دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

مراقبت ها و معاینات دوران بارداری 

چهارشنبه، 30 مهر 1399
معمولا اولین چکاپ بارداری طولانی ترین معاینه است و سوالات زیادی راجع به سلامتی تان پرسیده میشود. معاینه بدنی انجام میشود و وزن و قد تان اندازه گیری میشود تا تغییر وزن و سرعت وزن گیری در طول بارداری محاسبه شود. فشار خون هر مرتبه اندازه گیری میشود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، مراقبتهای بارداری به مراقبتهای پزشکی در دوران بارداری گفته میشود. در هر “چکاپ بارداری” یا معاینه، وضعیت سلامت مادر و کودک در حال رشد، ارزیابی میشود. به محض این که متوجه شدید باردار هستید، به پزشک زنان مراجعه کنید تا اولین چکاپ بارداری تان هر چه سریعتر انجام شود. با چکاپ های به موقع، به بارداری سالم و تولد کودک سالم و کامل، کمک میشود.

چکاپ و مراقبت های بارداری برای اطمینان یافتن از سلامت و رشد طبیعی جنین، لازم است. یادتان باشد حتی اگر احساس میکنید کاملا سالم هستید باز هم باید چکاپ بارداری خود را انجام بدهید.

تولد کودک کامل به این معنی است که زمان تولد کودک بین 39 هفته (یک هفته پیش از زمان موعود) تا چهل هفته و شش روز (یک هفته پس از زمان موعود) به دنیا بیاید. کامل بودن مدت بارداری به این معناست که کودک فرصت کافی برای رشد کامل داشته است و هر آنچه برای رشد در داخل رحم مادر نیاز داشته است دریافت کرده است.

چگونگی معاینات

در ابتدای جلسات معاینۀ بارداری، پزشک نتایج آزمایش هایی را مرور خواهد کرد که در جلسات قبلی تجویز کرده و ممکن است سؤال هایی را برای بررسی وضعیت سلامت مادر و جنین بپرسد. پزشک در این جلسات، معایناتی را با هدف بررسی پیشرفت بارداری و کیفیت آن انجام خواهد داد. به طور معمول و بسته به هفتۀ بارداری، پزشک معاینات زیر را انجام خواهد داد:

  • اندازه گیری وزن مادر و بررسی میزان وزن گیری
  • اندازه گیری فشار خون و معاینۀ دست و پاها برای هر گونه تورم
  • معاینۀ شکم برای بررسی هر گونه توده یا ضایعه و بررسی موقعیت جنین
  • اندازه گیری سایز رحم برای بررسی میزان پیشرفت بارداری؛ معمولاً بعد از سه ماهۀ دوم
  • گوش دادن به ضربان قلب جنین؛ معمولاً از سه ماهۀ دوم
  • معاینات لگنی و واژینال برای بررسی وضعیت دهانۀ رحم و ترشحات در هفته های پایانی بارداری

پزشک در این جلسات معمولاً آزمایش ها و سونوگرافی هایی را برای بررسی وضعیت سلامت مادر و جنین تجویز خواهد کرد. همچنین در صورت وجود مشکلات احتمالی، ممکن است مادر را برای پیگیری های بیشتر به متخصص دیگری معرفی کند. در انتهای جلسات نیز معمولاً پزشک نتایج معاینات را با مادر در میان خواهد گذاشت. همچنین تغییراتی که تا زمان معاینۀ بعدی ممکن است برای مادر اتفاق بیفتد را برای او شرح می دهد و علائم خطرناکی را گوشزد می کند که باید در صورت مشاهدۀ آنها سریعاً به پزشک مراجعه کند. همچنین پزشک در مورد سبک زندگی مواردی را یادآوری می کند. مواردی مثل اهمیت تغذیۀ سالم و دوری از سیگار، قلیان، الکل، مواد مخدر و در کل مزایا و معایب آزمایش هایی را که می توانید انجام دهید، به شما اطلاع می دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی