معرفی ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon)

  یکشنبه، 23 خرداد 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
معرفی ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon)
ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) بسیار جدید است اما سرعت رشد آن بسیار بالا بوده و می‌توان آن را سریع‌ترین ارز دیجیتال از نظر رشد در بازار دانست. در ادامه مطلب بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا میشوید . با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) یکی از جدیدترین ارزهای رمزپایه می باشد که سریع ترین رشد را داشته است. فقط چند ماه از عمر این ارز دیجیتال می گذرد اما قیمت آن به سرعت در حال رشد است. در بازاری که به تازگی شاهد بودیم و بیت کوین، دوج کوین و اتریوم رکوردهایی ثبت کردند، سیف مون بیش از 11000% رشد را تجربه کرده است. جدید بودن و رشد سریع SafeMoon ممکن است موجب جلب توجه برخی سرمایه گذاران بازار ارز دیجیتال به آن شود. در این مطلب هر چیزی که نیاز دارید درباره سیف مون بدانید، از معرفی تا نحوه خرید و نگهداری آن را شرح خواهیم داد.

ارز دیجیتال سیف مون (SafeMoon) چیست؟

رمزارز سیف مون یک آلت کوین است. این ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است و کاملاً شبیه بیت کوین عمل می کند؛ البته تفاوت هایی نیز دارد. این ارز دیجیتال در مارس سال 2021 راه اندازی شد و بیش از 1 میلیون کاربر جمع کرده است.

ویژگی منحصربه فرد SafeMoon این است که از هر کسی که توکن خود را بفروشد 10٪ کارمزد دریافت می کند. سپس 5٪ از این کارمزد را میان سایر دارندگان SafeMoon توزیع می کند. در واقع به کسانی که توکن های خود را نگه می دارند پاداش می دهد و باعث می شود انگیزه برای فروش توکن کم شود.

یکی از انتقادات به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین این است که آنها از هدف اصلی خود یعنی ایجاد یک ارز غیرمتمرکز و کارا که به راحتی قابل سرمایه گذاری باشد، دور شده اند. هر چند هنوز مشخص نیست که در واقع با SafeMoon چه چیزهایی را می توانید خریداری کنید، اما کارمزد فروش، مالکان را تشویق می کند که فعلاً توکن های خود را نفروشند.

ایلان ماسک در مورد دوج کوین در توئیتی گفت دوج کوین ارز دیجیتال موجود در ماه است. ارز دیجیتال سیف مون یک پروژه جدی تر از دوج کوین است و شعار آن این است که این یک ارز دیجیتال ایمن در ماه است.

ارز دیجیتال سیف مون

عملکرد سیف مون SafeMoon چگونه است؟

پروتکل سیف مون از سه جز اصلی تشکیل شده است: جمع آوری نقدینگی، پاداش های استاتیک و توکن سوزی دستی.

طبق گفته تیم پشتیبان این پروتکل، بسیار معمول است که افراد در دام تأمین کننده نقدینگی APY (درصد عملکرد سالانه) بیفتند. دام تأمین کننده نقدینگی APY جایی است که پذیرندگان اولیه شروع به بیرون راندن خریداران جدید می کنند تا توانایی دریافت پاداش های سهام بیشتری را داشته باشند.

علاوه بر این، تقریباً همه توکن ها از حباب ارزیابی رنج می برند. این حباب ها به ناچار در روند کار می ترکند و قیمت را کاهش می دهد. این ها دو دلیل است که سیف مون مفهوم پاداش استاتیک را که رفلکشن نیز نامیده می شود، پیاده سازی کرده است. این مفهوم می تواند به از بین بردن خطر سقوط در دام تأمین کننده نقدینگی کمک کند.

توکن سوزی دستی

قسمت اساسی دیگر پروتکل مکانیسم سوزاندن توکن ها است. سیف مون معتقد است که یک روش کنترل شده برای سوزاندن توکن ها را به سوختن مداوم توسط خود پروتکل ترجیح داده است. دلیل این امر این است که سوزاندن مداوم توکن ها محدودیت ندارد و حفظ آن به طور کارآمد غیرممکن است.

به همین دلیل، سیف مون تصمیم گرفته است مکانیزمی را طراحی کند که بتواند توکن سوزی را کنترل کند. با این کار می تواند به جامعه پاداش دهد و اطلاع رسانی کند. این بدان معنی است که توکن سوزی توسط تیم آنها به صورت دستی انجام می شود. بنابراین می توان شرایط را برای مالکان توکن توضیح داد و آنها را از این کار با خبر کرد. بخش اصلی روش آنها برای سوزاندن توکن، حفظ کردن مالکان در طولانی مدت است. این کار با بالا بردن ارزش توکن هایشان انجام می شود.

آن ها همچنین دقیقاً تعداد توکن های موجود در وب سایت خود را فاش می کنند تا از شفافیت کامل در سیستم اطمینان حاصل کنند. این امر همچنین به شناسایی تعداد توکن هایی که در حال حاضر در گردش هستند، کمک می کند.

پاداش های استاتیک

چرا از پاداش های استاتیک برای حل مشکلاتی که با ورود توکن های جدید به بازار بوجود می آیند استفاده می شود؟ اولین مکانیزم در این سیستم شرطی بودن مبلغ پاداش و براساس تعداد توکن های درج شده در یک معامله است. دلیل این امر این است که در واقع پس از تولید بازده درصد بالای سالانه، از فشار خریداران اولیه که توکن خود را می فروشند، رها شوند.

علاوه بر این، سازوکار رفلکشن مالکان را ترغیب می کند که از توکن های خود برای تامین نقدینگی استفاده کنند. این تأثیری است که ارائه بازده های بالاتر بر اساس تعداد توکن های نگهداری شده می گذارد.

جمع اوری نقدینگی

طراحی استخر نقدینگی به دو علت صورت گرفته است که مزیت هایی را برای کاربران دربر دارد. یکی از علت هایی که استخر نقدینگی طراحی شده است این است که این استخر به مکانیزم سوزاندن وصل است و از کاربران یعنی هم خریدار و هم فروشنده توکن به عنوان مالیات دریافت می کند. این موضوع باعث می شود قیمت کاهش پیدا کند.

به علاوه افزایش نقدینگی به همراه افزایش مالیات و نقدینگی کل توکن، باعث می شود ثبات و پایداری برقرار شود. این کار برای دارندگان توکن سودمند است. به طور کلی هرچه نقدینگی بیشتر شود به حفظ قیمت کمک می کند.

چه چیزی SafeMoon را متمایز می کند؟

یک مشکلی که در صنعت دیفای وجود دارد این است که دسترسی تازه واردان به مزارع گردش مالی و وام دهی با مشکل همراه است. کار سیف مون این است که با ایجاد یک فضای جانبی دسترسی این افراد را به این حوضه راحت تر می کند و در نتیجه سرعت عملکرد حوضه دیفای بالاتر می رود. البته صحبت تا عمل این جمله فاصله زیادیه پروژه SafeMoon داخل وایت پیپر خودش این موضوعو عنوان کرده و در حال به انجام رسوندن نهاییشه اما هنوز به ۱۰۰% نرسیده.

آیا SafeMoon ارزش سرمایه گذاری دارد؟

بزرگترین سوال، پروژه سیف مون برنامه های خوبی دارد و صرفا یک ارز در دنیای بی کران ارزهای دیجیتال نیست که با تصور خالی کردن جیب مردم بیاید. اما باید دید چقدر در به تحقق رساندن برنامه هاش موفق عمل می کنه تا به اینجای کار عملکرد خوبی داشته. اما بسیاری از تحلیلگران و فاندامنتال بازها از این توکن به عنوان شت کوین نام می برند. اما این حالت تدافعی همیشه جلوی ارزهای تازه وارد بوده و خواهد بود.

ارز دیجیتال سیف مون

آیا واقعاً ارز دیجیتال SafeMoon امن است؟

ارزهای دیجیتال اغلب پرنوسان هستند و بر اساس شواهد موجود به نظر نمی رسد SafeMoon تفاوت زیادی با سایر ارز های دیجیتال داشته باشد؛ حتی با افزایش ارزش آن همچنان مستعد اصلاح های بزرگ است (یکی از آنها در آوریل 2021 رخ داده و دیگری هم 19 می 2021).

برخی ارز دیجیتال سیف مون را یک طرح پانزی می دانند؛ زیرا سود شما وقتی بیشتر می شود که زود تر خرید کرده باشید و وقتی کسی مقدار توکن بیشتری بعد از شما می خرد، شما هم سود می کنید. همچنین کارمزدی که برای فروش وجود دارد و مدل توزیع این ارز بیشتر به نفع افراد اولیه ای است که این ارز را خریداری کرده اند و آنها هستند که از خرید و فروش بیشتر سود می کنند. البته برخی دیگر با این نظریه مخالف هستند و سیف مون را یک طرح پانزی نمی دانند.

لارک دیویس (Lark Davis)، سرمایه گذار و فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در توئیتر نسبت به SafeMoon هشدار داد و گفت:

به خاطر داشته باشید فقط به این دلیل که از طریق پانزی پول به دست می آورید، واقعیت پانزی بودن را تغییر نمی دهد.

دیویس همچنین سیف مون را با طرح پانزی BitConnect مقایسه کرد؛ ارز دیجیتالی که در سال 2018 پس از آنکه دو ناظر امنیتی اوراق بهادار در سطح ایالات متحده علناً به سرمایه گذاران از شباهت های آن به یک طرح پانزی هشدار دادند، متوقف شد.

همچنین WarOnRugs، یک مجموعه ضد کلاهبرداری متمرکز روی ارزهای دیجیتال، از صاحبان ارز دیجیتال سیف مون به دلیل قفل کردن بیش از 50٪ از حجم نقدینگی خود انتقاد کرده است. مدیر عامل SafeMoon، جان کارونی (John Karony) اظهار داشت که نقدینگی برای امنیت بیشتر ارز دیجیتال نگه داشته می شود.

عرضه توکن های سیف مون چقدر است؟

بر اساس وایت پیپر این ارز، سیف مون در کل 1,000,000,000,000,000 واحد عرضه در گردش دارد که تا کنون 415,479,997,069,591 واحد از آن سوزانده شده، بنابراین در حال حاضر 584,520,002,930,409 واحد عرضه در دسترس است.

نحوه کار پروتکل SafeMoon نیز به شرح زیر است:

در هر معامله، تراکنش مربوطه شامل 10 درصد کارمزد است که این مقدار سپس به دو نیم (یعنی دو تا 5 درصد) تقسیم خواهد شد. همانطور که پیشتر گفتیم، 5 درصد از کارمزد فروش بین هولدرهای توکن توزیع می شود و 5 درصد مابقی، دوباه نصف می شود که نیمی از آن توسط قرارداد به توکن BNB تبدیل و نیم دیگر، به صورت خودکار به همراه BNB مذکور به عنوان یک جفت نقدینگی وارد صرافی پنکیک سواپ می شود.

قیمت ارز دیجیتال سیف مون

ارزش کل بازار یا مارکت کپ پروژه رمزارز سیف مون با نام توکن SAFEMOON در حدود 2 میلیارد و 900 میلیون دلار است. این ارز دیجیتال مانند دوج کوین در ماه های اخیر رشد بسیار سریع و زیادی داشته است. نمودار قیمت این ارز دیجیتال را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

ارز دیجیتال سیف مون

چگونه ارز دیجیتال SafeMoon را بدست آوریم؟

بنابراین، اکنون که درک بهتری از سیف مون دارید. و می دانید ارز دیجیتال SafeMoon چگونه کار می کند، می توانیم نحوه دستیابی به این توکن را بررسی کنیم. طبق وب سایت خودشان، سیف مون پنکیک سواپ را به عنوان راهی برای دستیابی به توکن ها پیشنهاد می کند. دستورالعمل های خرید ارز دیجیتال SafeMoon به شرح زیر است:

اولین قدم بارگیری برنامه Trust Wallet است.

بعد از این، مرحله دوم کسب BNB یا BSC است. دلیل خرید اینها این است که می توان آنها را با ارز دیجیتال SafeMoon مبادله کرد.

پس از خرید BNB یا BSC، می توانید برگه دپ ها را در پایین کیف پول تراست پیدا کنید. در این برگه، پنکیک سواپ را پیدا خواهید کرد. اگر اتفاقاً در iPhone هستید، ممکن است لازم باشد مرورگر تراست را فعال کنید و سپس از برگه مرورگر استفاده کنید. و اگر روی رایانه هستید، می توانید از دکمه “خرید کن” در وب سایت آنها نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم انتخاب ارز دیجیتال SafeMoon است. این کار را می توانید با کلیک روی “انتخاب ارز” انجام دهید و آدرس SafeMoon را در قسمت جستجو وارد کنید.

مرحله پنجم تنظیم لغزش است. با کلیک روی چرخ دنده می توانید میزان لغزش را تنظیم کنید. سیف مون پیشنهاد می کند که لغزش را در حدود ۱۱-۱۲٪ قرار دهید.
مرحله ششم انتخاب مبلغی است که می خواهید خریداری کنید و سپس به سادگی دکمه مبادله را فشار دهید.

در آخر اینکه تمام کاری که باید انجام دهید تأیید معامله است.

نگهداری ارز دیجیتال SafeMoon

در آخرین مرحله، SafeMoon همچنین از “HODL” نام می برد. این ممکن است برای برخی از افراد اصطلاح آشنایی باشد. هدل یا نگهدار نوعی استراتژی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. HODL یک استراتژی بلند مدت است که در واقع صاحبان آن دارایی را برای مدت زمان طولانی نگه می دارند. دلیل این استراتژی این است که ارزهای دیجیتال، به طور کلی، بی ثبات هستند، به این معنی که دشوار است که زمان بالا و پایین رفتن یک دارایی را تعیین کرد.

با این حال، با نگاه به برخی از دارایی های دیجیتال غالب، مانند بیت کوین، آن ها همیشه در دراز مدت رشد کرده اند. بنابراین، در برخی موارد، این استراتژی معاملاتی می تواند کارآمد باشد زیرا مردم نیازی نیست نگران ترس از دست دادن یا فروش وحشت زده هنگام سقوط دارایی باشند.

علاوه بر این، پروتکل سیف مون ۱۰٪ از هر معامله را می گیرد. به این معنی که فروش و خرید توکن به طور مداوم مفید نیست. بنابراین، در این حالت هدل، یک استراتژی ترجیحی برای به جای معاملات روزانه این ارز است.

آینده ارز دیجیتال SafeMoon

به طور کلی به نظر می رسد سیف مون اهداف بلند پروازانه ای برای سال ۲۰۲۱ دارد. آن ها برنامه هایی واقعی برای گسترش سازمان خود دارند.گرچه توکن سیف مون از زمان عرضه تقریباً دو ماه پیش توسعه قیمت نسبتاً قابل توجهی داشته است، اما اینجا جایی نیست که پایان یابد. ارز دیجیتال SafeMoon چندین هدف برای سال 2021 ایجاد کرده است. آن ها برخی از برنامه های آینده خود را توضیح می دهند.

کیف پول و بازی های

در سه ماهه دوم سال، سیف مون می خواهد برنامه، کیف پول و بازی های سیف مون خود را تکمیل کند. علاوه بر این، آن ها شروع به توسعه صرافی NFT و ادغام سیف مون با بازارهای آفریقا را آغاز خواهد کرد. سیف مون همچنین تیم خود را گسترش داده و دفتر UK / Ireland را ایجاد خواهد کرد.

گسترش تیم سیف مون

در سه ماهه سوم، سیف مون قصد دارد برنامه آموزش خود را به پایان برساند. پس از آن این پروتکل پروژه های خیریه خود را شروع خواهد کرد. آن ها همچنین صرافی NFT خود را به پایان می رسانند. پس از آن شروع به انتشار یک بازی ویدیویی با قابلیت یکپارچه سازی با سیف مون می کنند. در سه ماهه سوم، آن ها همچنین تیم خود را با استخدام نیروی جدید تا 25٪ گسترش می دهند. علاوه بر این، آن ها همچنین ادغام با سایر مبادلات بزرگ مانند بایننس و ماندالا را آغاز خواهند کرد.

ورود بیشتر به بازارهای آفریقا

و در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱، سیف مون قصد دارد پروژه های خیریه خود و همچنین صرافی سیف مون را به پایان برساند. آن ها همچنین اطمینان حاصل خواهند کرد که ادغام با اولین بازار آفریقایی خود را به پایان رسانده باشند. سپس توسعه بیشتر ادغام با سایر بازارهای آفریقا را نیز آغاز می کنند.

سیف مون همچنین قصد دارد دفتری در آفریقا افتتاح و افرادی را از این بازارها استخدام کند تا شغل ایجاد شود. در آخر اینکه، سیف مون قصد دارد بورس تحصیلی خود را در این سه ماهه آخر سال ایجاد کند.

سخن پایانی

سیف مون را ارز دیجیتالی با رشد سریع می نامند. این ارز دیجیتال جزء آلت کوین هایی است که ویژگی منحصربه فردی دارد و آن اینکه هنگام فروش توکن باید 10 درصد کارمزد پرداخت کنید و 5 درصد از این کارمزد پرداختی میان تمام دارندگان توکن پخش می شود. به خاطر این استراتژی، برخی این رمزارز را یک طرح پانزی می نامند ولی بنیانگذاران این ارز دیجیتال می گویند این طرح برای تشویق دارندگان توکن به نگهداری توکن ها است و هولد بیشتر توکن باعث افزایش امنیت کل شبکه می شود.

این ارز دیجیتال در عمر کوتاه خود تا کنون نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده است. بازار ارزهای دیجیتال جزو بازار های پرنوسان است و ارزهای جدیدی مثل ارز سیف مون که خبرساز می شوند و توجهات زیادی را به خود جلب می کنند، نوسانات بسیار بیشتر و شدید تری را تجربه می کنند. بنابراین هنگام سرمایه گذاری روی این ارزها باید دقت کنید که از روی هیجان و همچنین با تمام سرمایه خود وارد این بارزار ها نشوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (507 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (264 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (62 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (13 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد