دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

موتور خودرو را چگونه بشوییم؟ 

دوشنبه، 13 بهمن 1399
چون شستشوی داخلی موتور خودرو و قطعات آن بسیار حساس و تا اندازه ای خطرناک است به خصوص  دربخش قطعات الکترونیکی، اگر آشنایی کافی با این قسمت ها ندارید و در صورت نداشتن مهارت کافی، از انجام این کار اجتناب کنید و یا مانند همیشه اتومبیل را به یک کارواش معتبر با افراد خبره و مجرب بسپارید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، قبل از شروع شستشوی موتور مطمئن شوید که توانایی انجام این کار را دارید؛ در غیر این صورت، باید به کارواش و افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید. بارها اتفاق افتاده که شستشوی موتور به روش غیراصولی منجر به خراب شدن دلکو، گرفتن شمع ها و یا بروز قطعی در سیستم برق رسانی خودرو شده است. بروز هر یک از این ایرادها شما را با یک دردسر جدید روبه رو می کند. استارت های ضعیف، دیر روشن شدن موتور، خفه کردن آن و ریپ زدن آن در طی مسیر از جمله مشکلاتی هستند که بر اثر شستشوی غیراصولی موتور خودرو به وجود می آیند.

شستن موتور خودرو و نکات مربوط به آن

شستن موتور خودرو به موقع آن برای راحت کار کردن و سالم کار کردن اتومبیل بسیار ضروری است.

جرم گرفتگی و کثیفی در روی موتور اتومبیل خود سبب بالا رفتن استهلاک موتور می شود و حتی در صورت کثیفی بیش از اندازه ی موتور و قطعات آن، پیدا کردن هرگونه شکستگی و ترک خوردگی و نشتی در خودرو کار بسیار دشواری خواهد بود.

مثلا بعضی از قسمت ها مانند درب سوپاپ ها، امکان دارد به خاطر وجود لایه های ضخیمی از روغن و آلودگی های دیگر به سادگی پاک نشوند؛ در این صورت می توانید از برس های غیرفلزی و اسپری پاک کننده استفاده کنید و بعد هم به طرز کاملی آبکشی کرده و به کمک دستمال آنها را تمیز و خشک کنید.

اگر دیدید تمام قسمت ها به طور کامل پاک نشده اند می توانید این کار را تکرار کنید.

بعد از چربی زدایی از روی قطعات، محلول شوینده را با کمک یک برس و یا یک دستمال زبر روی موتور و تمام قسمت های مورد نظر بکشید.

اگر دستگاه یا پمپی را در خانه دارید که سبب افزایش پاشش و فشار آب می شود؛ از آن کمک بگیرید و با تنظیم آن به حالت نسبتا کم فشار، اقدام به شستشوی داخلی موتور خودرو نمایید.

به یاد داشته باشید که هرگز آب را مستقیماً بر روی قطعات الکترونیکی نپاشید.

همیشه شستشو را از پشت موتور شروع کرده و کم کم به قطعات جلوی موتور ادامه دهید تا تمام ذرات به جا مانده از چربی زدایی و اسپری کردن را با دقت تمام شسته باشید.

مکان هایی را که احتمال خشک شدن سریع آن ها وجود ندارد و ممکن است آب تا ساعت ها و مدت ها در آن بماند با فشار آب نشوئید؛ بلکه آن قسمت ها را به کمک یک دستمال و یک اسپری، تمیز و سپس خشک کنید.

وقتی شستشو را با دقت تمام انجام دادید، حالا به کمک یک حوله و دستمال آبگیر تمام قسمت هایی که قابل دسترس است به طور کامل خشک کرده و پاک کنید؛ در این مورد اگر پمپ باد در اختیار دارید، این کار بسیار بهتر و ساده تر صورت خواهد گرفت.

با کمک این پمپ می توانید تمام سوراخ ها و درزهایی که خیس شده اند را فورا خشک کنید.

از قوطی های هوای فشرده هم برای این کار می توانید کمک بگیرید و بعد هم صبر کنید و زمان دهید تا موتور کاملاً خشک شود.

حالا که از تمیزی و خشک شدن تمام قسمت ها اطمینان حاصل کردید؛ وقت آن است که کیسه های پلاستیکی را که روی قطعات الکترونیکی کشیده بودید بردارید و قطب منفی باتری را که جدا کرده بودید؛ مجدداً وصل کنید.

کاورهای پلاستیکی را که قبل از شستشو جدا کرده بودید دوباره در سر جای خود بگذارید.

می توانید درب کاپوت را باز بگذارید تا موتور و سایر قسمت ها سریعتر خشک شوند.

در پایان توصیه می کنیم چون شستشوی داخلی موتور خودرو و قطعات آن بسیار حساس و تا اندازه ای خطرناک است به خصوص دربخش قطعات الکترونیکی، اگر آشنایی کافی با این قسمت ها ندارید و در صورت نداشتن مهارت کافی، از انجام این کار اجتناب کنید و یا مانند همیشه اتومبیل را به یک کارواش معتبر با افراد خبره و مجرب بسپارید.

به یاد داشته باشید که برای انجام شستن موتور خودرو بهتر است یک روز آفتابی را انتخاب کنید تا قسمت های مختلف بخصوص بخش های زیرین و پنهان خودرو زودتر خشک شوند تا به اتومبیل آسیبی وارد نشود.

موتور خودرو هم حداقل سالی یکی دو بار نیاز به شستشو دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه