دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / بعد از بارداری /

نحوه سم زدایی در دوران شیردهی‌ 

سه شنبه، 30 فروردین 1401
سم زدایی در هنگام شیردهی ممکن است غیرممکن به نظر برسد اما شامل تعادل ظریفی از دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید تا حداکثر سود را برای خود و کودکتان داشته باشید دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

اضافه کردن وزن اضافی در دوران بارداری طبیعی است. حتی پس از زایمان و شیردهی زیاد بدن شما ممکن است فوراً با کاهش وزن برنگردد. اگرچه این لزوماً چیز بدی نیست اما ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی می توانید وزن کم کنید. یکی از سریع ترین راه ها برای انجام این کار سم زدایی است. با این حال سم زدایی در هنگام شیردهی برای شما و کودکتان چقدر ایمن است. اگر به دنبال کاهش وزن اضافی کودک هستید در اینجا همه چیز هایی وجود دارد که باید قبل از شروع به خاطر داشته باشید.

شایع ترین روش های رژیم سم زدایی

روش های زیادی برای انجام رژیم سم زدایی از قبیل روزه داری تا تغییرات غذایی ساده وجود دارد. بیشتر رژیم های سم زدایی حداقل شامل یکی از موارد زیر است:

  • روزه گرفتن به مدت ۱ تا ۳ روز
  • نوشیدن آب میوه و سبزی ها تازه، اسموتی، آب و چای
  • نوشیدن مایعات خاص مانند آب نمک یا آب لیمو
  • حذف کردن غذاهایی که مقدار زیادی فلزات سنگین، آلاینده و آلارژن دارند
  • مصرف مکمل یا گیاهان
  • - پرهیز از تمام غذاهای حساسیت زا
  • استفاده از انواع ملین ها و پاک کننده های روده
  • ورزش کردن به صورت مرتب
  • حذف کامل الکل، قهوه، سیگار و قندهای تصفیه شده

آیا سم زدایی در دوران شیردهی ایده خوبی است؟

سم زدایی یا پاکسازی عملکرد کبد و کلیه شما را که عوامل سم زدایی طبیعی بدن هستند تقویت می کند. این بدان معناست که بدن شما به طور منظم خود را سم زدایی می کند و از شر سموم موجود خلاص می شود. بیشتر سم زدایی ها بیش از حد مایع هستند که ممکن است باعث سوء تغذیه و ناتوانی در مراقبت از خود و کودک شود.

چگونه در دوران شیردهی با خیال راحت سم زدایی کنیم؟

شیردهی به حداقل 400 تا 500 کالری اضافی در روز از جمله پروتئین، چربی و مایعات نیاز دارد تا شیر مادر کافی برای نوزاد تولید شود. در حالی که این ممکن است سم زدایی مناسب را بسیار دشوار کند این روشی است که می توانید این کار را با خیال راحت در دوران شیردهی بدون تأثیر بر شیر برای کودک انجام دهید:

آب بنوشید

شیر مادر 90 درصد آب است و کودک شما بیشتر مایعاتی را که شما دریافت می کنید دریافت می کند. هنگام سم زدایی این مایعات باید جایگزین شوند تا تمام سموم بدن شما دفع شوند.بهترین راه برای افزایش عملکرد کلیه ها، نوشیدن آب کافی است. فعالیت و سلامت موثر کلیه ها به آب بستگی دارد تا به آنها در از بین بردن ضایعات بدن کمک کند. آب همچنین به عملکرد مناسب رگ های خونی کمک می کند تا خون آزادانه جریان یابد. کم آبی شدید می تواند منجر به آسیب کلیه ها شود.

تغذیه سالم داشته باشید

مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات ارگانیک و همچنین پروتئین بدون چربی، فیبر و چربی های سالم باشد. این سموم را از ورود مواد غذایی به بدن شما کاهش می دهد و باکتری های خوب را برای سلامت بهتر روده افزایش می دهد. این سبزیجات بسیار متنوع هستند. می توانید آنها را به صورت خام، بخارپز، پخته، کبابی یا به عنوان بخشی از سوپ یا سالاد میل کنید.

مکمل ویتأمین مصرف کنید

غذا های تخمیر شده، آب استخوان و مکمل های ویتأمین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. لطفاً توجه داشته باشید که مصرف ویتأمین های دوران بارداری مشکلی ندارد زیرا ویتأمین ها، مواد معدنی، اسید های آمینه، چربی ها و پروبیوتیک هایی دارند که از شما در دوران شیردهی حمایت می کنند.. بدن به سیستم سم زدایی مخصوص به خود مجهز است. تمام آنچه شما واقعاً به آن احتیاج دارید یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه و سبزیجات و آب کافی است.

قند و قهوه مصرف نکنید

قند ها و قهوه را حذف می کنید زیرا سموم بدن شما را افزایش می دهند. شما همچنین می توانید غلات، حبوبات و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید به شرطی که این کالری ها را با غذا های توصیه شده جایگزین کنید.اطمینان حاصل کنید که تمام غذا های فرآوری شده، قند ها و قهوه را حذف می کنید زیرا سموم بدن شما را افزایش می دهند. شما همچنین می توانید غلات، حبوبات و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید به شرطی که این کالری ها را با غذا های توصیه شده جایگزین کنید. استراحت همچنین جزء بزرگی از یک سم زدایی عالی است زیرا به سیستم گوارشی بدن شما اجازه می دهد تا زمانی که کبد و کلیه ها کار پاکسازی را انجام می دهند استراحت کند.

راهکار های برتر برای کمک به سم زدایی بدن

بعد از یک برنامه سم زدایی ، می توانید روزانه بدن خود را با این مکمل های غذایی و شیوه های زندگی تمیز کنید:

  • پوست خود را خشک کنید.
  • استرس را با تأکید بر احساسات مثبت تغییر دهید.
  • مهمترین راه سم زدایی ورزش است. هر روز یک ساعت یوگا را امتحان کنید.
  • از سونا استفاده کنید تا بدن شما از طریق تعریق بتواند سموم را از بین ببرد.
  • نفس عمیق بکشید تا اکسیژن بتواند کاملتر از طریق سیستم شما گردش کند.
  • با مصرف گیاهانی مانند ریشه قاصدک، باقلا و خار خار و نوشیدن چای سبز، کبد را تمیز و محافظت کنید.
  • ویتامین C مصرف کنید که به بدن کمک می کند تا گلوتاتیون تولید کند. گلوتاتیون یک ترکیب کبدی که سموم بدن را دور می کند.
  • مقدار زیادی فیبر از جمله برنج قهوه ای و میوه و سبزیجات تازه از نظر ارگانیک بخورید. چغندر، تربچه، کنگر فرنگی، کلم، کلم بروکلی غذاهای سم زدایی عالی هستند.
  • هیدروتراپی رابا دوش گرفتن دوش بسیار گرم به مدت پنج دقیقه تمرین کنید و اجازه دهید آب روی پشت شما جاری شود. در ادامه به مدت ۳۰ ثانیه با آب سرد دوش بگیرید. این کار را سه بار انجام دهید و سپس به مدت ۳۰ دقیقه در رختخواب شوید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل اکسپت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی