دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / آداب و رسوم /

نگاهی به فستیوال های جذاب باهاما 

سه شنبه، 20 دی 1401
باهاما کشوری است انگلیسی‌زبان است. این کشور با کشورهای ایالات متحده آمریکا، کوبا و هائیتی دارای مرز مشترک دریایی است. همراه ساعد نیوز باشید تا با فستیوال‌های این کشور آشنا شویم.

باهاما با نام رسمی قلمرو همسود باهاما کشوری است انگلیسی زبان و شامل بیش از سه هزار جزیره بزرگ و کوچک در اقیانوس اطلس که در شرق فلوریدا آمریکا و در شمال کوبا قرار دارد. پایتخت باهاما ناسائو است. باهاما جزوی از کشورهای مشترک المنافع است. این کشور با کشورهای ایالات متحده آمریکا، کوبا و هائیتی دارای مرز مشترک دریایی است. باهاما نخستین خشکی در جهان جدید بود که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ در آن لنگر انداخت. نام باهاما از واژه های اسپانیایی baja mar (باخا مار) گرفته شده که به معنی «دریای کم عمق» است.

فستیوال بین المللی فیلم باهاما

فستیوال بین المللی فیلم باهاما یا به اختصار (BIFF)، یک جشنوارهٔ فیلم است که از سال ۲۰۰۴ که تأسیس شده است، هر سال اوایل دسامبر در باهاما برگزار می شود. این جشنواره یک سازمان ناسودبر است که به انجمن های محلی و بازدید کنندگان بین المللی، فیلم های متنوعی را از سراسر جهان ارائه می کند. این جشنواره علاوه بر ارائهٔ فیلم هایی که ممکن است در سینماهای باهاما نمایش داده نشده باشند، یک تجربه منحصربه فرد فرهنگی، برنامه های آموزشی و انجمن هایی برای بررسی آینده سینما را نیز فراهم می کند. بنیانگذار و مدیر اجرایی این جشنواره، «لسلی وندرپول» است. فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی در هفدهمین دورهٔ جشنوارهٔ بین المللی فیلم باهاما در (سال 2021) در بخش نگاه نو (بخش مخصوص آثار کارگردانان فیلم اول و دوم) به نمایش درآمد.

فستیوال جونكانو

مشهورترین فستیوال در باهاما است كه در جریان جشن های كریسمس و سال نو برگزار می شود. ضربات آهنگین به درام های پوست بز، کاغذهای الیافی درشت که در هوا در جنب و جوش هستند، لباس هایی که به آن ها پر چسبانده شده و رقاصانی با لباس های زرد و آتشی رنگ که به صورت دست جمعی در خیابان کنار ساحل حرکت می کنند، جزئی از نمایشی تماشایی است که نباید آن را از دست داد. جشنواره ملی باهاما با نام جونکانو، ریشه در روزهای دوران بردگی در این کشور دارد و یک روز پس از کریسمس در پایتخت و روز شروع سال جدید درست پس از نیمه شب برگزار می گردد.

سخن آخر

نام باهاما از واژه های اسپانیایی baja mar (باخا مار) گرفته شده که به معنی «دریای کم عمق» است. ۸۵ درصد از مردم آن از تبار آفریقایی و ۱۲ درصد اروپایی تبارند. سه درصد نیز زردپوست آسیایی اند. مردم بومی و اصلی باهاما لوکایایی ها بودند که شاخه ای از سرخ پوستان تائینوی آراواکی زبان به شمار می آمدند. باهاما نخستین خشکی در جهان جدید بود که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ در آن لنگر انداخت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب