دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر داروی پرام لینتید 

چهارشنبه، 16 فروردین 1402
پرام لینتید مانند یک ماده طبیعی خاص به نام آمیرین عمل کرده و قند خون را کاهش می‌دهد. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر داروی پرام لینتید بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

انسولین هورمونی است که به طور طبیعی در بدن، توسط لوزالمعده ساخته می‌شود. این به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند. اگر بدن شما به اندازه کافی انسولین را برای رفع نیازهایش نسازد و یا اگر از انسولینی که می‌سازد، به طور مؤثر استفاده نکند، در نتیجه بیماری به نام دیابت ایجاد می‌شود. افراد مبتلا به دیابت برای کنترل مقدار گلوکز (قند) در خون نیاز به درمان دارند؛ زیرا که کنترل خوب میزان قند خون، خطر ابتلا به عوارض بعدی را کاهش می‌دهد. قند خون برخی از افراد، با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی، کنترل می‌شود، اما برای کنترل قند خون در افراد دیگر، داروهایی مانند پراملینتید در کنار تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش‌ منظم تجویز می‌شود.

پرام لینتید مانند یک ماده طبیعی خاص به نام آمیرین (amyrin) عمل کرده و قند خون را کاهش می‌دهد. این دارو حرکت مواد غذایی از طریق معده را کاهش داده و به این ترتیب اشتها و میزان ساخت قند توسط کبد را کاهش می‌دهد. پرام لینتید انسولین را جایگزین نمی‌کند، اما ممکن است مقدار انسولین مورد نیاز شما را کاهش دهد.

میزان مصرف داروی پرام لینتید


  • قبل از شروع درمان با داروی پرام لینتید، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.

  • دوز و مقدار داروی پرام لینتید، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. این دارو را به صورت زیر پوستی تزریق کنید.

  • پرام لینتید باید دقیقاً قبل از وعده غذایی تزریق شود، اگر قند خون شما پایین است و یا می‌خواهید وعده غذایی تان را حذف کنید و یا کالری وعده غذایی شما کمتر از 250 است، نباید این دارو را تزریق کنید.

  • اگر فراموش کردید که دوز پرام لینتید روزانه خود را در زمان مشخص مصرف کنید اما به زودی یادتان افتاد، دارو را مصرف کنید؛ اما اگر زمانی به یاد آوردید که نزدیک به ساعت دوز بعدی دارو است، دوز از یاد رفته را مصرف نکنید. نباید به خاطر دوز از یاد برده شده، دو دوز از دارو را باهم مصرف کنید.

مکانیزم اثر داروی پرام لینتید


این دارو برای کاهش قند خون تجویز می‌شود. پرام لینتید آنالوگ هورمون آمیلین پانکراس است. پرام لینتید از سه طریق قند خون را پایین می‌آورد. با مصرف این دارو سرعت حرکت غذا از معده به روده کاهش پیدا کرده و از افزایش سریع قند خون جلوگیری می‌کند. این دارو همچنین روی کبد تاثیر گذاشته و میزان تولید گلوکز را کاهش می‌دهد. این دارو احساس سیری بعد از غذا خوردن را افزایش داده و باعث کنترل اشتها می‌شود. با کاهش مقدار غذا، وزن کاهش پیدا کرده و مدیریت دیابت راحت‌تر می‌شود.

سخن آخر

  • طبق مطالعاتی که بر روی حیوانات صورت گرفته، اثرات سوء نشان داده شده است و هیچ مطالعات دقیقی بر روی زنان باردار صورت نگرفته است.

  • تحقیقات خاصی بر روی زنان شیرده مبنی بر مصرف این دارو صورت نگرفته است. پیش از مصرف این دارو در زنان شیرده همه جوانب مثبت و منفی آن باید درنظر گرفته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل سابمیت مقاله