دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

مشکلات بارداری ناخواسته 

پنجشنبه، 28 اسفند 1399
اغلب این مادران در دوران بارداری توجهی به مراقبت‌های لازم در ماه‌های اول نمی‌کنند. به طور مرتب قرص‌های تقویتی مصرف نکرده و به این صورت رشد جنین را به خطر می‌اندازند.این زنان معمولا دارای فرزند دیگری هستند که مراقبت از او و کارهای روزمره فرصت استراحت و خوردن غذای مناسب را از آن‌ها می‌گیرد، این شرایط باعث ضعف جسمانی مادر می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،بارداری ناخواسته یکی از مسائلی است که در زندگی بسیاری از زوجین ممکن است پیش آید. وقوع حاملگی ناخواسته به هر دلیل که باشد ، خانواده و زوجین را دچار تنش کرده و وادار به گرفتن تصمیمهای عجولانه می کند .این تصمیم گیری های عجولانه عوارض ناخواسته و نیز پشیمانی به دنبال دارد. چه بسا زوج هایی که با وجود نداشتن شرایط بچه دار شدن ، کودک شان را به دنیا آورده و او را بهترین اتفاق زندگی خود دانسته اند اما به هر حال مسئولیت سنگین پدر و مادر شدن و وظیفه خطیر پرورش و تربیت فرزند ، ایجاب می کند که زوجها با برنامه ریزی قبلی ، فرزندی را بدنیا بیاورند و تا حد امکان از وقوع بارداری ناخواسته جلوگیری کنند.

علل بارداری ناخواسته

استفاده نکردن از روش پیشگیری

برخی از خانمها اطمینان بیشتر از استفاده از روش طبیعی پیشگیری را دلیل استفاده نکردن از روشهای پیشگیری عنوان میکنند و برخی هم مشکلات اعصاب و سایر عوارض استفاده از این روش ها را دلیل استفاده نکردن از این روش میدانند.

شکست روشهای پیشگیری

برخی از زوجین با وجود استفاده صحیح از روش پیشگیری دچار بارداری ناخواسته شدند و چون از استفاده درست از روش مطمئن بودند از روشهای اورژانسی دیگر را به کار نبرده اند.

استفاده هم زمان از داروهای دیگر

گاهی اوقات تداخل دارویی مانع از اثر روش استفاده در بارداری میشود. دیده شده است که استفاده همزمان از قرص LD و تزریق آمپول ویتامین D میتواند اثر دارو را از بین برده و باعث شکست در روش پیشگیری شود.

استفاده نادرست از روش پیشگیری

در بسیاری از موارد زوجین از روش پیشگیری انتخابی درست استفاده نمی کند و همین منجر به بارداری ناخواسته می شود. دیده شده بسیاری از خانمها در زمان استفاده از قرصهای ضد بارداری دچار اشتباه در زمان یا دوز مصرف میشوند و همین عامل مهم آنها را به سوی بارداری ناخواسته پیش می برد.

استفاده نادرست از روش اورژانس پیشگیری

خیلی از زوجین به دلیل اطمینان از استفاده درست از روشهایی که برای پیشگیری از بارداری به کار می برند هیچگاه اطلاعاتی درباره روشهای اورژانسی کسب نمیکنند و به همین دلیل زمانی که نیاز به استفاده از آن پیدا میکنند درست نمیدانند که چه مقدار و چه زمان از این داروها باید مصرف کنند.

بی اطلاعی از نحوه برخورد با فراموشی مصرف قرص

برخی اوقات خانم ها به دلیل مشغله زندگی قرص هایی را که باید روزانه مصرف میکردند فراموش میکنند و از سوی دیگر نمیدانند چطور باید دوباره از این قرصها استفاده کنند.

همین استفاده نادرست از روشهایی پیشگیری احتمال بارداری ناخواسته را بالا می برد. داشتن مشاوره درست تنظیم خانواده و آگاهی در اولین نوبت استفاده از روش پیشگیری انتخابی بدون شک در کاهش استفاده نادرست از روش و در نتیجه بروز بارداری ناخواسته اثر دارد.

عوارض بارداری ناخواسته چیست؟

بارداری ناخواسته هم برای والدین و هم کودک ناراحتی هایی را می تواند ایجاد کند. اثرات مخرب بارداری ناخواسته را می توان در سه دسته جسمی، روحی - روانی و اجتماعی تقسیم کرد.

اثرات جسمانی

اغلب این مادران در دوران بارداری توجهی به مراقبت های لازم در ماه های اول نمی کنند. به طور مرتب قرص های تقویتی مصرف نکرده و به این صورت رشد جنین را به خطر می اندازند.

این زنان معمولا دارای فرزند دیگری هستند که مراقبت از او و کارهای روزمره فرصت استراحت و خوردن غذای مناسب را از آن ها می گیرد، این شرایط باعث ضعف جسمانی مادر می شود.

اثرات روحی-روانی

حاملگی ناخواسته احتمال بروز علائم افسردگی را در مادر زیاد می کند. از طرفی احساس شرمساری در فرزندان بزرگ تر و واکنش های نامتناسب آن ها با این موضوع، اوضاع را برای مادر سخت تر می کند. در این شرایط مشاوره روانشناسی و مشاوره خانواده ضروری می باشد.

اثرات اجتماعی

تاثیرات جسمی و روحی که ذکر شد، بر عملکرد مادر تاثیر گذاشته و او را در انجام وظایف اش دچار مشکلانی می کند. برای مثال عدم رسیدگی مادر به درس فرزندان دیگر موجب افت تحصیلی در آن ها می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟