ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی یما T80

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی یما T80
یما T60 نام خودرو جدیدی است که تا چندی دیگر از سوی ماموت خودرو به بازار عرضه خواهد شد . در این مطلب مشخصات فنی و... این خودرو ارائه شده است . با ما همراه باشید.

برجام، نامی که ما را به یاد فولکس واگن تیگوان، پاسات، نیسان جوک و چند محصول دیگر می اندازد، این روزها به بلای جان رویای علاقه مندان به خودرو تبدیل شده. چرا که خودروسازان چینی هم دیگر برای حضور در ایران، به سختی چراغ سبز نشان می دهند در حالی که کمپانی ها رده چندمی این کشور، کم کم ایران را به محل آزمون و خطای خودروها خود تبدیل می کنند. خبرها حکایت از آن دارند که یک برند گمنام دیگر چینی بنام YEMA قصد حضور در بازار ایران را دارد و محصول شاسی بلند این برند با نام تی 80 آماده عرضه در ایران شده است.

خودروهای قابل سوار شدن این برند، رسما از سال 2016 دیده شدند و تی 80 نیز سال 2017 به دست چینی ها رسید که فروش قابل توجهی هم نداشته است. این شاسی بلند سایز متوسط را می توان از لحاظ ابعادی با خودروهایی همانند جک اس 5 و لیفان ایکس 60 مقایسه کرد. یما T80 ظاهری آشنا دارد و بسیاری از خودروهای چینی دیگر را می توان شبیه به تی80 یافت. جلوپنجره بزرگ، چراغ هایی که با فاصله نسبتا زیاد از جلوپنجره قرار دارند، نمای جلویی خودرو را تشکیل می دهند. این خودرو در نمای جانبی از خطوط ملایم و ساده ای دارد و بخش هیجان انگیزی در این نما دیده نمی شود. در نمای پشتی همچون تعداد زیادی از خودروهای چینی، حک شدن نام برند بر روی صندوق عقب را شاهد هستیم و نوار کرومی پهن که چراغ های را بهم متصل کرده، ظاهری تکراری دارد.

مشخصات فنی یما T80

با تعلق شاسی به مدل کوچک تر T70، مدل T80 تنها از دیدگاه ابعاد خارجی اندکی از برادر کوچک تر خود، بزرگ تر است اما طراحی فنی و پلتفرم این دو خودرو کاملا با یکدیگر برابر هستند. T80 از سال 2017 به عنوان بزرگ ترین کراس اوور برند یما روانه بازار چین شد و همانند بیشتر رقبای خود به پیشرانه های کوچک چهار سیلندر ۱.۵ و ۲.۰ لیتری پرخوران (از نوع توربوشارژر) و گیربکس شش سرعت اتوماتیک دو کلاچ (6DCT) یا پنج سرعت دستی مجهز است.

این خودرو احتمالا از سوی گروه خودروسازی ماموت در آینده نزدیک روانه بازار ایران خواهد شد. گروه خودروسازی ماموت با سابقه خوبی که در واردات محصوللت دوست داشتنی برند فولکس واگن داشت، به کمتر از پیشرانه ۲.۰ لیتری در این خودرو راضی نخواهد شد.

کد پیشرانه 4K21D4W
تعداد سیلندر/تعداد سوپاپ/حجم (L) ۴/۱۶/۲.۰
نوع تنفس پرخوران (توربوشارژر)
قدرت (HP)/دور در دقیقه (RPM) ۵۶۰۰/۲۰۱
گشتاور (N.M)/دور در دقیقه (RPM) ۲۰۰۰/۲۸۰
گیربکس شش سرعت اتوماتیک دو کلاچ (6DCT)
وزن (Kg) ۱۶۶۵
حجم باک سوخت (L) ۶۰
مصرف سوخت ترکیبی (L/100Km) ۸.۳
ابعاد ریم و تایر 225/60-R18

شاید تصور نمی کردیم زمانی گروه صنعتی ماموت به همکاری با خودروسازان چینی روی آورد. اما حداقل گزینه مورد انتخاب این خودروساز بخش خصوصی، قدرتمندترین نمونه T80 است که می تواند در بازار داخلی ایران حرفی برای گفتن داشته باشد. در بازاری که همه رقبای چینی با پیشرانه های اقتصادی توربوشارژر ۱.۵ لیتری روانه بازار می شوند، تجهیز T80 به پیشرانه و سیستم انتقال نیرو قدرتمند می تواند برگ برنده هوشمندانه ای در دستان ماموت خودرو باشد.

یما یا YEMA؟

خودروسازی یما چین به طور رسمی فعالیت خود را از سال ۱۹۸۰ در بخش صنعتی آغاز کرده اما ورود آن به بخش خودروسازی به سال ۱۹۹۴ بازمی گردد که در آن مقطع زمانی به صورت آهسته خود را برای ورود قدرتمند در این صنعت پررقابت آماده کرد.

شرکت خودروسازی YEMA ابتدا محصولات خود را بر روی پلت فرم سوباور فارستر توسعه می داد تا نهایتاً با افزایش دانش فنی و همچنین تزریق سرمایه موفق شد پلت فرم مستقل خود را طراحی نماید و محصولاتی متعددی را بر روی این سازه چینی شده تولید نماید.

تولیدات خودروسازی یما با توجه به قیمت گذاری صورت گرفته در بخش خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت دسته بندی می گردند که همین موجب گردید تا پیش از سال ۲۰۱۵ محصولات این شرکت در زمره پرفروش های چین قرار بگیرد. این خودروساز جزو ۳۰ خودروساز برتر سال ۲۰۱۹ چین قرار دارد و یکی از پرفروش ترین خودروسازان چین به حساب می آید.

طراحی داخلی و ظاهری یما T80

یما T60 جزو کراس اوورهای کوچک این خودروساز به حساب می آید، وقتی به ظاهر بیرونی این خودرو می نگریم، می توان رگ های کپی برداری از دیگر خودروسازان دنیا را در این خودرو مشاهده کنیم. در بخش جلو خودرو با کاپوتی بزرگ و کشیده مواجه هستیم که چلو پنجره کوچکی را در خود قرارداد است، چراغ های جلویی با دی لایت و سپر اسپرت این خودرو چهره متفاوتی به تی ۶۰ داده است اما از نمای سه رخ که به این خودروی بنگرید نمایی از تیگوان نسل قبل را می توان در طراحی جلویی و میانه ایی این خودرو عجیب چینی بیابیم.

طراحی  ظاهری یما T80

در بخش انتهایی خودرو چیزی که نظر ما اول جذب می کند وجود یک دیفیوزر بزرگ اسپرت است و چراغ های عقب خودرو، هیچ تناسبی با این خودرو ندارد و از جذابیت این خودرو کاسته است، اگر کمی دقیق به خودروی تی ۶۰ بنگرید می توان فهمید این خودرو یک کپی بی نقص از محصولات جدید جیلی است، در قسمت پایین سپر قطعه مشکی رنگی را می بینیم که در پایین رکاب ها و سپر عقب هم ادامه دارد و دورتادور خودرو را گرفته است.

همچنین زیر سپرهای عقب و جلو قطعه نقره ای رنگ را می بینیم که ظاهر خودرو را اسپرت تر کرده که البته تمام این نکات طراحی به شکلی دیگر در جیلی Boyue هم دیده می شود و این موضوع بازهم به الگوبرداری یما از این خودرو دامن می زند. دو خروجی اگزوز با طرح گوشه دار در دو سوی سپر قرارگرفته است. خطوط طراحی عقب طوری در امتداد و موازی با چراغ ها قرارگرفته اند که پلاک در یک فرورفتگی قرار می گیرد.یِما T60 ازنظر ابعاد یک خودرو کوچک به حساب می آید. ابعاد این خودرو ۴۳۶۰ میلی متر طول، ۱۸۳۰ میلی متر عرض و ۱۶۸۰ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری این خودرو ۲۵۵۰ میلی متر است.

هرچند در نمای بیرونی یما T60 نشانی از طراحی مدرن دیده نمی شود، در داخل کابین هم یک کپی دیگر را روبه رو هستیم. می توان گفت در طراحی داخلی با یک طراحی قدیمی و تکراری طرف هستیم.رنگ زمینه در طراحی قطعات داخلی مشکی است و در میان داشبورد یک خط نقره ای رنگ کشیده جلوه خاصی را به فضای داخلی خودرو یما T60 داده است.یک صفحه نمایشگر لمسی ۹ اینچی در وسط و بین خروجی های تهویه عمودی قرارگرفته است و خروجی های تهویه کناری، برخلاف آنچه در وسط دیده می شود، افقی طراحی شده اند.

طراحی داخلی یما T80

نکته جذاب دیگری که می توان به آن اشاره کرد، پنل سیستم تهویه این خودروست که هیچ دکمه ای ندارد و به صورت لمسی کنترل می شود. کمی که به کابین خودرو بنگرید متوجه می شوید این خودروساز هم برای نمای داخلی هم از یک خودروساز چینی دیگر از برند چری، الگو گرفته است، طراحی کابین خودرو دقیقه با تیگو نسل اول یکسان است، تنها تفاوتی که می شود در کابین این دو خودرو یافت، در دو رنگ بودن کابین تیگو ۷ و مشکی یکدست بودن یما تی ۶۰ است.

امکانات رفاهی

کمپانی یِما این خودرو را با امکانات مختلف عرضه می کند. کامل ترین نمونه یما T60 به امکاناتی مانند حس گر نور و باران، چهار کیسه هوا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، حس گر پارک جلو و عقب، دوربین جلو و عقب، جلوآمپر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، کروزکنترل، صندلی برقی راننده، سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، بلوتوث، تهویه الکتریکی دستی، استارت دکمه ای، حس گر باد لاستیک و… مجهز است.یما T60 ازنظر امکانات و طراحی داخلی، خودروی مناسبی در رده قیمتی خودش ارزیابی می شود و از این نظر می تواند مشتریان زیادی را در بازار ایران به خود جذب کند.

رقبا

از رقبای یما تی ۶۰ می توان فقط برادران چینی از کشور خودش را نام برد، تیگو ۵ جدید، جک اس ۵، هایما اس ۷ توربو و بیسو تی ۵، اما در نسخه های دست دوم هم می توان توسان ۲۰۱۴ و کیا اسپرتیج ۲۰۱۲ را نام برد.

مزایا و معایب یما T80

یما T80 با طیف کامل سیستم های پایداری، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS)، دوربین چشم عقاب (دید ۳۶۰ درجه) احتمالا در نسخه فول، نمایشگر لمسی بزرگ ۱۰ اینچی سیستم مولتی مدیا، مجموعه نشانگرهای دیجیتال (آنالوگ در برخی مدل ها) پشت فرمان و ریم های آلیاژی اسپرت ۱۸ اینچی روانه بازار خواهد شد. اما بدون شک برتری این خودرو در پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو متصل به گیربکس اتوماتیک شش سرعت دو کلاچ خلاصه خواهد شد که توان حرکتی بسیار قوی تری در مقایسه با رقبای هم وطن مجهز به پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربوشارژر و گیربکس ضریب متغیر (CVT) خواهد داشت. ویژگی که برای مشتریان ایرانی به مرتب مهم تر از برخی سیستم ها و آپشن های رفاهی است.

اما مشکل اصلی این خودرو بازه قیمت نهایی آن خواهد بود که بدون شک از برخی رقبای مشابه آن در بازار ایران نظیر چری تیگو ۷ مدیران خودرو و جک S5 کرمان موتور به مراتب بیشتر خواهد بود. قیمت بالاتر این خودرو در مقایسه با رقبا، آن هم برای خودروی چینی ناشناخته از برندی نه چندان مشهور شاید با مزاق بسیاری از مشتریان ایرانی جور در نیاید اما در بازار خودر ایران که هر روز با عدم تنوع و لایحه های محدود کننده بیشتری مواجه است، می تواند همچنان بازار منحصر به خود را به همراه داشته باشد.خوشبختانه گروه صنعتی ماموت ارائه دهنده و تامین کننده خدمات این خودرو در بازار ایران خواهد بود و در نتیجه از این رو حداقل پشت مالکان از حالا می تواند به خدمات پس از فروش خوب این محصول گرم باشد.

بررسی عملکرد T80 در بازار چین و پیش بینی بازار این خودرو در ایران

در اولین سال عرضه این خودرو با توجه به این که دو ماه از سال فروشی برای این مدل وجود نداشت، با فروش ۸۰۶۷ دستگاه، یما T80 در رتبه ۱۶۰ کلاس خود قرار گرفت و به نظر می آمد این خودرو بتواند آمار رو به رشدی را داشته باشد. اما آمار فروش در سال ۲۰۱۸ برای این خودرو نزولی شد و در سال ۲۰۱۹ به حداقل خود رسید. یما با مجموع فروش ۱۶۶۵ دستگاه در سال ۲۰۱۹ رتبه ۴۹۶ را در بازار چین به دست آورد که اصلاً آمار راضی کننده ای برای این کراس اوور نیست. حال به این نتیجه می رسیم که این نشان در تمام مدل هایش در بازار چین فروش جالبی ندارد و شاید دلیل ورود این خودروها به ایران بالا بردن آمار فروش این نشان باشد. اگر قیمت اقتصادی یما را در تمام مدل هایش به عنوان یک امتیاز مثبت در نظر بگیریم، از نظر ویژگی های دیگر، مدل های این نشان نمره قبولی در بحث فروش حداقل در چین را نگرفته اند.

مثل دیگر مدل های یما، از این خودرو هم مطالبی در سایت های روسی منتشر شده که نشان می دهد این خودرو در بازار این کشور حضور دارد، اما آماری از فروش خارج از چین یما در دسترس نیست. یما T80 در نسخه های مختلف از ۱۰۹ تا ۱۱۶ هزار یوان قیمت گذاری می شود که این یعنی این خودرو در بازار ایران قیمت بالای ۴۰۰ میلیون تومان را خواهد داشت. با توجه به سطح امکانات نسبت به رقیبی مثل تیگو۷ چری، این خودرو قیمت پایین تری را ارائه می دهد، اما در نظر داشته باشید نشان یما نسبت به دیگر نشان های چینی داخل کشور، اصلاً شناخته شده نیست و راه سختی برای بازاریابی و فروش این خودروها در ایران پیشِ روی «ماموت خودرو» است. البته اگر عرضه کننده این خودرو در بحث خدمات پس از فروش عملکرد خوبی داشته باشد، بعید نیست نشان ناشناخته یما با فروش پایین در چین بتواند در ایران فروش خوبی را تجربه کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (275 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (65 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (41 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (7 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس