دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / کیف و کفش /

نحوه ی تمیز کردن کفش‌های پارچه‌ای 

یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400
کفش پارچه‌ای را معمولاً از انواع پارچه، چرم مصنوعی خاص یا الیاف شیمیایی می‌سازند. هر نوع الیافی نوع خاصی از شستشو را می‌طلبد.

کفش پارچه ای می تواند شامل صندل های بندی، کفش پاشنه بلند بی بند یا کفش تخت باشد. اما فارغ از فرم و استایل کفش، این جنس همیشه در معرض کثیف شدن قرار دارد و احتمالا احساس می کنید که تمیز کردن آنها هم چندان آسان نیست. اما باید بدانید با کمی صبر و حوصله می توانید به ساده ترین روش ممکن کفش های پارچه ای خود را تمیز کنید.

در وهله اول باید بگوییم که هرگز این کفش ها را درون ماشین لباسشویی نیندازید. به این دلیل که بخش های چرمی کفش های پارچه ای با چسب به بدنه کفش وصل شده و چسب در آن حجم از آب دوام نمی آورد. بنابراین، بخش های مختلف کفش ممکن است از هم باز شوند.یکی از رایج ترین راه ها برای تمیز کردن کفش های پارچه ای (کتونی – مجلسی – اسپرت) انداختن آن ها به مدت تقریبا 30 دقیقه در ماشین لباسشویی است که کفش پارچه ای مان بسیار تمیز شده، اما ما چنین پیشنهادی را نمی دهیم زیرا شستن کفش ها در لباسشویی از عمر مفید آن ها کم می کند، بهترین روش برای تمیز کردن تمامی کفش ها استفاده از محصولاتی هست که امتحان خود را پس داده اند.

تمیز کردن کفش های پارچه ای

در این بخش نحوه تمیز کردن کفش های پارچه ای به کمک دست را شرح می دهیم.برای این کار می توانید به شیوه های زیر عمل کنید:

۱. تمیز کردن کفش پارچه ای با استفاده از سرکه و جوش شیرین

یک فنجان آب، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک کاسه بریزید و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. تا زمانی که مواد به صورت خمیری چسبناک درآیند به هم زدن آن ها ادامه دهید.

اکنون با کمک یک مسواک، خمیر را به کف و سطح کفش پارچه ای بمالید. با حرکات دایره ای مسواک را روی کفش بکشید تا هرگونه گردوخاک و کثیفی را از بین ببرد.این خمیر به راحتی خشک شده و می ریزد. ازاین رو شما فقط می بایست پس از خشک شدن خمیر، کف دو لنگه کفش را به یکدیگر بزنید تا خمیر خشک شده بریزد.سپس با یک پارچه یا اسفنج مرطوب، باقی مانده خمیر را از روی کفش پاک کنید.در نهایت کفش ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یک محیط گرم بگذارید تا کاملاً خشک شوند.

۲. تمیز کردن کفش پارچه ای با استفاده از خمیردندان

به کمک یک مسواک مقداری خمیردندان (غیر ژله ای) را روی قسمت های کثیف کفش های پارچه ای بمالید.اجازه دهید خمیردندان حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی کفش پارچه ای بماند.اگر کفشتان دارای بند است، می بایست بند آن را درآورده و تمیز کنید.مخلوطی از مایع پاک کننده ملایم و آب ولرم تهیه کنید. این دو را تا زمان تشکیل حباب، به خوبی هم بزنید.

بندهای کفش را در این مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. سپس آن ها را درآورده و با آب سرد بشویید و درنهایت آویزان کنید تا خشک شوند. اگر بند کفش سفید است می توانید در مخلوط مواد سفیدکننده نیز اضافه کنید.اکنون کفش پارچه ای را با آب بشویید تا اثر خمیردندان پاک شود.پس از آن با کمک لیف یا حوله، باقی مانده خمیردندان را از روی کفش بردارید.در پایان کفش ها را در هوای آزاد یا محیط گرم بگذارید تا خشک شوند. بهتر است کفش زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

۳. تمیز کردن کفش پارچه ای با استفاده از مواد پاک کننده

یک تشت یا سطل کوچک را با آب پر کنید و سپس ۲ قاشق غذاخوری مایع یا پودر پاک کننده ملایم به آن بیفزایید. به خوبی این دو را هم بزنید تا به شکل حباب درآیند.کفش خود را در این مخلوط قرار دهید تا به مدت ۵ دقیقه خیس بخورد.

یک مسواک بردارید و کفشتان را با آن تمیز کنید.اکنون کفش ها را با آب تمیز بشویید.دوباره مسواک را روی کفش بمالید تا کاملاً تمیز شود.سپس کفش پارچه ای را با آب گرم بشویید و با یک پارچه، آب اضافی آن را خشک کنید.برای حفظ شکل و فرم کفش داخل آن را با مقداری کاغذ یا پارچه پر کنید.درنهایت کفش پارچه ای را حدود ۳ تا ۴ ساعت در یک محیط گرم قرار دهید تا خشک شود.

نکات تمیز کردن کفش پارچه ای

  • لکه های روی کفش سفید را با کمی محلول سفیدکننده از بین ببرید.
  • از محلول مساوی آب و سرکه برای از بین بردن شوره یاسفیدک روی کفش استفاده کنید.
  • برای نگهداری کفش های پارچه ای ، مخلوطی از نشاسته و آب تهیه کنید و با یک اسپری، روی کفش را کاملا اسپری کنید، کفش شما سفیدتر و نوتر خواهد ماند. برای شستن این قبیل کفش ها نیز می توانید از یک مسواک و شامپوی مخصوص شست و شوی فرش یا موکت استفاده کنید.
  • علاوه بر این به عنوان نوعی محافظ نامریی در برابر نفوذ گرد و غبار به داخل رویه کفش نیز عمل می کند.
  • اگر می خواهید کفش سفید شما لک نشود، صبر کنید تا کاملا خشک شود و بعد روی آن اسپری مو بپاشید.
  • برای تمیز کردن کفش پارچه ای از مسواک آغشته به شامپو فرش استفاده کنید.
  • بسیاری از افراد کفش های تنیس و کفش های برزنتی را در ماشین لباس شویی می شویند، اما این کار برای این که می تواند به چسبی که کفش را محکم نگه داشته است آسیب وارد کند توصه نمی شود. اگر احساس می کنید که باید این کار را انجام دهید، کفش را به همراه مقدار زیادی از لباس ها شست وشو دهید و آن ها را داخل یک روبالشی یا کیسه پارچه ای بیندازید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل سابمیت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری