معرفی خودروی تویوتا لندکروز اتاق 300

  یکشنبه، 23 خرداد 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی خودروی تویوتا لندکروز اتاق 300
نسل جدید تویوتا لندکروزر به عنوان پرچمدار خودروهای شاسی‌بلند این برند ژاپنی ایفای نقش خواهد کرد، با این حال تویوتا تصمیم ندارد تا لندکروزر اتاق ۳۰۰ را به بازار اروپا عرضه کند و احتمالا تنها در آسیا، خاورمیانه و چند کشور دیگر عرضه خواهد شد. در ادامه مطلب بیشتر با این خودرو آشنا میشوید. با ما همراه باشید.

بالاخره تصاویر رسمی نسل جدید تویوتا لندکروزر پس از چندماه منتشر شدند. این نسل که با نام اتاق 300 شناخته می شود، به منظور جایگزینی با نسل فعلی لندکروزر یعنی اتاق 200 معرفی شده که از دو دهه پیش تاکنون روی خط تولید تویوتا قرار دارد.

نسل جدید تویوتا لندکروزر برخلاف نسل های گذشته، تنها یک فیس لیفت ساده نیست و تمامی اجزای آن از جمله سیستم تعلیق، شاسی، موتور و طراحی داخلی از نو طراحی شده اند. تویوتا اعلام کرده که این شاسی بلند جدید با توانایی های بیشتری برای عبور از مسیرهای آفرودی همراه خواهد بود.

نسل جدید تویوتا لندکروزر به عنوان پرچمدار خودروهای شاسی بلند این برند ژاپنی ایفای نقش خواهد کرد، با این حال تویوتا تصمیم ندارد تا لندکروزر اتاق 300 را به بازار اروپا عرضه کند و احتمالا تنها در آسیا، خاورمیانه و چند کشور دیگر عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی تویوتا لندکروز اتاق 300

مشخصات فنی لندکروز نسل جدید تا حدودی مشخص شده است. مهمترین ویژگی فنی افزوده شده به لندکروز سری 300 ، مجهز شدن آن به توربوشارژر است.

این مدل قرار است به موتور شش سیلندر توربو مجهز شود و البته سایت موتور1 گزارش داده که نسخه هیبرید تویوتا لندکروز هم در راه است. البته بعید هم به نظر نمی رسد. چرا که تویوتا لندکروز فضای جانمایی و قدرت کافی برای حمل حجم زیادی از باتری را دارد.

اما شاید غم انگیزترین نکته در مورد تویوتا لندکروز سری 300 این باشد که هواداران موتور V8 باید با لندکروز هشت سیلندر خداحافظی کند. در واقع توربوشارژر جای موتور حجیم این خودرو را خواهد گرفت. اتفاقی که در چند سال اخیر برای بسیاری از خودروهای با موتور هشت سیلندر رخ داده است.

تویوتا لندکروزر اتاق 300 دیگر از پیشرانه V8 تنفس طبیعی استفاده نمی کند و به جای آن مشتریان می توانند از بین موتورهای V6 توربو دوقلو 3.5 لیتری و V6 توربودیزل 3.3 لیتری، یکی را انتخاب کنند. تویوتا ادعا می کند که عملکرد این موتورها بهتر از پیشرانه V8 قدیمی خواهد بود و راحتی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان خواهند آورد.

 تویوتا لندکروز اتاق 300

گیربکس نسل جدید لندکروزر نیز تغییر کرده و این شاسی بلند افسانه ای اکنون از جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک بهره می برد. بنابر گفته تویوتا، استفاده از این گیربکس سبب شده تا مصرف سوخت اتاق 300 نسبت به اتاق 200 به میزان ده درصد کاهش یابد و البته آلایندگی کمتری نیز توسط این خودرو منتشر خواهد شد.

سیستم تعلیق جدیدی برای اتاق 300 لندکروزر در نظر گرفته شده که تویوتا آن را سیستم تعلیق جنبشی می نامد. این سیستم تعلیق الکترونیکی امکان انتخاب حالت پیمایش در مسیرهای مختلف را به راننده اعطا می کند، در حالی که سیستم های جلوگیری از تصادف، ترمز خودکار و دستیار پارکینگ نیز به لندکروزر جدید اضافه شده اند.

تویوتا لندکروزر اتاق 300 نخستین نسل این خودرو است که براساس پلتفرم جهانی تویوتا یا TNGA توسعه یافته است. شرکت ژاپنی می گوید استفاده از این پلتفرم موجب استحکام بیشتر بدنه، قدرت بیشتر موتور و پویایی رانندگی خواهد شد.

اتاق 300 ابعاد و اندازه ای مشابه نسل قبلی دارد اما 200 کیلوگرم در مقایسه با اتاق 200 سبک تر است. در حالی که تاکنون تویوتا لندکروزر سری 200 در 170 کشور جهان به فروش رسیده است، به نظر نمی رسد تویوتا تصمیم داشته باشند تا نسل جدید این خودرو را در تمامی جهان عرضه کند. فروش این خودرو از تابستان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

فیس لیفت یا تغییر نسل؟ مساله این است!

شباهت بسیار زیاد تویوتا لندکروز اتاق 300 به نسل قبلی آن، سبب شده است تا عده ای این خودرو را یک فیس لیفت ساده از نسل قبل قلمداد کنند؛ درحالی که تفاوت های اساسی میان اتاق 300 و 200، در قسمت های فنی نهفته است. نسل جدید تویوتا لندکروزر بر اساس پلتفرم جدید تویوتا یعنی TNGA توسعه داده شده است که دیگر شاسی بلندهای این شرکت هم چون تویوتا توندرا نیز با استفاده از آن خلق خواهند شد.

تفاوت بزرگ دیگر میان سری 300 و سری 200 این شاسی بلند ژاپنی، به قوای فنی آن مربوط است. تویوتا برای نسل جدید لندکروزر، استفاده از پیشرانه 5.7 لیتری V8 تنفس طبیعی را کنار گذاشته است و به جای آن، از موتور V6 توربو دوقلو 3.5 لیتری استفاده کرده است. این پیشرانه، 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

نصب دو توربوشارژر، به پیشرانه جدید تویوتا لندکروز اتاق 300 کمک کرده تا کمبود قدرت و گشتاور ناشی از کاهش دو سیلندر را جبران کند و حتی 30 اسب بخار بیشتر نسبت به پیشرانه V8 نسل قبل تولید قدرت داشته باشد. علاوه برآن، به لطف وجود توربوشارژر، راننده در دور موتور پایین گشتاور بیشتری را دریافت خواهد کرد؛ درحالی که مصرف سوخت نیز کاهش خواهد یافت.

 تویوتا لندکروز اتاق 300

پیشرانه بنزینی، تنها موتور قابل انتخاب برای تویوتا لندکروزر LC300 نیست؛ چراکه این خودرو در برخی بازارها هم چون روسیه، با موتور توربو دیزل 3.3 لیتری نیز عرضه می شود. این پیشرانه، 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتظار می رود این پیشرانه علاوه بر روسیه، در چند کشور دیگر نیز قابل انتخاب باشد.

پیشرانه بنزینی تویوتا لندکروز LC300 به همراه گیربکس ده سرعته اتوماتیک عرضه می شود و این شاسی بلند ژاپنی را قادر می کند تا در 6.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این رقم با توجه به وزن و ابعاد آفرودر ژاپنی، قابل احترام به نظر می رسد؛ گرچه هیچ کس تویوتا لندکروزر را برای شتاب آن خریداری نمی کند. هیچ اطلاعاتی در مورد مصرف سوخت ترکیبی خودرو اعلام نشده است؛ اما انتظار می رود که مصرف ترکیبی تویوتا لندکروزر، در حدود 16.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر پیمایش باشد.

 تویوتا لندکروز اتاق 300

زاویه حمله 32 درجه و زاویه شکست 26.5 درجه، از مشخصات آفرودی تویوتا لندکروز اتاق 300 هستند. این خودرو در تمامی تیپ ها، به صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می شود و به قفل دیفرانسیل سه حالته نیز مجهز است. سیستم تعلیق متغیر تطبیقی (AVS) و سیستم تعلیق دینامیکی با کنترل الکترونیکی (E-KDSS)، از دیگر امکانات جدید آفرودر ژاپنی هستند.

 تویوتا لندکروز اتاق 300

فضای داخلی تویوتا لندکروز LC300 نیز با طراحی جدیدی به بازار عرضه خواهد شد. سیستم سرگرمی به همراه نمایش گر 12.3 اینچی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین 360 درجه، شارژر بی سیم تلفن همراه و هدآپ دیسپلی، بخشی از تجهیزات نسل جدید شاسی بلند ژاپنی هستند. درب عقب برقی، سیستم تصفیه هوا و سیستم احراز هویت با اثر انگشت نیز برای این خودرو قابل سفارش خواهند بود. کروزکنترل تطبیقی، نگه دارنده بین خطوط و چراغ های هوشمند نیز امکانات ایمنی استاندارد نسل جدید اسطوره آفرود را تشکیل می دهند.

جمع بندی؛ پایان دوره شوگان های ژاپنی

دوره ای از تاریخ ژاپن به عنوان عصر شوگان شناخته می شود؛ دوره ای که در آن، جنگ سالاران مناطق مختلف بر سر قدرت با یکدیگر در نزاع بودند و هرکدام خود را مدافع امپراطور می دانستند. این دوره با داستان های حماسی مختلفی همراه بوده است که بسیاری از آن ها، به منبع الهام آثار هنری تبدیل شده اند.

شاسی بلندهای آفرودی ژاپنی نیز برای دوره ای طولانی در بازار خودروی جهان خوش درخشیدند و در عین حال، برای کسب عنوان برتر با یکدیگر به رقابت می پرداختند. نیسان پاترول، تویوتا لندکروزر و میتسوبیشی پاجرو، سه اسطوره آفرود ژاپنی در سطح جهان هستند که امروزه در وضعیت افول به سر می برند.

از بین سه خودروی یادشده، میتسوبیشی پاجرو به پایان دوره زندگی خود رسیده است و دیگر شاهد عرضه نسل جدید آن نخواهیم بود. نیسان پاترول نیز سال ها است در نسل ششم خود به سر می برد و با وجود آن که قدمتی بیش از تویوتا لندکروز سری 200 دارد، نیسان تمایلی به تجدید نسل آن نشان نمی دهد. بازارهای هدف نیسان پاترول نیز نسبت به گذشته محدودتر شده اند و این خودرو را تنها می توان در مناطقی هم چون خاورمیانه خریداری کرد.

درنهایت، تویوتا لندکروزر که رقیب برتر این میدان است، با غروری مثال زدنی به مقاومت ادامه می دهد و به هیچ عنوان حذف خود از بازار جهانی را نمی پذیرد. تلاش تویوتا برای زنده نگه داشتن نام لندکروزر، تحسین برانگیز خواهد بود؛ اما این شرکت ژاپنی پذیرفته است که شاسی بلندی هم چون تویوتا لندکروزر، دیگر اقبال گذشته را در جهان نخواهد داشت؛ از این رو، آن را از سبد محصولات خود در آمریکای شمالی و اروپا حذف کرده است. به نظر می رسد پس از یک دوره طولانی حضور لندکروزر به صورت محدود، این خودرو نیز از خط تولید تویوتا برای همیشه کنار گذاشته شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان