مزایای تحصیل در هلند

  چهارشنبه، 13 دی 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
مزایای تحصیل در هلند
تحصیل در هلند مقصدی عالی برای افرادی است که به پیشرفت علاقه دارند. این کشور یکی از کشورهایی است که اگر با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی وارد آن شده و در رشته دلخواه خود تحصیل کنید، می‌توانید مطمئن باشید که آینده روشنی در انتظار شما خواهد بود.

به طور کلی فرایند مهاجرت فرایندی است که قدری زمانبر است؛ اما پیچیدگی چندانی ندارد. فقط کافی است که تمامی مراحل را به درستی طی کرده و مدارک مورد نیاز را تهیه نمایید. امروز می‌خواهیم قدری بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم.

مزایای تحصیل در هلند

  • سیستم آموزشی خوب

  • هزینه‌های نسبتا پایین زندگی و تحصیل (بین 8000 تا 20000 یورو)

  • اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌‌المللی

  • تسلط مردم این کشور به زبان انگلیسی

  • امنیت اجتماعی و پایین بودن آمار جرم و جنایت

  • آزادی عقیده

انواع ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند انواع مختلفی دارد؛ نوع اول ویزای تحصیلی از نوع شینگن بوده که مختص دوره‌های آموزشی کوتاه مدت کمتر از 90 روز است. حال اگر این دوره‌های آموزشی به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، ویزای بلند مدت بیش از سه ماه برای فرد صادر می‌شود. نوع دیگر ویزا، ویزای دانشجویی است که شامل اقامت 5 ساله خواهد شد. این ویزا برای دانشجویان دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری صادر می‌شود. نوع دیگری از ویزا، ویزای دانش‌آموزی است که مختص دانش‌آموزان مدارس بوده و برای سنین 4 تا 18 سالگی است.

مراحل تحصیل در هلند

برای تحصیل در هلند در ابتدا باید دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کرده و درخواست خود را ارسال نمایید‌. در صورت پذیرش از طرف دانشگاه، نامه پذیرش را دریافت کرده و به سفارت هلند مراجعه خواهید کرد. در این مرحله باید درخواست ویزای خود را ثبت و هزینه آن را که حدود 317 یورو است پرداخت کنید. همچنین موارد دیگری مانند گرفتن عکس و ثبت اثر انگشت نیز در این مرحله انجام می‌گیرد. پس از آن باید مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و در روز مصاحبه به سفارت تحویل دهید. مرحله آخر مرحله مصاحبه است که شما باید به طور کامل به سوالات آفیسر پاسخ دهید. ابلاغ نظر نهایی به شما معمولاً بین 2 تا 3 هفته طول خواهد کشید.


مدارک لازم برای تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

یکی از کارهای اصلی و البته کمی زمان بر برای تحصیل در هلند، جمع‌آوری مدارک لازم است. مدارک مورد نیاز برای این موضوع شامل موارد زیر می‌شود:

  • پر کردن فرم درخواست ویزا و ارائه آن

  • ارائه ریز نمرات تحصیلی مقطع قبلی

  • مدرک معتبر تحصیلی در مقطع قبل

  • نامه پذیرش رسمی از طرف دانشگاه مورد نظر در کشور هلند

  • مدارکی مبنی بر تمکن مالی

  • بیمه مسافرتی

  • بیمه درمانی

  • مدارک شناسایی مانند پاسپورت معتبر، کارت ملی، شناسنامه و دو قطعه عکس (اعتبار پاسپورت باید حداقل یک سال باشد)

  • مدرک معتبر زبان از یکی از آزمون‌های آکادمیک PTE، آیلتس آکادمیک، تافل iBT و Duolingo

  • انجام آزمایش سل

  • ارائه فیش واریزی برای هزینه درخواست ویزا

  • ارائه انگیزه‌نامه و بیانیه هدف که در آن از انگیزه و هدف خود از تحصیل در هلند و همچنین مطالعات و فعالیت‌های مرتبط با رشته تحصیلی فعلی خود را صحبت می‌کنید

  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

  • اطلاعات بیومتریک

میزان تمکن مالی و هزینه ها برای تحصیل در هلند

یکی از مهم‌ترین شرایط برای تحصیل در هلند، داشتن تمکن مالی است که به کمک آن دانشجو اثبات می‌کند که توانایی زندگی و تحصیل در این کشور را دارد. هزینه‌های اقامت با توجه به مواردی مانند شهر محل تحصیل، رشته و مقطع تحصیلی، دانشگاه و مدت زمان تحصیل می‌تواند متفاوت باشد. همچنین مواردی مانند خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل و … را نیز باید در نظر گرفت. میزان تمکن مالی برای دوره‌های دانشگاهی، حداقل 957 یورو و دوره‌های متوسط و فنی حرفه‌ای حداقل 786 یورو است.

تمکن مالی معمولاً از طریق مواردی مانند فیش حقوقی سه ماه اخیر، کپی قرارداد کار، اجاره‌نامه مسکن و … اثبات می‌شود. حال اگر بخواهیم در مورد هزینه‌ها صحبت کنیم، باید بگوییم هزینه سالیانه تحصیلی برای مدارس بین 5000 تا 17000 یورو، دوره لیسانس بین 7500 تا 12500 یورو و برای دوره فوق لیسانس بین 11000 تا 32500 یورو خواهد بود. دوره دکتری نیز از آنجایی که فرد از طرف دانشگاه حقوق می‌گیرد، بنابراین نسبت به دوره‌های دیگر از نظر هزینه‌ای راحت‌تر خواهد بود.


ویزای دانش آموزی و ویزای همراه تحصیلی هلند

دو نوع دیگر ویزا برای تحصیل در هلند وجود دارد که به ویزای دانش‌آموزی و ویزای همراه تحصیلی معروف هستند. ویزای دانش‌آموزی برای مواقعی است که شما می‌خواهید فرزند خود را به مدارس هلندی بفرستید. برای این موضوع علاوه بر مدارک هویتی، باید مدارکی را که ثابت‌کننده رابطه والد فرزندی باشند، به همراه رضایت‌نامه والدین ارائه دهید.

همچنین برخی از افرادی که می‌خواهند در کشور هلند تحصیل کنند، برای همراه کردن خانواده خود بایستی ویزای همراه تحصیلی هلند را دریافت نمایند. این ویزا برای پدر، مادر، همسر و فرزندان زیر 18 سال صادر می‌شود. اعضای خانواده فرد می‌توانند در این کشور به طور رایگان تحصیل کنند. اما برای کار کردن حتماً باید مجوز کاری از اداره کار هلند را دریافت نمایند.

امکان کار در حین تحصیل در هلند

امکان کار در حین تحصیل در هلند برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. دانشجویان دوره لیسانس 16 ساعت، فوق لیسانس 20 ساعت و دکتری 30 ساعت در هفته می‌توانند کار کنند. برای شاغل شدن در ابتدا باید از دفتر شهرداری محلی یک شماره خدمات شهروندی دریافت کرده و سپس مجوز کار خود را از طریق کارفرمای هلندی دریافت نمایید. کار کردن علاوه بر بالا بردن سطح رفاه مالی می‌تواند به تجربه کاری و زیستی شما در کشور هلند کمک کند؛ در نتیجه پس از فارغ‌التحصیلی در صورت تمایل به اقامت دائم در این کشور، می‌توانید راحت‌تر کار پیدا کرده و اقامت خود را تثبیت نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد تحصیل در هلند و نکاتی در خصوص آن صحبت کردیم. به طور کلی امور مهاجرتی اموری هستند که برای انجام آنها باید اطلاعات کافی و لازم را داشته و با دقت و هوشمندی عمل کنید. کوچک‌ترین نقصی در ارائه مدارک و یا انجام مراحل لازم می‌تواند کار شما را ماه‌ها و یا سال‌ها عقب بیندازد؛ بنابراین مشورت با افراد باتجربه در این زمینه می‌تواند در کاهش هزینه‌های مالی و زمانی شما تاثیرگذار باشد. دفتر مهاجرتی آوا از جمله مراکزی است که می‌توانید با دریافت مشاوره‌های حرفه‌ای از سمت افراد حرفه‌ای، مسیر مهاجرت خود را به درستی طی کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (222 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (127 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (52 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (49 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (48 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خاطرات ناصرالدین‌شاه در فرنگ؛ «پادشاه آلمان جنّی است»!
ایده هایی برای استفاده از اکسنت وال در تغییر دکوراسیون خانه
فال ابجد روزانه دوشنبه 1 مرداد 1403
فال روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
یک فوتبالیست کچل دوست داشتنی مشعل المپیک پاریس را حمل می کند!
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 1 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 1 مرداد 1403 + فیلم
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نقطه مشترک همسر دوم علی دایی با همسر حضرت علی(ع) در انتخاب مهریه/ مهریه ضامن خوشبختی نیست
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت