ساعدنیوز
ساعدنیوز

مقدار غذای سگ ژرمن و هاسکی و توله‌ آن‌ها در روز

  چهارشنبه، 05 مرداد 1401 ID  کد خبر 215713
مقدار غذای سگ ژرمن و هاسکی و توله‌ آن‌ها در روز
ساعدنیوز : نتخاب غذای مناسب برای سگ هاسکی و سگ ژرمن را شاید بتوان مهم‌ترین بخش نگهداری از آن‌ها دانست.

هر چند نژاد سگ هاسکی و سگ ژرمن شپرد را می توان جزو محبوب ترین نژادهای سگ دانست اما با این وجود برای نگهداری از این دو نژاد باید نکات زیادی دانست، علی الخصوص درباره نحوه ی تغذیه آن ها. انتخاب غذای مناسب برای سگ هاسکی و سگ ژرمن را شاید بتوان مهم ترین بخش نگهداری از آن ها دانست. بین تغذیه این دو نژاد چه در زمان تولگی و چه در زمان بالغ بودن آن ها تفاوت و شباهت های زیادی وجود دارد که دانستن آن ها برای صاحبان آن ها ضروری است.

در این مقاله علاوه بر گفتن مهم ترین نکات تغذیه ای این دو نژاد، تعداد وعده های غذایی و میزان غذای سگ ژرمن و سگ هاسکی و توله های آن ها را هم بررسی کردیم.

تصویر

عوامل مهم در نحوه تغذیه نژادهای مختلف سگ

قبل از تصمیم برای انتخاب غذا، میزان و تعداد وعده های غذایی هر سگ باید به این موارد زیر توجه شود :

  • وزن سگ

  • سطح فعالیت و تخلیه انرژی سگ

  • سن

  • داشتن یا نداشتن بیماری های مختلف

این چهار عامل باعث متفاوت شدن برنامه غذایی سگ های مختلف می شود. هر سگ ویژگی های خاص خود را دارد و نمی توان برای تمام سگ ها یک برنامه غذایی پیشنهاد کرد. برای انتخاب مناسب ترین برنامه غذایی برای سگتان بهترین کار مراجعه به دامپزشک است و یا مشورت گرفتن از متخصصان تغذیه سایت پت پرس که متناسب با شرایط خاص سگ شما برای او برنامه غذایی تجویز می کنند.

مهم ترین مواد تشکیل دهنده ی غذای سگ هاسکی و سگ ژرمن

این دو نژاد از لحاظ مواد مغذی که باید در رژیم غذاییشان باشد، تفاوت زیادی باهم ندارند. انجمن کنترل خوراک آمریکا (AAFCO) مهم ترین مواد مغذی که باید در رژیم غذایی این 2 نژاد باشد را موارد زیر می داند:

پروتئین

می توان گفت مهم ترین نیاز غذایی برای تمام سگ ها، پروتئین است. وجود پروتئین در برنامه غذایی سگ به رشد استخوان و ماهیچه های سگ کمک می کند و یکی از منابع انرژی برای بدن محسوب می شود.

به دلیل نقش اساسی پروتئین در رشد و نموی سگ، این ماده مغذی در برنامه غذایی توله سگ باید بیشتر باشد، به طوری که برای توله سگ های هاسکی و ژرمن باید 22% مواد غذایی حاوی پروتئین باشد در صورتی که برای سگ های بالغ این دو نژاد این مقدار به 18% می رسد. هر چند میزان پروتئین مورد نیاز سگ های ژرمن به خاطر فعالیت زیاد آن ها تا حد کمی بیشتر از سگ هاسکی است.

چربی

کنترل این ماده مغذی در رژیم غذای سگ ها از این بابت حساس است که عدم کنترل آن به راحتی می تواند منجر به چاقی سگ شود.چربی در کنار پروتئین نقش مهمی در رشد توله سگ ها دارد و به همین خاطر این ماده مغذی در غذای توله سگ به میزان بیشتری باید باشد.

درصد مورد نیاز این ماده مغذی در رژیم غذایی برای توله سگ های هر دو نژاد 8% و برای سگ های بالغ آن ها 5%است.

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها منابع انرژی هستند و مطمئنا برای نژادی همچون ژرمن که سطح فعالیت بالایی دارد، یکی از نیازهای قطعی در رژیم غذایی این نژاد است.

ویتامین

هر موجود زنده ای نیاز به انواع ویتامین دارد. هر چند درصد این ماده ی مغذی نسبت به کل رژیم غذایی خیلی ناچیز است و حدوداً یک درصد است اما همین مقدار هم نقش حیاتی در سلامتی سگ دارد.

فیبر

اگر سگتان دچار یبوست شده باشد، اهمیت این ماده مغذی در برنامه غذایی سگتان را به خوبی می دانید، این ماده ی مغذی هم به هضم غذا کمک می کند و هم نیاز ماهیچه های سگ را برطرف می کند و در نهایت سگ شما را از خطر یبوست در امان نگه می دارد.

مواد معدنی

نبود مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر در رژیم غذایی سگ می تواند مشکلات استخوانی و مفصلی فراوانی را برای آن به دنبال داشته باشد. درصد مورد نیاز برای مواد معدنی در برنامه غذایی سگ حدود 4% است.

در جدول زیر نیز می توان مواد مغذی مورد نیاز، درصد ضروری هر کدام در برنامه غذایی، اهمیت آن ها در سلامتی سگ و منابع غذایی در دسترس حاوی آن ها را مشاهده کرد.

تصویر

تفاوت های غذایی بین سگ ژرمن و سگ هاسکی

  1. نژاد سگ ژرمن به طور کلی سطح فعالیت بالاتری نسبت به دیگر نژادها دارد و به خاطر این سطح فعالیت میزان غذای مورد نیاز آن زیاد است. اما در طرف دیگر نژاد سگ هاسکی هر چند سطح انرژی بالایی دارد؛ اما چون اجداد این نژاد در شرایط آب و هوایی سرد زندگی کرده اند به میزان مواد غذایی کمتر عادت دارند. ولی از طرفی بدنش همیشه مواد مغذی بیشتری از غذای دریافتی، جذب می کند.

  2. هاسکی ها هرگز پرخوری نمی کنند و همیشه به اندازه غذا می خورند، ویژگی خاصی که در دیگر نژادها کمتر دیده می شود ولی همیشه باید نگران پرخوری سگ های ژرمن بود و بهتر است زمان خوردن غذای او بیش از 15 دقیقه نشود.

  3. یکی از بیماری هایی که در نژاد سگ هاسکی رایج است، کم کاری تیروئید است و این بیماری احتمال چاقی را در این نژاد زیاد می کند. اینکه سگتان غذایی کمی می خورد و چاق می شود یکی از نشانه های کم کاری تیروئید است.

  4. هاسکی نیاز به تنوع غذایی بیشتری نسبت به ژرمن شپرد دارد.

  5. هاسکی به سختی می تواند پروتئین گیاهی را جذب کند و غذای با کیفیتی برای آن ها محسوب نمی شود.

تعداد وعده و میزان غذای مورد نیاز سگ ژرمن شپرد

میزان غذای دریافتی نژاد ژرمن نسبت به سگ هاسکی بیشتر است. از طرفی میزان غذای دریافتی نژاد ژرمن به وزن آن شدیدا وابسته است، طبق گفته سایت trainyourgsd.com، بر اساس جدول زیر میزان غذای دریافتی سگ ژرمن بالغ مشخص می شود:

تصویر

البته این جدول یک استاندارد کلی برای سگ ژرمن است و بهتر است بر اساس سطح فعالیت آن مقدار غذای مورد نیاز آن تعیین شود. نکته دیگر آن است که غذای سگ ژرمن شپرد می توان علاوه بر غذای خشک، شامل غذای کنسروی و غذای خانگی هم باشد که در آن صورت باید این مقادیر را با توجه به توصیه های دامپزشکان تغییر دهید.

سگ ژرمن بالغ نسبت به توله سگ ژرمن غذای بیشتری نیاز دارد ولی تعداد وعده هایی که باید به آن غذا داد، کاهش می یابد. از یکسالگی به بعد باید تعداد وعده های غذایی سگ ژرمن را از 4 به 2 وعده کاهش داد.

مقدار غذای سگ هاسکی در روز و تعداد وعده های آن

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، هاسکی ها غذای کمتری دریافت می کنند ولی مواد مغذی بیشتری از غذا جذب می کنند. به گفته سایت thedogvisitor.com:

میزان غذای مورد نیاز برای سگ هاسکی 2 تا 3 فنجان غذای خشک در روز است که این میزان در دو وعده به طور مساوی باید تقسیم شود. نکته دیگر برای این نژاد آن است که مقدار و رژیم غذایی هاسکی تا حدی به جنسیت سگ هم وابسته است، چرا که معمولا سگ هاسکی نر پر جنب و جوش تر است و نسبت به سگ هاسکی ماده نیاز به غذای بیشتری دارد.

راه دیگر برای فهمیدن میزان غذای مورد نیاز هاسکی آن است که سگ خود را وزن کنید و به میزان 2 تا 3 درصد وزن سگ، در طول روز به او غذا بدهید.

چند نکته مهم:

  • سگ عقیم شده معمولا سطح فعالیت کمتری دارد و به همین خاطر میزان غذایی مورد نیازش در روز کمتر است

  • سگ های ماده در زمان بارداری و شیردهی نیاز به غذای بیشتری دارند و کیفیت غذای دریافتی آن ها به مراتب اهمیت بالاتری خواهد داشت

  • سگ ها نباید دو ساعت قبل از فعالیت سنگین و نیم ساعت بعد از آن غذا دریافت کنند، چراکه خطرات جدی برای سلامتی آن ها به دنبال خواهد داشت

غذاهای ممنوعه برای سگ ژرمن و سگ هاسکی را بشناسید!

هاسکی ها نسبت به ژرمن ها آلرژی کمتری نسبت به مواد غذایی دارند و بدنشان مقاوم تر است. با این وجود بعضی از مواد غذایی برای سگ های این نژاد و نژاد ژرمن، مشکلات گوارشی ایجاد می کنند و در شرایط خاص حتی می توانند منجر به مرگ حیوان شوند. این مواد غذایی ممنوعه شامل موارد زیر است:

  • نوشیدنی های کافئین دار (مثل چای و قهوه) و شکلات: مشکلات ضعف و استفراغ ایجاد می کنند

  • سیر و پیاز: ضعف، بی حالی و کم خونی عوارض خوردن این مواد برای سگ هاست

  • نوشیدنی های الکلی: نوشیدنی های الکی حتی در مقادیر کم با دستگاه گوارش سگ سازگاری ندارد

  • آووکادو

  • انگور: انگور در هر شکلی برای سگ مضر و خطرناک است

  • کشمش

  • هسته میوه ها: هسته های میوه های مختلف مثل هندوانه، زردآلو، هلو و ... به شدت برای سگ ها مضر است

  • تخم مرغ خام

  • نمک و ادویه جات

  • قارچ

برنامه غذایی توله های سگ های هاسکی و ژرمن فرق دارد؟

کیفیت غذای توله سگ ها بسیار مهم است، به خصوص در نژادهای بزرگ مانند ژرمن و هاسکی. توله های هاسکی و ژرمن سریع رشد می کنند و بدن آنها به غذای باکیفیت و مقوی نیاز دارد. از این رو به توله سگ نمی توان غذای سگ بالغ را داد چراکه در زمان رشد، توله سگ نیاز به مواد مغذی بیشتری (مخصوصاً پروتئین و چربی) نسبت به سگ بالغ دارد.

بهترین غذا برای توله سگ تازه متولد شده تا زمان دو ماهگی، شیر مادر است چون تمام مواد مغذی مورد نیاز توله سگ را فراهم می کند.

از چهار هفتگی همراه با شیر مزه های جدید را به آن بچشانید و بعد از شش تا 7 هفتگی به تدریج غذای خشک رو تبدیل به برنامه غذایی او کنید.

مقدار و تعداد وعده های توله سگ هاسکی و توله سگ ژرمن برای بعد از 2 ماهگی را نیز در جدول زیر مشاهده کنید.

تصویر

چه زمانی غذای توله سگ ها را باید تغییر داد؟

دوران تولگی نژاد ژرمن کمی طولانی تر از نژادهای دیگر است و حدود 15 ماه طول می کشد و بعد از آن سگ بالغ محسوب می شود. اما برای این نژاد و نژاد سگ هاسکی می توان بعد از 12 ماهگی شروع به دادن غذای سگ بالغ به توله کنید تا به تدریج این تغییر غذا اتفاق بیوفتد.

راه حلی که در این زمان موثر است ترکیب کردن 25 درصد غذای جدید با 75 درصد غذای قدیمی است و به مرور این نسبت را تغییر دهید تا به 100 درصد غذای جدید برسید، با این روش احتمال مشکلات گوارشی را در توله سگ کاهش پیدا می کند.

جمع بندی

نژاد سگ هاسکی و سگ ژرمن دو نژاد محبوبی هستند که شرایط نگهداری سخت تری نسبت به دیگر نژادها دارند. انتخاب غذای مناسب برای سگ هاسکی و ژرمن یکی از مهم ترین وظایف صاحبان آن هاست که در سلامتی این نژادها می گذارد.

اهمیت نحوه غذا دادن به نژادها در زمان تولگی بسیار بیشتر است چراکه در این زمان رشد اتفاق می افتد و تغذیه مهم ترین عامل رشد مناسب توله سگ خواهد بود.

البته بین نحوه غذا دادن به سگ ژرمن و هاسکی و توله های آن ها تفاوت های مختلفی هم وجود دارد که به دلیل تفاوت سطح فعالیت و ویژگی های ژنتیکی آن هاست و در این مقاله به طور مفصل به آن پرداخته شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (444 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (191 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (185 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (175 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (81 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (67 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (66 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (31 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (32 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (30 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (30 نظر)
دیگران می‌خوانند   
9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن (فیلم) به دام انداختن الکتریسیته داخل شیشه و خلق اثر هنری خارق العاده / لحظه ای هیجان انگیز ولی مرگبار سکانس خنده دار برنامه "اسکار"/ وقتی نیما شعبان نژاد، نعیمه نظام دوست رو سرگرم میکنه که بقیه بتونن تمرکز داشته باشن، ولی بدتر شد همه چی🤣 خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از مارشملو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (ویدئو) خواستگاری شهاب حسینی، شمس تبریزی فیلم "مست عشق" از هانده ارچل / ترکی حرف زدن دیدنی پارسا پیروزفر (ویدئو) علت بامزه علاقه روناک سریال "نون خ" به زبان کره ای و تسلطش به این زبان/ میبینین چقدر بیرون سریال متفاوته حتی مدل حرف زدنش دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور! عجیب ترین لوازم تحریر جهان که از دیدنشون شاخ درمیارین (ویدئو) آهنگ جدید منوچهر هادی برای دخترش سوفیا از شدت دلتنگی اش خلاقیت منحصربفرد رامبد جوان برای دلبری کردن از همسرش با الهام از اسم نگار+عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس... هنرنمایی دیدنی حامد آهنگی و یوسف صیادی با یکی از معروفترین آهنگهای جهانی/ رسما سالن رفت هوا صدای خاصی که داورهای "صداتو" با دلیل حذفش کردند ولی غوغایی به پا کرد که فَکِ همه خورد زمین/ ببین چه ترانه ای هم خوند چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال نون خ، بدون گریم قدرت بازیگری خیره کننده مریلا زارعی در سکانسی از سریال افعی تهران/ ببینین چطور در چند لحظه با لحن و نگاه و زبان بدن قدرت بازیگریشو به رخ میکشه! قاب سه نفره و عاشقانه محمدرضا گلزار با مادربزرگ و خواهرزاده نازش در خانه پدربزرگش +عکس/ ثبت این لحظه به دست آیسان خانوم بوده😍 نسبت شیدا خلیق و ناهید مسلمی بازیگران سریال زوج یا فرد در واقعیت چیست؟ اوج تعهد و وفاداری محسن تنابنده، نقی پایتخت به زنش+ویدیو/ اگه تو بمیری یه زن دیگه میگیرم! روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس خلاقیت پدر ایرانی در پیوند ادکلن با اسپری شیشه‌شور مرزهای اختراع کاربردی را جابجا کرد+عکس/ دست این هموطن بوسیدن داره😂 انواع سقف متحرک و مزایا آن در تمام فصول عاشقانه های مینا خانوم برای تولد همسرش بهرام رادان/ اولین تولد آقای بازیگر بعد از بابا شدنش +عکس سورپرایز هوش پران یک پسربچه با ساختن مجسمه زیبای رونالدو، ابرستاره فوتبال جهان/ چه ذوق و استعداد بی‌نظیری+عکس تولد حیرت انگیز یک سگ عجیب الخلقه با 8 پا و دو بدن مجزا/ سرنوشت این حیوان چه شد؟+عکس (عکس) نگاهی به امضای زیبا رضا گلزار سوپر استار سینما و همسر آیسان خانوم/ چه هنرمندانه و زیبا از اسمش استفاده کرده برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد خلاقیت خنده دار مرد ایرانی با خواندن فاتحه از روی موتور حماسه آفرید+عکس/مرد حسابی اون خدابیامرز راضی به زحمتت نیست🤣 زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد نگاهی به اتاق کار اصیل و ایرانی پسند بهنام تشکر، نیمای ساختمان پزشکان با دکوراسیون شیک و خاص+عکس نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلنشین شبنم مقدمی، داور صداتو+ویدیو/ از دکوری های بامزه‌اش در پذیرایی تا بالکنی پر از گل و گیاه😍 اولین روز مادر شدن فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر ناز و گوگولی+عکس آخرین عکس از عاشقانه های کیومرث پوراحمد و همسرش قبل از ماجرای خودکشی کلاس درس اروپایی و مدرن پناه، دختر بزرگ شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ با لباس خونگی رفته مدرسه؟
تیتر امروز   
9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن معشوقه سوئدی شاه برای پرفسور! ماجرای دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با زن ژاپنی در ضیافت 5 روزه توکیو+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف ناگفته های زندگی شخصی علی دایی که شوکه تان خواهد کرد/ از دانشگاه شریف تا گیتارنوازی قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده