ساعدنیوز
ساعدنیوز

نشانه های کمبود محبت در کودکان

  پنجشنبه، 21 مرداد 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
نشانه های کمبود محبت در کودکان
کمبود محبت از سوی والدین می‌تواند پیامدهای منفی در دوران کودکی و پس‌ازآن در بر داشته باشد. در ادامه، نشانه ها و عوارض کمبود محبت در کودکان را موردبررسی قرار خواهیم داد.

خانواده کوچک ترین واحد اجتماعی است که به وسیله ازدواج زن و مرد تشکیل می شود و با تولد فرزندان تکامل می یابد.مهم ترین و حساس ترین مرحله شکل گیری شخصیت، رفتار اجتماعی و خصوصیات فردی انسان، مرحله کودکی هر فرد است. این رفتارها تا حدودی متاثر از محیط، آموزش ها و عوامل باز دارنده است.انسان به دلیل ویژگی اجتماعی بودن خود از بدو تولد تحت تاثیر افکار، عقاید و رفتار اطرافیان قرار می گیرد. بدین ترتیب عدم تربیت صحیح و توجه نکردن به خواسته های طبیعی و سختگیری های بی مورد در بسیاری از این موارد به تشکیل عقده های روانی منجر می شود.عواملی از قبیل ترس، خشم و مهر مادری از مسائلی است که باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد. کودک بیش از هرچیزی نیاز به احساس و محبت دارد و همین عواطف هرگاه از حد معمول بگذرد، خطرات خانمان براندازی را به دنبال خواهد داشت.

اگر احساس می کنید که کودک شما کمبود محبت دارد، هیچ وقت برای جبران این شکاف دیر نیست. هیچ کودکی سزاوار این نیست که به طور دائم کمبود عشق را تجربه کند، عشقی که سلامت عاطفی او را پرورش می دهد.رشد روانشناختی کافی در کودکان نیاز به محبت دارد. به عبارت دیگر، تمام عشقی که در کودکی به بچه ها داده می شود، در رشد او منعکس شده و به او هویت، اعتماد به نفس و قدرت می دهد.

محبت به کودک کمک می کند تا خود را با شرایط مختلف سازگار کند و همچنین به او آموزش می دهد که چه انتظاری از محیط بیرون داشته باشد و بتواند با دیگران ارتباط و تعامل بر قرار کند. البته محبت را با محبت بیش از حد اشتباه نگیرید. ما در این قسمت درباره ایجاد یک رابطه سالم و متناسب صحبت می کنیم.

کمبود محبت چه عوارضی در پی دارد؟

تقریبا می توانیم بگوییم که خلا محبت می تواند در تمامی جنبه های زندگی تاثیر گذار باشد! شما فردی را تصور کنید که از زمان کودکی محبت واقعی ندیده است و همواره مورد بی توجهی قرار گرفته است این فرد زمانی که بزرگ میشود خودش نیز توانایی محبت کردن را ندارد، علاوه بر آن در تمام جنبه های زندگیش این خلا احساس می شود کوچک ترین عوارضی که دارد این است که فرد دچار کمبود محبت نمی تواند محبت کردن به دیگران را تحمل کند و این برایش سخت و عجیب است!عوارض کمبود محبت را جدی بگیرید زیرا ما به طور یقین میگوییم که بسیاری از مشکلاتی که در بسیاری از انسان ها به وجود می آید به دلیل خلا محبت و توجه است.

برخی از علائم کمبود محبت در کودکان

یکی از نیاز های اساسی و مهم کودکان احساس امنیت عاطفی می باشد که این حس اغلب از طریق محبت کردن به کودک و تایید او حاصل می شود. در واقع کودک باید احساس کند که والدینش او را از صمیم قلب دوست دارند و وی را به عنوان یک شخص تایید می کنند زیرا کودک تنها زمانی می تواند نگرشی مثبت و پایدار نسبت به زندگی داشته باشد که محبت و تایید پایدار و یکنواختی را از سوی خانواده دریافت کرده باشد.کودکان شما در صورتی که با کمبود محبت موجه باشند تبدیل به کودکی می شوند با ویژگی هایی که در ادامه خواهید خواند.

عدم کنترل عاطفی

این علامت در اکثر کودکان دارای نیاز عاطفی مشاهده می شود. کودکان کم کم یاد می گیرند که چگونه از طریق عشق و روابط با افراد به کنترل احساست خود بپردازند بنابراین اگر کودکی در محیط بدون محبت رشد کند، نه تنها تشخیص احساسات، بلکه هنجار های اجتماعی نیز برای او دشوار می شود بنابراین او قادر نخواهد بود که بفهمد با دیگران چگونه رفتار کند.

علاوه براین، او نمی تواند احساسات افراد و نحوه ارتباط آن ها را منفی یا مثبت تشخیص دهد. به همین دلیل کمبود محبت خود را به صورت خشم نشان می دهد. اگر این کودکان احساسات خود را سرکوب کنند، مشکلات بیشتری گریبان گیرشان می شود. پسران معمولا بیشتر از دختران با این مشکل مواجه خواهند شد. اگر احساس می کنید که فرزند شما هم سعی در سرکوب احساسات خود دارد، باید بر روی بهبود رابطه خود با او تمرکز کنید.

انزوا و درگیری

نشانه ی دیگر کمبود محبت در کودکان، عدم علاقه به ارتباط با اطرافیان است. اگر در برقراری ارتباط موضع گیری می کند و یا اصلا هیچ واکنشی نشان نمی دهد، مسلما مشکلی وجود دارد.بسیار شایع است کودکی با بی ثباتی عاطفی، مهارت های اجتماعی ضعیفی از خود نشان دهد. این گونه کودکان ممکن است به دلیل عدم دانش کافی در شکل گیری مهارت های اجتماعی، به انزوا و درگیری رو بیاورند. از طرف دیگر، کودکانی که این مشکلات را دارند، احترام کمی به احساسات دیگران می گذارند که این امر به ناامیدی، عدم درک و عصبانیت آن ها از پیرامون می افزاید.

کودک منزوی

نافرمانی

کودکان دچار کمبود محبت، گاهی نافرمانی کرده و حرکات و رفتارهای زشت و غیرقابل قبولی را در پیش می گیرند. خشم، رفتارهای تکانشی مانند بیش فعالی، تغییرات ناگهانی خلق و خو، ترس های کنترل نشده، پرخاشگری و وحشت از نشانه های واضح نافرمانی و سرپیچی میان کودکان است. اگر کودک احساس کند از سوی والدینش مورد بی مهری و بی توجهی واقع شده، در عکس العمل به این وضعیت، ممکن است نافرمانی کند تا توجه آنها را به سوی خویش جلب کند. در صورت عدم درمان این مشکل در کودک نوعی احساس پوچی و بی اعتمادی شکل می گیرد که با افزایش سن او شدیدتر خواهد شد.

ناامنی

کودکانی که کمبود محبت دارند اغلب احساس ناامنی می کنند. آن ها در خود شناسی به رشد مطلوب نرسیده اند. این احساس ناامنی با رفتارهای خاص نشان داده می شود. به عنوان مثال، آن ها تمایل به دفاع از خود دارند، در مواجهه با شرایط دشوار یا عقب نشینی می کنند و انزوا را ترجیح می دهند و یا خشونت از خود نشان می دهند.

خودخواهی

اگر کودکی از طرف والدین عشق و توجه کافی دریافت نکند، تنها به فکر محافظت از خود بوده و ممکن است دیگران را نادیده بگیرد و خودخواه باشد. آن ها ممکن است دیوانه وار به دنبال کسب ثروت و حقوق خود بروند و خواسته های شان را در اولویت قرار دهند.

تمایل بیش از حد به وسایل الکترونیکی

کودکانی که به بازی با گوشی و تبلت اعتیاد داشته، ممکن است جزو کودکانی باشند که مورد توجه والدین قرار نمی گیرند و والدین آنها را با ابزارهای الکترونیکی مثل تبلت، تلفن همراه یا تلویزیون تنها می گذارند و به حال خود رها می کنند. این کودکان اغلب تعاملات انسانی را به فراموشی می سپارند و به دستگاه های مدرن وابسته شده و اعتیاد پیدا می کنند.

خشونت و پرخاشگری

کودکانی که کمبود عشق دارند، رفتار خشونت آمیز از خود بروز می دهند. اگر کودکی به دلایل پیش پا افتاده عصبانی می شود و یا به سختی به چیزی علاقه نشان می دهد، ممکن است به دلیل این باشد که محبت کمی از والدین خود دریافت کرده است. این رفتار در بزرگسالی خود را بیشتر نشان می دهد. به طور مثال اشخاصی که در هنگام رانندگی خشونت به خرج می دهند و با یک مشکل کوچک جنجال راه می اندازند ممکن است که از کودکی آن ها نشات گرفته باشد.زمانی که کودک پرخاشگر می شود، به او ابراز علاقه توجه نموده و کنارش باشید و به حرف هایش گوش دهید و نشان دهید که برای گفته هایش ارزش قائل هستید تا او به شما اعتماد کند و هرآنچه ذهنش را مشغول کرده، برایتان بازگو نماید.

تزلزل و بی ثباتی

یکی دیگر از رفتارهایی که در کودکانی که کمبود عشق دارند، بروز می کند، تزلزل و بی ثباتی است. اگر کودک به دیگران اعتماد ندارد و در برابر آنها حالت تدافعی به خود می گیرد و از برقراری ارتباط با دیگران می ترسد، یعنی او دچار خلاء عاطفی شده و احساس می کند که زمین و زمان به او پشت کرده اند و دیگر هیچ پشتیبانی در این جهان ندارد.

ترس از تنهایی

اگر کودک ترس زیادی از رها شدن توسط والدین یا تنها شدن دارد، ممکن است که در بزرگسالی مشکلات عاطفی و روانی، مانند عدم عزت نفس هنگام مواجهه با مشکلات و سختی های زندگی را تجربه کند. در واقع این احساس در طول سال ها تاثیر قابل توجهی در شخصیت او خواهد گذاشت.

افت عملکرد در مدرسه

کمبود محبت پیامد های منفی جبران ناپذیری را به همراه دارد. یکی از بارزترین نشانه ها؛ افت عملکرد در مدرسه و عدم علاقه به مطالعه است زیرا کمبود عاطفی کودک روی وضعیت تحصیلی او اثر منفی می گذارد. کودکان دچار خلاء عاطفی معمولاً دیر زبان باز می کنند و در کسب توانایی های اجتماعی بسیار کند و ضعیف هستند و دست رد به ابراز علاقه و محبت اطرافیان خویش می زنند. بعد از بروز این نشانه سعی کنید با او ارتباط برقرار کنید و به او بفهمانید که به فکر پیشرفتش هستید.

احساس حقارت

وقتی پدر و مادر به سختی عشق و توجه خود را به کودکشان نشان می دهند، او ممکن است بدبین شود و همچنین احساس حقارت کند. همه کودکان طبیعی که محبت دیده اند در این سن احساس خوشبختی و مثبت بودن می کنند.

چه کسانی دچار کمبود محبت نیستند؟

  • افرادی که دچار کمبود محبت نباشند هیچ گاه به دنبال توجه اطرافیانشان نیستند و برایشان مهم نیست که دیگران درباره آن ها چه طرز فکری دارند زیرا آن ها خلا ای در زندگی خود ندارند که بخواهند با توجه بقیه آن را پر کنند.
  • همچنین این افراد هیچ وقت شخصیت وابسته ای نخواهند داشت و به راحتی می توانند از هر شی و یا شخصی جدا شوند.
  • این افراد همیشه دارای عزت نفس بالایی هستند و برای خود بسیار ارزش قائل هستند.
  • افرادی که در زندگی خود دچار خلا محبت نباشند هیچ گاه به دنبال این نیستند که دل کسی را بشکنند و یا کسی را تخریب و سرکوفت کنند زیرا تنها آدم های دچار خلا محبت از این کار ها احساس خوبی دارند.
  • افرادی که از نظر محبت خلایی در زندگی خود نداشته باشند به راحتی دل به کسی نمی دهند و فرق بین احساسات واقعی و دروغین را به راحتی تشخیص می دهند.

نحوه محبت کردن به کودکان

در زمینه محبت به کودکان ، چند روش مشخص وجود دارد كه عبارتند از گفتار، رفتار و برطرف کردن نیازهایشان. در واقع در آغوش گرفتن، بوسیدن، حرف زدن ، همبازی شدن، ابزار علاقه از روشهای محبت کردن به کودکان است. در واقع مسلما روش انتخابی والدین بستگی به مرحله رشد كودكان دارد.
محبّت كردن به کودکان هم مانند محبت به نوزادان است با این تفاوت كه بر صحبت كردن با آن ها و تشویق به یادگیری مهارت هایی مانند راه رفتن، غذا خوردن و لباس پوشیدن تاكید بیشتری می كنیم. بچه های پیش دبستانی و در سن آمادگی، به سرعت در بیشتر مهارت های فردی خویش مستقل شده و احتیاج دارند برای رشد علائقشان، بیشتر در دنیای پیرامون خویش سیر كنند. درصورتی که با تشویق و محبت، آن ها را در انجام كارهایشان پشتیبانی كنیم، دنیای اطراف خود را شجاعانه كشف خواهند كرد.
یكی از راه های نشان دادن محبت به نوجوانان این است كه در زمان تصمیم گیری هایشان مسئولیت پذیری بیشتری به آن ها بدهیم. با چنين كاری نشان می هیم كه برای رشد شخصیت آن ها ارزش قائل هستیم. آن ها بزودی جوانان و بزرگسالانی خواهند شد كه خواه ناخواه می بایستی برای زندگی خویش تصمیم گیری كنند. پس به آنان ازادی عمل بیشتری بدهیم تا بتوانند برای حل مسائل خود از فرصت های پیش آمده بهتر استفاده كنند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (143 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (89 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (76 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (50 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (35 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (29 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصویری جالب از اولین روز تولد پنجمین نوه احمدی نژاد در آغوش پدربزرگش/ چقدر کوچولو و زیباست شاهکار خنده دار نصاب در وصل کردن هوشمندانه دوربین مداربسته به دیوار حماسه آفرید+عکس/ هنوزم دیر نشده به فکر یه شغل جدید باش😂 (ویدئو) سکانسی فراموش نشدنی از شبهای برره /دو برره برای چهره نگاری به پلیسا کمک میکنه😂 خلاقیت شاهکار و زیبای یک شاطر خوش ذوق برای تبلیغ نانوایی‌اش با آرد/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو حرکت تحسین برانگیز الهام پاوه نژاد در حمل تابوت مادرش تا محل دفن برای پر کردن جای خالی برادر نداشته اش+عکس/ آفرین به غیرتت خوانندگی غش آور احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت به زبان محلی با اصرار شهاب حسینی/ فقط خنده هاش😂+ویدئو خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا با طراحی نمای خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 روزمرگی های پر دردسر ولی قشنگ ستاره سادات قطبی با پسر کوچولوهاش/ راسته میگن بچه شیرینی زندگیه+ویدیو دیس غذای محمود احمدی نژاد در خانه اش با فرش ماشینی و پشتی/ ظروف غذاش از چینی های قدیمیه +عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی جملات قصار خنده دار جواد خیابانی ملقب به جواد بلا به بهنام تشکر، نیمای سریال ساختمان پزشکان+فیلم ایده خلاقانه پدر خوش فکر در تاب دادن دخترش از راه دور در تاریخ ثبت شد+عکس/ مغز نیست که گنجینه افکار نابه😂 رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی هومن حاجی عبداللهی، رحمت سریال پایتخت درکنار همسر کم سن و سالش/ مبارکا باشه+عکس خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار در ساخت الاکلنگ برای گچ کاری/ دکترای افتخاری حق توئه+ فیلم خلاقیت منحصربفرد شهرداری در محافظت از درخت با نصب المان نوستالژی+عکس/ آدم از اینهمه هوش و ذکاوت حظ میکنه👌 صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 حیاط باصفا و دلباز خانه شیدا یوسفی، دختر بزرگ نورالدین خانزاده در نون خ/ خونه نگو باغ بگو!+عکس نگاهی به آخرین جشن تولد ساده و بدون تجملات هاشمی رفسنجانی با حضور همسرش+ عکس/ روحشون شاد ترکی حرف زدن زیبا و باحال المیرا شریفی مقدم و رامبد جوان در حضور همسرش/ چقدر خوب صحبت کردن+ویدیو حضور آشنایان و ورزشکاران در مراسم عروسی میلاد محمدی با رونمایی از تیپ شیک آقای داماد+عکس/ از ووریا غفوری تا برادرش... طراحی منحصربفرد یک معمار در طراحی خانه با الهام از پاندا+عکس/ از چیدمان بینظیر بالکن تا مبلمان چشم نواز عکس زیبای مژده لواسانی و پدر وکیلش در روز خاص و افتخارآفرین زندگی خانم مجری/ میز پر از هدیه است+عکس کتاب های روانشناسی معروف که باید خواند نگاهی به تاج گل عروس زیبا و دسته گل شیک و متفاوت همسر نچرال و باکلاس سام درخشانی+عکس چگونه بیمه مناسب خودروی خود را خریداری کنیم؟ مقایسه هتل درویشی با الماس 2، کدام بهتر است؟ مداحی دیده نشده مرتضی پاشایی برای امام حسین در ماه محرم در خیابان+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی میز صبحانه ساده و رژیمی همسر شاهرخ استخری با خوراکی های سالم و مقوی/ چقدر خوب به خودش و بچه هاش میرسه😍+عکس مقایسه موکت تایل و موکت رولی برای فضاهای مختلف ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! حضور بازیگران در منزل نسرین مقانلو برای تسلیت بابت فوت پدرشون؛ فریبا کوثری ،سالار عقیلی و...+ویدئو روایت فوق خنده دار حامد آهنگی از معادل سازی لغات انگلیسی به فارسی+ویدیو/ دیگه کراوات نمیخرم چون احساس میکنم معادلش فحشه😂 (عکس) رهبر معظم انقلاب زیر سایه درخت چنار پیر حیاط خانه پدریشان/چه با صلابت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ پسر بزرگ و رشید ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ حضور جالب علی دایی در خانه یک عکاس ورزشی و دیدار با مادر 98 ساله او+عکس خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی وان حمام به شکل سنگ های قیمتی/ مغزو باید طلا گرفت +عکس رونمایی از تصویر پدر زن متشخص همایون شجریان/ خداوکیلی سحر دولتشاهی چه بابای لارجی داره😍 مهر و تسبیح و قرآن هدیه به سرمربی تازه مسلمان شده‌ی تیم سپاهان+عکس
تیتر امروز   
بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان ترفند باورنکردنی پزشکان روم باستان برای برگرداندن ضربان قلب به بدن بیمار/ عجیب ولی واقعی! کف قیمت دلار کجاست؟ مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد/ تغییر ظرفیت‌های پذیرش ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند/ ناشر عذرخواهی کرد جزئیات افزایش 10 میلیون تومانی وام بازنشستگان + مبلغ اقساط عکس دیده نشده از زنی که در ترور شهید صیاد شیرازی نقش اصلی را داشت/سرنوشت معاون رجوی چه شد؟؟
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده