگی های ظاهری بارز مدل پایه است. با این حال بسیار با کیفیت بوده و قطعا از آن ها راضی خواهید بود. با اینکه بدنه تا حد بسیار زیادی به مدل فعلی شباهت دارد، افزایش 15 سانتی متر طول، 10 میلی متر عرض و 5 میلی متر ارتفاع، باعث افزایش فضای مدل 2021 شده است. طبق گفته های هیوندای، برای ردیف دوم صندلی ها، 39 میلی متر فضای بیشتر در نظر گرفته شده است.

تمامی مدل ها ظرفیت جای دادن هفت سرنشین را دارند، اما بهتر است بدانید که فضای ردیف سوم، بیشتر برای کودکان مناسب است تا بزرگسالان.

برای مدل اکتیو چرخ های 18 اینچ آلیاژی، اخطار خروج از در (در صورت تشخیص دوچرخه سوار یا عابر پیاده)، صندلی های چرمی، کلید سنسور و دکمه استارت، سنسورهای جلویی پارک و آینه های برقی در نظر گرفته شده است.

مدل الایت که یک سطح از مدل اکتیو بالاتر است، چرخ های 20 اینچی آلیاژی، یک صفحه نمایش جهت یابی 10.25 اینچی، یک سیستم صوتی باکیفیت 10-اسپیکر، چراغ های برقی پشت و صندلی های برقی دارد.

طراحی چرخ های 20 اینچی هایلندر بسیار خاص، تک و زیباست. در داخل کابین، از چرم ناپا برای روکش صندلی ها استفاده شده است. صندلی ها برقی بوده و مجهز به سیستم های گرم کننده و خنک کننده هستند. صفحه نمایش پشت فرمان دیجیتالی و 12.3 اینچی است. از دیگر ویژگی های این مدل پرچمدار، می توان به سانروف پانورامیک، دوربین 360 درجه، قابلیت پارک از راه دور اشاره کرد. این قابلیت می تواند از راه دور، خود رو را در جاهای تنگ عقب و جلو کند.

عملکرد سانتافه 2021 در یک نگاه

با اینکه عملکرد خودروی مدل فعلی و مدل 2021 سانتافه از لحاظ قدرت خروجی تا حد بسیار زیادی یکسان است، اما می توان چابک تر بودن موتور 2.2 آلیاژی توربو دیزل چهار سیلندر را به راحتی متوجه شد. البته لازم به ذکر است که حضور یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز بی تاثیر نیست.

موتور و سیستم انتقال قدرت، با یک دیگر همکاری و هماهنگی بسیار خوبی دارند. نتیجه این همکاری، تجربه رانندگی بسیار روان است. کمپانی سازنده اعلام کرده است که این مدل از دیگر خواهر و برادرهای خود، 19 درصد بهینه تر است.

سیستم تعلیق به راحتی پستی ها و بلندی های جاده را کنترل می کند. کنترل ورود صدای خیابان و جاده به داخل کابین، می توانست کمی بهتر باشد.

فرمان سفت و سنگین نیست و رانندگی با آن راحت است. از طرف دیگر خیالتان می تواند از بابت ترمزهای باکیفیت این مدل جدید راحت باشد. به لطف آینه های بزرگ و شیشه باکیفیت، می توانید اطراف را با وضوح کامل ببینید.

ارتفاع کنسول مدل های پیشرفته و گران تر، بالاتر از کنسول مدل پایه است. همین موضوع دسترسی به کلیدهای کنترلی را آسان تر می کند.

همانطور که پیش تر گفته شد، این محصول نه تنها از لحاظ ظاهری و عملکرد، بلکه از نظر کیفیت نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته است. بنابراین پیش بینی می شود که از بدو ورود، بسیار پرطرفدار شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (688 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (207 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (156 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان