مقاوم ترین خودروهای بازار

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
مقاوم ترین خودروهای بازار
بیشتر خودروهای چینی بااین‎که امکانات زیادی دارند، اما استهلاک بالایی دارند؛ که بیشتر مربوط به افت شدید قیمت و خرابی مکرر قطعات به دلیل کیفیت پایین آن‌ها است. در میان خودروهای پرتیراژ تولید داخل، رنو ال ۹۰ استهلاک کمتری دارد. بیشتر خودروهای ساخت داخل فاصله بسیار زیادی با استانداردهای جهانی دارند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، استهلاک قطعات دو منشأ دارد، منشأ اول طراحی قطعه و منشأ دوم کیفیت تولیدی است. از لحاظ طراحی، خودروهای داخلی قدیمی هستند و قدیمی بودن این محصولات تاثیر زیادی در استهلاک بالای آنها نسبت به سایر محصولات روز دارد.

خودروهای تولید داخل به جز تعداد محدودی انواع مونتاژی (خودروهایی که تحت برند شرکت های خارجی در کشور به تولید می رسند)، از کیفیت بسیار نازلی برخوردار هستند. سطح کیفیت خودروهای ساخت داخل، خصوصاً انواعی که عمق ساخت داخل بالایی دارند، در قیاس با محصولات روز سازندگان بین المللی در سطح قابل قبول و قابل رقابت نیست.

در فهرست زیر به بررسی برخی از کم استهلاک ترین خودروهای بازار پرداخته ایم. شما بامطالعه این بخش می توانید کم استهلاک ترین خودروهای بازار را بشناسید و در هنگام خرید خودرو مدنظر قرار دهید.

هوندا آکورد (Honda Accord)

تصویر
هوندا آکورد (Honda Accord)

هوندا آکورد برای اولین بار در دهه 90 میلادی وارد بازار ایران شد. اگر نگاهی به سایت های اینترنتی فروش خودرو بیندازید، می توانید هنوز هم آگهی های فروش این خودرو را مشاهده کنید، که نشان از کیفیت بالای آن دارد. پس از برجام و رفع تحریم ها، مجدداً واردات این خودرو به کشور از سر گرفته شد. شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا به تولید خودروهای باکیفیت و بادوام مشهور است. هوندا آکورد هم از این قاعده مستثنا نیست.

یکی از موارد بسیار مهمی که استهلاک خودروها را تا میزان بسیار زیادی کم می کند، پایداری فنی بالای موتور خودرو است. هوندا آکورد از این لحاظ جزو بهترین خودروهای بازار ایران و حتی جهان قرار دارد. هزینه نگهداری این خودرو بسیار پایین است و تاکنون موتور آن دچار مشکل اساسی نشده است. به عنوان مثال بررسی مدل 2015 آن نشان می دهد که این خودرو پس از حدود 4 سال 66 درصد ارزش خود را حفظ کرده است. تقریباً به میزان 7700 دلار نیز افت قیمت داشته است.

تویوتا راوفور(Toyota RAV4)

یکی از دلایل اصلی انتخاب تویوتا راوفور از سوی مشتریان، استهلاک پایین آن در مقایسه با رقبای دیگر است. پیشرانه این خودرو به خوبی طراحی و بهینه سازی شده است و به همین دلیل با انواع بنزین ها با درجات کیفی مختلف، به خوبی کار می کند و دچار خرابی های مختلف نمی شود. قطعات مصرفی آن نیز به گونه ای طراحی و تولیدشده اند که دوام بالایی داشته و در یک استفاده بلندمدت کیفیت خود را از دست ندهند. با توجه به موارد گفته شده، تویوتا راوفور در کلاس خود جز کم استهلاک ترین خودروها شناخته می شود. به عنوان نمونه، بررسی مدل 2015 آن نشان می دهد که این خودرو پس از حدود 4 سال 71 درصد ارزش خود را حفظ کرده است. تقریباً به میزان 7700 دلار نیز افت قیمت داشته است.

هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata)

هیوندای سوناتا کیفیت ساخت بسیار خوب و مطلوبی دارد و یک رقیب قدرتمند برای محصولات دیگر شرکت های خودروسازی دنیا محسوب می شود. مواد باکیفیت به کار رفته در ساخت بدنه و هم چنین طراحی بسیار خوب بخش داخلی کابین خودرو، میزان خرابی آن را بسیار پایین آورده است. وجود یک ستون میانی مستحکم سبب شده است که حتی پس از سال ها استفاده، زیبایی ظاهر آن حفظ شود.

سیستم تعلیق این خودرو نقش بسزایی در جلوگیری از وارد آمدن ضربه به کابین خودرو شده است و از به اصطلاح جدا شدن و از هم گسستگی ساختار آن جلوگیری کرده است.

استفاده طولانی مدت از خودرو در مسیرهای مختلف منجربه تغییر ساختار اولیه آن نمی شود. هیوندای سوناتا انتخاب کسانی است که قصد دارند برای مدت زمان طولانی ماشین خود را حفظ کنند. به عنوان مثال، بررسی مدل 2015 آن نشان می دهد که این خودرو پس از حدود 4 سال 65 درصد ارزش خود را حفظ کرده است. تقریباً به میزان 7500 دلار نیز افت قیمت داشته است.

هوندا سیویک (Honda Civic)

هوندا سیویک یکی دیگر از خودروهای باکیفیت شرکت هونداست که از استهلاک بسیار پایینی برخوردار است. این خودرو برای اولین بار در سال 1972 طراحی و تولیدشده است و در طی این سال های طولانی ایرادات آن برطرف و بر کیفیت آن افزوده شده است. در حال حاضر این خودرو یکی از کم استهلاک ترین و باکیفیت ترین خودروهای بازار است. قطعات موتور این خودرو از مواد درجه یک تهیه شده اند و گروه طراحی شرکت هوندا وقت زیادی برای طراحی آن ها اختصاص داده اند. موارد گفته شده سبب شده تا یک خودروی بی نقص به بازار عرضه شود. به عنوان مثال، بررسی مدل 2015 آن نشان می دهد که این خودرو پس از حدود 4 سال 69 درصد ارزش خود را حفظ کرده است و تقریباً به میزان 6100 دلار نیز افت قیمت داشته است.

تویوتا کرولا (Toyota Corolla)

تصویر
تویوتا کرولا (Toyota Corolla)

بدنه تویوتا کرولا دارای طراحی بسیار مناسبی است و از استحکام بالای نیز برخوردار است. در هنگام برخورد با موانع بسیار محکم و یا در تصادفات رانندگی، نیروی تولیدشده به طور مناسب بین بدنه و ستون های کابین این خودرو توزیع شده و از وارد شدن صدمات جدی به آن جلوگیری می کند. اگر قصد خرید این خودرو رادارید به شما اطمینان می دهیم که موتور آن برای چندین سال بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد. به عنوان مثال، بررسی مدل 2015 آن نشان می دهد که این خودرو پس از حدود 4 سال 72 درصد ارزش خود را حفظ کرده است. تقریباً به میزان 5600 دلار نیز افت قیمت داشته است. در این بررسی، تویوتا کرولا بهترین عملکرد را هم از لحاظ حفظ ارزش و هم از جهت افت قیمت کسب کرده است.

کم استهلاک ترین خودروهای بازار که در ایران تولیدشده اند

در این قسمت قصد داریم به بررسی کم استهلاک ترین خودروهای بازار بپردازیم که از شمار بالایی برخوردار بوده و بیشتر قطعات آن در داخل کشور طراحی و تولید می شوند. خودروهای داخلی را می توان به دودسته تقسیم کرد. دسته اول خودروهایی که بیشتر قطعات آن ها در داخل کشور تولید می شود، و دسته دوم خودروهای مونتاژی که تقریباً همه قسمت های خودرو توسط شرکت سازنده تولید می شوند و شرکت داخلی تنها وظیفه مونتاژ آن ها را به عهده دارد. خودروهای دسته اول به دلیل کیفیت پایین قطعات و طراحی نامناسب استهلاک بالایی دارند؛ اما دسته دوم به دلیل کیفیت بهتر قطعات و طراحی خوب آن ها، دارای استهلاک کمتری هستند.

تندر 90 یا ال ۹۰

تصویر
تندر 90

تندر 90 که در بازار ایران به ال 90 مشهور است یکی از کم استهلاک ترین خودروهای بازار است که در داخل کشور و در تیراژ بالا تولیدشده است. شاید ظاهر ال ۹۰ برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی نداشته باشد، اما کیفیت ساخت خوب آن سبب شده است تا از محبوبیت زیادی برخوردار باشد. به عقیده بسیاری از کارشناسان، ال ۹۰ کمترین استهلاک را در میان خودروهای داخلی دارد. برای اشخاصی که توانایی خرید خودروهای گران قیمت را ندارند و به دنبال یک خودروی باکیفیت هستند، ال ۹۰ یک گزینه مناسب است.

مزدا ۳ نیو

قبل از تحریم های اخیر، مزدا ۳ نیو توسط شرکت بهمن خودرو با تیراژ نسبتاً بالا مونتاژ می شد و باقیمت مناسب و کیفیت بسیار خوب به بازار عرضه می شد. در این خودرو به جای تسمه تایم، از زنجیر تایم استفاده شده است. یکی از مشکلات رایج برای هر خودرویی، پاره شدن تسمه تایم و خسارت های ناشی از آن است. طول عمر زنجیر تایم بسیار بیشتر از تسمه تایم است و احتمال پاره شدن آن بسیار کمتر از تسمه تایم است. علاوه بر این کیفیت بسیار خوب قطعات و طراحی فوق العاده، آن را به یکی از کم استهلاک ترین خودروهای بازار تبدیل کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (154 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (110 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (54 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس