قبل از سرمایه گذاری در رمزارزها این نکات را بخوانید !

  پنجشنبه، 30 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
قبل از سرمایه گذاری در رمزارزها این نکات را بخوانید !
سرمایه گذاری در رمزارز ها بسیار خطر پذیر است.در نظر داشته باشید که بلاک چین یک تکنولوژی نوظهور است و راه طولانی برای پیمودن پیش رو دارد. با این اوصاف رمزارزها کماکان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. همیشه توجه داشته باشید که پیش از ورود به صنعت بلاک چین و سرمایه گذاری در بازار رمزارزها دانش و اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ارزهای رمزنگاری شده اکنون یکی از بهترین تصمیمات برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. دلایلی برای این موضوع وجود دارد:

افزایش سود خالص: کاهش نگران کننده ارزش بسیاری از ارزهای رایج، باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال راهی دیگری برای استفاده از پول خود باشند. در نتیجه آن ها ارزهای رمزنگاری شده را یک جایگزین بهتر می دانند.

تکنولوژی: تکنولوژی پشت رمزارزها عالی است. این تکنولوژی به شما ارزی ارائه می کند که می تواند صرف نظر از محل زندگیتان مورد استفاده قرار گیرد، مگر اینکه دولت شما اجازه استفاده از آن را ندهد.

سابقه: از زمان بیت کوین که اولین ارز رمزنگاری شده بود و در سال 2008 آغاز شد، سرمایه گذاران رمز ارزها از افزایش وحشتناک قیمت های این ارز در گذر زمان به شدت بهره برده اند. بنابراین سرمایه گذاری در دارایی های رمزنگاری به شما شانس بهبود شرایط اقتصادی را می دهد.

خطرهای آن چیست؟

باید چند مسئله را قبل از سرمایه گذاری در نظر داشته باشید:

اتهامات حبابی: برخی از کارشناسان تجاری باور دارند که رمز ارزها یک حباب هستند و با گذشت زمان هرگز جایگاه خوبی پیدا نخواهند کرد. به عنوان مثال، مدیر عامل جی پی مورگان، جیمی دیمون یکی از این افراد است. سرمایه گذاران در اقتصادهای سنتی تصور می کنند که چون ارزهای رمزنگاری شده از سوی هیچ نهادی پشتیبانی نمی شوند و به میزان بالایی از نوسان دارند، نمی توانند با پول فیات رقابت کنند و بنابراین هرگز نمی توانند جایگزین آن شوند.

نوسان: این مورد یک نگرانی بزرگ است. با نوسانات شدید شما ممکن است کلی پول به جیب بزنید اما دقیقا بر عکس آن، ممکن است همه چیز را هم در یک لحظه از دست بدهید. برای دیدن مثالی از این مورد، نوسانات قیمت بیت کوین در سه ماهه گذشته را مشاهده کنید.

جنبه های قانونی: هنوز تمام کشورهای جهان،رمز ارزها را به عنوان یک ارز به رسمیت نشناخته اند. شما ممکن است قادر نباشید که یک کیف ارزی رمزنگاری شده در بسیاری از کشورها باز کنید تا بتوانید خواروبار خود را با رمز ارزها پرداخت کنید. همچنین اگر بخشی از درآمد شما از طریق ارزهای رمزنگاری شده باشد، ممکن است مشکلاتی با اعلام مالیات به دولت ها داشته باشید زیرا که هنوز قوانین پیرامون این ارزها به طور کامل از سوی دولت ها وضع نشده است.

۱- نکته خوب: نرخ بازگشت سرمایه ممکن است زیاد باشد

هر روز می شنوید که افرادی توانسته اند پول کلانی از طریق سرمایه گذاری در رمزارز ها بدست آورند. اگر شما در سال ۲۰۱۳، تنها ۱۰۰۰ دلار در بازار بیت کوین سرمایه گذاری می کردید، الان ارزش پول شما ۴۰۰ هزار دلار بود. در ماه های اخیر برخی از آلت کوین ها تا ۱۰۰۰ درصد افزایش در قیمت های خود شاهد بوده اند.

۲- نکته بد: گروه های بی تجربه

بیشتر رمزارزها اساساً یک شرکت نوپا محسوب می شوند که قرار است برخی مشکلات بخصوص را برطرف کنند. باید توجه داشته باشید که اصولاً رمزارز یک مفهوم و یک صنعت نوپا محسوب می شود. در این صنعت تیم ها و گروه های بسیاری وجود دارند که از تجربه کافی برخوردار نیستند.

افراد بسیاری نیز در این حیطه وجود دارند که دانش و تخصص کافی ندارند. درست شبیه اکثر شرکت های نوپا اگر تیم به خوبی مدیریت نشوند، گروه از بین خواهد رفت. بسیاری از پروژه ها اطلاعات کافی درباره تیم ارائه می دهند. یک تحقیق ساده در لینکدین می تواند شما را با فعالیت آنها آشنا کند.

۳- نکته خوب: نقدینگی

وقتی در یک استارت آپ و یا شرکت نوپا سرمایه گذاری می کنید باید این انتظار را داشته باشید که ممکن است پول شما برای سالیان متمادی در پروژه قفل شود. در واقع در چنین مواقعی تنها در صورتی می توانید خود را از یک شرکت نوپا ضررده خلاص کنید که نفر دیگری سرمایه شما را خریداری کند و یا اینکه شرکت به صورت عمومی در اختیار همگان قرار بگیرد. در مورد رمزارزها چنین موضوعی صادق نیست، زیرا نقدینگی در بازار رمزارزها زیاد است.

اصولاً در بازار رمزارزها صرافی ها که بستر خرید و فروش رمزارز هستند به صورت ۲۴ ساعته خدمات خود را به کاربران ارائه می دهند. در این بازارها معمولا سرعت معاملات بالا است. بنابراین می توانید وقت هایی که نوسانات بازار ارز شدید است، سریع اقدام به خرید و یا فروش رمزارز کنید.

۴- نکته بد: مشکلات و سختی های تکنیکی

سخت ترین بُعد رمزارزها وقتی صحبت از این می شود که مردم در این حیطه سرمایه گذاری کنند این است که اصولاً رمزارز یک مفهوم انتزاعی و دیجیتال است. بر خلاف امور فیزیکی که شما قادر هستید مابه ازای پول خود یک دارایی فیزیکی مثلاً یک دستگاه اتومبیل را در اختیار داشته باشید، در دنیای رمزارز شما اصولاً هیچ سکه فیزیکی را در جهان خارج لمس نمی کنید. از آنجایی که این دارایی ها دیجیتال هستند ممکن است باعث ایجاد مشکلات و سختی های تکنیکی برای شما شود.

بازار ها و صرافی ها نیز زمانی که تراکنش بالایی داشته باشند معمولاً بسیار آهسته و کُند می شوند. هنگامی که شبکه ها و صرافی های رمزارز دچار خرابی می شوند، برداشت و یا سرمایه گذاری در آنها امکان پذیر نیست.

۵- نکته خوب: شفافیت

بسیاری از رمزارز ها از شفافیت بالایی برخوردار هستند. بسیاری از آنها پیش از عرضه اولیه سکه، اقدام به انتشار مقاله سفید (وایت پیپر) می کنند. در این مقاله آنها اصول و سیاست نامه رمزارز خود را به اختصار توضیح می دهند.

۶- نکته بد: امنیت

یکی از بزرگترین معایب رمزارزها مسائل امنیتی آنها است. تا کنون سرمایه رمزارز بسیاری از صرافی ها در سراسر دنیا توسط هکرها ربوده شده است. بسیاری از افراد نیز تقریباً تمام سرمایه خود را در این راه از دست داده اند. وقتی صحبت از خرید، فروش و ذخیره رمزارز به پیش می آید، باید بسیار محتاط و مراقب باشید. در محیط های غیر متمرکز، خطر همواره در کمین نشسته است.

به شما پیشنهاد می کنیم از کیف پول های ذخیره طلایی استفاده کنید زیرا به شما این امکان را می دهد تا اختیار کامل کلیدهای خصوصی خود را داشته باشید. کلید خصوصی به شما این امکان را می دهد تا به سکه های خود دسترسی داشته باشید. بهتر است گنجینه ارزهای خود را در کیف پول های آفلاین (برون خط) نگهداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (469 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (350 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند