نحوه رفتار با کودک جیغ جیغو

  جمعه، 29 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه رفتار با کودک جیغ جیغو
بهترین کار برای برخورد با کودک جیغ جیغو این است که خواسته های معقول کودک جیغ جیغوی خود را بپذیرید و آنها را مورد توجه قرار دهید و در صورتی که کودک شما از شما خواسته ای دارد که قادر به انجام آن نیستید به صورت کاملا منطقی او را در کنار خود بنشانید و با او صحبت کنید تا متوجه شود که به چه دلیل خواسته او را نمی توانید انجام دهید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،شاید شما هم با برخی کودکان روبرو شده باشید که جیغ می زنند و از فریاد زدن برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می کنند و تا زمانی که والدین خواسته آنها را برآورده نکنند، دست از انجام این کار برنمی دارند، اما به راستی بهترین راهکار برای مواجه با این کودکان چیست؟

کودکان در سنین یک تا ۲ و نیم سالگی اغلب به جیغ زدن و نه گفتن تمایل دارند، زیرا تار های صوتی کودک در این سنین تقویت می شود، انفجار کلمات در مغز او شکل می گیرد و او صحبت کردن را آغاز می کند، بنابراین والدین نباید به او بگویند که پرخاشگر یا لجباز است و از سوی دیگر جیغ زدن کودک نباید راهی برای رسیدن به خواسته هایش شود.

وقتی کودک یک تا ۲ و نیم سال جیغ می زند، والدین در برخورد با این رفتار باید نخست حواس او را پرت کرده و پس از آرام شدن کودک خواسته اش را برآورده کنند.

کودکان در سنین چهار تا پنج سالگی هم جیغ می زنند که در این سنین برخی کودکان تمرین جیغ زدن کرده و این کار را نوعی مهارت تلقی می کنند، در این صورت والدین باید شرایطی را فراهم کنند که کودک بتواند در فضای آزاد مانند پارک فعالیت های ورزشی یا هیجانی انجام بدهد و جیغ بزند.

اگر کودکی که در سن چهار تا پنج سالگی قرار دارد، جیغ و فریاد بزند و در قبال آن رفتار های متناقضی را از والدین خود ببیند، این کار را تقویت می کنند، به طور مثال اگر یک بار کودک جیغ بزند و والدین به خواسته اش اهمیت بدهند تا کودک ساکت شود یا در صورتی که او جیغ بزند و والدین این جیغ زدن را نادیده بگیرند و در حالت سوم اگر کودک جیغ بزند و والدین او را تنبیه کنند به علت اینکه اوضاع برای کودک غیرقابل پیش بینی است، والدین، باعث تقویت جیغ زدن کودک می شوند. در این شرایط به والدین پیشنهاد می شود که اگر نمی توانند نسبت به جیغ زدن کودک بی تفاوت باشند، از تکنیک خاموشی یا بی توجهی استفاده نکنند.

روشهایی برای درمان کودک جیغ جیغو

وضعیت سن و سال کودک جیغ جیغو را در نظر بگیرید

به صورت کلی کودک جیغ جیغو را می توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول کودکان کوچکتر از سه سال هستند، این کودکان خود به دو دسته تقسیم می شوند. معمولاً کودک جیغ جیغو اگر کوچکتر از ۱۸ ماه باشد به دلیل نیازهای فیزیولوژیکی که دارا می باشد جیغ می کشد و شما نمی توانید رفتار مناسبی را برای کودکانی که در این سن قرار دارند در نظر بگیرید.


کودکان بین یک و نیم سال تا سه سال معمولاً شخصیت پیدا می کنند و می دانند که چه چیزی برای آنهاست بنابراین سعی می کنند که با تبدیل شدن به یک کودک جیغ جیغو خواسته های خود را از شما بخواهند تا شما برای اینکه کودک جیغ جیغو جیغ نکشد خواسته های او را برآورده کنید. در این سن می توان با استفاده از روش هایی کودک او را کنترل کرد.

کودک جیغ جیغو بزرگتر از سه سال معمولاً دلایل دیگری برای جیغ کشیدن دارد، دلیل این کودکان برای جیغ کشیدن این است که پدران و مادران آنها پاسخ مناسبی به خواسته ها و نیازهای آنها نمی دهند و در نتیجه باعث می شوند تا کودک به وسیله جیغ کشیدن خواسته های خود را بیان کند تا والدین خود را مجبور به قبول کردن خواسته های آنها کنند.

روش نامناسب برای برخورد با کودک جیغ جیغو

معمولاً یکی از برخوردهای نامناسب با کودک این است که والدین و علی الخصوص مادران هنگامی که کودک جیغ جیغوی آنها چیزی را از آنها می خواهد بار اول این خواسته او را نادیده می گیرند و در برابر آن مقاومت می کنند ولی هنگامی که کودک جیغ جیغو شروع به جیغ کشیدن می کند مقاومت مادر نیز از بین می رود و تسلیم خواسته فرزند خود می شود. به همین علت کودک جیغ جیغو گمان می کند که هر بار چیزی را خواست باید به وسیله جیغ آن را بخواهد تا به خواسته خود برسد.

رفتاری که باعث جیغ زدن کودک جیغ جیغو می شود را پیش بینی کنید

یکی از بهترین روش ها برای برخورد با کودک جیغ جیغو این است که رفتاری که باعث می شود تا کودک جیغ بکشد را پیش بینی کنید و قبل از آن که آن رفتار اتفاق بیافتد خواسته او را اجابت کنید. به عنوان مثالی از این روش می توان موردی را بیان کرد که کودک جیغ جیغو زمانی که خواسته ای را از والدین خود دارد شروع به جیغ زدن می کند تا والدین خود را مجبور کند که خواسته او را اجابت کنند.

در چنین شرایطی والدین می توانند با پیش بینی خواسته های او قبل از اینکه کودک جیغ جیغو شروع به جیغ زدن کند خواسته های او را اجابت کنند تا به این ترتیب کودک عادت به جیغ زدن برای دریافت خواسته هایش را ترک کند. این روش یکی از مهمترین روش ها برای برخورد با کودک جیغ جیغو می باشد که معمولاً بر روی کودکان بالای دوسال جواب می دهد و شما با استفاده از این روش به راحتی می توانید در مدت زمان کوتاهی کودک خود را به درستی تربیت کنید.

به خواسته های معقول کودک جیغ جیغو توجه داشته باشید

متاسفانه بسیاری از والدین گمان می کنند که چون کودک آنها چیزی را با جیغ از آنها می خواهد نباید به هیچ وجه به خواسته های او توجهی داشته باشند، این کار باعث می شود تا کودک جیغ جیغو خیلی سریعتر عصبانی شود و در نتیجه جیغ های بیشتری بکشد تا شما را وادار کند که خواسته های او را برآورده کنید. گاهی اوقات کودک خواسته ای از شما دارد که یک خواسته منطقی به شمار می آید و شما بی دلیل آن را رد می کنید، این کار حساسیت های کودک جیغ جیغو شما را افزایش خواهد داد و در نتیجه باعث می شود که شما شرایط سخت تری را تجربه کنید.

معمولاً بهترین کار برای برخورد با کودک جیغ جیغو این است که خواسته های معقول کودک جیغ جیغوی خود را بپذیرید و آنها را مورد توجه قرار دهید و در صورتی که کودک شما از شما خواسته ای دارد که قادر به انجام آن نیستید به صورت کاملا منطقی او را در کنار خود بنشانید و با او صحبت کنید تا متوجه شود که به چه دلیل خواسته او را نمی توانید انجام دهید. به این ترتیب شما می توانید به کودک خود یاد دهید که در صورتی که خواسته ای داشته باشد می تواند به آرامی از شما بخواهد و شما در صورتی که امکان برآورده کردن این خواسته را داشته باشید حتما آن را برای او انجام خواهید داد.

اگر کودک جیغ جیغوی شما یک رفتار ناگهانی از خود نشان داد از آن بگذرید

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که گاهی اوقات کودک شما یک رفتار کاملا ناگهانی از خود نشان می دهد و ممکن است شما به دلیل این اتفاق او را دعوا کنید و یا اینکه حرفی به او بزنید، این کار ممکن است باعث شود تا کودک جیغ جیغو شما تحت تاثیر قرار بگیرد و بارهای بعدی نیز این کار را تکرار کند. بنابراین در صورتی که دوست ندارید که کودک جیغ جیغو شما این کار را تکرار کند اگر تشخیص دادید که کودک بر حسب اتفاق جیغ کشید از آن بگذرید و سعی کنید حساسیتی نسبت به آن نشان دهید تا کودک نیز نسبت به آن حساس نشود و دیگر آن را تکرار نکند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (128 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (89 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (86 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (70 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (59 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (41 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه