دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

نگاهی متفاوت به اختلافات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر سیدجواد میری  

دوشنبه، 20 مرداد 1399
کد خبر: 96150
ساعدنیوز: از مشاهده اطلاعیه روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقعا شگفت زده شدم که چگونه است پژوهشگاه که منتسب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و باید به عنوان محفل و مرکز علمی پویا برای برای بحث های علمی و انتقادی در جهت معظلات کشور باشد، اینگونه اطلاعیه ای صادر میکند.

یادداشتی از دکتر عادل خانی معاون رایزن فرهنگی ایران در چین (۲۰۱۵-۲۰۱۹)

پیشینه آشنایی من با دکتر سیدجواد میری تنها و تنها به مطالعه کتاب ارزشمند ایشان به نام «چین و روسیه در جغرافیای سیاسی ایران» برمیگردد و قبل از آن هیچ گونه شناختی نسبت به ایشان نداشتم و همین امر باعث می شود که صرفا با عینک علمی و پژوهشی و بدور از هر تعصب و جانبداری صرف به مناقشاتی که بین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر سیدجواد میری روی داده است، یادداشت حاضر را برای ترفیع پاره ای از ابهامات و سوء تفاهمات بنویسم.

یافته های من بعد از مدتها تحصیل در کشور چین (برگشت به کشورمان عزیزمان در سال 1392) و مطالعات و کنکاش های فراوان در کتابهای موجود با موضوعاتی از این دست، نشان می دهد که دکتر سیدجواد میری نگاه علمی متفاوتی به موضوعات و مسائل دارند و همواره از معدود اساتید دانشگاهی کشورمان محسوب می شوند که دیدگاه و رویکردشان عاریتی نیست بلکه بر مبنای تحقیق و مشاهدات میدانی هدفمند و کاربردی که مرهون زندگی طولانی مدت در خارج از کشور و همچنین تسلط بر چند زبان است بر همین اساس همیشه دیدگاههای ایشان را در زمینه های مختلف با علم بر اینکه حاوی روش علمی و انتقادی است، دنبال میکنم؛ کما اینکه در سال های اخیر شاهد نگرش محافظه کارانه برخی اساتید دانشگاهی هستیم که بیشتر منافع شخصی، گروهی و ... را در نظر میگیرند در صورتی که آقای دکتر سیدجواد میری فاقد چنین نگاهی است و همیشه انتقادات صریح و بی پروایی را مطرح میکند.

از مشاهده اطلاعیه روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقعا شگفت زده شدم که چگونه است پژوهشگاه که منتسب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و باید به عنوان محفل و مرکز علمی پویا برای برای بحث های علمی و انتقادی در جهت معظلات کشور باشد، اینگونه اطلاعیه ای صادر میکند و عذر بدتر از گناه اینکه آن را هم در سایت پژوهشگاه منتشر می نماید؛ چه بسا این کار می توانست در درون پژوهشگاه به شیوه بهتری حل و فصل شود. تداوم اختلافات به این شیوه مصداق بارز نخبه کشی است.


4 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
ابر و باد
4 سال پیش

انصافا دکتر میری در این مسئله محق هستش.
پاسخ
علی
4 سال پیش

👍👍👍👍👍
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب