نحوه استفاده از TeamViewer در Android

  چهارشنبه، 26 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه استفاده از TeamViewer در Android
نرم افزار تیم ویور از جمله برترین ابزار ریموت و دسترسی به سیستم از راه دور هست که تا کنون برای دیوایس های مختلفی عرضه شده؛ قبلا نرم افزار TeamViewer برای کامپیوتر عرضه شده بود و چند وقتی هست که کمپانی نسخه اندروید تیم ویور رو هم عرضه کرده. در این مطلب نحوه استفاده از این نرم افزار را برای شما آموزش خواهیم داد.

نرم افزار TeamViewer

محصول شرکت «TeamViewer GmbH» است. در این گزارش قصد داریم به آموزش روش اتصال دو دستگاه از طریق برنامه TeamViewer بپردازیم.

چگونگی اتصال از راه دور به کامپیوتری که از نرم افزار « TeamViewer » استفاده میکند :

مرحله اول : نرم افزار TeamViewer را اجرا کنید. از فردی که میخواهید به سیستم او متصل شوید نیز بخواهید که برنامه را اجرا کند. شماره شناسه TeamViewer فرد مقابل را بگیرید ( این شماره در سمت چپ پنجره برنامه قابل مشاهده است). شماره را در کادر Partner ID وارد و سپس بر روی کلید Connect To Partner کلیک کنید.

تصویر
آموزش کار با نرم افزار teamviewer
مرحله دوم : بعد از انجام مرحله قبل ، بخش وارد کردن رمز برای شما نمایش داده میشود، شما در این بخش باید باید رمزی را وارد کنید که در سیستم فرد مقابل نمایش داده میشود. بعد از وارد کردن رمز بر روی Log On کلیک کنید.

مرحله سوم : بعد از ورود ، در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده میشود ، شما قادر به مشاهده صفحه فرد مقابل هستید. همچنین شما قابلیت کنترل موس و کیبرد او را نیز دارید و میتوانید هر کاری که میخواهید در سیستم او به صورت از راه دور انجام دهید.

تصویر
آموزش راه اندازی نرم افزار teamviewer

زمانی که شما به سیستم مورد نظر متصل میشوید یک منوی کوچک در بالای صفحه مشاهده میکنید؛ ما در ادامه به شما آموزش میدهیم ک چگونه از این منو استفاده کنید.

کاربرد منوی Action در نرم افزار TeamViewer

تصویر
طریقه کار کردن با نرم افزار teamviewer
در منوی Action شما به راحتی میتوانید به بخش های مختلف ویندوز دسترسی سریع داشته باشید. برای مثال از بخش Session Option میتوانید دسترسی خود به سیستم فرد مورد نظر را قطع نمایید. همچنین میتوانید یادداشتی قرار دهید. از طریق بخش Windows Option شما قادر به قفل یا رستارت کردن سیستم قابل کنترل هستید.

بخش Invite additional partnership به شما اجازه میدهد که فرد سومی را به سیستم مورد نظرمتصل کنید و به اون نیز دسترسی کنترل سیستم را بدهید.

برای این منظور بر روی Computer & Contacts کلیک کنید تا به صفحه ابتدایی نرم افزار هدایت شوید. برای دسترسی دادن به فرد سوم ، اموری که در بالا توضیح داده شد را مجددا انجام دهید.

کاربرد منوی View در نرم افزار TeamViewer

تصویر
دریافت نرم افزار teamviewer
در این بخش شما میتوانید رزولوشن و کیفیت تصویر آنلاین را تغییر دهید و متناسب با سرعت اینترنت خود تنظیم نمایید تا از لگ در ارسال تصویر جلوگیری شود. البته پیشنهاد ما این است که تنظیمات این بخش را بر روی Auto Select قرار دهید تا تنظیمات به صورت اتوماتیک با اینترنت شما و سرعت آن منطبق شود.

همچنین شما قادر خواهید بود که از بخش custom settings تغییرات رنگ مورد نظر و انتخابی خود را روی صفحه نمایش اعمال نمایید. در انتها نیز با استفاده از گزینه Switch to full screen ، صفحه نمایش مورد نظر را به شکل نمایش کامل در صفحه درآورید.

چگونه با فرد مقابل ارتباط برقرار کنیم ؟

تصویر
معرفی نرم افزار teamviewer
نرم افزار TeamViewer این امکان را به شما میدهد تا با فردی که به سیستم او متصل شده اید ارتباط تصویری یا صوتی برقرار نمایید. این امکان با استفاده از بخش Communicate امکان پذیر است.

با مراجعه به این بخش شما گزینه های Chat و Video را مشاهده میکنید که از طریق آنها تماس تصویری و ویدئویی امکان پذیر میشود. همچنین این نزم افزار امکان برقراری ارتباط از طریق تلفن را نیز امکان پذیر کرده است که برای استفاده از این امکان باید از گزینه Call by telephone استفاده نمایید.

تصویر

چگونه به سیستم مورد نظر ، فایل ارسال نماییم ؟

تصویر

با استفاده از گزینه Files & Extras که در این بخش طراحی شده است شما میتوانید برای سیستم مورد نظرتان که در حال کنترل آن هستید فایل های مختلف ارسال نمایید و این فایل ها را به اشتراک بگذارید .

همچنین میتوانید با استفاده از گزینه active remote printing به پرینتر دسترسی پیدا کنید و دو گزینه Take screenshot و Start session recording به شما اجازه تهیه تصویر یا ویدئو از صفحه نمایش سیستم مورد نظر را می دهند. در بخش Open file transfer زمانی که روی گزینه کلیک کنید صفحه زیر نمایش داده می شود.

تصویر

در این صفحه شما فایل مورد نظری که می خواهید به اشتراک بذارید را انتخاب کرده و در قسمت بالای صفحه روی گزینه Send کلیک میکنید تا فایل شما به سیستم مورد انتقال یابد.

همچنین اگر نیاز داشتید که فایلی را از سرویس های ابری مانند Google Drive یا Dropbox انتقال دهید از بخش Share via file box استفاده کنید.

تصویر


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (153 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!