دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

مراحل ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو 

یکشنبه، 31 اردیبهشت 1402
متقاضیان شرکت در طرح یکپارچه تخصیص خودرو داخلی بایستی جهت ثبت نام شرایط و مراحل خاصی را طی کنند که در ادامه ساعدنیوز به آن دسته از شرایط عمومی و مراحل ضرری را نکته به نکته ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

مراحل ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو

  • افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک‌های مورد تایید وزارت صمت: بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، پاسارگارد، پارسیان، رفاه، مهر ایران، کشاورزی، رسالت، اقتصاد نوین، آینده، ایران زمین، توسعه تعاون، دی، موسسه اعتباری ملل، پست بانک، مسکن، سینا، صنعت و معدن، موسسه اعتباری نور، کارآفرین، شهر، سرمایه، گردشگری از بانک‌های مورد تایید وزارت صمت هستند که متقاضیان می‌توانند به آن مراجعه کنند.

  • مسدود کردن 100 میلیون تومان در حساب وکالتی به نفع سازمان حمایت: متقاضیان برای خرید خودرو‌های داخلی باید به مبلغ 100 میلیون تومان در حساب‌های وکالتی خود بلوکه کنند. متقاضیان طرح مادران و افزایش جمعیت هم باید این مبلغ را در حساب وکالتی خود مسدود کنند.

  • ثبت‌نام در سامانه یکپارچه: پس از ورود به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، از قسمت بالا سمت چپ روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه ثبت نام با وارد کردن کد ملی و کلیک روی دکمه بررسی وارد صفحه بعدی خواهید شد. در صفحه بعد با وارد کردن شماره تلفن و سایر مشخصات ثبت نام خود را کامل کنید. شماره موبایل و حساب وکالتی باید منطبق با کدملی شخص متقاضی باشد. آموزش ثبت نام در سامانه یکپارچه

  • انتخاب شرکت خودروساز و خودروی موردنظر: با تکمیل ثبت‌نام وارد حساب کاربری خود شوید. برای ثبت‌سفارش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ابتدا باید روی گزینه خودروساز مدنظر کلیک کرده و پس از آن لیست خودرو‌های عرضه شده توسط شرکت خودروسازی به نمایش درمی‌آیند. با اتنخاب خودروی موردنظر، دو گزینه شرکت در یکی از دو طرح عادی یا طرح افزایش جمعیت (مادران) نمایش داده خواهد شد.

  • ثبت‌سفارش

تایید چند مرحله پس از انتخاب خودرو

  • پلاک فعال به نام شما نیست

  • گواهی نامه معتبر دارید

  • شماره موبایل با کدملی تطابق دارد

  • واجد شرایط مندرج در اطلاعیه هستید و نسبت به آن رضایت کامل دارد

  • پس از فعال کردن تیک هر چهار گزینه، دکمه ثبت نهایی فعال خواهد شد. با کلیک روی آن، ثبت سفارش خودرو کامل خواهد شد.

شرایط عمومی برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه

  1. حداقل سن مجاز متقاضیان خرید خودرو 18 سال باید باشد.

  2. دارا بودن گواهینامه رانندگی معتبر (دارای تاریخ اعتبار) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

  3. متقاضیانی که طی 48 ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی 24 ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی نسبت به ثبت نام و یا صدور فاکتور (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و …) اقدام نموده‌اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

  4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند، امکان ثبت‌نام و خرید خودرو را ندارند.

  5. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به‌صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به‌صورت وکالتی ممنوع است.

  6. امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر وجود ندارد.

سخن پایانی

بنابراین برای ثبت نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو باید مراحل فوق را طی کنید و در این مرحله طرح فروش در سامانه یکپارچه خودرو کسانی که در مرحله قبل شرکت نکرده اند یا انصراف داده اند میتوانند شرکت کنند. جهت مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا