دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

نحوه ی پیشگیری از دندان ‌درد با راهکار های آسان 

شنبه، 18 بهمن 1399
 دندان درد یکی از شایع ترین شکایات است و میتواند کاملا دردناک و طاقت فرسا باشد، دندان درد میتواند در هر زمان و معمولا بدون هشدار و علائم قبلی رخ دهد اگر در دندان یا لثه عفونت وجود داشته باشد،ممکن است که در اطراف این درد شدید و خسته کننده میتواند شما را دیوانه کند و اگر آن را درست نکنید،ممکن است در نهایت موجب از بین رفتن دندان باشد.

دندان درد یکی از شایع ترین شکایات است و میتواند کاملا دردناک و طاقت فرسا باشد، دندان درد میتواند در هر زمان و معمولا بدون هشدار و علائم قبلی رخ دهد اگر در دندان یا لثه عفونت وجود داشته باشد،ممکن است که در اطراف این درد شدید و خسته کننده میتواند شما را دیوانه کند و اگر آن را درست نکنید،ممکن است در نهایت موجب از بین رفتن دندان باشد. شدت درد میتواند از حالت خفیف و ملایم باشد، در مقابل برخی افراد هم،هستند که از دندان درد مزمن رنج میبرند ؛ بدون در نظر گرفتن جنس و سن شما،دندان درد شما را به سمت دندانپزشک سوق میدهد.خیلی عجیب است که دندان ها معمولا در شب هنگام و یا در طول تعطیلات آخر هفته که کلینیک های دندانپزشکی تعطیل هستند،درد میگیرد هنگامی که شما به این درد مبتلا میشوید،تنها چیزی که توقع شنیدنش را ندارید،این است که دو روز صبر کنید تا دندانپزشک را ببینید که در این مواقع برای مقابله با درد دندان،داروهای خانگی موثر هستند

دلیل دندان درد چیست؟

تحمل دندان درد بسیار سخت و طاقت فرساست. دندان درد زمانی اتفاق می افتد که قسمت مرکزی و بسیار حساس دندان به نام مغزِدندان (پالپ) دچار التهاب شود. پوسیدگی دندان، ضربه به دندان و عفونت دندان از علل بروز این التهابات اند. با این وجود، دندان درد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد:

  • پوسیدگی دندان
  • التهاب مغز دندان
  • فرسودگی مینای دندان
  • دندان قروچه (فشردن یا ساییدن دندا ن ها بر هم)
  • التهاب لثه (پریودنتیت)
  • فشار سینوس ها
  • نشانگان مفصل گیجگاهی فکی
  • درد قفسه سینه (آنژین قلبی)
  • سکته ی قلبی

این مشکلات خود به خود از بین نمی روند بنابراین دندان درد ناشی از هرکدام از این موارد هم معمولا از بین نخواهند رفت. مشکلِ نسبتا ساده ای که چند ماه پیش می توانست به سادگی با پر کردن درمان شود وقتی به حال خود رها شود ممکن است به عفونت حادی تبدیل بشود که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک و جراحی دندان دارد. با درمان خانگی دندان درد و رها شدن از درد، درمانی را که دندان تان به آن احتیاج دارد به تاخیر می اندازید و ممکن است در گذر زمان با وخیم شدن وضعیت دندان تان هزینه های بیشتری برای درمان بپردازید. با این حال هنوز بسیاری از مردم از معاینه ی سالیانه و بدتر از آن از رسیدگی سریع به دردهای دندانی خودداری می کنند.

پیشگیری از دندان درد

اغلب افراد می توانند با مراقبت دائمی و منظم از دندان ها، از بروز مشکلات شدید دهان و دندان جلوگیری کنند. شما باید شماره تلفن دندانپزشک خود را همیشه در دسترس داشته باشید تا درصورتی که مورد اورژانسی برای شما پیش آمد، فوراً با دندانپزشک تماس بگیرید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • برای جلوگیری از پوسیدگی دندان از فلوراید استفاده کنید.
  • امروزه خمیر دندان ها و ژل های موضعی جدیدی در بازار عرضه شده است که می توان برای مقابله با مواد اسیدی حاصل از باکتری ها و کمک به ترمیم آسیب هایی که توسط باکتری ها به دندان ها وارد می شود، آن ها را بر روی دندان ها قرار داد. انواع جدیدتر این محصولات معمولاً در ترکیب خود حاوی زایلیتول، کازئین فسفوپپتید (CPP)، آمورفوس کلسیم فسفات (ACP) و فلوراید می باشند.
  • هر فرد باید حداقل دو بار در سال برای تمیز کردن دندان های خود به دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان مراجعه کند.
  • پل ها و دندان های مصنوعی را باید تمیز نگه داشت.
  • هنگامی که ورزش می کنید، از یک گارد محافظ دندان یا محافظ سر برای جلوگیری از آسیب دیدن دندان ها استفاده کنید.
  • سیگار نکشید. مصرف تنباکو می تواند مشکلات و ناراحتی های مربوط به دهان و دندان را تشدید کند.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!