معرفی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

  سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
معرفی کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
اولین قدم برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و شروع سرمایه گذاری انتخاب یک کیف پول مناسب است. بین اپلیکیشن‌های موجود برای ذخیره‌سازی رمز ارزها تراست ولت با اختلاف از رقبا یکی از محبوب‌ترین‌ها است.ما در این مطلب این کیف پول رمز ارزی را معرفی می کنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت یکی از بهترین نرم افزارهای موبایلی کیف پول ارز دیجیتال است که با تمرکز بر سادگی و سهولت استفاده، به شما این امکان را می دهد تا با ایمنی بالا و خیال راحت، ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت، ذخیره و مبادله کنید. این برنامه با ارائه یک کلید دسترسی امن و کنترل کامل بر روی کلیدهای خصوصی، دارایی های شما را در برابر دسترسی های غیرمجاز محافظت می کند. کیف پول Trust wallet را می توان بر روی تلفن های همراه با سیستم عامل های iOS و Android نصب و استفاده کرد. در این مقاله به این می پردازیم که کیف پول تراست ولت چیست، چگونه کار می کند، چه اهداف و ایده هایی دارد، تیم سازنده آن چه افرادی هستند، نقشه راه آن چیست و سپس توکن TWT، نحوه خرید، فروش و ذخیره این رمزارز را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

کیف پول تراست ولت چیست؟

تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری غیرمتمرکز است و در نسخه های اندروید و IOS، در تلفن های همراه قابل استفاده است. این کیف پول غیرحضانتی است و کلید خصوصی کاربران را در اختیار خودشان قرار می دهد. این قابلیت به کاربران کیف پول Trust Wallet امکان می دهد تا رمز ارزهای خود را به طور ایمن در این کیف پول ذخیره کنند و بر دارایی های خود تسلط کامل داشته باشند.همچنین کیف پول تراست به دلیل غیرحضانتی بودن، امکان مسدودسازی و دسترسی به دارایی های افراد را نداشته و از این رو گزینه مناسبی به منظور نگهداری رمز ارزها محسوب می شود. کیف پول تراست ولت از ۵۳ بلاک چین مختلف و بیش از ۱ میلیون رمزارز، پشتیبانی می کند و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

هدف و ایده کیف پول Trust Wallet چیست؟

صرافی بایننس یکی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتال است. این صرافی پس از سخت گیری درباره قانون گذاری در بازار معاملات رمز ارزها، به منظور ارائه خدمات خود نسخه های غیرمتمرکز این صرافی را ارائه داد. تراست ولت در سال ۲۰۱۸ توسط صرافی Binance خریداری شد. “استفاده و ذخیره ارزهای دیجیتال نباید سخت باشد” شعار تراست ولت است و هدف از راه اندازی آن آزادی گردش پول در سراسر دنیاست. کیف پول Trust ولت رسمی صرافی بایننس است و امکان ذخیره دارایی های دیجیتال را به صورت امن، آسان و غیرمتمرکز خارج از صرافی بایننس به کاربران خود می دهد.

Trust Wallet چگونه کار می کند؟

Trust Wallet یک کیف پول متن باز، غیرمتمرکز و مخصوص دستگاه های تلفن همراه است. تمام کدهای تراست ولت به صورت آنلاین و شفاف برای تمامی کاربران قابل مشاهده است و توسط توسعه دهندگان و برنامه نویسان به طور مداوم در حال به روز رسانی و افزودن ویژگی های جدید است. این امر باعث می شود تا عملکرد تراست ولت به طور مداوم بهبود یابد.

همانطور که پیش تر گفته شد تراست ولت یک کیف پول غیرحضانتی است و کاربران در زمان ساخت این کیف پول، یک عبارت بازیابی (Seed) ۱۲ کلمه ای دریافت می کنند که به وسیله آن می توانند دارایی های دیجیتال خود را در سایر کیف پول ها بازیابی کنند. عبارت بازیابی تولید شده توسط تراست ولت در تلفن همراه کاربر ذخیره می شود و به غیر از خود کاربر هیچ کس به آن دسترسی نخواهد داشت.

عبارت بازیابی به صورت یک فایل رمزنگاری شده در دستگاه تلفن کاربران ذخیره می شود و در صورت دستیابی هکرها به آن هکر با یک فایل به صورت اعداد و حروف مواجه خواهد شد، که برای او قابل خواندن نخواهد بود. از این رو کیف پول Trust Wallet از امنیت بالایی برخوردار است؛ اما نکته ای که در مورد این نوع کیف پول ها وجود دارد، این است که آن ها از نوع کیف پول های گرم هستند که به طور مداوم به اینترنت متصل اند و به همین دلیل از امنیت پایین تری نسبت به کیف پول های سخت افزاری برخوردارند.

کیف پول تراست ولت در ابتدای کار خود فقط برای نگهداری توکن های ERC20 و ERC223 طراحی شده بود، اما اکنون برای نگهداری سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و بیش از ۱ میلیون رمزارز دیگر، توسعه یافته است. این کیف پول دارای یک مرورگر وب ۳ داخلی است، که به کاربران امکان می دهد ارزهای دیجیتال را از طریق صرافی های غیرمتمرکز (DEX) مختلف خریداری کنند.

تراست ولت از صرافی غیرمتمرکز 1Inch برای انجام سواپ توکن های مختلف، بر بستر شبکه های اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس استفاده می کند. همچنین کیف پول Trust Wallet برای انجام سواپ توکن ها از شبکه بایننس چین به BSC از صرافی غیرمتمرکز بایننس دکس استفاده می کند. همچنین تراست ولت به کاربران این امکان را می دهد تا مستقیما از طریق برنامه Trust Wallet به DApps های ساخته شده بر بستر شبکه های بایننس اسمارت چین (BSC) و اتریوم دسترسی داشته باشند.

پوستر کیف پول تراست ولت

کیف پول Trust چه خدماتی را ارائه می دهد؟

تراست ولت یکی از کیف پول های محبوب به منظور ذخیره، خرید و فروش و سپرده گذاری دارایی های دیجیتال است. استفاده از این کیف پول مزایای مختلفی را برای کاربران فراهم می کند، که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب و راه اندازی بسیار آسان.
  • استفاده از محیط کاربری ساده و آسان.
  • دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز از طریق مرورگر DApp داخلی.
  • استفاده از مکانیسم های امنیتی قوی به منظور حفظ دارایی کاربران.
  • امکان ذخیره سازی توکن های بی همتا (NFT) و سایر کلکسیون های هنری.
  • نمایش قیمت رمزارزها در برنامه و امکان مشاهده نمودارها.
  • مبادله یا سواپ مستقیم ارزهای دیجیتال از طریق کیف پول Trust Wallet.

در ادامه سرویس های مختلف کیف پول تراست ولت را مورد بررسی قرار می دهیم:

ذخیره سازی و نگهداری رمزارزها

کاربران می توانند با دانلود کیف پول تراست ولت در نسخه های IOS و اندروید آن را به راحتی راه اندازی کنند و دارایی های دیجیتال خود را در آن نگهداری کنند. کاربران برای راه اندازی تراست ولت، می توانند یک کیف پول جدید ایجاد کنند و یا از طریق کلید خصوصی یا عبارت بازیابی خود، دارایی های خود را به این کیف پول اضافه کنند. همچنین کاربران هر زمان که بخواهند می توانند دارایی های خود را انتقال دهند.

امکان سواپ ارزهای دیجیتال

کاربران می توانند از طریق گزینه سواپ در کیف پول تراست ولت، رمزارزهای خود را به سادگی به یکدیگر تبدیل کنند. کاربران برای انجام این کار لازم نیست رمزارزهای خود را از این کیف پول خارج کنند و تمام مراحل فرایند سواپ در داخل خود کیف پول Trust Wallet انجام می شود.در حال حاضر سواپ کیف پول تراست ولت از شبکه های اتریوم، پالیگان، بایننس چین و زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی می کند. از این رو افراد می توانند در کیف پول خود، اتریوم را به BNB یا متیک تبدیل کنند.

استیک یا سپرده گذاری

در تمامی شبکه های بلاک چینی فرایندی به عنوان اعتبار سنجی تراکنش ها وجود دارد. این فرایند در شبکه بیت کوین توسط ماینرها و با مکانیسم گواه اثبات کار (POW) انجام می شود. برخی از شبکه ها نیز از گواه اثبات سهام (POS) استفاده می کنند. در این شبکه ها افراد با سپرده گذاری یا استیک کوین های خود به امنیت شبکه و انجام تراکنش ها کمک کرده و در ازای آن از شبکه پاداش دریافت می کنند. کاربرانی که قصد دارند در فرایند اعتبارسنجی شبکه های بلاک چینی نقش داشته باشند و کسب درآمد کنند، می توانند کوین های خود را در کیف پول تراست ولت استیک کرده و به کسب درآمد بپردازند. در حال حاضر کاربران می توانند کوین های شبکه های ترا، ترون، تزوس، الگوراند، بایننس اسمارت چین، کازموس و ازموسیس را استیک کرده و بسته به هر کدام از این شبکه ها، سود سالانه کسب کنند.

ذخیره سازی NFT

NFTها دارایی های دیجیتال غیرقابل تعویض هستند. کاربران می توانند توکن های بی همتای خود را در شبکه اتریوم با استاندارد های ERC1155 و ERC721 و با استاندارد های BEP721 و BEP1155 در شبکه بایننس اسمارت چین، نگهداری کنند. همچنین کاربران می توانند هر زمان که می خواهند، توکن های بی همتای خود را از طریق تراست ولت و با اتصال به بازار Opensea به فروش برسانند.

استفاده از DApp های مختلف

کاربران می توانند با مراجعه بخش برنامه های غیر متمرکز از طریق تراست ولت به آن ها متصل شده و از خدمات آن ها بهره مند شوند. DApp هایی که امکان استفاده از آن ها در تراست ولت موجود است، بر بستر شبکه های اتریوم و Binance Smart Chain، فعالیت می کنند. تقریبا اکثر DApp های این دو شبکه توسط تراست ولت پشتیبانی می شود. از معروف ترین آنها می توان به یونی سواپ، سوشی سواپ و کامپوند در شبکه اتریوم و به پنکیک سواپ، ونوس و بیفی فایننس در شبکه BSC اشاره کرد.

معایب کیف پول Trust

کیف پول Trust معیابی نیز دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود نسخه ویندوز.
  • عدم پشتیبانی از احراز هویت دو عاملی برای انجام فعالیت های مختلف.
  • امنیت پایین تر نسبت به کیف پول های سخت افزاری.

توکن TWT چیست؟

تراست ولت توکن (TWT) توکن رسمی تراست ولت است. TWT یک توکن حاکمیتی است و از آن برای رای دهی، توسعه و به روز رسانی در کیف پول تراست ولت استفاده می شود. از جمله مواردی که کاربران با استفاده از توکن TWT می توانند در آن تاثیر گذار باشند، اضافه شدن دارایی های، شبکه ها و امکانات جدید به تراست ولت است. همچنین کاربران می توانند با خرید توکن TWT از تخفیف های متنوعی هنگام خرید ارزهای دیجیتال در تراست ولت بهره مند شوند.

  • در حال حاضر، عرضه توکن TWT یک میلیارد تعیین شده است و حدودا یک چهارم آن در گردش است و به شرح زیر توزیع می شود:
  • ۴۰ درصد به منظور جذب کاربر است.
  • ۱۵ درصد به توسعه دهندگان تخصیص دارد.
  • ۱۵ درصد به جامعه TWT اختصاص دارد.
  • ۳۰ درصد به صورت ذخیره نگهداری می شود.

نحوه خرید و نگهداری توکن TWT

توکن TWT بر بستر شبکه های BSC، بایننس چین و سولانا موجود است. کاربران می توانند این توکن را از صرافی های متمرکز بایننس، کوکوین، BKEX و Gate.io خریداری کنند. همچنین توکن TWT را می توان از صرافی های غیرمتمرکز پنکیک سواپ، بایننس دکس و Apeswap نیز خریداری کرد.توکن TWT را می توان در کیف پول های نرم افزاری متامسک، بایننس چین ولت و در خود کیف پول Trust Wallet ذخیره کرد.

کیف پول Trust Wallet با چه پروژه هایی همکاری داشته است؟

کیف پول Trust Wallet توسط شرکت Six Days LLC طراحی شده است و ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) بنیان گذار این شرکت است. این کیف پول در سال ۲۰۱۸ توسط صرافی بایننس خریداری شد و اعضای توسعه دهنده آن از تیم این صرافی هستند. همچنین بایننس در حال حاضر به عنوان اصلی ترین سرمایه گذار تراست ولت محسوب می شود.

معرفی تیم سازنده کیف پول Trust Wallet

Trust Wallet توسط یک توسعه دهنده نرم افزار اوکراینی مستقر در ایالات متحده آمریکا، به نام ویکتور رادچنکو تاسیس شد. ویکتور اطلاعات خود را برای اولین بار در مورد ارزهای دیجیتال از طریق خرید توسط بیت کوین در دارک وب شنیده بود. او که به این صنعت علاقه مند شده بود، تصمیم گرفت که کار خود را در صنعت کریپتو با ساخت یک اپلیکیشن موبایلی آغاز کند. از این رو ویکتور شروع به توسعه یک اپلیکیشن موبایل برای کمک به کامیون داران در یافتن پارکینگ و سایر امکانات کرد. ویکتور پس از راه اندازی موفقیت آمیز اپلیکیشن ردیابی پارکینگ، توانست یک کیف پول طراحی کند که به کاربران اجازه می داد توکن های ERC20 که از طریق ICO خریداری کرده اند، در این کیف پول نگهداری کنند.

ویکتور پروژه Trust Wallet را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و توانست نظر هزاران کاربر را به منظور نگهداری رمزارزهایی با استاندارد ERC20 به این کیف پول جلب کند. هدف این پروژه پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال بود، که به لطف امکانات زیاد آن از جمله امکان خرید توسط کارت های بانکی و محیط کاربری ساده آن توانست به محبوبیت زیادی دست یابد.

طراحی زیبا، رابط کاربری آسان، محبوبیت زیاد و در دسترس بودن کیف پول Trust Wallet برای تمامی افراد در جهان باعث شد، توجه صرافی بایننس به این کیف پول جلب شود. این موضوع باعث شد در نهایت باعث صرافی بایننس این کیف پول را به همراه شرکت مادر آن یعنی Six Days LLC، در سال ۲۰۱۸ به عنوان کیف پولی برای ارائه خدمات غیر متمرکز خود خریداری کند.

دانلود و نصب تراست ولت

با توجه به تعدد بد افزارهای توسعه یافته در لباس کیف پول های رمز ارزی، مخصوصا ورژن های فیک والت های نام آشنا نظیر تراست ولت، همواره توصیه می کنیم لینک دانلود این اپلیکیشن ها را از وب سایت رسمی توسعه دهنده آن ها دریافت کنید. تا کنون هکرها حتی چند مرتبه موفق شده اند بدافزار خود را با نام کاملا یا تقریبا مشابه با کیف پول های محبوب در گوگل پلی استور بارگذاری کنند! پس بهتر است به وب سایت رسمی تراست والت trustwallet.com مراجعه و لینک دانلود نسخه اندروید یا ایفون را از آن جا دریافت کنید.برای دانلود و استفاده از خدمات Trust Wallet هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. در نظر داشته باشید کارمزد پرداخت شده در زمان ارسال ارزهای دیجیتال مربوط به شبکه آن ها است و چیزی از آن نصیب توسعه دهنده کیف پول تراست ولت نمی شود. همچنین پول خرید دی اپ ها به طور مستقیم به حساب سازنده آن ها واریز شده و در اینجا نیز سازنده تراست والت ذی نفع نیست.

تراست والت از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند؟

تراست والت از بالای 30 بلاک چین مختلف نظیر اتریوم، بایننس اسمارت چین و ترون پشتیبانی می کند، به همین دلیل می توانید میلیون ها توکن شامل تمام توکن های ERC20 و ERC223 و همچنین رمز ارزهای متعدد ساخته شده بر اساس استاندارد BEP20 و TRC20 را در آن ذخیره کنید. به عنوان نمونه ای از مهمترین ارزهای دیجیتال قابل ذخیره سازی در تراست ولت باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH)
  • Binance Coin (BNB)
  • Litecoin (LTC)
  • Ripple (XRP)
  • Polkadot (DOT)
  • Stellar (XLM)
  • Dogecoin (DOGE)
  • Zcash (ZEC)
  • Dash (DASH)
  • TRON (TRX)
  • Tezos (XTZ)
  • Cosmos (ATOM)
  • Bitcoin Cash (BCH)
  • Ethereum Classic (ETC)
  • Nano (NANO)
  • VeChain (VET)
  • Kava (KAVA)
  • Aion (AION)
  • Theta (THETA)
  • Ontology (ONT)
  • Qtum (QTUM)
  • IoTeX (IOTX)
  • Zilliqa (ZIL)
  • Algorand (ALGO)
  • Near (NEAR)
  • Digibyte (DGB)
  • Harmony (ONE)

امنیت کیف پول تراست والت چه قدر است؟

این کیف پول شامل چند ویژگی امنیتی برای محافظت از سرمایه رمز ارزی کاربران است. تلاش توسعه دهنده برای حفظ حریم خصوصی کاربران Trust Wallet و عدم دریافت و ذخیره اطلاعات آن ها ستودنی است. در زمان انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال امنیت مهمترین معیار است، به همین دلیل ابتدا به بررسی این قسمت پرداختیم.

  • غیر حضانتی: تراست ولت اصطلاحا غیر حضانتی است، به این معنی که کلیدهای خصوصی مربوط به رمز ارزهای شما هرگز در سرورهای آنلاین ذخیره نشده و بعد از رمزنگاری، داخل حافظه گوشی هوشمند نگهداری می شوند. این در حالی است که صرافی ها و کیف پول های آنلاین کلیدهای خصوصی را در سرورهای آنلاین ذخیره می کنند.
  • استفاده بدون احراز هویت (گمنام): دانلود و نصب، ایجاد کیف پول و همچنین دریافت و پرداخت ارز دیجیتال در تراست والت نیازمند احراز هویت و ارائه اطلاعات شخصی نیست. این موضوع برای حفظ حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی توسعه دهنده متعهد شده است که هرگز در پس زمینه (به دور از چشم کاربران) اقدام به جمع آوری اطلاعات نکند.
  • متن باز: به لطف اپن سورس بودن کیف پول تراست والت می توانید (در صورت دانش فنی کافی) کد منبع آن را بررسی و از نبود باگ در برنامه اطمینان پیدا کنید. شما و دیگر کاربران قادر هستید با یافتن باگ و ارائه پیشنهادات خود در قالب پروپوزال، به توسعه این کیف پول غیر متمرکز کمک کنید. با این حال مثل شما و دیگر توسعه دهندگان خیرخواه، هکرها و تبهکاران سایبری نیز به این کدها دسترسی دارند و در صورت پیدا کردن یک رخنه امنیتی در تراست ولت به جای گزارش دادن، از آن سوء استفاده خواهند کرد.
  • امکان پشتیبان گیری: حین ساخت یک کیف پول جدید داخل اپلیکیشن تراست ولت یک عبارت بازیابی به شما ارائه می شود. در صورت بروز هر گونه مشکل مثل سرقت یا گم شدن گوشی، حذف شدن برنامه یا تعویض آن می توانید به سادگی، ارزهای دیجیتال خود را در یک دستگاه دیگر بازیابی کنید، حتی اگر سیستم عامل گوشی یا تبلت جدید متفاوت باشد.

جمع بندی

کیف پول های مختلفی برای ساخت و نگهداری ارزهای دیجیتال ساخته شده اند. کیف پول Trust Wallet یکی از کیف پول های نرم افزاری است که در به صورت اپلیکیشن موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته است. کیف پول تراست ولت غیرحضانتی، متن باز و بدون نیاز به احراز هویت است. این موضوع باعث می شود که تراست ولت به یکی از گزینه های مناسب برای نگهداری از ارزهای دیجیتال تبدیل شود. کیف پول تراست ولت در سال ۲۰۱۸ توسط بایننس خریداری شد و به عنوان یکی از خدمات غیرمتمرکز بایننس در دسترس عموم قرار گرفت. در این مقاله به این پرداختیم که کیف پول تراست ولت چیست، چگونه کار می کند، چه اهداف و ایده هایی دارد، تیم سازنده آن چه افرادی هستند، نقشه راه آن چیست و سپس کوین TWT، نحوه خرید، فروش و ذخیره این توکن را معرفی کردیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...