دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / عمومی /

نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی در سامانه ثنا 

پنجشنبه، 19 آبان 1401
در این مقاله صفر تا صد مشاهده ابلاغیه، مشاهده ابلاغیه با موبایل، کد ملی، رمز شخصی و همچنین مشاهده ابلاغیه جدید را آموزش می دهیم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی یا مشاهده الکترونیکی ابلاغیه اصلی ترین خدمت سامانه ثنا است. ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به استناد قوانین جدید کیفری در دعاوی حقوقی الزامی است به این معنی که قوه قضاییه موظف است کلیه اوراق قضایی را از طریق سامانه الکترونیکی ثنا به طرفین دعوی ابلاغ نماید. لازم به ذکر است که برای مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا باید نخست در این سامانه عضو شوید و یک گذرواژه دریافت کنید. سپس با استفاده از کد ملی تان و گذرواژه ای که دریافت کرده اید به سامانه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قوه قضاییه وارد شده و ابلاغیه خود را مشاهده کنید. قوه قضاییه با راه اندازی سامانه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ثنا کمک بزرگی به حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد کرد ضمن اینکه صرفه جویی در وقت و هزینه ، کاهش خطای انسانی هنگام ارسال و دریافت ابلاغ و ... از مزایای دیگر ابلاغ الکترونیکی است. در حال حاضر در تمامی پرونده های قضایی طرفین دعوی بعد از طرح دعوی موظف هستند در این سامانه عضو شده و از آن پس وضعیت پرونده خود و کلیه اوراق قضایی مربوط به پرونده شان اعم از ابلاغ ، احضار و ... را در آن دنبال کنند و هیچگونه عذر و بهانه ای مبنی بر عدم مشاهده ابلاغیه از سمت طرفین دعوی از طرف دادگاه قابل قبول نیست . از این رو و با توجه به اهمیت آموزش مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا موضوع این نوشتار را به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی اختصاص داده ایم. برای مشاهده الکترونیکی ابلاغیه های خود این مطلب را دنبال کنید.

مشاهده ابلاغیه جدید در سامانه ثنا

قوه قضاییه موظف است کلیه اوراق قضایی را از طریق سامانه الکترونیکی ثنا به طرفین دعوی ابلاغ نماید، بنابراین آشنایی با این موضوع بسیار مهم و ضروری می باشد.

  • برای مشاهده ابلاغیه ثنا ، ابتدا باید در سایت عدل ایران ثبت نام کنید.
  • زمانی که ثبت نام تمام شد، تمام اطلاع رسانی های قضایی در قالب یک ابلاغیه در حساب کاربری اشخاص بارگذاری می شود .
  • برای دیدن ابلاغیه ثنا مراحل زیر را انجام دهید:
  • بعد از باز کردن مرورگر در گوگل سامانه ثنا را جستجو کنید، سپس روی سایت ابلاغ الکترونیک قضایی کلیک کنید تا وارد سامانه ثنا یا همان ابلاغ قوه قضاییه شوید.
  • یکی از سامانه ها را انتخاب کنید.

نکته: از هر دو سامانه می توانید استفاده کنید و هیچ تفاوتی باهم ندارند.

دو سامانه وجود دارد زیرا در بعضی مواقع که یکی از سامانه ها با مشکل رو به رو شود بتوانید از سامانه دیگر استفاده کنید.

  • در این مرحله یکی از گزینه های حقیقی، حقوقی و یا قضایی را انتخاب کنید. سپس در فیلد اول شماره ملی و در فیلد دوم رمز عبور ثنا خود را وارد کنید. در نهایت روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.
  • در این مرحله، یک رمز عبور موقت، به تلفن همراه تان ارسال می شود. رمز را وارد کنید و گزینه “ورود” را بزنید.
  • در این مرحله از مشاهده ابلاغیه جدید، وارد صفحه ابلاغ الکترونیک قضایی خود شده اید. کافیست برای دیدن ابلاغیه های جدید روی گزینه مربوطه کلیک کنید.

اگر برای شما ابلاغیه جدید ارسال شده باشد به گوشی همراهتان پیامک می شود و شما در تمام ساعت شبانه روز می توانید به سامانه ثنا مراجعه کنید و از ابلاغیه خود مطلع شوید.

مشاهده ابلاغیه با موبایل

مشاهده ابلاغیه با موبایل بسیار مشابه روندی است که باید در نسخه های ویندوز انجام داد. البته توصیه ما این است که به جای نسخه موبایل ثنا از لپ تاپ یا کامپیوتر برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا در سامانه ابلاغ قوه قضاییه اقدام کنید، ولی اگر به هر دلیلی نمی توانید از این وسیله ها استفاده کنید، می توانید طبق مراحل زیر ابلاغیه های قوه قضاییه و احضاریه را در گوشی خود مشاهده نمایید.

  • یکی از سامانه های اصلی یا سامانه پشتیبان ابلاغ را انتخاب کنید.
  • سپس در کادر اول کد ملی و در کادر دوم رمز عبور ثنای خود را وارد کنید.
  • در این مرحله یک رمز عبور موقت به گوشی همراه شما ارسال می شود آن را در کادر مربوطه وارد کنید و روی گزینه ورود بزنید.
  • شما وارد سامانه ثنای خود شده اید و می توانید ابلاغیه های قضایی خود را مشاهده کنید.

مشاهده ابلاغیه با اپلیکیشن عدالت همراه

برنامه عدالت همراه در دو نسخه آی او اس و اندروید موجود می باشد. این برنامه بسیاری از خدمات قوه قضاییه را به صورت غیر حضوری ارائه می دهد. یکی از این امکانات مشاهده و دریافت ابلاغیه های جدید است. برای استفاده از این امکان کافیست برنامه عدالت همراه را روی گوشی خود نصب کنید.

  • ابتدا برنامه عدالت همراه را باز کنید. سپس کد ملی و رمز عبور خود را بزنید و گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.
  • رمز موقت خود را وارد کنید.
  • برای دیدن ابلاغیه باید روی گزینه ابلاغ های الکترونیکی بزنید.

نکته: اگر ابلاغیه جدید داشته باشید در کنار آیکون ابلاغیه جدید عدد دیده می شود.

و در ابلاغیه هایی که زمان اعتراض دارند، از زمانی که شما ابلاغیه را در سامانه ثنا مشاهده می کنید این زمان شروع می شود.

مشاهده ابلاغیه با کد ملی

برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی و رمز شخصی ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام انجام دهید. سپس مراحل اهراز هویت ثنا را تکمیل کنید. در پایان کد ثنا در اختیار شما قرار می گیرد.

نتیجه گیری

با روی کار آمدن سامانه ثنا بسیاری از مشکلات ابلاغیه مانند گم شدن برگه ابلاغ، دیر به دست افراد رسیدن و… از بین رفت و تاثیر بسیار مثبتی در زندگی مردم گذاشت. ما در این مقاله تمام روش های مشاهده ابلاغیه و همچنین مشاهده ابلاغیه جدید را به شما آموزش دادیم، لطفا نظرتان را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 14 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ "مجید دلبندم" به اون میگن مرض نه غرض/ خدایی اعصاب حمید لولایی برای تدریس محشره
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) دلبری تاریخی نقی سریال پایتخت برای هما سعادت/ هیچوقت این فیلم تکراری نمیشه😂❤️
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پاشا جمالی ریش و سبیلش را زد؛ آقای بازیگر بدون ریش و سبیل در کنار مهتاب کرامتی قابل شناسایی نبود!
ویدیو/ بحث جدی علمی "ببعی و جیگر" به خاطر تضاد آرای "شرودینگر و هایزنبرگ"/ ایرج طهماسب رو نصفه شبی کلافه کردن/ جیگر قانع نشد...
عکس آخرین جشن تولد مرحوم آزاده نامداری در کنار دختر ناز و خوشگلش با لباسهای ناز و حریر
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲