امکانات و مشخصات فنی تویوتا کرولا

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی تویوتا کرولا
در باب نقاط قوت تویوتا کرولا ۲۰۱۴ می‌توان به مواردی همچون: طراحی ظاهری اسپرت و تهاجمی، دوام فنی مطلوب، کیفیت ساخت بالا، سواری نرم و راحت، کابین جادار، مصرف سوخت متعادل و خدمات پس از فروش گسترده ایرتویا در سراسر کشور اشاره کرد. از سوی دیگر امکانات رفاهی اندک و عملکرد فنی ضعیف‌تر از برخی رقبا را می‌توان در زمره نقاط ضعف کرولا جدید دسته‌بندی کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، 12 نسل از سدان جمع و جور خانوادگی تویوتا (C-segment)، یعنی کرولا - Toyota Corolla در بازار های جهانی عرضه شده است. تویوتا اعلام کرد از ابتدای عرضه این خودرو تا پایان سال 2016، 44 میلیون دستگاه کرولا تولید و فروخته شده است که این عدد باعث ثبت یک رکورد برای کرولا می شود.

حدود 5 نسل از کرولا در دوره های مختلف در بازار ایران عرضه شده اند و این خودرو نسل یازدهم تویوتا کرولا محسوب می شود. تویوتا کرولا از محبوبیت نسبتا زیادی در بازار داخلی نیز برخوردار است هرچند قیمت دور از انتظار این خودرو در بازار باعث شده تا مشتریان بسیاری، زرق و برق و امکانات رقبای کره ای کرولا را ترجیح دهند.

تویوتا کرولا به عنوان خودرویی پر دوام و کم استهلاک شناخته می شود و در ناوگان تاکسیرانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما با انتخاب کرولا باید دور "آپشن" را خط بکشید چرا که تویوتا در نسخه ی فول آپشن هم مورد خاصی به شما عرضه نمی کند و حتی صندلی چرمی و گرمکن صندلی های جلو در لیست امکانات آن دیده نمی شود؛ نکته ای که در مورد همه ی تویوتا ها کم و بیش صدق میکند.

در ادامه این مطلب آخرین نسل تویوتا کرولا وارد شده به کشورمان را از جهات مختلف نظیر: طراحی ظاهری، کابین، مشخصات فنی، تجهیزات، وضعیت فروش و غیره مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا کرولا

طراحی ظاهری تویوتا کرولا ۲۰۱۴-۲۰۱۷

طراحی نمای ظاهری نسل یازدهم تویوتا کرولا نسبت به مدل پیشین کاملا تهاجمی و اسپرت تر صورت پذیرفته و شاهد نوعی طراحی هیجان انگیز و جوان پسند روی بدنه این خودرو هستیم که توانسته ضمن ارائه ظاهری جذاب تر از نسل های پیشین، اقشار مختلف مشتریان به ویژه جوانان را به میزان بیشتری به سوی خود جلب سازد. در نمای روبرو شاهد طرح به هم پیوسته چراغ ها و جلوپنجره با نوارهای کرومی هستیم که ظاهری کاملا خشن مطابق با روحیات سامورایی های ژاپنی را از این خودرو به نمایش گذاشته است. طرح ساده سپر و المان های آن نیز در هجومی تر جلوه کردن نمای روبروی تویوتا کرولا تاثیر مناسبی داشته است. روی درب موتور و همچنین پروفیل جانبی بدنه این خودرو از برخی خطوط حجمی به گونه ای استفاده شده که فرم بدنه کرولا تا حد امکان از سادگی فاصله گرفته و خوش تراش تر به نظر برسد. یک خط شانه ای از انتهای چراغ عقب و در امتداد دستگیره درها تا قسمت جلو خودرو کشیده شده که در نوع خود زیبا به نظر می رسد. شیب مناسب سقف و فرم اسپرت فریم پنجره ها و ستون سی نیز سبب مهیج تر به نظر رسیدن نمای کنار تویوتا کرولا شده است. در قسمت عقب از چراغ های بزرگ و کشیده مطابق با طرح انواع جلو استفاده شده تا همان حس و حال هیجان برانگیز را به بینندگان انتقال دهد. در مجموع می توان عنوان داشت که شمایل ظاهری تویوتا کرولا در قیاس با مدل های پیشی آن کاملا تهاجمی تر طراحی شده و به نظر می رسد که توانسته رضایت خاطر مشتریان به ویژه اقشار جوان تر را نسبت به خود جلب سازد.

طراحی داخلی تویوتا کرولا 2014 – 2017

پس از ورود به کابین تویوتا کرولا متوجه نوعی طراحی متفاوت و نسبتا زیبا در فضای داخلی این سدان جمع و جور ژاپنی خواهید شد که ضمن ارائه طراحی متفاوت، فضایی تقریبا جسورانه و آینده نگرانه را به نمایش گذاشته است. طراحی داشبورد در عین سادگی جذابیت بالایی داشته و کنسول میانی آن نیز در نوع خود از یک طراحی نامتقارن با وجهه ای متفاوت و جالب توجه بهره می برد. طرح دریچه های تهویه دایره ای در دو طرف داشبورد نیز در نوع خود حس و حال اسپرت و خوشایندی را انتقال می دهد.

غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار پشت آن مشابه برخی دیگر محصولات تویوتا به نظر رسیده و صحنه نسبتا مقبولی را در مقابل چشمان راننده پدید آورده اند. کیفیت متریال به خدمت گرفته شده در ساخت کابین نیز نسبتا مطلوب بوده و می تواند انتظارات را برآورده سازد. همچنین کابین تویوتا کرولا E170 جهت حضور پنج سرنشین بزرگسال با قد متوسط فضای نسبتا مناسبی را در اختیار قرار داده و محدودیت چندانی را متوجه سرنشینان نخواهد ساخت. صندوق عقب کرولا نیز حدود 470 لیتر فضا در اختیار اسباب و وسایل کاربران قرار داده و می تواند پاسخگوی نیازهای مسافرتی ایشان در حد امکان باشد.

در مجموع باید عنوان داشت که فضای کابین تویوتا کرولا ۲۰۱۴-۲۰۱۷ از لحاظ طراحی و چه از نظر کیفیت و سایر فاکتورهای کاربردی نمره قابل قبولی را کسب می کند. البته احتمال دارد برخی مشتریان نسبت به طراحی کابین چندان رضایت نداشته باشد و سبک ساده سایر محصولات رقیب را ترجیح دهند.

تصویر
طراحی ظاهری تویوتا کرولا

آپشن ها و امکانات کرولا

تویوتا کرولا در دو تیپ ایکس ال آی و جی ال آی وارد بازار ایران شده که نسخه جی ال آی از تجهیزاتی همچون کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، دی لایت، تنظیم ارتفاع نور خودکار، چراغ های مه شکن جلو، پروژکتور LED، فرمان برقی حساس به سرعت چهار حالته با روکش چرم و دکمه های کنترل، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین عقب، بلوتوث، پورت USB، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی های راننده و سرنشین جلو با تنظیمات دستی، صندلی عقب تاشو دو تکه، روکش صندلی پارچه ای، آینه جانبی تاشونده برقی، سانروف.

مشخصات فنی تویوتا کرولا

تویوتا کرولا ۲۰۱۴-۲۰۱۷ نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی و یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک دریافت می کند. این پیشرانه قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت و 1۸۷ نیوتن متر گشتاور است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ برابر با ۱۰.۵ ثانیه را برای خودرو ۱۲۹۵ کیلوگرمی رقم زده است. حداکثر سرعت تویوتا کرولا ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت بوده و میانگین مصرف سوخت آن نیز معادل 7.7 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

مزایا و معایب Toyota Corolla

در باب نقاط قوت تویوتا کرولا ۲۰۱۴ می توان به مواردی همچون: طراحی ظاهری اسپرت و تهاجمی، دوام فنی مطلوب، کیفیت ساخت بالا، سواری نرم و راحت، کابین جادار، مصرف سوخت متعادل و خدمات پس از فروش گسترده ایرتویا در سراسر کشور اشاره کرد. از سوی دیگر امکانات رفاهی اندک و عملکرد فنی ضعیف تر از برخی رقبا را می توان در زمره نقاط ضعف کرولا جدید دسته بندی کرد.

وضعیت خرید و فروش تویوتا کرولا در بازار ایران

محصولات تویوتا همواره در ایران جزو پرفروش ترین خودروهای وارداتی بوده اند و مشتریان ایرانی علاقه خاصی نسبت به تولیدات این برند نشان داده اند. تویوتا کرولا نیز در نسل های گذشته به صورت گسترده وارد بازار کشور شده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. با این حال تویوتا کرولا ۲۰۱۴ به دلیل آن که از لحاظ فنی و همچنین امکانات رفاهی ایمنی نسبت به رقبای کره ای نظیر هیوندای النترا و یا مزدا ۳ کمی سطح پایین تر ظاهر شده است، نتوانسته آن طور که باید و شاید گوی رقابت را از این حریفان برباید و نظر مشتریان را نسبت به خود جلب سازد. با این وجود می توان وضعیت خرید و فروش تویوتا کرولا E170 در بازار ایران را در سطوح متوسط ارزیابی کرد.

بررسی تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

تویوتا کرولا ۲۰۲۰ دوازدهمین نسل از این خودرو ژاپنی است که طراحی آن تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی پیدا کرده است. این تغییرات باعث شده تا کرولا خودرویی مردمی تر به نظر بیاید و بتواند با هوندا سیویک و مزدا ۳ به رقابت بپردازد.

تغییرات تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

نسل دوازدهم تویوتا کرولا دوباره از نو طراحی شده است. بدنه سبک و آیرودینامیک این خودرو نسبت به مدل قبلی کم ارتفاع تر، پهن تر و تهاجمی تر است. تویوتا کرولا ۲۰۲۰ بر اساس پلتفرم TNGA و برای افزایش چابکی، راحتی و کارایی طراح شده است. همچنین سیستم تعلیق عقب این خودرو ژاپنی از نوع چند پیوندی است که جایگزین سیستم تعلیق میله پیچشی مدل قبلی شده است. علاوه بر این موارد، تویوتا کرولا جدید از نسخه دوم سیفتی سنس، اپل کارپلی، امکان اتصال به آمازون الکسا و وای فای بهره می برد. همه مدل های کرولا به چراغ روز ال ای دی و ترمز اضطراری خودکار مجهز شده اند. سیستم اندروید اتو به مدل ۲۰۲۱ کرولا اضافه شده و همچنین با اضافه شدن یک جفت کیسه هوا برای سرنشیان عقب، تعداد کیسه های هوای تویوتا کرولا به عدد ۱۰ رسیده است.

طراحی خارجی تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

تویوتا کرولا ۲۰۲۰ نسبت به مدل قبلی اسپرت تر شده است. جلوپنجره از نو طراحی شده و چراغ های جلو باریک و به شکل حرف جی انگلیسی (J) در بالای سپر قرار گرفته اند. چراغ های عقب نیز از نوع ال ای دی بوده و به صورت باریک طراحی شده اند. مدل های پایه کرولا دارای رینگ های فولادی ۱۵ اینچی هستند و مدل های رده بالاتر از رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی بهره می برند. همچنین کرولا SE و XSE سیستم اگزوز با دو خروجی داشته و باله عقب و باله کوسه ای نیز روی آنها قابل نصب است.

مشخصات فنی تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

موتور مدل های پایه کرولا جدید ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر بوده که می تواند ۱۳۹ اسب بخار نیرو تولید کند. همچنین موتور جدیدتری برای تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است. این موتور از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر بوده و ۱۶۹ اسب بخار نیز قدرت دارد. کرولا SE و XSE از یک جعبه دنده CVT بهره می برند. مدل SE 6MT نیز دارای یک جعبه دنده شش سرعته دستی بوده که انطباق بیشتری با موتور ۲ لیتری کرولا دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کرولا حدود ۸ ثانیه است. با وجود اینکه پیشرانه این خودرو نسبت به مدل قبلی بهتر شده اما باز هم از رقبای خود پایین تر است و کرولا را تبدیل به یک خودرو روزمره کرده است. مصرف سوخت کرولا ۶ تا ۷.۵ لیتر به ازای هر کیلومتر است.

رانندگی با تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

به لطف پلتفرم TNGA، مخصوصا به خاطر سیستم تعلیق پیشرفته، کیفیت سواری و فرمان پذیری تویوتا کرولا جدید نسبت به مدل قبلی تفاوت خیلی زیادی پیدا کرده و بهتر شده است. این سیستم تعلیق در مدل های SE و XSE اسپرت تر شده و به راحتی لرزش ها و تکان های مسیر را جذب می کند. همچنین به دلیل اصلاحاتی که روی شاسی آن اعمال شده، کرولا در سر پیچ ها کنترل مناسبی دارد. اگرچه فرمان پذیری خودرو نسبت به مدل قبلی بهتر شده، با این حال خیلی تند و تیز نیست و بیشتر مناسب مانور در سرعت های پایین است.

طراحی داخلی تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

طراحی داخلی کرولا جدید مدرن، مینیمال و باکیفیت کار شده است. تزئینات داخلی برای چنین خودرویی و در این کلاس از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. فقط در بعضی بخش ها پلاستیک های سخت به کار رفته اما بیشتر قطعات از پلاستیک نرم ساخته شده است. کیفیت ساخت کرولا مثل همه مدل های تویوتا عالی کار شده است. صندلی ها راحت و جادار بوده و برای مسافرت های طولانی مناسب هستند. در مدل های پایین صندلی ها به صورت دستی تنظیم می شوند اما صندلی مدل های بالاتر دارای قابلیت تنظیم برقی و گرم کن هستند. یک نمایشگر لمسی در مرکز داشبورد قرار گرفته و نمایشگر کیلومترشمار از نوع TFT است.

امکانات و تجهیزات تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

تهویه مطبوع، صندلی قابل تنظیم راننده و سرنشین جلو و دارای گرم کن، دوربین عقب، ورود بدون کلید، نمایشگر ۴.۲ اینچی راننده، سیستم کلید هوشمند در جلو و صندوق عقب، سیستم احساس امنیت تویوتا یا سیفتی سنس (تشخیص عابر پیاده، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار)، هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص کناره جاده، مه شکن خودکار، دستیار تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دستیار رانندگی بین خطوط و رادار کروز کنترل، آینه های گرم شونده دارای هشدار نقطه کور، استارت دکمه ای از امکانات تویوتا کرولا جدید است.

نمایشگر لمسی ۷ اینچی سیستم صوتی و تصویری، شش بلندگو، اندروید اتو (برای مدل ۲۰۲۱)، اپل کارپلی، آمازون الکسا، رادیو ماهواره ای، وای فای، بلوتوث و پورت یو اس بی نیز برای سرگرمی راننده و سرنشینان بر روی تویوتا کرولا ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ نصب شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان