ساعدنیوز
ساعدنیوز

مشاور سئو کیست و باید چه کمکی به کسب و کار شما بکند؟

  پنجشنبه، 01 اردیبهشت 1401 ID  کد خبر 202002
مشاور سئو کیست و باید چه کمکی به کسب و کار شما بکند؟
ساعدنیوز : مشاور سئو کیست و باید چه کمکی به کسب و کار شما بکند؟ این که از الگوریتم های پیچیده گوگل با چه ترتیبی و چگونه برای ارتقای سئو سایت خود استفاده کنیم، چیزی است که یک مشاور سئو به ما می گوید. به همین خاطر مشاوره سئو، یکی ازمهم ترین خدمات مجموعه ریراکو است که می توانید آن را به صورت جداگانه یا همراه با سایر خدمات از این مجموعه دریافت کنید.

این که از الگوریتم های پیچیده گوگل با چه ترتیبی و چگونه برای ارتقای سئو سایت خود استفاده کنیم، چیزی است که یک مشاور سئو به ما می گوید. به همین خاطر نیز مشاوره سئو، یکی ازمهم ترین خدمات مجموعه ریراکو است که می توانید آن را به صورت جداگانه یا همراه با سایر خدمات از این مجموعه دریافت کنید. اما شاید بهتر باشد قبل از شروع این همکاری، دقیقاً بدانید که مشاور سئو چیست و برای کسب و کار ما چه می کند؟ در ادامه پاسخ این سؤال ها را باهم می بینیم.

مشاور سئو چیست؟

همانطور که می دانید، سئو و بهبود عملکرد سایت امری مهم در تجارت آنلاین است. سئو و نقش آن در گسترش کسب و کارها بدون اغراق بکی به صرفه ترین کانال فروش برای کسب و کار های انلاین است، اما گاهی برای سئو کردن سایت خود سردرگم می شویم و نمی دانیم باید از کجا شروع کنیم و چه قدم هایی را برداریم. اینجاست که مشاور سئو به یاری ما می شتابد.

مشاور سئو کسی است که با توجه وضعیت فعلی سایت شما و با در نظر گرفتن منابع موجود، استراتژی های سئو را برای رسیدن به صفحه اول گوگل طراحی می کند. این استراتژی باید شامل هر دو بخش سئو، یعنی سئو داخلی و سئو خارجی باشد.

برای همکاری با یک مشاور سئو، هم می توانید با آنها به صورت قراردادی همکاری کنید و هم به صورت تمام وقت. دقت کنید که کار مشاور سئو هیچ وقت تمام نمی شود. یعنی تا زمانی که می خواهید سایت شما وضعیت سئو خوبی داشته باشد، باید از مشاور سئو کمک بگیرید.

همکاری با یک مشاور سئو گاهی ممکن است هزینه نسبتاً زیادی را بطلبد؛ به خصوص وقتی یک کسب و کار نوپا هستید و ترجیح می دهید با یک مشاور باتجربه کار کنید. اما نگران هزینه ای که صرف می کنید نباشید! چراکه بدون مشاور سئو احتمالاً در مسیر سئو کردن سایت سردرگم خواهید بود و سایر هزینه هایتان در مسیر ایدئالی صرف نخواهند شد.

مسئولیت های یک مشاور سئو چیست؟

در یک کلام می توانیم بگوییم که مشاور سئو یک مسئولیت اصلی آن دارد و آن اطمینان از رتبه بالای سایت شما در صفحه نتایج جست و جوی گوگل (و موتورهای جست و جوی دیگر) است. اما از آنجایی که رسیدن به این جایگاه، مستلزم اقدامات چندجانبه است، بنابراین همه مواردی که در ادامه باهم می بینیم، جزو مسئولیت های یک مشاور سئو محسوب می شوند.

لازم است اشاره کنیم که تیم مشاور سئو ریراکو نیز تمامی این خدمات را در سطح حرفه ای به کسب و کار شما ارائه می دهند.

1- رسیدن به شناخت کافی از کسب و کار کارفرما و نیازهای آن

مبانی کلی سئو در هر کسب و کاری یکسان است؛ اما با وجود این جزئیات استراتژی سئو کاملاً به حوزه کاری یک سایت و هدف آن کسب و کار بستگی دارد. بنابراین اولین کاری که یک مشاور سئو انجام می دهد، صحبت با تیم آن کسب و کار و وارسی سایت است.

هر چه یک مشاور سئو بتواند سایت مد نظر و درواقع آن کسب و کار را بهتر بشناسد، توانایی او برای کمک گرفتن از تاکتیک های کلاه سفید سئو نیز بیشتر خواهد بود.

2- آنالیز وضعیت فعلی سئو سایت

اما قدم بعدی مشاور سئو چیست؟ این که سایت شما را از جهات مختلف (سئو داخلی و خارجی) بررسی کند و ببیند در حال حاضر از نظر سئو در چه وضعیتی قرار دارید. گاهی برای رسیدن به رتبه های برتر، اول باید یک سری اصلاحات را روی سایت انجام دهیم و بعد به سراغ اقدامات جدید برویم.

بنابراین مشاور سئو لیستی از اصلاحاتی که سایتتان لازم دارد را به همراه توصیه هایی برای رسیدگی به آنها به شما ارائه می دهد. این توصیه ها می توانند نقشه راهی برای طراحی استراتژی های سئو بعدی شما باشند.

3- ارزیابی وضعیت کلمات کلیدی و محتوای سایت

تصویر
گاهی فرق بین یک سایت در رتبه اول با سایتی که در صفحات دوم به بعد نمایش داده می شود، فقط در محتوا و کلمات کلیدی آنهاست! به همین خاطر نیز همیشه یکی از مهم ترین مراحل سئو سایت، تولید محتواهای سئو شده با کلمات کلیدی مناسب است.

اما در مورد محتواها و عبارات کلیدی نقش مشاور سئو چیست؟ اگر پیش از این محتواهایی را در سایت خود منتشر کرده باشید، مشاور سئو ساختار و کلمات کلیدی آن محتواها را ارزیابی می کند. سپس شما را در جریان محتواهایی که نیاز به اصلاح دارند قرار می دهد. همینطور پیشنهاداتی را برای تولید محتواها و انتخاب کلمات کلیدی بعدی ارائه می دهد. بنابراین می توانید استراتژی های محتوای خود را طبق این پیشنهادات و اصلاحات پایه ریزی کنید.

نکته:

اگر برای پیاده سازی بعضی از این اقدامات و اصلاحات، دانش کافی نداشته باشید، در همین مرحله مشاور سئو آموزش های لازم را نیز به شما خواهد داد.

4- بررسی UI و UX سایت

درست است که عملکرد ربات های گوگل متن محور است؛ اما این بدان معنی نیست که آنها نمی توانند ساختار بصری سایت را درک کنند. UI و UX یک سایت، جزو اولین چیزهایی است که توسط گوگل آنالیز می شود. بنابراین سایت هایی که رابط یا تجربه کاربری خوبی ندارند، در رتبه های اول گوگل هم جایی نخواهند داشت.

یک مشاور سئو با علم به استانداردهای روز UI و UX وضعیت سایت شما را از این لحاظ بررسی کرده و هر جایی که نیاز به ویرایش داشته باشد را شناسایی می کند.

5- تحلیل رقبا

تصویر
بحث رتبه بندی، یک مقوله کاملاً رقابتی است. برای مثال اگر سایت شما در حوزه ای فعالیت داشته باشد که رقبای کم تری دارد (مثلاً فروش غلات یا ماهی)، رسیدن آن به صفحه اول گوگل راحت تر خواهد بود. در مقابل، در حوزه هایی مثل پوشاک، تکنولوژی و ... بازار رقابت داغی داریم و برای رسیدن به رتبه های برتر در این حوزه ها باید استراتژی های کامل تر و قدرتمندتری داشته باشیم.

اینها را گفتیم که به این نکته مهم برسیم که سئو کردن سایت ها بدون بررسی رقبا تقریباً امکان پذیر نیست. ما باید بدانیم با چه رقبایی مواجه هستیم تا برای پیشی گرفتن از آنها برنامه ریزی کنیم.

در بحث تحلیل رقبا، مسئولیت مشاور سئو چیست؟

  • شناسایی اولیه رقبا
  • بررسی وضعیت سئو داخلی و خارجی سایت رقبا
  • آنالیز محتواهایی که رقبا تولید می کنند
  • تخمین هزینه ای که رقبا برای تبلیغات صرف می کنند
  • بررسی ترافیک آنها
  • آنالیز سرعت لودینگ صفحات سایت رقبا

بعد از این که مشاور سئو رقبا را از جوانب بالا بررسی کرد، پیشنهاداتی را برای عقب نماندن از آنها ارائه خواهد داد. برای مثال اگر رقبای شما محتواهایی در سطح متوسط داشته باشند، کار شما در تولید محتوا راحت تر خواهد بود. اما اگر در بین رقبا سایت هایی باشند که چند نوع محتوا را باهم ترکیب می کنند (مثلاً متنی، تصویری و ویدئویی) و نیاز مخاطبان را به بهترین شکل برطرف می کنند، طبیعتاً شما هم باید استراتژی های محتوایی قدرتمندی داشته باشید.

6- ادغام سایت با ابزارهای سئو

امروزه ابزارهای سئو به اندازه ای قدرتمند و کاربردی شده اند که دیگر نمی توان بهینه سازی سایت ها را بدون این ابزارها تصور کرد. اما اگر به عنوان صاحب یک سایت دانش کار با این ابزارها را نداشته باشیم راه حل چیست؟ کمک گرفتن از مشاور سئو.

مشاور سئو بسته به نوع سایت شما، بهترین ابزارهای سئو را برای آن انتخاب می کند. سپس با وارد کردن اطلاعات سایت در این ابزارها، وضعیت سئو آن را با جزئیات دقیق رصد می کند. البته در بعضی از این ابزارها نیازی به وارد کردن اطلاعات سایت نیست؛ بلکه گاهی بدون ادغام کردن سایت با آنها نیز می توانیم برای مثال کلمات کلیدی محبوب یک حوزه را پیدا کنیم.

اما این ابزارها چه کمکی به سایت ما می کنند؟

  • نمایش وضعیت بک لینک های سایت
  • تحلیل استراتژی سئو رقبا
  • ارائه کلمات کلیدی فرصت (عباراتی که پتانسیل بهتری برای ارتقای سئو سایت دارند)
  • نمایش صفحاتی از سایت شما که بیشترین ترافیک را گرفته اند
  • نمایش بصری وضعیت سئو سایت

همه اینها مزایایی هستند که یک مشاور سئو به واسطه کار با ابزارهای سئو برای سایت شما به ارمغان خواهد آورد.

7- ارائه پیشنهادات برای تبلیغات و برآورد هزینه ها

تصویر

گوگل ادز، انواع PPC، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و ... همگی از روش های تبلیغاتی هستند که باید برای شناخته تر شدن سایت خود و دریافت ترافیک بیشتر از آنها بهره بگیرید. اما این تبلیغات را باید از کجا شروع کنیم؟ در طول یک ماه باید چه قدر تبلیغ کنیم؟ در هر یک از این روش ها چه قدر باید هزینه کنیم؟ اینها ابهاماتی هستند که به خصوص برای کسب و کارهای تازه کار می تواند تبدیل به یک چالش بزرگ شود.

اما نگران نباشید! یک مشاور سئو به همه سؤالات شما درباره نحوه تبلیغات پاسخ خواهد داد. همینطور هزینه های احتمالی را نیز براورد خواهد کرد تا بتوانید بسته به منابع مالی خود بهترین روش را انتخاب کنید. درواقع مشاور سئو شما را در جریان هر آنچه که باید برای استارت زدن تبلیغات بدانید قرار خواهد داد.

8- ارائه گزارش ماهانه

شما به عنوان کارفرما، باید در جریان جزئیات اقدامات مشاور سئو باشید. اما شاید بپرسید نحوه اطلاع ما از روند کاری مشاور سئو چیست؟ گزارش هایی که تیم مشاوره سئو به صورت ماهانه به شما ارائه می دهند. این گزارش به طور کلی شامل دو چیز است: کارهایی که انجام شده و نتایجی که به دست آمده است. بنابراین شما می توانید دستاوردهای همکاری با مشاور سئو را ماهانه به صورت سندشده دریافت کنید.

همکاری با تیم مشاور سئو ریراکو

حالا که می دانید مشاور سئو چیست و تا چه حد می تواند به رتبه بندی سایت کسب و کار شما کمک کند، می توانید همین حالا همکاری خود را با یک تیم متخصص مشاور سئو شروع کنید. برای این کار کافیست وارد صفحه مشاوره سئو ریراکو شوید و اطلاعات تماس و آدرس سایت خود را وارد کنید. کارشناسان سئو این مجموعه در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول درباره مشاور سئو

چگونه مشاور سئو شود؟

پنج مرحله برای مشاوره سئو شدن:

  • اصول سئو را بیاموزید
  • با ابزارهای کلیدی سئو آشنا شوید.
  • به رشد و تمرین مهارت های SEO خود ادامه دهید.
  • مجموعه ای از پروژه ها را برای نمایش کارهای سئوی خود ایجاد کنید.
  • وب سایت خود را برای توسعه مهارت های SEO خود بهینه کنید.

مشاور سئو کیست؟

مشاور سئو (که به عنوان "متخصص سئو" نیز شناخته می شود) کسی است که وب سایت ها را به منظور دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو بهینه می کند. به عبارت دیگر: یک متخصص سئو کسی است که می داند چگونه ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کند.

متخصص سئو چه زمانی صلاحیت دارد مشاوره دهد؟

حداقل یک تا سه سال تجربه وب برای سمت متخصص سئو شامل دانش HTML، CSS، زبان برنامه نویسی و وبلاگ نویسی مورد نیاز است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

2 دیدگاه
  دیدگاه ها
بیاتی
2 سال پیش

من سایت ریراکو رو بررسی کردم و پروژه‌هایی که تا الان انجام دادن و دیدم، اما برای استفاده از خدماتشون مطمئن نیستم چون مشابه یا نوع بیزینس منو ندیدم تو رزومشون، این مورد رو از کجا می‌تونم مطمئن شم؟
علیرضا
2 سال پیش

مشاوره سئو یکی از خدماتی است که توسط یک فرد یا گروهی از مشاوران سئو به یک کسب و کار ارائه داده می شود. این مشاوره توسط افرادی صورت می گیرد که در سئو، تجربه و دانش لازم را دارند و می توانند رهبری و هدایت یک تیم را به منظور ارتقای سئو سایت بر عهده گیرند و سبب شوند تا بازدید کاربران از وب سایت بیشتر شده و در نهایت آن کسب و کار، فروش و یا ارائه ی خدمات بیشتری را تجربه نماید.
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس بدرقه مهدی هاشمی برای رفتن به اوین توسط پدرش هاشمی رفسنجانی +ویدئو (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ...
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...