معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

  دوشنبه، 24 آذر 1399   زمان مطالعه 12 دقیقه
معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری
بیت کوین رمزارزی پذیرفته شده در سراسر جهان است. نوسانات قیمت بیت کوین روی سایر رمزارزها هم تاثیر می‌گذارد. در واقع قیمت این ارز دیجیتال تا حد زیادی مشخص کننده قیمت ارزهای دیگر است. پس حضور آن در سبد معاملاتی شما یک انتخاب مناسب است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در واقع تنوع در ارز دیجیتال باعث شده تا موقعیت های بسیاری برای سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال فراهم شده و گاهی سرمایه گذاران با انتخاب دیگر رمز ارزهای موجود سود بیشتری را نیز کسب کنند. اما انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری با وجود تنوع بسیار گسترده ای که در حال حاضر در بازار رمز ارزها وجود دارد، بسیار دشوار تر است. از این رو در این مطلب قصد داریم تا با توجه به نظرات کارشناسان، به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بپردازیم

1- بیت کوین

نماد رمزارز: BTC

حجم بازار: 344,609,892,565 دلار

حجم معاملات روزانه: 43,881,795,066 دلار

جایگاه در بازار: اول

سال شروع به کار رمزارز: 2009

کیف پول های پشتیبان: لجر نانو اس، تراست ولت و چند کیف پول معتبر دیگر

بیت کوین مهم ترین و محبوب ترین ارز دیجیتال است. این رمزارز با ارزش از سال 2009 شروع به کار کرده است و تا امروز، روند مثبتی را در پیش گرفته است. بیت کوین همچنین با داشتن بازاری به بزرگی 344 میلیارد دلار (در زمان نوشتن این مقاله)، 66 درصد از سهم بازار رمزارزها را در اختیار دارد (منبع). این ویژگی بیت کوین را به یک گزینه خوب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید تبدیل می کند.

قیمت بیت کوین در هفته اول آذر سال 1399، حدود 18 هزار دلار است. این رمزارز در چندین صرافی مستقل در کل دنیا معامله می شود و بالاترین سهم معامله روزانه در بازار را دارد. بیت کوین از ابتدای فعالیت تا امروز بیش از 13هزار درصد رشد قیمت داشته است. نمودار زیر روند تغییرات قیمت بیت کوین را از سال 2009 تا امروز نشان می دهد. خرید و فروش بیت کوین در پلتفرم والکس، می تواند یکی از انتخاب های شما برای ترید این ارز دیجیتال است.

1-1 مزایای خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین رمزارزی پذیرفته شده در سراسر جهان است. نوسانات قیمت بیت کوین روی سایر رمزارزها هم تاثیر می گذارد. در واقع قیمت این ارز دیجیتال تا حد زیادی مشخص کننده قیمت ارزهای دیگر است. پس حضور آن در سبد معاملاتی شما یک انتخاب مناسب است.

بیت کوین تقریباً همیشه خریدار دارد و امکان تبدیل سریع آن به پول نقد بسیار زیاد است. شما می توانید در بازارها و پلتفرم های مختلف به خرید و فروش بیت کوین بپردازید و با نوسان گیری سود کنید.

1-2 معایب خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین نوسانات قیمت قابل توجهی در بازه های کوتاه تجربه می کند و سرعت انتقال ارز در شبکه بسیار کم است. یعنی اگر شما با یک شخص دیگر بخواهید معامله کنید، ممکن است در ده دقیقه ای که منتظر هستید تا بیت کوین به کیف پول شما برسد، قیمت آن کمتر یا بیشتر شده باشد. البته این مشکل هنگام معامله در پلتفرم ها وجود ندارد. برای مثال، بیت کوینی که به روش “خرید سریع” در والکس خریداری می کنید، به محض انجام معامله به کیف پول شما در والکس واریز می شود.

1-3 سرمایه گذاری طولانی مدت روی بیت کوین

بیت کوین، آینده بسیار روشنی دارد. برخی از پیش بینی ها، رشد قیمت بیت کوین را تا سال 2030، 400 هزاردلار هم ممکن دانسته اند (منبع). بررسی های مجموعه کریپتوریسرچ نشان می دهد معاملات با هدف کسب سود در بازار رمزارزها بسیار بیشتر از معاملات برای خرید کالا و خدمات خواهد شد. این وضعیت بازار باعث می شود قیمت ها بسیار رشد کنند (منبع). نمودار زیر، وضعیت معاملات با هدف کسب سود و قیمت بیت کوین از ابتدای کار تا اواخر سال 2019 است.

البته، هنگام سرمایه گذاری روی بیت کوین در نظر داشته باشید که این پروژه تازه کار است. هرچند 11 سال از ظهور بیت کوین گذشته است، اما این رمزارز همچنان توسط بسیاری از دولت ها و سازمان ها پذیرفته شده نیست. اگر کشوری که در آن زندگی می کنید، خرید و فروش و نگهداری بیت کوین (یا همۀ ارزهای دیجیتال) را ممنوع کند، سرمایه شما در خطر قرار خواهد گرفت.

قوانین بین المللی، اقتصاد و سیاست می تواند سرنوشت بیت کوین را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. با وجود این که نگاه ها به آینده بیت کوین بسیار مثبت است، شما باید همیشه نسبت به شرایط بازار این رمزارز آگاه باشید.

2- اتریوم

نماد رمزارز: ETH

حجم بازار: 66,235,857,633 دلار

حجم معاملات روزانه: 14,203,050,293 دلار

جایگاه در بازار: دوم

سال شروع به کار رمزارز: 2013

اتریوم دومین رمزارز محبوب دنیا است. بازار این رمزارز تقریباً معادل 66 میلیارد دلار (برابر حدود سه میلیون بیت کوین) است. اتریوم در واقع یک پلتفرم بر بستر بلاکچین است که رمزارزهای مختلفی را میزبانی می کند. اتر، رمزارز پایه پلتفرم اتریوم است که در بازار با نام اتریوم شناخته می شود.

با توجه به این که اتریوم سهم مهمی از بازار را بعد از بیت کوین به خودش اختصاص می دهد، خرید و فروش آن برای نوسان گیری و کسب درآمد گزینه مناسبی است. اتریوم از ابتدای کار تا امروز بیش از 19 هزار درصد رشد تجربه کرده است.

2-1 مزایای خرید و فروش اتریوم

اتریوم آینده روشنی دارد. به دلیل سرعت انتقال بالاتر و حرکت به سمت الگوریتم اثبات سهام به جای اثبات کار، اتریوم روز به روز بین کاربران محبوب تر می شود.

*الگوریتم اثبات سهام: دریافت پاداش به ازای تولید بلاک جدید به اندازه دارایی فرد در شبکه

*الگوریتم اثبات کار: دریافت پاداش به ازای تولید بلاک جدید با کمک توان محاسباتی

اتریوم هم مانند بیت کوین کاربران زیادی دارد و امکان تبدیل سریع به پول نقد در آن بالاست. اتریوم تا امروز یک بار به قیمت بالای 1400 دلار رسیده و اصلاً بعید نیست دوباره به این قیمت برگردد.

به علاوه، اتریوم یک قرارداد هوشمند است که تلاش می کند حوزه کاری خود را گسترده تر از قبل کند. با لانچ شدن اتریوم 0.2 و فورک جدید اتریوم، انتظار می رود که روند رشد اتریوم سریع تر از قبل شود.

قیمت پایین تر اتریوم نسبت به بیت کوین، خرید و فروش آن را آسان تر می کند. پس اگر سرمایه کمی دارید و تازه وارد دنیای ارز دیجیتال شده اید، اتریوم یک گزینه خوب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید است.

2-2 معایب خرید و فروش اتریوم

شدت نوسانات اتریوم مانند بیت کوین بالاست. این رمزارز یک بار در سال 2018، قیمت 1432 دلاری را تجربه کرد. اما بعد از آن در طی یک سال به 83 دلار رسید. اگر در بازار اتریوم، یا هر رمزارز دیگری، قصد خرید و فروش دارید، باید ریسک تغییرات قیمت ناگهانی را هم بپذیرید. البته یادگیری تحلیل تکنیکال و استفاده از آن، می تواند نوسانات قیمت را برای شما تبدیل به یک فرصت کسب سود کند.

2-3 سرمایه گذاری بلند مدت در اتریوم

مطالعات کریپتوریسرچ، برای قیمت اتریوم در ده سال آینده هم رشد قابل توجهی را پیش بینی کرده است. طبق این مطالعه، قیمت اتریوم تا سال 2030، به 3644 دلار خواهد رسید. برای سرمایه گذاری در اتریوم، تمام نکاتی که در مورد بیت کوین گفتیم صادق است: باید بتوانید ریسک کاهش ارزش اتریوم و تغییرات غیرقابل پیش بینی را بپذیرید.

نمودار زیر، می تواند شِمایی از تغییرات قیمت اتریوم در طی یک سال گذشته را به شما نشان دهد.

البته اتریوم یک ویژگی مهم دارد که احتمال سقوط قیمت را بسیار کاهش می دهد. آپدیت جدید بلاکچین اتریوم، سازوکار پاداش این رمزارز را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد داد. این ویژگی ثبات بیشتری به رمزارز برای ادامه حضور در بازار می دهد.

3- بیت کوین کش

نماد رمزارز: BTH

حجم بازار: 5,438,133,560 دلار

حجم معاملات روزانه: 3,976,950,594 دلار

جایگاه در بازار: هفتم

سال شروع به کار رمزارز: 2017

بیت کوین کش یک هاردفورک (یک زیر شاخه مستقل) از بیت کوین است که در سال 2017 شروع به کار کرد. در طول 3 سال فعالیت، این رمزارز توانست رتبه هفتم بازار رمزارزها را از آن خود کند. این نکته نشان می دهد که بیت کوین کش یک انتخاب دقیق ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید است.

انگیزه توسعه دهندگان بیت کوین کش این بود که آن را به عنوان یک ارز برای تراکنش های روزمره مناسب کنند. آن ها این کار را با افزایش ظرفیت هر بلاک از 1 مگابایت به 8 مگابایت انجام دادند. قیمت بیت کوین کش در آغاز معرفی 200 دلار به ازای هر کوین بود. هرچند ظرفیت بالای این ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و خرید تاکنون ثابت شده است، این ارز چندان هم از نوسانات شدید بازار در امان نمانده است.

3-1 مزایا و معایب خرید و فروش بیت کوین کش

بیت کوین کش آینده خوبی دارد. تا امروز بیت کوین کش موفق ترین هاردفورک بیت کوین در تاریخ ارزهای دیجیتال بوده است. روز به روز نرخ هش بیت کوین کش بیشتر می شود. این نکته نشان می دهد که استخرهای استخراج به آینده بیت کوین کش امیدوارند و تلاش می کنند از آن حمایت کنند. بازار روزانه به ارزش حدود 4 میلیارد دلار هم نشان دهنده علاقه تریدرها به این رمزارز است.

اما در بیت کوین کش هم مانند بیت کوین، سرعت انجام معامله 10 دقیقه است. این زمان، همچنان بر خلاف خواسته برنامه نویسان اولیه بیت کوین کش، آن را برای تراکنش های روزمره نامناسب می کند.

3-2 سرمایه گذاری طولانی مدت در بیت کوین کش

کریپتوریسرچ آینده خوبی را برای بیت کوین کش پیش بینی کرده است. طبق نتایج بدست آمده، بیت کوین کش صعود قیمتی بالاتر از اتریوم خواهد داشت و تا سال 2030، قیمت 13 هزار دلاری را تجربه خواهد کرد.

با این حال، اگر بیت کوین کش نتواند یک دلیل خوب به ماینرها برای ماندن در شبکه بدهد (مثلاً افزایش قیمت قابل توجه) با توجه به بزرگ تر شدن شبکه و سخت شدن استخراج، ممکن است آن ها با ناامیدی شبکه را ترک کنند. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین کش سقوط شدیدی را تجربه خواهد کرد.

4- ترون

نماد رمزارز: TRX

حجم بازار: 2,122,158,649 دلار

حجم معاملات روزانه: 1,652,735,821 دلار

جایگاه در بازار: هفدهم

سال شروع به کار رمزارز: 2017

ترون، یک سیستم عامل روی بلاکچین است که می خواهد این تکنولوژی را برای استفاده روزمره مناسب کند. در حالی که بیت کوین می تواند تا 6 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند و این تعداد در اتریوم 25 تراکنش است؛ ترون می تواند تا 2000 تراکنش بر ثانیه را انجام دهد. این ویژگی ترون را تبدیل به یک ارز مناسب برای استفاده های روزمره کرده است.

ترون هم مانند اتریوم تلاش می کند تا پلتفرمی همه جانبه برای ارائه خدمات مختلف باشد. در سال 2018، این پلتفرم سرویس اشتراک فایل بیت تورنت را راه اندازی کرد که قدمی بزرگ در مسیر ترون بود. پلتفرم ترون به طور کلی میزبان خوبی برای برنامه های غیرمتمرکز مثل رمزارزها است. برای مثال یکی از شبکه های رمزارز تتر، بر بستر ترون فعالیت می کند.

4-1 مزایا و معایب خرید و فروش ترون

ترون، یکی از ارزهای دیجیتال نوظهور است. این رمزارز قابل استخراج نیست و تمام توکن های آن از قبل وجود دارد. پس دلیل حضور کاربران در شبکه، صرفاً معامله ترون است. این ویژگی نوعی ثبات نسبی به این رمزارز می دهد. البته ترون در طی سه ماه اول فعالیتش به قیمت 0.2 دلار هم رسید و اکنون حدود 0.03 دلار است. هرچند ترون هم مانند سایر رمزارزها نوسانات مختلفی را تجربه می کند، این نوسان ها به شدت ارزهای دیگر نیست.

قیمت پایین رمزارز ترون، آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید تبدیل می کند. این رمزارز می تواند دروازه ورود یک تریدر به دنیای ارزهای دیجیتال باشد. هرچند رمزارز ترون نسبت به بیت کوین و اتریوم نوظهور است، اما آینده روشنی در پیش دارد.

4-2 سرمایه گذاری بلند مدت در ترون

با توجه به پیش بینی ها، ترون شاید در آینده نزدیک رشد چند صد درصدی را تجربه نکند. پس گزینۀ مناسبی برای سرمایه گذاری طولانی مدت نیست. اما ترید ترون می تواند بسیار سودآور باشد.

5- کاردانو

نماد رمزارز: ADA

حجم بازار: 4,789,420,549 دلار

حجم معاملات روزانه: 2,341,223,399 دلار

جایگاه در بازار: نهم

سال شروع به کار رمزارز: 2017

کاردانو یکی از بزرگترین پلفترم های بلاکچین با الگوریتم اثبات سهام است. طراحان کاردانو می گویند هدفشان این است که به “مبتکران و رویاپردازان” اجازه دهد که برای ساختن دنیایی بهتر قدم بردارند. ایده کاردانو این است که با توزیع مجدد قدرت از سمت ساختارهای متمرکز به سوی افراد، جامعه ای شفاف تر و ایده آل تر بسازد.

طراحان کاردانو می گویند تا همین امروز هم توانسته اند کمی از ایده شان را عملی کنند. بلاکچین بیت کوین تا امروز به چند شرکت کشاورزی کمک کرده تا محصولاتش را ردگیری کند. خرده فروشی ها با این پلتفرم می توانند اجناس تقلبی را شناسایی کنند؛ در نهایت با رمزگذاری مدارک تحصیلی در پلتفرم کاردانو، می توان جلوی جعل این مدارک را گرفت. این ویژگی ها باعث شده است که کاردانو بتواند رشد خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال تجربه کند.

5-1 مزایا و معایب خرید و فروش کاردانو

کاردانو هم مانند ترون قیمت بالایی ندارد و برای تازه کارها گزینه مناسبی است. رشد 450 درصدی قیمت آن از ابتدای معرفی تا امروز، نشان دهنده ظرفیت بالای این رمزارز است. کاردانو اکنون جایگاه دهم را در بازار کریپتوکارنسی در اختیار دارد.

تیم با سابقه پشت سر کاردانو و پروژه های موفق قبلی آن ها (مانند اتریوم)، آینده این رمزارز را خیلی روشن تر می کند. به علاوه سرعت بالای انجام تراکنش در این پلتفرم (257 تراکنش بر ثانیه) و ارزان بودن آن، کاردانو را برای استفاده روزمره بسیار مناسب می کند.

البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که رمزارزی مثل ریپل یا ترون، سرعت تراکنش بالاتری نسبت به کاردانو دارند. به علاوه کیف پول رسمی این رمزارز مشکلات فراوانی دارد که شاید شما را به سمت کیف پول های دیگر سوق دهد.

5-2 سرمایه گذاری در بازار کاردانو

کاردانو، رمرزارز معتبری است. این ارز تلاش می کند تا مشکلات زمان و محدودیت تراکنشی که بیت کوین دارد را حل کند. با وجود این که نمی توان امروز پیش بینی دقیقی برای آینده کاردانو انجام داد و آن را رقیبی برای بیت کوین دانست، همچنان ارزش یک سرمایه گذاری متوسط را دارد. اگر یک سبد سرمایه گذاری ایجاد کردید و در آن روی رمزارزهای مختلفی سرمایه گذاری کردید، کاردانو می تواند یکی از گزینه های کم ریسک شما باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (469 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (350 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند