دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

معرفی استیبل کوین ها با پشتوانه رمزارز 

دوشنبه، 11 اسفند 1399
ارز SNX را می‌توان گزینه‌ای جذاب در اکوسیستم استیبل کوین دانست، چرا که گزینه‌های متعددی با ارزهای گوناگون به کاربر ارائه می‌دهد. درواقع پس از ورود به پلتفرم SNX، نه‌تنها دلار بلکه بسیاری ارزهای دیگر را نیز در اختیار خواهید داشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ،استیبل کوین نوع جدیدی از ارزهای رمزنگاری شده هستند که معمولا ارزش آن ها به دارایی های دیگر وابسته است. این کوین ها به پول فیات مانند دلار آمریکا، سایر ارزهای رمزنگاری شده، فلزات گرانبها یا ترکیبی از هرسه وابسته است. به نظر می رسد در حال حاضر پول فیات محبوب ترین گزینه برای پشتوانه بودن است. به این معنی که هر واحد رمزارز پایدار برابر با 1 دلار است.

استیبل کوین ها برای مقابله با نوسان ذاتی در قیمت ارزهای رمزنگاری شده طراحی شده اند. رمزارزهای پایدار معمولا وثیقه می شوند یعنی مجموع تعداد رمزارزهای پایدار در گردش توسط دارایی های ذخیره شده ای پشتیبانی می شوند. بطور خلاصه اگر 500000 کوین برابر با دلار در گردش است، حداقل 500000 دلار باید در بانک به عنوان پشتوانه ذخیره باشد.

با توجه به نوسانات ناگهانی بیت کوین، مدافعان رمزارزهای پایدار معتقدند که وجود این ارزها ریسک نرخ تبدیل و ضرر را محدود می کند، همچنین این ویژگی ها باعث می شود کارایی ارزهای رمزنگاری شده برای خرید کالا و خدمات بیشتر شود.

معرفی استیبل کوین برتر با پشتوانه رمزارز

میکردائو یا MakerDAO – DAI

میکردائو را می توان یکی از مشهورترین استیبل کوین های با پشتوانه رمزارز دانست که البته کمی با تعریف اولیه ی آنها تفاوت دارد. قبلا گفتیم که برای مقابله با نوسان ذاتی رمزارز، استیبل کوین با پشتوانه رمزارز با ترکیبی از رمزارزهای موجود در بازار پشتیبانی می شود. میکردائو چنین روندی ندارد و دو توکن به نام های MKR و DAI عرضه می کند که نوع دوم تنها با اتریوم پشتیبانی می شود.

سوال این است که توسعه دهنده ها چگونه تنها با پشتیبانی یک رمزارز، قیمت توکن را ثابت نگه می دارند؟ استیبل کوین با پشتوانه رمزارز عموما بیش از ارزش مورد نیاز وثیقه دریافت می کند. درنتیجه افراد مثلا برای در اختیار داشتن ۴۰ دلار از توکن DAI باید ۸۰ دلار اتریوم به شبکه بدهند و سپس توکن مورد نظر را در کیف پول خود دریافت کنند. نکته ی اصلی این توکن، سیستم غیرمتمرکز آن است که با هیچ شرکت یا سازمان متمرکزی همکاری نمی کند.

سینتتیکس یا Synthetix – Havven

این استیبل کوین قبلا به نام Havven شناخته می شود و به طور خلاصه یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز است. هاون ابتدا با ادعای راه اندازی سیستم پرداخت، ارزی با نسبت یک به یک با دلار آمریکا عرضه کرد که nUSD نام داشت و امروز به نام sUSD شناخته می شود.

هدف اولیه از عرضه هاون، ارائه راهکاری برای دوری از نوسانات دنیای رمزارز بود که در مسیری غیرمتمرکز انجام شود. برای در اختیار داشتن توکن این استیبل کوین ابتدا باید SNX خریداری کنید (قبلا به نام HAV شناخته می شد). شرکت ارائه کننده، یک توکن اختصاصی دیگر دارد که SNX را پشتیبانی می کند. با استفاده از همان توکن، پایدار ماندن قیمت استیبل کوین تضمین می شود.

پس از برندسازی مجدد استیبل کوین سینتتیکس، ارزهای پایدار متعددی به نام های sEUE، sJPY، sAUD، sKRW و sXAU معرفی شدند که همان طور که از نامشان پیدا است، ارتباط یک به یک با ارزهای مشهور جهان دارند. همه ی سکه های جدید توسط همان SNX پشتیبانی می شوند و برای در اختیار داشتن آنها ابتدا باید SNX بخرید.

ارز SNX را می توان گزینه ای جذاب در اکوسیستم استیبل کوین دانست، چرا که گزینه های متعددی با ارزهای گوناگون به کاربر ارائه می دهد. درواقع پس از ورود به پلتفرم SNX، نه تنها دلار بلکه بسیاری ارزهای دیگر را نیز در اختیار خواهید داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
گام به گام مراحل چاپ کتاب