دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نگاهی به تصاویر فوزیه، همسر اول محمدرضا پهلوی در کنار همسر دومش/ از جوانی تا پیری/ بعد از اون همه ریخت‌و‌پاش تو عروسیش با خاندان پهلوی، طلاق گرفت و به مصر برگشت 

جمعه، 13 مهر 1403
ساعدنیوز: فوزیه، همسر اول مصری محمدرضا پهلوی، بعد از چندین سال ازدواج با محمدرضا پهلوی، درخواست طلاق داد و به مصر برگشت. تصاویر منتشر شده از او و همسر دومش از جوانی تا پیری را مشاهده فرمایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، ازدواج فوزیه با محمدرضا به هنگام ولیعهدی او در تاریخ 15 مارس 1939 (24 اسفند 1317) که سالروز تولد رضاشاه نیز بود، در قاهره انجام گرفت. پس از برگشت از ماه عسل، مراسم ازدواج در تهران نیز تکرار شد. حاصل ازدواج محمدرضا با فوزیه دختری به اسم شهناز بود که در سال 1319 متولد شد. ملکه فوزیه، ایران را در خرداد 1324 ترک کرد و همان سال تصمیم خود مبنی بر درخواست طلاق را به اطلاع دربار رساند. محمدرضاشاه تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ملکه فوزیه به ایران انجام داد. پس از 3 سال و نیم که تمام تلاش های شاه برای بازگرداندن ملکه، با شکست مواجه شد، در نهایت در آبان ماه 1327 ثبت رسمی طلاق در ایران و مصر انجام شد.

بعد از آن فوزیه در 28 مارس 1949 با سرهنگ اسماعیل حسین شیرین‌بک وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی سابق مصر و از بستگان خود در قاهره ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های نادیا و حسین بود. با کودتای ضد سلطنتی 1952 در مصر، عنوان شاهزادگی از فوزیه گرفته و ثروتش نیز مصادره شد اما او همچنان در میان مردم با عنوان احترام‌آمیز شاهدخت فوزیه خوانده می‌شد. او پس از آن حاضر به ترک کشورش نشد و به همراه همسرش در اسکندریه زندگی می‌کرد. فوزیه هیچ‌گاه در مورد دوران ملکه بودنش مصاحبه‌ای نکرد و خاطراتش را منتشر نکرد.


پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 13 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پریناز ایزدیار: اهل جادو و جمبل نیستم اما فال می گیرم! فال گرفتنم فقط جنبه تفریحی داره+فیلم
عادل فردوسی‌پور: خواهرم از من 8 سال کوچکتره و برادرم 10 سال، بهشون 5 تومن پول می‌دادم نوبت من ظرفها رو بشورند+ویدیو
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
شهره سلطانی: ما یه دوستی تو شهرک غرب داریم، خونه ویلایی داره، برداشته شیر آورده تو خونش! اصلا این مگه پت خونگیه؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تمسک رهبر معظم انقلاب به تربت امام حسین (ع) بعد از نماز جمعه نصر + ویدئو
استایل شیک و باوقار گوهرِ سینمای ایران در جشنواره جیپور هندوستان با الهام از فرش اصیل ایرانی+ عکس
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ویدیو/ حقایقی حیرت‌انگیز از مهندسی بنای باشکوه و پرصلابت «تخت‌جمشید» نمادی هزار ساله از وحدت جهانی، نگینی درخشان در تاریخ ایران باستان