معرفی انواع کیف پول دیجیتالی

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی انواع کیف پول دیجیتالی
کیف پول های  ذخیره ای سرد امنیت بیشتری نسبت به همتای خود دارند زیرا این کیف پول ها به صورت آفلاین (خارج خط) در دسترس هستند. هک کردن این کیف پول ها بسیار سخت است زیرا همیشه در دسترس کاربر قرار ندارند. این نوع کیف پول برای رمزارزهایی که کاربر به صورت متناوب و پیوسته از آن استفاده نمی کند، مناسب تر است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در یک حساب بانکی معمولی، پول یا بهتر است بگوییم، ارزش آن نگهداری می شود. اما در کیف پول ارزهای دیجیتال، کلیدهای رمزنگاری شده عمومی و خصوصی نگهداری می شوند. در حقیقت، کوین ها نمی توانند در یک کیف پول فیزیکی ذخیره شوند. چون کریپتوکارنسی ها وجود فیزیکی ندارند. آدرس کیف پول، چیزی شبیه به شماره حساب بانکی است. هیچ اشکالی ندارد اگر شما شماره حساب بانکی خودتان را به فرد دیگری بدهید، چون دیگران برای انتقال وجه به آن نیاز دارند. در دنیای ارزهای دیجیتال، اگر کسی بخواهد کوین هایتان را برایتان ارسال کند، شما می توانید به سادگی آدرس کیف پول خود را به او بدهید و کوین تان را دریافت کنید. درست مانند حساب های بانکی، هیچ یک از دو آدرس کیف پول، شبیه به هم نیستند. در نتیجه، هیچ کس به جز شما نمی تواند پولتان را دریافت کند. همچنین، تعداد آدرس های کیف پول شما بدون محدودیت هستند. یعنی هر چند تا آدرس که دلتان بخواهد می توانید برای کیف پولتان بسازید.

به عنوان مثال (در خصوص بیت کوین) این آدرس کیف پولی است که تصور می شود متعلق به خالق بیت کوین، Satoshi Nakamoto است:

۱A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa

همان طور که مشاهده می کنید، این آدرس یک ترکیب پیچیده از اعداد و حروف بزرگ و کوچک است. از آنجایی که اغلب بلاک چین ها دارای شفافیت هستند، می توان به آسانی پی برد که یک کیف پول خاص چه مقدار پول دارد و مالک آن چه تراکنش های مالی را در گذشته انجام داده است. با این حال آدرس یک کیف پول ارز دیجیتال، هویت واقعی صاحب خود را نشان نمی دهد.

برای درک بهتر در ادامه توضیح اجمالی درباره انواع کیف پول دیجیتالی ارائه خواهیم داد:

۱- کیف پول های دیجیتال سخت افزاری:

کیف پول های سخت افزاری چنانکه از اسم آنها مشخص است، دستگاه های مخصوصی هستند که برای نگهداری کلیدهای خصوصی و آدرس های عمومی مرتبط با یک دارایی دیجیتال ساخته شده اند. کیف پول های دیجیتال سخت افزاری شبیه یو اس بی هستند که می توانند به گوشی همراه و یا کامپیوتر متصل شوند.

کیف پول های ذخیره ای گرم، کیف پول هایی هستند که قابلیّت اتصال به شبکه اینترنت جهانی را دارند. کیف پول های ذخیره ای گرم قابلیت اتصال و فعالیت بیشتری دارند. این کیف پول ها برای انجام معاملات پیوسته و تجارت های جهانی در ابعاد گسترده استفاده می شود و به کاربران این امکان را می دهد تا همواره به شبکه جهانی اطلاعات اینترنتی متصل باشند. از جهتی این کیف پول ها به دلیل اینکه اغلب برخط (آنلاین) هستند، بیشتر در معرض هک و سوء استفاده های بدافزارهای مختلف قرار دارند.

کیف پول های ذخیره ای سرد امنیت بیشتری نسبت به همتای خود دارند زیرا این کیف پول ها به صورت آفلاین (خارج خط) در دسترس هستند. هک کردن این کیف پول ها بسیار سخت است زیرا همیشه در دسترس کاربر قرار ندارند. این نوع کیف پول برای رمزارزهایی که کاربر به صورت متناوب و پیوسته از آن استفاده نمی کند، مناسب تر است. اگر دارایی دیجیتال شما طیف مختلفی از رمزارزها را در بر می گیرد، پس کیف پول های دیجیتال سرد گزینه بهتری برای ذخیره رمزارزها و دارایی های دیجیتال شما خواهد بود.

کیف پول های سخت افزاری معمولاً از نوع کیف پول های ذخیره ای سرد هستند. از جهتی کیف پول های سخت افزاری به عنوان امن ترین بستر برای ذخیره رمزارزهای دیجیتالی محسوب می شوند و از قابلیّت دسترسی مناسبی نیز برخوردار هستند.

اگر چنانکه قصد دارید دارایی های خود را در محیطی امن و با آسودگی خاطر بالا نگهداری کنید، ذخیره آنها در کیف پول های ذخیره ای گرم نمی تواند چندان باعث آرامش و آسودگی خاطر شما باشد زیرا این نوع کیف پول ها بسترهای همواره-متصل محسوب می شوند و بنابراین به صورت گسترده در فضای شبکه جهانی اینترنت دسترس- پذیر هستند.

کیف پول های ذخیره ای سرد از آنجایی که همواره به اینترنت متصل نیستند، گزینه بهتری برای نگهداری طولانی مدت رمزارزها خواهد بود.

۲- کیف پول های دیجیتال نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری انواع مختلفی دارند. کیف پول های نرم افزاری معمولاً کیف پول های ذخیره ای گرم هستند و مشخصاً پیوسته به شبکه جهانی اینترنت متصل هستند. این کیف پول ها را می توانید در کامپیوتر، لپ تاپ و یا گوشی همراه خود ذخیره کنید. شما می توانید این کیف پول ها را از مراجع پلتفرم های فعال در حیطه رمزارزها دانلود کنید. این کیف پول ها در دو زیر رده اصلی طبقه بندی می شوند:

کیف پول های دسکتاپ :

برای لپ تاپ ها و کامپیوترها: این کیف پول ها بر روی ویندوز دستگاه های کامپیوتری نصب می شود. بسیاری از این کیف پول های دیجیتال قابلیت استفاده بدون اتصال به اینترنت را دارند.

کیف پول های دیجیتال گوشی همراه:

این کیف پول ها بر روی تلفن های همراه نصب می شود. شما با دانلود اپلیکیشن مخصوص این کیف پول ها را در گوشی همراه خود ذخیره می کنید. این کیف پول ها با برخورداری از امکانات گسترده، به کاربران این اجازه را می دهد تا با سرعت و امنیت بیشتری به معامله در بازار رمزارزهای دیجیتال بپردازند.

۳- کیف پول های فیزیکی

کیف پول های کاغذی، نوع فیزیکی کیف پول های دیجیتال محسوب می شود. این کیف پول ها کاملاً غیردیجیتال بوده و روی یک رونوشت سخت کاغذی ذخیره می شود. در این روش کاربر مشخصات و نوع دارایی و دیگر داده ها و اطلاعات شخصی خود نظیر آدرس کلیدهای عمومی و خصوصی خود را بر روی یک رونوشت کاغذی چاپ می کند. کیف پول های دیجیتال مستلزم آگاهی و احتیاط بسیار بالایی می باشند زیرا حاوی اطلاعات حیاتی کاربر هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (465 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (333 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (124 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (59 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند