ساعدنیوز
ساعدنیوز

مشاغل مناسب سبک یادگیری منطقی (ریاضی)

  شنبه، 24 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشاغل مناسب سبک یادگیری منطقی (ریاضی)
سبک یادگیری منطقی یا ریاضی یکی از انواع یادگیری است که در این مطلب درباره اهمیت یادگیری منطقی، یادگیرندگان منطقی، ویژگی‌هایشان و مشاغل مناسب برای آن‌ها صحبت می‌کنیم. هم‌چنین نکاتی برای مطالعه‌ی یادگیرندگان منطقی بیان می‌کنیم که با رعایت این نکات، مطالعه برای آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

به گفته ی «هاوارد گاردنر» (Howard Gardner)، روان شناس رشد، ۷ سبک یادگیری وجود دارد که یادگیری منطقی یکی از آن هاست. سبک یادگیری منطقی یا ریاضی یکی از انواع یادگیری است که در این مطلب درباره اهمیت یادگیری منطقی، یادگیرندگان منطقی، ویژگی هایشان و مشاغل مناسب برای آن ها صحبت می کنیم. هم چنین نکاتی برای مطالعه ی یادگیرندگان منطقی بیان می کنیم که با رعایت این نکات، مطالعه برای آن ها آسان تر می شود.

تعریف یادگیرنده ی منطقی

افراد با سبک یادگیری منطقی از مغز خود برای استدلال منطقی و ریاضی استفاده می کنند. به راحتی الگوها را تشخیص داده و می توانند مفاهیم به ظاهر بی معنا را به راحتی به یکدیگر متصل کنند. فراگیران منطقی اغلب به طبقه بندی و گروه بندی اطلاعات تمایل دارند. این کار به درک بیشتر آنها کمک می کند. این افراد، قادر هستند محاسبات پیچیده انجام دهند و پس از ارائه راه حل برای یک مشکل، رویه هایی را برای استفاده از آن در آینده ایجاد کنند. برای آن ها یک مطالعه آماری جذاب تر از ادبیات و خواندن روزنامه است. به عنوان مثال، کسانی که هنگام مطالعه و استخراج نکات کلیدی از مطالب، تهیه لیست های منظم را ترجیح می دهند، معمولاً یادگیرندگان منطقی هستند. به طورکلی آن ها زمانی می توانند چیزی را یاد بگیرید که تصویر بزرگ تر (big picture) آن را همراه با منطق و استدلال درک کنند. آنها افرادی هستند که می خواهند دلایل کارها را بدانند و از بازی هایی مانند شطرنج و کارهای فکری لذت می برند. فراگیران منطقی می توانند در زمینه هایی مانند تحقیقات علمی، حسابداری، یا برنامه نویسی رایانه شغل خود را دنبال کنند.

مدادها

ویژگی های یادگیرندگان منطقی

  • آن ها به راحتی از حس ششم خود استفاده می کنند؛
  • از زندگی در یک محیط سازمان دهی شده لذت می برند؛
  • بسیار خلاق و از نظر فکری توانا هستند؛
  • در دروس ریاضی و علوم بسیار عالی اند؛
  • آن ها در مسائل کمی و حل معادلات ماهرند؛
  • در حل جدول و پاسخ به معماها کارکرد خوبی دارند؛
  • آن ها در تشخیص الگوها، روابط و ارتباطاتی که بین برخی اشیا وجود دارد بسیار توانمند هستند؛
  • آن ها درباره درست بودن هرچیز بسیار دقیق هستند؛
  • با وجود اینکه یادگیرندگان منطقی به نظر خشک و جدی می آیند، اغلب خوش قلب هستند؛
  • آن ها از قوانین، مقررات و فرایندها به شدت تبعیت می کنند؛
  • اغلب سؤالات منطقی می پرسند؛
  • در کارهای تحقیقاتی بسیار حرفه ای هستند؛
  • آن ها گیمرهای بسیار خوبی هستند، به خصوص در بازی های سخت؛
  • مفاهیم انتزاعی را خیلی خوب متوجه می شوند.

نکات مطالعاتی برای یادگیرندگان منطقی

از یادگیرنده ی منطقی می توان به عنوان یادگیرنده ی ریاضیاتی یاد کرد. زیرا از سروکار داشتن با اعداد لذت می برد. این دسته از افراد به راحتی می توانند معادلات پیچیده و بغرنج ریاضی شامل مثلثات، جبر، معادلات چندمجهولی و امثال آن ها را حل کنند. در ادامه نکات مطالعاتی برای یادگیرندگان منطقی را ارائه کرده ایم:

نکات کلیدی را بنویسید

یادگیرندگان منطقی دوست ندارند مطالب را به صورت طولانی بنویسند. آن ها ترجیح می دهند نکات کلیدی را بنویسند. بنابراین این کار را هنگامی که در حال مطالعه هستند نیز انجام می دهند؛ فقط نکات کلیدی را یادداشت می کنند و بعدا می خوانند. در نتیجه، این کار بهره وری آن ها را بیشتر می کند.

مطلب را استدلالی کنید

اگر معلمان دانش آموزی در این دسته دارند، بايد در هنگام تدریس، بین مطالب ارتباط ایجاد کنند و بیشتر از استدلال کمک بگیرند. اگر معلم بین مطالبی که آموزش می دهد ارتباط برقرار نکند، مطلب برای این دسته از افراد مبهم به نظر می رسد. اگر منطق و استدلال به یادگیری ضمیمه شود، باعث می شود یادآوری اطلاعات در صورت نیاز برای آن ها آسان شود.

فقط انجامش دهید

یادگیرندگان منطقی می توانند زمان زیادی را صرف فکر کردن درمورد چگونگی انجام کاری کنند، تا حدی که ممکن است هرگز خود آن کار را انجام ندهند. از این پدیده می توان با نام «فلج تحلیلی» یاد کرد. بنابراین معلم هایی كه چنين دانش آموزانی دارند بهتر است برای جلوگیری از فلج تحلیلی، آن ها را تشویق کنند تا زودتر کار مورد نظر را انجام دهند. به خصوص كه فلج تحلیلی می تواند دلسردی و همچنین ناامیدی را برای آن ها به دنبال داشته باشد.

علائمی که نشان می دهد يك کودک یادگیرنده منطقی است

اگر کودکی در بازی شطرنج خیلی خوب است، یعنی منطقی فکر می کند. برای انجام این بازی وجود یک ذهن منطقی ضروری است زیرا نیاز به تفکر منطقی دارد؛ همچنین اگر کودکی از حل جدول و پاسخ دادن به معماها لذت می برد، این احتمال بسیار زیاد است که یک یادگیرنده ی منطقی باشد. این ها نشانه های دیگری هستند که به والدين کمک می کند متوجه شوند آیا کودک یا نوجوان شان یک یادگیرنده منطقی است یا نه:

  • اگر رمان ها یا فیلم های پلیسی را بسیار جذاب و جالب می داند؛
  • اگر فرزندتان از انجام برخی از بازی های بسیار دشوار لذت می برد؛
  • اگر علوم رایانه و برنامه نویسی لذت می برد؛
  • اگر با اعداد کلنجار می رود و در محاسبات بسیار سریع است؛
  • اگر هر مشکلی را مسئله ای علمی می بیند یا واقعا علم را دوست دارد؛
  • اگر به دروس یا موضوعات علمی علاقه نشان می دهد.
کودک منطقی

مشاغل مناسب برای یادگیرنده ی منطقی

برنامه نویسی که معمولا برای انواع دیگر یادگیرندگان کار دشواری است، برای آن ها آسان است. با این حال ممکن است یادگیرندگان منطقی گاهی اوقات غیر دوستانه و جدی باشند! در این بخش مشاغل مناسب برای یادگیرنده ی منطقی را معرفی خواهیم کرد.

علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر رشته ای بسیار گسترده است؛ رشته های مختلفی در آن وجود دارد که شامل برنامه نویسی کامپیوتر، کدنویسی به زبان های مختلف، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و غیره می شود. برای موفقیت در این حوزه باید درک خوبی از منطق و تفکر منطقی داشته باشند.

مشاوره ی مدیریت

برای اینکه بتوانند از عهده ی این نقش به خوبی برآیند، باید از نظر منطقی قوی باشند. آن ها باید نظریه های مدیریتی و مشاوره ای را نیز با دقت بررسی کنند. اگر از لحاظ منطقی قوی باشند، می توانند در این کار موفق شوند.

دانشمند داده

دانشمند داده یا دیتا ساینتیست فردی است که وظیفه ی جمع آوری، سازمان دهی و تجزیه وتحلیل داده ها را دارد و به افراد شاغل در صنایع مختلف کمک می کند وظایفشان را به بهترین شکل انجام دهند. این نقش در حال حاضر تقاضای زیادی دارد و نیازمند تفکر تحلیلی و فرایندهای منطقی بسیار زیادی است.

وکیل

اکثر مردم فکر می کنند تفکر منطقی برای دانشجویان هنر است، اما وکلا نیز باید به طور منطقی فکر و عمل کنند. برای پیشرفت در این حرفه، باید یک متفکر منطقی باشید. توانایی ارائه ی پرونده خود در دادگاه کافی نیست، وكلا باید برخی از موقعیت های بحرانی را نیز تجزیه و تحلیل کنند. وکلا همیشه در حال فعالیت، و افراد بسیار باهوشی هستند. هیچ یکنواختی و ملالی برای آن ها وجود ندارد.

بانکداری سرمایه گذاری

مجموعه ی افراد در این حوزه، مسئول سرمایه های هنگفت شرکت ها و سازمان های بزرگ مختلف هستند. آن ها این وجوه را سرمایه گذاری می کنند تا سودهای کلانی برای شرکت های کارفرما به دست آورند. برای اینکه در این حرفه خوب رشد کنند، باید منطقی استدلال کنند.

بانکداری

یادگیرنده ی منطقی، یادگیرنده ای سریع است که از سروکار داشتن با اعداد لذت می برد. در این مطلب در مورد سبک یادگیری منطقی یا ریاضی توضیح دادیم و نکاتی را بیان کردیم که رعایت آن ها باعث می شود مطالعه برای افرادی با این سبک یادگیری اثربخش تر شود. همچنین ویژگی های یادگیرندگان منطقی و مشاغل مناسب برای آن ها را بیان کردیم. امیدواریم مطالعه ی این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (386 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (296 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (154 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (80 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (78 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (55 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (46 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (44 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (40 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و هوش‌پران محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (39 نظر) نگاهی به ماشین لوکس و هوش پران حسن یزدانی، قهرمان کشتی ایران/ این ماشین نیست هواپیماست+ویدیو (39 نظر) مراسم عقد شیک و منحصربفرد برادرزاده سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان/ ایشالا عروسی خودت+عکس (29 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (28 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (27 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای گرفتن اولین عکس نوزادی از فرزندش حماسه آفرید/ کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت عکس خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال نون خ/ از سلمان تا... صحبت های عاشقانه محسن کیایی با روح پاک مادرش در برنامه صداتو اشک همه داوران رو درآورد!+فیلم حضور غیرقابل باور عادل فردوسی پور در جشن خانوادگی علی دایی/ عکس مشترک عادل فردوسی پور با همسر علی دایی در یک مجلس خصوصی سناریوهای علمی مختلف برای پایان جهان! هدیه خنده دار سلمان سریال نون خ برای هادی چوپان / پای هادی چوپان به نون خ باز شد+فیلم (ویدئو) درس اخلاق فوق خنده‌دار استاد محسن قرائتی/ وقتی خدا برای وزیر مملکت در مستراح کلاس میذاره! خلاقیت منحصربفرد شهرداری بوشهر برای زیباسازی خونه های قدیمی حماسه آفرید/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید😍 آخرین جشن تولدی که حامد سلطانی برای همسر اولش در خانه ابدی او گرفت/ حیف جوونیش که سهم خاک شد درخت میوه حیاط خانه حامد سلطانی با حال و هوای بهاری/ چه عکس خوشگلی انداخته👌😍 ایده های خلاقانه چیدمان میز صبحانه برای یک پذیرایی شیک و دل انگیز+عکس شام مفصل و سفره غذای رنگی خواهر ساره بیات برای خانواده پر جمعیت رضا قوچان نژاد/ چه ضیافتی برای خانواده شوهر به پا کرده فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم حضور جالب خانم معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس/ این لحظه تا ابد برای دانش آموزاش خاطره شد+عکس (تصاویر) معماری استثنایی و تخیلی یک رستوران در ژاپن/ با این ویوی جذاب غذا چه میچسبه! (ویدئو) شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد (تصاویر) تغییر چهره حیرت انگیز فرزانه سریال "بزنگاه" بعد 16 سال/ کلا یه نفر دیگه شده که! شباهت متحیرکننده و خارق‌العاده آنجلینا جولی و دخترش! (فیلم) آشنایی با یاقوت ارغوانی میلیون دلاری از اعماق تاریخ / سنگ آمتیست 26 تنی ژستهای بی ملاحظه ی زنان حرمسرا همگان گرفتن عکس در حضور ناصرالدین شاه قاجار سوژه کاربران مجازی شد برند خاص و شوکه کننده کیف آرایشی ناصرالدین شاه/ باورت میشه ناصرالدین شاه کیف آرایشی داشته؟ (فیلم) در پشت آبشار نیاگارا چه چیزی پنهان شده؟ / اسرار پشت پنهان آبشار نیاگارا چیست؟! نگاهی به ماشین‌های لوکس و هوش‌پران علی دایی، ثروتمندترین فوتبالیست ایران+عکس/ از لندکروز و پورشه تا بی ام وی😍 ارزانترین خانه در دبی | معرفی 10 گزینه مخصوص ایرانیان (عکس) ماشینهای شیک و مدرن یکتا ناصر و منوچهر هادی/ زوج پرحاشیه و جنجالی اینروزهای سینمای ایران مزیت های استفاده از چراغ های خیابانی در نورپردازی شهری تولد باورنکردنی یک حیوان بامزه به سفیدی برف و 6 گوش صورتی در دریا/ چقدر این موجود ناز و گوگولیه+عکس شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! 3روش معجزه آسا برای برق انداختن زیورآلات طلا واکنش بانمک احسان علیخانی با یک سلفی زورکی و یوهویی به عکس فتوشاپ شده ای که از او در فضای مجازی منتشر شده نگاهی به ماشین‌های لاکچری و هوش پران امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی +عکس/ اینا ماشین نیست هواپیماست! مدل مانتو خاص و جذاب گلوریا هاردی، بازیگر سریال کیمیا/ نگاهی به طراحی مانتو همسر فرانسوی ساعد سهیلی+عکس نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفحی شده😍 (عکس) سلفی الناز حبیبی، صبای سریال "فاصله ها" با پدر باحال و پرانرژی اش میز صبحانه رنگی و عاشقانه رضا قوچان نژاد و خواهر ساره بیات در دبی/ ویوو رو ببین😍
تیتر امروز   
کتابی دربارۀ «روح» که با «پوست انسان» جلد شده بود+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران! کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس آیا رهبر معظم انقلاب موبایل دارند؟ دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو+فیلم رئیس‌جمهور وارد سمنان شد زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟ پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟