دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

معرفی چند نوع ماسک صورت خانگی با زردآلو 

دوشنبه، 30 تیر 1399
 حتماً شما هم هرسال با آمدن تابستان، منتظر زردآلو‌های طلایی این فصل گرم هستید. این میوه خوشرنگ و شیرین، از خانواده گیاهان گلدار است و در زبان ترکی به نام قیسی شناخته می‌شود. به گفته منابع علمی و تاریخی، زردآلو یک میوه باستانی بوده و از دوران کهن کشت می‌شده است

حتماً شما هم هرسال با آمدن تابستان، منتظر زردآلو های طلایی این فصل گرم هستید. این میوه خوشرنگ و شیرین، از خانواده گیاهان گلدار است و در زبان ترکی به نام قیسی شناخته می شود. به گفته منابع علمی و تاریخی، زردآلو یک میوه باستانی بوده و از دوران کهن کشت می شده است. این میوه طلایی خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد، اما در این گزارش به طور اختصاصی با فواید ماسک خانگی زردآلو برای زیبایی پوست آشنا می شوید.

خواص ماسک زردآلو برای پوست

زردآلو منبع غنی انواع ویتامین های مهم و ضروری برای بدن است. مهم ترین ترکیب موجود در زردآلو کاروتن است که به فراوانی در بافت های آن یافت می شود. در بدن ما و به خصوص در سلول های پوششی پوست، این کاروتن به ویتامین A. تبدیل می شود. ویتامین A. سنتز شده از کاروتن می تواند به خوبی چین وچروک های پوستی را بهبود ببخشد. از طرفی ماسک های زردآلو سلول های پوست را به خوبی آبرسانی کرده و می توانند به نرمی و لطافت پوست کمک کنند. در ادامه با انواعی از این ماسک های ارزان، اما موثر آشنا می شوید

ماسک صورت خانگی با زردآلو و عسل

مواد مورد نیاز: یک زردآلوی رسیده، سه تا چهار قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری آب پرتقال

زردآلو منبع غنی آنتی اکسیدان و کاروتن است. عسل قابلیت مرطوب کنندگی دارد و آب پرتقال هم سرشار از ویتامین سی است. ماسک زردآلو و عسل به همراه آب پرتقال، مخلوطی به شما می دهد که هم منافذ پوستتان راپاک سازی می کند، هم آب رسانی لازم به پوستتان را انجام می دهد و هم یک لایه بردار خیلی ملایم خواهد بود.طرز تهیه ماسک زردآلو برای رطوبت رسانی: برای تهیه این ماسک، عسل و آب پرتقال را در یک کاسه بریزید. این ترکیب را له کنید و خوب هم بزنید. ماسک صورت خانگی به دست آمده را به مدت نیم ساعت الی 40 دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک شنی زردآلو در خانه

مواد مورد نیاز: نصف فنجان برگه زردآلو، یک قاشق چای خوری پودر شیر (شیر خشک)، یک قاشق چای خوری عسل، نصف فنجان آب گرم
ماسک شنی زردآلو خاصیت لایه برداری بالایی دارد و باعث شفافیت پوست می شود. این ماسک صورت خانگی همچنین برای جوان سازی پوست بسیار مناسب است.طرز تهیه ماسک زردآلو شنی: برای تهیه این ماسک لازماست برگه زردآلو را به همراه عسل، پودر شیر (شیر خشک) و آب گرم در یک مخلوط کن بریزید و بگذارید به مدت یک دقیقه روی دور تند خوب مخلوط شود. بعد دستگاه را خاموش کنید. مخلوط یکدست به دست آمده راداخل یک کاسه بریزید و به حالت دورانی روی پوست صورتتان ماساژ دهید و بگذارید به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند. بعد صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت با زردآلو و پودر هسته زردآلو

استفاده روزانه از این ماسک، می تواند باعث زیبایی پوست شود.دو عدد زردآلو را برداشته و پالپ آنها را با هم مخلوط کنید. سپس، یک قاشق چای خوری پودر هسته زردآلو را به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.به مدت ۱۰ دقیقه، صورت خود را با این ماسک، مالش داده، و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دیگر، آن را بر روی صورت خود باقی گذارید. در انتها، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک زردآلو برای جوانسازی پوست

این ماسک برای جوانسازی پوست بسیار مناسب است. می توانید از این ماسک، سه بار در هفته استفاده کنید.½ فنجان برگه زردآلو، یک قاشق چای خوری شیر خشک، یک قاشق چای خوری عسل و ½ فنجان آب گرم را درون یک مخلوط کن ریخته و به مدت یک دقیقه، آنها را با هم مخلوط کنید.مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک زردآلو و آووکادو و پاپایا

پاپایا میوه شگفت انگیزی است که هم پوست را تغذیه می کند و هم با نشانه های پیری مانند چین و چروک مقابله می کند.از طرف دیگر، آووکادو حاوی چربی هایی است که پوست را تغذیه کرده و خاصیت مرطوب کنندگی دارند.علاوه براین این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مقابله با رادیکال های آزاد کمک می کند. این رادیکال ها باعث ایجاد خطوط ریز و چروک در پوست صورت می شوند،

مواد لازم:

  • پاپایای رسیده چند تکه
  • آووکادو نصف یک عدد رسیده
  • زردآلو ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

  1. تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و بزنید تا پوره شود.
  2. پوره را در یک کاسه تمیز بریزید و چند قطره آب به آن اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسید.
  3. خمیر را ۵ دقیقه با نوک انگشت به صورت دورانی روی پوست صورت خود ماساژ دهید.
  4. بگذارید ۱۰ دقیقه دیگر بماند.
  5. آن را با آب ولرم بشویید.
  6. هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC